LPG Motora zarar verir mi?
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
LPG Motora zarar verir mi?
LPG dönüşümünün motora neden zarar verdiğini
Dönüşümde dikkat edilmesei gerekenlerin neler olduğunu
buradan konuşalım tartışalım istedim.
sibop yakma
yağ eksiltmenin asıl nedenleri
LPG dönüşümünde hiç dikkat edilmeyen çok önemli nokta bence emme monifolduna açılan delikler.
kimi araç lpg dönüşümünden sonra motorda sıkıntı olmaz
kimisi yağ eksiltir ve sibop yakar.
dikkat edin sorun çıkartmaz dedikleri araçların tümü plastik emme monifoldu olan araçlardır.
sorun çıkartır dedikleri araçlar ise emme monifoldu aleminyum olan araçlar.
LPG dönüşümü yapan dükkanların çoğu (istisnalar hariç) emme monifoldunu sökmez. direk aracın üzerinde deler.
bir aleminyuma delik delin ve altına kaçan aleminyum çapaklarına bakın.
bu çapaklar nereye gidiyor
motor ustası değilim yanlışım varsa düzeltin lütfen
bu çapaklar direk siboplara iniyor.
siboplar açıp kapatırken bu çapaklar sibop lastiklerinde iz yapıyor (yani ufaktan kaçırmalar başlar)
siboplardaki ufak kaçırmalar aracın performansının düşmesine sebep olur.
ve kaçırma yapmaya başlayan yara alan siboplar hızla bozulur.
yanma odasındaki yüksek ısı falan bana çok inandırıcı gelmiyor
bence sibop bozulmasındaki asıl sebep budur. bu lastiklerin ısıya dayanıklığı sonuçda tam sınırda değildir
bu tolerans da bence lpg dönüşümünde sıkıntı olmayacak değerlerdedir.
yağ eksiltme sorunu da gene bu çapaklar.
siboplarda motor içine kaçan bu çapaklar piston yataklarında zamanla çizikler oluştırur.
bu çizikler motorun yağ eksiltmesine yol açar.
Plastik emme monifoldu olan araçtada bunlar aslında sorun yaratabilir ama oran daha düşüktür.
LPG montajında en çok dikkat edilmesi gereken bir nokta bence.
LPG takan ustanız size ne dil dökerse döksün
abi matkabın ucunu gresliyoruz,içeri kaçırmayız,kaçsada bir şey olmaz
inanmayım derim en azından ben böyle düşünüyorum
dediğim gibi motor ustası değilim fakat, bir metale veya plastiğe içeri çapak kaçırmadan delerim diyenlere hadi len diyebiliyorum.az çok mekanik bilgim var.
hadi delerken kaçmadı diyelim ki olmaz, diş çekerken kaçar.
hadi diş çekerkende kaçmadı ki olmaz, o parçayı ilk vidalarken kaçar
yani kesin kaçar
lütfen sizde fikirlerinizi yazın, konu önemli bence
Dönüşümde dikkat edilmesei gerekenlerin neler olduğunu
buradan konuşalım tartışalım istedim.
sibop yakma
yağ eksiltmenin asıl nedenleri
LPG dönüşümünde hiç dikkat edilmeyen çok önemli nokta bence emme monifolduna açılan delikler.
kimi araç lpg dönüşümünden sonra motorda sıkıntı olmaz
kimisi yağ eksiltir ve sibop yakar.
dikkat edin sorun çıkartmaz dedikleri araçların tümü plastik emme monifoldu olan araçlardır.
sorun çıkartır dedikleri araçlar ise emme monifoldu aleminyum olan araçlar.
LPG dönüşümü yapan dükkanların çoğu (istisnalar hariç) emme monifoldunu sökmez. direk aracın üzerinde deler.
bir aleminyuma delik delin ve altına kaçan aleminyum çapaklarına bakın.
bu çapaklar nereye gidiyor
motor ustası değilim yanlışım varsa düzeltin lütfen
bu çapaklar direk siboplara iniyor.
siboplar açıp kapatırken bu çapaklar sibop lastiklerinde iz yapıyor (yani ufaktan kaçırmalar başlar)
siboplardaki ufak kaçırmalar aracın performansının düşmesine sebep olur.
ve kaçırma yapmaya başlayan yara alan siboplar hızla bozulur.
yanma odasındaki yüksek ısı falan bana çok inandırıcı gelmiyor
bence sibop bozulmasındaki asıl sebep budur. bu lastiklerin ısıya dayanıklığı sonuçda tam sınırda değildir
bu tolerans da bence lpg dönüşümünde sıkıntı olmayacak değerlerdedir.
yağ eksiltme sorunu da gene bu çapaklar.
siboplarda motor içine kaçan bu çapaklar piston yataklarında zamanla çizikler oluştırur.
bu çizikler motorun yağ eksiltmesine yol açar.
Plastik emme monifoldu olan araçtada bunlar aslında sorun yaratabilir ama oran daha düşüktür.
LPG montajında en çok dikkat edilmesi gereken bir nokta bence.
LPG takan ustanız size ne dil dökerse döksün
abi matkabın ucunu gresliyoruz,içeri kaçırmayız,kaçsada bir şey olmaz
inanmayım derim en azından ben böyle düşünüyorum
dediğim gibi motor ustası değilim fakat, bir metale veya plastiğe içeri çapak kaçırmadan delerim diyenlere hadi len diyebiliyorum.az çok mekanik bilgim var.
hadi delerken kaçmadı diyelim ki olmaz, diş çekerken kaçar.
hadi diş çekerkende kaçmadı ki olmaz, o parçayı ilk vidalarken kaçar
yani kesin kaçar
lütfen sizde fikirlerinizi yazın, konu önemli bence
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Fatih çok ilginç bir tespit.
ilk defa okudum ve mantıklı geldi.
ilk defa okudum ve mantıklı geldi.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Fatih merhaba konu başlığı olarak LPG zarar verirmi demişsin, ancak bunun haricinde montaj hataları gibi önemli bir konyada değinmişsin, ayrıca oradan motorun yağ yakmasına kadar detaylı yazmışsın eline sağlık öncelikle.
LPG Türkçesi sıvı petrol gazı yakıt türevi olarak benzinden çok daha temiz bir yakıt, yanma sonrası karbon atıkları çok daha az. Bu sebeple motor içerisinde yağın erken kirlenmesi vs durumları çok ciddi anlamda düzeltir.
Yakıt verimliliği açısından bakarsak LPG ve Benzin hemen hemen çok yakın değerlededir.
Çalışma ısıları Alt Isıl Değer [kJ/kg] Propan46.100/ Bütan 45.460/ Benzin44.030 Yakıt‐Hava Oranı 15.8/15.6 /14.7
http://www.yildiz.edu.tr/~oisin/Dersler ... 7Hafta.pdf
Yazına Cevaplarım Aşağıdaki Gibidir.
bu çapaklar direk siboplara iniyor,siboplar açıp kapatırken bu çapaklar sibop lastiklerinde iz yapıyor (yani ufaktan kaçırmalar başlar)
(Aynen katılıyorum)
siboplardaki ufak kaçırmalar aracın performansının düşmesine sebep olur.
(Sipop ile bastığı yer (Kayıt diye bilinir sanayide, Gayıt da denir, Giude/Rehber yani sibop yataklama parçasıdır.) ile araya girer ve bu arada kalırsa
çapak, o silindirde ciddi komprasyon kaçağı olur ki hemen hissedilir, 2 sibop'un Gayıt/kayıt/Guide den yukarı geçmesi ise mümkün değildir, bu lastikler yukarıdan yağ'ın bulunduğu bölümden aşağı sibopa yağ sızmasını engeller, çapak oralara gidemez.(Teknik olarak mümkün değil)
ve kaçırma yapmaya başlayan yara alan siboplar hızla bozulur.
(Doğrudur, katılıyorum..Bozulma sebebi yani sibop yanması ise, patlama sırasında oluşan yüksek ısının, sibopla kapak arasındaki kaçaktan dışarı çıkmak istemesi, sebepli basın ve yüksek ısı kaynaklı sibop deformasyudur, buda sibopun canına okur..
yanma odasındaki yüksek ısı falan bana çok inandırıcı gelmiyor
(Yanma odasında 1300 derece patlama 500/550 derece çalışma ısısı oluşur)
bence sibop bozulmasındaki asıl sebep budur. bu lastiklerin ısıya dayanıklığı sonuçda tam sınırda değildir.
(Sibop lastikleri zamanla sertleşir ve aşınır, ufak ufak yağ sızdırıp emiş ve eksoz manifolduna akıtma yaparlar, sabah ilk çalıştırmada hafif duman yapıp sonra keser)
bu tolerans da bence lpg dönüşümünde sıkıntı olmayacak değerlerdedir.yağ eksiltme sorunu da gene bu çapaklar.
siboplarda motor içine kaçan bu çapaklar piston yataklarında zamanla çizikler oluştırur.bu çizikler motorun yağ eksiltmesine yol açar.
(Çapak pistonla segman arasına girerse, kesinlikle doğrudur, yapılacak bir çizik o silindirin çöküşünün başlanğıcı olur.)
abi matkabın ucunu gresliyoruz,içeri kaçırmayız,kaçsada bir şey olmazinanmayım derim en azından ben böyle düşünüyorum
dediğim gibi motor ustası değilim fakat, bir metale veya plastiğe içeri çapak kaçırmadan delerim diyenlere hadi len diyebiliyorum.az çok mekanik bilgim var.
hadi delerken kaçmadı diyelim ki olmaz, diş çekerken kaçar.hadi diş çekerkende kaçmadı ki olmaz, o parçayı ilk vidalarken kaçaryani kesin kaçar
lütfen sizde fikirlerinizi yazın, konu önemli bence
(Aynen öyle kaçmaz abi, grese batırdım savsatalatı yalan tarlasıdır, o çapakların büyük bölümü motora iner, yukarıda dedin gibi, sibop arasında kalırsa sibop aşırı ısı kaçırmakdan deforme olur, silindir segman arasına inerse motorun kendini yemesinin startını verir.. Sonra suçlu LPG sistemi arabayı bozdu olur..)
Fatih'im eline sağlık güzel bir başlık açmışsın..burada bilgilerimizi tazeleriz sayende..
LPG Türkçesi sıvı petrol gazı yakıt türevi olarak benzinden çok daha temiz bir yakıt, yanma sonrası karbon atıkları çok daha az. Bu sebeple motor içerisinde yağın erken kirlenmesi vs durumları çok ciddi anlamda düzeltir.
Yakıt verimliliği açısından bakarsak LPG ve Benzin hemen hemen çok yakın değerlededir.
Çalışma ısıları Alt Isıl Değer [kJ/kg] Propan46.100/ Bütan 45.460/ Benzin44.030 Yakıt‐Hava Oranı 15.8/15.6 /14.7
http://www.yildiz.edu.tr/~oisin/Dersler ... 7Hafta.pdf
Yazına Cevaplarım Aşağıdaki Gibidir.
bu çapaklar direk siboplara iniyor,siboplar açıp kapatırken bu çapaklar sibop lastiklerinde iz yapıyor (yani ufaktan kaçırmalar başlar)
(Aynen katılıyorum)
siboplardaki ufak kaçırmalar aracın performansının düşmesine sebep olur.
(Sipop ile bastığı yer (Kayıt diye bilinir sanayide, Gayıt da denir, Giude/Rehber yani sibop yataklama parçasıdır.) ile araya girer ve bu arada kalırsa
çapak, o silindirde ciddi komprasyon kaçağı olur ki hemen hissedilir, 2 sibop'un Gayıt/kayıt/Guide den yukarı geçmesi ise mümkün değildir, bu lastikler yukarıdan yağ'ın bulunduğu bölümden aşağı sibopa yağ sızmasını engeller, çapak oralara gidemez.(Teknik olarak mümkün değil)
ve kaçırma yapmaya başlayan yara alan siboplar hızla bozulur.
(Doğrudur, katılıyorum..Bozulma sebebi yani sibop yanması ise, patlama sırasında oluşan yüksek ısının, sibopla kapak arasındaki kaçaktan dışarı çıkmak istemesi, sebepli basın ve yüksek ısı kaynaklı sibop deformasyudur, buda sibopun canına okur..
yanma odasındaki yüksek ısı falan bana çok inandırıcı gelmiyor
(Yanma odasında 1300 derece patlama 500/550 derece çalışma ısısı oluşur)
bence sibop bozulmasındaki asıl sebep budur. bu lastiklerin ısıya dayanıklığı sonuçda tam sınırda değildir.
(Sibop lastikleri zamanla sertleşir ve aşınır, ufak ufak yağ sızdırıp emiş ve eksoz manifolduna akıtma yaparlar, sabah ilk çalıştırmada hafif duman yapıp sonra keser)
bu tolerans da bence lpg dönüşümünde sıkıntı olmayacak değerlerdedir.yağ eksiltme sorunu da gene bu çapaklar.
siboplarda motor içine kaçan bu çapaklar piston yataklarında zamanla çizikler oluştırur.bu çizikler motorun yağ eksiltmesine yol açar.
(Çapak pistonla segman arasına girerse, kesinlikle doğrudur, yapılacak bir çizik o silindirin çöküşünün başlanğıcı olur.)
abi matkabın ucunu gresliyoruz,içeri kaçırmayız,kaçsada bir şey olmazinanmayım derim en azından ben böyle düşünüyorum
dediğim gibi motor ustası değilim fakat, bir metale veya plastiğe içeri çapak kaçırmadan delerim diyenlere hadi len diyebiliyorum.az çok mekanik bilgim var.
hadi delerken kaçmadı diyelim ki olmaz, diş çekerken kaçar.hadi diş çekerkende kaçmadı ki olmaz, o parçayı ilk vidalarken kaçaryani kesin kaçar
lütfen sizde fikirlerinizi yazın, konu önemli bence
(Aynen öyle kaçmaz abi, grese batırdım savsatalatı yalan tarlasıdır, o çapakların büyük bölümü motora iner, yukarıda dedin gibi, sibop arasında kalırsa sibop aşırı ısı kaçırmakdan deforme olur, silindir segman arasına inerse motorun kendini yemesinin startını verir.. Sonra suçlu LPG sistemi arabayı bozdu olur..)
Fatih'im eline sağlık güzel bir başlık açmışsın..burada bilgilerimizi tazeleriz sayende..
Site Admin
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Deniz destekleyici yorumun için teşekkür ederim
Hakan motor konusundahi daha teknik anlatımlarınla konuyu daha profesyonel olarak anlatmışsın
motor yataklarına çapakların inemeyeceğini eklemişsin.
fakat sibop lastikleri yandıktan sonra,araç o şekilde kullanılmaya devam ederse motor yataklarına çapak inermi
Hakan motor konusundahi daha teknik anlatımlarınla konuyu daha profesyonel olarak anlatmışsın
motor yataklarına çapakların inemeyeceğini eklemişsin.
fakat sibop lastikleri yandıktan sonra,araç o şekilde kullanılmaya devam ederse motor yataklarına çapak inermi
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
ben lpg taktırıken biraz araştırmıştım brc kendi sitesinde kullandıkları bir yöntemle
bu çapak işini çözdüğünü söylüyordu
bu çapak işini çözdüğünü söylüyordu
En son TARDUK tarafından 31 Oca 2014 17:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
buldum
Uygulamalarımızı farklı kılan diğer bir özelliğimiz, gaz girişlerinde emme manifoldunun delinmemesidir. Diğer sıralı sistem montajlarında gaz girişleri için emme manifoldu delinmekte, bu işlem silindirlere çapak kaçması gibi bir takım riskleri de beraberinde getirmektedir. Patenti firmamıza ait “Gaz Piposu” uygulamasıyla silindirlere çapak gitme riski ortadan kalkmakta, montaj süresi kısalmakta, gaz benzinle aynı noktadan püskürtüldüğünden hissedilir bir ekstra konfor sağlanmaktadır.
http://www.2a.com.tr/hakkimizda/neden-brc
Uygulamalarımızı farklı kılan diğer bir özelliğimiz, gaz girişlerinde emme manifoldunun delinmemesidir. Diğer sıralı sistem montajlarında gaz girişleri için emme manifoldu delinmekte, bu işlem silindirlere çapak kaçması gibi bir takım riskleri de beraberinde getirmektedir. Patenti firmamıza ait “Gaz Piposu” uygulamasıyla silindirlere çapak gitme riski ortadan kalkmakta, montaj süresi kısalmakta, gaz benzinle aynı noktadan püskürtüldüğünden hissedilir bir ekstra konfor sağlanmaktadır.
http://www.2a.com.tr/hakkimizda/neden-brc
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Evet bu ürün kullanılırsa extra delmeye ihtiyaç olmadan LPG manifold'a verilebilir. LPG Gaz piposu olarak geçiyormuş, bende sayende birşey daha öğrendim..Bu alet çapak kaynaklı oluşan tüm sorunları çözer, extra delik açılmaması ise avantaj olur..
Site Admin
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
bunu yeni öğreniyorum. güzel bir çözüm.
her aracın diş çaplarına uyarmı acaba
farklılıklar olabilir belki
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Fatih o çapakların çok büyük bir kısmı, (Delme+Diş çekmede oluşan) emiş manifoldundan içeri gidecek bu %100 kesin..ancak %XX bölümü dışarı çıkar orası mechul şanırım bir çogumuzun aracında tamamı eksozdan atılıyor, yada çok küçük bir bölümü biryerlerde motoru yemeye devam ediyor bilinmez, yataklara gitmez demedim, aksine heryere gidebilir. .fatih_VKZ yazdı:Deniz destekleyici yorumun için teşekkür ederimHakan motor konusundahi daha teknik anlatımlarınla konuyu daha profesyonel olarak anlatmışsın
motor yataklarına çapakların inemeyeceğini eklemişsin. fakat sibop lastikleri yandıktan sonra,araç o şekilde kullanılmaya devam ederse motor yataklarına çapak inermi
Evet bu pipo süper bir çözüm olmuş.LPG Gaz piposu mantık olarak yayılır bencede.
Site Admin
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
ok anlaşıldı
evet bu çözüm süper.
LPG taktıracak arkadaşlar bu aleti taktırsın veya emme monifoldunu dışarıda deldirsinler
LPG montajında diğer dikkat edilecek konuda şu.
aracın altına delinen boru geçişi ve montaj delikleri.
ben buna çözüm olarak montajdan hemen sonra aracın altına , özellikle lpg hattının olduğu kısımlara pütür attırdım.
paslanma ve vibrasyondan oluşabilecek hasarları en aza indirgemek için
evet bu çözüm süper.
LPG taktıracak arkadaşlar bu aleti taktırsın veya emme monifoldunu dışarıda deldirsinler
LPG montajında diğer dikkat edilecek konuda şu.
aracın altına delinen boru geçişi ve montaj delikleri.
ben buna çözüm olarak montajdan hemen sonra aracın altına , özellikle lpg hattının olduğu kısımlara pütür attırdım.
paslanma ve vibrasyondan oluşabilecek hasarları en aza indirgemek için
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- cmass
- Onbaşı
- Mesajlar: 121
- Kayıt: 26 Eki 2013 13:38
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Teleflex adında bir marka var genelde Ankara tarafında yogun olarak kullanılıyor. Eski aracımda vardı ordan biliyorum bu sistemi takarken manifoldu söküp deliyorlar ve de enjektörler doğrudan manifolda monte ediliyor.. yani enjektör ile manifold arasında borumsu bişey olmuyor.. yeni taktıracak arkadaşlara tavsiye ederim performans olarak iyiydi kalite de prince ayarında diyorlardı..
Selim Karatepe / Ankara
05 Suzuki Grand Vitara 1.6
05 Suzuki Grand Vitara 1.6
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
evet zaten bahsettiğiniz montaj şekli tüm markalar için aynı.
brc nin bu yeni ürünü farklıymış bunu da yeni öğrendik.
bahsettiğimiz olay aslında lpg markası ile alakalı değil. montaj işçiliğiyle alakalı.
adamlar 1000tl ye sıralı sistem takıyor. çok az karla bu işi yapıyor. sürümden kazanması lazım.
sürümden kazanması içinde bu tarz olaylarla uğraşmadan bodozlama dalıyor arabaya.
herşeyin en ucuzuna kaçmamak lazım. ucuz sa vardır bir illeti
brc nin bu yeni ürünü farklıymış bunu da yeni öğrendik.
bahsettiğimiz olay aslında lpg markası ile alakalı değil. montaj işçiliğiyle alakalı.
adamlar 1000tl ye sıralı sistem takıyor. çok az karla bu işi yapıyor. sürümden kazanması lazım.
sürümden kazanması içinde bu tarz olaylarla uğraşmadan bodozlama dalıyor arabaya.
herşeyin en ucuzuna kaçmamak lazım. ucuz sa vardır bir illeti
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- MudMonster
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1495
- Kayıt: 17 Ara 2012 00:07
- Konum: Ağrı
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Konu ve anlatım süper bilgiler çok faydalı. Yeni LPG taktıracak arkadaşlar için çok faydalı. Başlığı da LPG taktırırken dikkat edilmesi gereken hususlar diye değiştirirsek çok süper olur. Paylaşım ve bilgiler için teşekkürler.
Selçuk TAVŞAN A Rh(+)
Yaş: Plakayı buldu 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR
Yaş: Plakayı buldu 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Umarım yeni LPG takacak arkadaşlara ve LPG takmaktan çekinenlere biraz faydası olur.
konu başlığını Adminim nasıl uygun görürse değiştirebilir
konu başlığını Adminim nasıl uygun görürse değiştirebilir
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- erhen
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1719
- Kayıt: 30 Ara 2011 23:50
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Fatih o çapakların çok büyük bir kısmı, (Delme+Diş çekmede oluşan) emiş manifoldundan içeri gidecek bu %100 kesin..ancak %XX bölümü dışarı çıkar orası mechul şanırım bir çogumuzun aracında tamamı eksozdan atılıyor, yada çok küçük bir bölümü biryerlerde motoru yemeye devam ediyor bilinmez, yataklara gitmez demedim, aksine heryere gidebilir. .Evet bu pipo süper bir çözüm olmuş.LPG Gaz piposu mantık olarak yayılır bencede. [/quote]
Bundan sekiz sene evvel bir avukat arkadaşımın focusunda lpg montajı esnasında manifoldu delerken çapak kaçması sonucu motor pert oldu.Neyse ki lpg firması kusuru kabullendi ve zararı karşıladı.Bu nedenle ben lpg markası seçiminde eğer fiyatı uçuk değilse öncelikle kit malzemesi ve enjektörleri çok kaliteli olan hollanda yapımı teleflex ya da prince derim.Teleflexin en önemli avantajı enjektörleri direkt emme manifoldu üzerine monte ediyorlar.Bu da enjektör sesi ve çapak kaçma sorununu baştan bertaraf etmek anlamına geliyor.Bir de kalibrasyonu soğuk motorda yapıp sonrasında motor ısınınca tekrar yapıyorlar ki bu da performans ve yakıt verimi açısından başarıyı getiriyor.Ford Mondeo aracıma Ankara'daki merkezlerinde montajını yaptırıp yaklaşık 20.000 km. kullandım.Hiçbir sorun yaşamadım.Geçenlerde aracı sattığım adam bana muayeneye geldi.Yaklaşık 100.000 kmdir kullanıyormuş. Sadece 20.000 kmde bir filtre değiştirmek dışında masrafı olmadığını söyledi.Yalnız prince teleflexe nazaran 6-8 silindirli büyük motorlarda daha randımanlı bir de bu iki marka BRC ya da Atiker kadar yaygın servis ağına sahip değil.
Lpg motora zarar verir mi?Ben lpg montajı yaptırdıktan sonraki 20-30.000 km sonra araçları sattım.O yüzden hiç zararını görecek kadar tecrübem olmadı yine de bakımları düzgün yapılan bir aracın lpgli olmasının araç ömrü açısından çok da olumsuzluk getireceğine inanmıyorum.
Bundan sekiz sene evvel bir avukat arkadaşımın focusunda lpg montajı esnasında manifoldu delerken çapak kaçması sonucu motor pert oldu.Neyse ki lpg firması kusuru kabullendi ve zararı karşıladı.Bu nedenle ben lpg markası seçiminde eğer fiyatı uçuk değilse öncelikle kit malzemesi ve enjektörleri çok kaliteli olan hollanda yapımı teleflex ya da prince derim.Teleflexin en önemli avantajı enjektörleri direkt emme manifoldu üzerine monte ediyorlar.Bu da enjektör sesi ve çapak kaçma sorununu baştan bertaraf etmek anlamına geliyor.Bir de kalibrasyonu soğuk motorda yapıp sonrasında motor ısınınca tekrar yapıyorlar ki bu da performans ve yakıt verimi açısından başarıyı getiriyor.Ford Mondeo aracıma Ankara'daki merkezlerinde montajını yaptırıp yaklaşık 20.000 km. kullandım.Hiçbir sorun yaşamadım.Geçenlerde aracı sattığım adam bana muayeneye geldi.Yaklaşık 100.000 kmdir kullanıyormuş. Sadece 20.000 kmde bir filtre değiştirmek dışında masrafı olmadığını söyledi.Yalnız prince teleflexe nazaran 6-8 silindirli büyük motorlarda daha randımanlı bir de bu iki marka BRC ya da Atiker kadar yaygın servis ağına sahip değil.
Lpg motora zarar verir mi?Ben lpg montajı yaptırdıktan sonraki 20-30.000 km sonra araçları sattım.O yüzden hiç zararını görecek kadar tecrübem olmadı yine de bakımları düzgün yapılan bir aracın lpgli olmasının araç ömrü açısından çok da olumsuzluk getireceğine inanmıyorum.
Erhan Atav
55 yaş ,İzmir
2015 Renault Kadjar 1.6 dci
55 yaş ,İzmir
2015 Renault Kadjar 1.6 dci
- micomico3
- Er
- Mesajlar: 95
- Kayıt: 08 Şub 2013 00:41
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
benzin otomatiği yaklaşık 2 sene önce bozulduğu için benzin hortumunu körlemek suretiyle 2 senedir sadece Lpg de kullanmaktayım. (araç karburatörlu - 93 jlx G16 A 8v motor olandan.) hiçbir problem yaşamıyorum. Yeni benzin otomatiği aldım aylardır vakit bulup taktırmadım. Demek istediğim 2 yıldır günlük kullandığım araç sadece LPG ile çalışmakta ve hiçbir sıkıntı yaşatmamaktadır. Ama mantığım her zaman mühendislerin bu araçları sadece Benzin le çalışmak üzere dizayn ettikleri için Lpg nin mutlaka motora zarar vereceği yönünde. Zaten 10 yıl önce ilk lpg yi taktırdığımda lpg kaynaklı olduğunu düşündüğüm conta arızaları yaşamıştım.
93 VİTARA JLX HARDTOP 3K
2009 Suzuki SX4 manuel 107 hp.
2009 hyundai tucson crdi manuel 6 speed 150 hp
GÜN GELECEK...DEVRAN DÖNECEK.. İŞTE O ZAMAN SIÇAN DELİĞİ BEŞ KURUŞ...
2009 Suzuki SX4 manuel 107 hp.
2009 hyundai tucson crdi manuel 6 speed 150 hp
GÜN GELECEK...DEVRAN DÖNECEK.. İŞTE O ZAMAN SIÇAN DELİĞİ BEŞ KURUŞ...
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
2003 senesinde 1,4 lpg li reno 11 aracim vardi haliyle karburatorlu o sene istanbulda iyi kis olmustu benzinle calistirim daha rahat calisir desikce calismaz lpg ye alinca tek marsta alirdi o zaman anladim bu lpg alkol gibi bagimlilik yapiyor
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- AKTOLGALI
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1523
- Kayıt: 09 Nis 2013 16:15
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Bu sıkıntı sanırım fab. sonrası yapılan montajdan bahsediyorsunuz ama unutmayalım lpg ve cng fabrika çıkışlı araçlar var bunlarda aynı montajı yapıyor hatta bayi lpg dönüşümüne aracı gönderip garanti devam ediyor son örnk. suzuki brc ile anlaşmış öyle olsa garanti vermezler.
motorların içine yakıt ve yağlarden ne tozlar giriyor ama hepside atılıyor atılmayanlar motoru açınca görünüyor zaten zamanında filtre zamanında bakım ve yağ değişimi bilinçli kullanım 700 bin 800 bin giden motor ömürleri gördüm özellikle taksiciler bir sorun banim bildiğim kale tic. satılıkdı albea ve logan vardı biri 780 bin diğeri 825 binde idi tık yokdu motorlarda tabiiki merdiven altı montajı onaylamıyorum.
kendini kanıtlamış yaygın servis veren yani malının arkasında duran lpg ve cn dönüşümleri kaçınılmaz hem ekonomi için hemde ekoloji içi geleceğin yakıtı derim ben 1 yıl takmadım araştırdım çok insana sordum önce taxi lere en çok onlar kullanıyor ve sorun varsa onlar biliyor diye tecrübelerinden yararlandım çünki adam sıfır accent alıyor lpg li albea alıyor lpg li çoğuda fb çıkışlı günde 12 saat çalışan makineler her sorunu belli eder.
Ama bizim suzilerde yeni kasalarda mağnezyum sibop sorunu var dediler (eğrilme) problemi dediler çok kişi bu yüzden lpg dönüşümünü erteledi ama firma kendisi brc ile anlaşma yapdı bu da ilginç bence Benim ülkem bir garip honda servisleri Türkiye de lpg ve cng li araçları kapıdan içeri sokmuyordu ama avrupaya hep lpg ve cng li araçlar ihraç ediliyordu bu gün artık o da halledilmiş burda da satışı var yani kapalı otoparklar da serbest olacak ne diyeyim cep tlf otobüsde kullanmayın derlerdi şimdi internet bağlıyorlar
.Zamanla bunlarıda aşarız diyorum lpg ülkemize ilk geldiğinden öteye bayağı yol katetti en çokda karbüratörlü araçlarda sorun yaşandı ilk tecrübeleri onlarda yaşadık bugün 6-8 silidirli araçlar artık rahatça kullnıyorlar
motorların içine yakıt ve yağlarden ne tozlar giriyor ama hepside atılıyor atılmayanlar motoru açınca görünüyor zaten zamanında filtre zamanında bakım ve yağ değişimi bilinçli kullanım 700 bin 800 bin giden motor ömürleri gördüm özellikle taksiciler bir sorun banim bildiğim kale tic. satılıkdı albea ve logan vardı biri 780 bin diğeri 825 binde idi tık yokdu motorlarda tabiiki merdiven altı montajı onaylamıyorum.
kendini kanıtlamış yaygın servis veren yani malının arkasında duran lpg ve cn dönüşümleri kaçınılmaz hem ekonomi için hemde ekoloji içi geleceğin yakıtı derim ben 1 yıl takmadım araştırdım çok insana sordum önce taxi lere en çok onlar kullanıyor ve sorun varsa onlar biliyor diye tecrübelerinden yararlandım çünki adam sıfır accent alıyor lpg li albea alıyor lpg li çoğuda fb çıkışlı günde 12 saat çalışan makineler her sorunu belli eder.
Ama bizim suzilerde yeni kasalarda mağnezyum sibop sorunu var dediler (eğrilme) problemi dediler çok kişi bu yüzden lpg dönüşümünü erteledi ama firma kendisi brc ile anlaşma yapdı bu da ilginç bence Benim ülkem bir garip honda servisleri Türkiye de lpg ve cng li araçları kapıdan içeri sokmuyordu ama avrupaya hep lpg ve cng li araçlar ihraç ediliyordu bu gün artık o da halledilmiş burda da satışı var yani kapalı otoparklar da serbest olacak ne diyeyim cep tlf otobüsde kullanmayın derlerdi şimdi internet bağlıyorlar
.Zamanla bunlarıda aşarız diyorum lpg ülkemize ilk geldiğinden öteye bayağı yol katetti en çokda karbüratörlü araçlarda sorun yaşandı ilk tecrübeleri onlarda yaşadık bugün 6-8 silidirli araçlar artık rahatça kullnıyorlar
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
fabrikasyon lpg li araçlarda adamlar bu bahsettiğimiz saçma montajı zaten yapmazlar.
motora hava filtresinden giren toz ile aleminyum çapağı çok çok farklı şeyler abi.
motora hava filtresinden giren toz ile aleminyum çapağı çok çok farklı şeyler abi.
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- AKTOLGALI
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1523
- Kayıt: 09 Nis 2013 16:15
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Fatih benim montaj yaptırdığım yerde sıfır satılan araçlar montajı yapılıyordu misal veriyorum sen sıfır lpg li araç alıyorsun araç maslak bayiin de montajı yapılp sana teslim ediliyor ör: dacia lpg li duster için çetaş-reno satıcısı la konuşdum elimizde benzinli var hemen montajı yaptırıp teslim ederim dedi diyeceğim fbrk. da farkılı birşey yapılmıyor ve araç garantisi devam ediyor
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
Tolgay ayvaz
Nissan Terrano II 2.7 A/T 99 Model ile sahalara geri dönüş
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Bence servis bu konuya dikkat eder.montajda belirlediği şartlar vardır,
yani dikkat ediyordur inşallah
aksi durumda o sıfır arabayı alanın vay haline abi
şöyle bir durumda var. şirkette kullandığımız dizel Corolla yağ bakımı gelmeden yağ lambası yakıyordu, yağ eksiltiyordu,
adamlar yağı tamamlayıp,normaldir her araba yağ eksiltir diyordu
en son kaçamadılar gerçi 1 yaşında komple motor yapıldı araca.
sıfır araçta 2 yıl garantili desek, ite kaka servis 2 yılı tamamlatır, sonrası vahim
yani dikkat ediyordur inşallah
aksi durumda o sıfır arabayı alanın vay haline abi
şöyle bir durumda var. şirkette kullandığımız dizel Corolla yağ bakımı gelmeden yağ lambası yakıyordu, yağ eksiltiyordu,
adamlar yağı tamamlayıp,normaldir her araba yağ eksiltir diyordu
en son kaçamadılar gerçi 1 yaşında komple motor yapıldı araca.
sıfır araçta 2 yıl garantili desek, ite kaka servis 2 yılı tamamlatır, sonrası vahim
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- cavitpekdemir
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1782
- Kayıt: 13 Nis 2013 16:56
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Arkadaşlar lpg den korkmayın birde BENZİN deposunu çeyrek depodan aşağıya düşürmeyin çünkü devir daimle benzin soğutma yapıyormuş diğer arabamda başıma geldi küçük bir pompa motoru ama acık pahalı
Duymak istemediğini başkasına söyleme
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
Cavit abi doğru bir konuya değinmişsin. aracımız lpg de çalışıyorken de benzin pompası devrede.
benzin deposu seviyenin çok düşük olması veya bitik olması pompa arızasına sebep olabiliyor
benzin deposu seviyenin çok düşük olması veya bitik olması pompa arızasına sebep olabiliyor
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- hakan delibaş
- Er
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 09 Haz 2014 18:07
- Konum: kars
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
tespitinizi çok mantıklı.
hakan delibaş 25.01.1982 - suzuki grand vitara 2.0 al 2007 siyah
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: LPG Motora zarar verir mi?
bu konulara dikkat etmeden lpg montajı yapan firmalar (%95) hızlı iş yapmak için lpg sisteminin adını kötüye çıkartıp
uzun vadede motor ustalarının ekmeğine bal sürüp, kendi işlerini baltalıyorlar
uzun vadede motor ustalarının ekmeğine bal sürüp, kendi işlerini baltalıyorlar
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir