1994 1.6 jlx 5kapı otomatik şanzıman güç kaybı

SUZUKI ARAZI, SANZUMANI VE AKTARMA HK. SORU VE PAYLAŞIMLARINIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
efe326
Er
Mesajlar: 7
Kayıt: 05 Oca 2015 01:46

1994 1.6 jlx 5kapı otomatik şanzıman güç kaybı

Mesaj: # 252423Okunmamış mesaj efe326
16 Oca 2017 13:52

selam arkadaşlar 1994 model 1.6 jlx kullanıcısıyım aracımın otomatik şanzımanı tork konvertör hariç, kırk bin km önce yetkili serviste yenilenmiş fakat aracımda şuan hissedilir derecede rampalarda güç kaybı ve kalkışlarda sanki 2. veya 3. viteste kalkar gibi sorunlar yaşıyorum rampalarda geri kaçırma mevcut, şanzuman yağını kontrol ediyorum yağ cok temiz ve seviyesi normal, tam olarak emin olmadan da bi işlem yapmak istemiyorun yardımcı olursanız sevinirim

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: 1994 1.6 jlx 5kapı otomatik şanzıman güç kaybı

Mesaj: # 252447Okunmamış mesaj Offroadpassion
18 Oca 2017 13:00

Foruma hoş geldiniz, ana sayfada en üst bölüm var site girişi orayı bir kez okuyun. ;) Önce bir slm ve kendinizi tanıtın.
Site Admin

efe326
Er
Mesajlar: 7
Kayıt: 05 Oca 2015 01:46

Re: 1994 1.6 jlx 5kapı otomatik şanzıman güç kaybı

Mesaj: # 252461Okunmamış mesaj efe326
18 Oca 2017 19:33

tekar selam kusura bakmayın kendimi tanıtmayı unuttum ismim Yusuf Mavi Kütahya/Tavşanlıdan saygılar.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: 1994 1.6 jlx 5kapı otomatik şanzıman güç kaybı

Mesaj: # 252488Okunmamış mesaj Offroadpassion
20 Oca 2017 17:21

efe326 yazdı: şanzımanı tork konvertör hariç, kırk bin km önce yetkili serviste yenilenmiş ..
Aramıza hoş geldiniz :) sanırım 40 bin km sonra bu kez tork konvertörü sorun çıkardı..balatalara birşey olmadıysa bu olma ihtimli olabilir..iyi bir otomatik ustasına ihtiyaç var kapalı kutu buradan yorum biraz zor bir husus..geçmiş olsun.
Site Admin

efe326
Er
Mesajlar: 7
Kayıt: 05 Oca 2015 01:46

Re: 1994 1.6 jlx 5kapı otomatik şanzıman güç kaybı

Mesaj: # 252498Okunmamış mesaj efe326
21 Oca 2017 04:22

Sayın abim ilginizden ötürü öncelikle teşekkürederim dün şanzımanı yapan Suzuki yetkili servisiyle görüştüm iyi bir şanzımancı ustamız var getir gösterelim dedi salı günü götürecem bakalım ne çıkacak,gelişmeleri sizlerle paylaşırım şimdilik hoşçakalın.

efe326
Er
Mesajlar: 7
Kayıt: 05 Oca 2015 01:46

Re: 1994 1.6 jlx 5kapı otomatik şanzıman güç kaybı

Mesaj: # 252573Okunmamış mesaj efe326
27 Oca 2017 14:06

Slm aracımı geçen salı günü suzuki servisine götürdüm, servis beni otomatik şanzıman tamiri yapan bi ustaya götürdü aracı birlikte test ettik, dediğim gibi araç her vites yükseldiğinde geç toparlıyor,özellikle üçüncü viteste çok daha geç toparlama olayı gördük böyle oluncada rampalarda ani güç kaybı ve hızlanma sorunları ortaya çıkıyor sebebine gelince, ustanın tespitidir bu benimde mantığıma yattı, vites gruplarındaki balataların boşluğunun fazla olması, ortalama 40 bin km önce yapılan şanzıman nasıl böyle olur sorusu geliyor akla demekki şanzıman toplanırken bu boşluklar fazla verilmiş bu sebeble yağ basıncını geç tamamlıyor, balatalar da yüzde doksan sağlam çünkü yağda en ufak kirlilik ve balata tozları görülmüyor, ama usta şanzıman yapılırken torkkonvertöründe mutlaka yapılması gerektiğini söyledi söyledide...iş yine maddiyata dayanıyor torkkonvertör+şanzıman daki boşluklardan dolayı tapılacak tamir 2-3 bin arası, tabi kapalı kutu başka bişey çıkmazsa saygılar.

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1080
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: 1994 1.6 jlx 5kapı otomatik şanzıman güç kaybı

Mesaj: # 252579Okunmamış mesaj bbalta
27 Oca 2017 17:42

efe326 yazdı:Slm aracımı geçen salı günü suzuki servisine götürdüm, servis beni otomatik şanzıman tamiri yapan bi ustaya götürdü aracı birlikte test ettik, dediğim gibi araç her vites yükseldiğinde geç toparlıyor,özellikle üçüncü viteste çok daha geç toparlama olayı gördük böyle oluncada rampalarda ani güç kaybı ve hızlanma sorunları ortaya çıkıyor sebebine gelince, ustanın tespitidir bu benimde mantığıma yattı, vites gruplarındaki balataların boşluğunun fazla olması, ortalama 40 bin km önce yapılan şanzıman nasıl böyle olur sorusu geliyor akla demekki şanzıman toplanırken bu boşluklar fazla verilmiş bu sebeble yağ basıncını geç tamamlıyor, balatalar da yüzde doksan sağlam çünkü yağda en ufak kirlilik ve balata tozları görülmüyor, ama usta şanzıman yapılırken torkkonvertöründe mutlaka yapılması gerektiğini söyledi söyledide...iş yine maddiyata dayanıyor torkkonvertör+şanzıman daki boşluklardan dolayı tapılacak tamir 2-3 bin arası, tabi kapalı kutu başka bişey çıkmazsa saygılar.
Bahsettiğiniz rakamlara şanzımanı tamir takımıyla baştan revize edersiniz. Fiyat konusunda farklı yerlerle de görüşün.

Ayrıca bu rakamlara manuel şanzıman dönüşümü de mümkün.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

efe326
Er
Mesajlar: 7
Kayıt: 05 Oca 2015 01:46

Re: 1994 1.6 jlx 5kapı otomatik şanzıman güç kaybı

Mesaj: # 252659Okunmamış mesaj efe326
02 Şub 2017 11:35

Dediğiniz gibi araştırmalarım devam ediyor, manuel şanzıman düşünmüyorum farklı ustalarlada görüşeceğim bakalım hayırlısı, saygılar.

Cevapla

“SUZUKİ ŞANZUMAN / SUZUKI TRANSMISSION” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 61 misafir