Suzuki Vitara JLX Klima Soğutmaması hk
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- engineer_cmp
- Er
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 26 Kas 2015 15:18
Suzuki Vitara JLX Klima Soğutmaması hk
Selamlar Arkadaşlar,
2000 model Suzuki Vitara JLX ( Santana ) sahibiyim. Havaların ısınmasıyla klima çalışmıyordu kontrol ettireyim dedim;
- Fan arızalı dediler değiştirdim. Gaz basıldı - çalıştırıldı. Birgün sonra tekrar AC tuşuna bastığımda çalışıyordu fakat soğutmuyordu.
- Tekrar götürdüm, gaz bitmiş dediler tekrar basıldı iki gün sonra tekrar soğutmamaya başladı.
- Tekrar götürdüm, göğüs içerisinde hortumda yırtık varmış değiştirdik dediler. Sorun tekrarlayarak devam etti. Yapıldıktan en fazla 2 sonra gaz bitiyor. Yalnız AC tuşına basınca klima devrede.
- En son usta Motorun ön kısmında yer alana klima radyotörünü, motor içerisinde ki hortumları ve göğüsün torbido altında yer alan radyatör dahil kontrol etti ve herhangi bir kaçağa sebebiyet verecek birşey olmadığını belirtti.
Sorunun Klima kompresörü olabileceğini belirtti. Götürdüğüm usta Mersin'de bildiğim tanıdığım bir klimacı, uzmanlığından şüphem yok.
1500 TL civarında olunca henüz değişiklik yaptırıp bir de böyle denemek istemedim.
Kompresör soğutmamaya sebebiyet verebilir mi? Gazın sürekli kaçarak bitmesine sebep olabilir mi?
Teşekkür ederim.
2000 model Suzuki Vitara JLX ( Santana ) sahibiyim. Havaların ısınmasıyla klima çalışmıyordu kontrol ettireyim dedim;
- Fan arızalı dediler değiştirdim. Gaz basıldı - çalıştırıldı. Birgün sonra tekrar AC tuşuna bastığımda çalışıyordu fakat soğutmuyordu.
- Tekrar götürdüm, gaz bitmiş dediler tekrar basıldı iki gün sonra tekrar soğutmamaya başladı.
- Tekrar götürdüm, göğüs içerisinde hortumda yırtık varmış değiştirdik dediler. Sorun tekrarlayarak devam etti. Yapıldıktan en fazla 2 sonra gaz bitiyor. Yalnız AC tuşına basınca klima devrede.
- En son usta Motorun ön kısmında yer alana klima radyotörünü, motor içerisinde ki hortumları ve göğüsün torbido altında yer alan radyatör dahil kontrol etti ve herhangi bir kaçağa sebebiyet verecek birşey olmadığını belirtti.
Sorunun Klima kompresörü olabileceğini belirtti. Götürdüğüm usta Mersin'de bildiğim tanıdığım bir klimacı, uzmanlığından şüphem yok.
1500 TL civarında olunca henüz değişiklik yaptırıp bir de böyle denemek istemedim.
Kompresör soğutmamaya sebebiyet verebilir mi? Gazın sürekli kaçarak bitmesine sebep olabilir mi?
Teşekkür ederim.
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1080
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX Klima Soğutmaması hk
Sistemde belli ki bir kaçak var ve sürekli olarak basılan gaz buradan kaçıp atmosfere karışıyor. Ancak basınç testi yaptırarak sistemde kaçak olup olmadığına emin olabilirsiniz. Kompresörü aradan çıkarıp bir ucu kör tapa ile kapatıp basınç testi yaparsanız borulamanın sağlam olup olmadığı ortaya çıkar. Sonra Kompresör sisteme bağlıyken basınç testi yaparsınız. Sorun kompresörde mi net anlaşılır. Çıkma kompresör bulmayı deneyebilirsiniz. Ne kadar sağlıklı olur bilinmez tabi ama daha hesaplı olabilir.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18656
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX Klima Soğutmaması hk
Klimanın gazı durup duruken kaçmaz, istesenizde kaçmaz, kaçamaz.. Baktınız soğutma yok ve gaz basıncı yok..bu durumda %100 delik/kaçak/sızıntı vs var demektir... Klimacıda bu sistemdeki değiği bulmadan gaz bastık oldu, basınç ve kaçak tesiti yapmadan bastık oldu diye sizi gönderiyorsa nekadar profesyonel onu bilemem..
Daha basit anlatımla sabah geldiniz lastik yerde (patlak) hımm önemsiz dediniz Havayı bastınız o an ok ve gittiniz.....Ertesi sabah o lastik yine inecek 2+2=4 kadar emin bir durum.. Yani önce kaçak noktasını bulup%100 işte bura demeden 188 kezde gaz bassalar ertesi gün yine aynı olur
Kolay gelsin
Daha basit anlatımla sabah geldiniz lastik yerde (patlak) hımm önemsiz dediniz Havayı bastınız o an ok ve gittiniz.....Ertesi sabah o lastik yine inecek 2+2=4 kadar emin bir durum.. Yani önce kaçak noktasını bulup%100 işte bura demeden 188 kezde gaz bassalar ertesi gün yine aynı olur
Kolay gelsin
Site Admin
- cihangirx
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 541
- Kayıt: 17 Nis 2014 13:59
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX Klima Soğutmaması hk
bende boyalı ( idi ) galiba bir gaz basılıyormuş o sayede kaçak varsa yeri tespit ediliyormuş diye duymuştum
cihangir şahintaş
istanbul /dudullu
1968
2008 nissan x-trail LE cvt
istanbul /dudullu
1968
2008 nissan x-trail LE cvt
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18656
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX Klima Soğutmaması hk
Aynen yeşil renkli bir sıvı basıyorlar, keçen olan yerden çıkıp donuyor ve delik-kaçak vs ne varsa yeri belli oluyor.
Site Admin
- setnogrom
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 666
- Kayıt: 26 May 2014 13:02
- Konum: Alibeyköy-İST
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX Klima Soğutmaması hk
Havayla kontrol etmeliler hatta tüm boru aksamına köpük sürsünler mutlaka bir yerden patlak gözükür.
Yada yeşil sıvı candır.
xx
Yada yeşil sıvı candır.
xx
- kdzli
- Er
- Mesajlar: 50
- Kayıt: 17 Haz 2013 16:48
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX Klima Soğutmaması hk
Klima cihazı kaçak testini vakum yaptıktan sonra alçak basınç altında belli süre içindeki basınç değişimine bakarak yapar.Normal şartlarda basınç değişimi yoksa kaçak test geçilir ve gaz basılır.(Alçak basınç kaçak kontrolü)
Eğer bu şekilde sürelere uyup gaz basıldıysa ve sorun devam ettiyse yüksek basınç altında kaçak olabilir.Yeni cihazlarda (R1234yf gazı) bu test standarttır.Ustalar klima cihazından bağımsız olarak kompresör ile sisteme hava basıp belli bir süre manometre ile kaçak kontrolü yapar.(Yüksek basınç kaçak kontrolü)
Kaçak test esnasında sisteme bir miktar ultraviyole sıvı zerk edilir.Kaçağın olabileceği yerler mor ışık altında gözlük ile kontrol edilir.
Her iki test başarılıysa gaz basma uçlarındaki siboplar da değiştirilir.(Bu siboplar testler esnasında devre dışıdır,kendi aracımda arızalı parça bunlardı)
Kaçak giderildikten sonra kompresör basınç testi yapılır.Eğer yük altında kompresör gazı çevirmek için gerekli basıncı üretemiyorsa,revizyon/değişime gidilir.
Eğer bu şekilde sürelere uyup gaz basıldıysa ve sorun devam ettiyse yüksek basınç altında kaçak olabilir.Yeni cihazlarda (R1234yf gazı) bu test standarttır.Ustalar klima cihazından bağımsız olarak kompresör ile sisteme hava basıp belli bir süre manometre ile kaçak kontrolü yapar.(Yüksek basınç kaçak kontrolü)
Kaçak test esnasında sisteme bir miktar ultraviyole sıvı zerk edilir.Kaçağın olabileceği yerler mor ışık altında gözlük ile kontrol edilir.
Her iki test başarılıysa gaz basma uçlarındaki siboplar da değiştirilir.(Bu siboplar testler esnasında devre dışıdır,kendi aracımda arızalı parça bunlardı)
Kaçak giderildikten sonra kompresör basınç testi yapılır.Eğer yük altında kompresör gazı çevirmek için gerekli basıncı üretemiyorsa,revizyon/değişime gidilir.
Arda IŞIK/81 Model
TA4AAZ
Lara/Muratpaşa/Antalya
Grand Vitara/2.0/AT/'04 Model
Sevgi eylem ister..
TA4AAZ
Lara/Muratpaşa/Antalya
Grand Vitara/2.0/AT/'04 Model
Sevgi eylem ister..
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 60 misafir