Grand Vitara 2004 1.6 Manuel Şanzıman Değişimi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 21 Ara 2020 23:27
Grand Vitara 2004 1.6 Manuel Şanzıman Değişimi
Aracı aldığımdan beri şanzımandan farklı viteslerde gelen farklı seslerden ve debriyaja bastığımda gelen şanzıman sesinden rahatsız olduğumdan dolayı hep aklımda olan değişimi gerçekleştirdik sonunda. daha önce forumda araştırdığım ve yazdığım başlıklarda bu sesin uzun süre şanzıman yağ değişimi yapılmayan araçlarda şanzımanın basit tabirle yandığı ve dişlilerin yapısal olarak bozulduğu için bu sesi çıkardığını Grand oto Battal ustadan öğrenmiştik. Sonunda temiz, yanık olmayan ve az kullanılmış bir şanzıman ele geçince aracı hemen Grand Otoda lifte kaldırdık. Bu iş için 650 km git, 650 km gel, gez toz toplamda 1500 km yol yaptım bu arada (Amasya - İstanbul - Amasya)
Tüm bileşenler indirilmeye başlandı, her iki şarf indirildikten sonra kontrol edildi ve şaft mafsal istavrozlarının ömrünü doldurduğu tespit edildi. Daha sonra 4 kişinin el atması ile şanzıman aşağı indirildi.
Eski şanzıman bu. aldığımdan beri 70 bin km yol yaptık kendisi ile.
Daha sonra yeni şanzıman kontrol edildi. üzerindeki eksikler ve eski şanzımandan alıncak kablo vb. işlemler yapıldı. yeni şanzımanımızda burada. avrupa görmüş kendileri.
Eski şanzımanın yanık dişlisi, çok ses çıkaran o meşhur inlemeleri bize dinleten bu abiymiş.
Bu da yeni şanzımanımızın dişlisi bakalım nasıl ses alacağız kendilerinden.
Yeni şanzıman yerine takıldı, takozu düzeltildi ve şimdi toparlama zamanı.
temiz bir marş dinamosu ayarlamıştık daha önce, sesinden kömürünün azaldığını düşünüp baktırayım istedim.
kömürler azalmış değiştirelim dedik. bu parçanın yenisi 250 tl 2024 ocak itibarı ile.
Aracı kaldırınca ön iki aks körüğümünde iyice yırtıldığını gördük ve hemen değiştirdik.
yenisinin çiftini 320 liraya almıştım parçaçıdan hazırda kullandık hemen.
şaft mafsal istavrozlarının hali buydu. bilhassa geri vitese takınca gıcırtı yapıyordu ki Battal Usta sorunu buldu hemen.
Yenilerini taktık ama fiyatı hatırlayamadığım için yazamadım.
Bağlantılar yapıldı, şaftlar takıldı, şanzıman yağı eklendi ve araç hazır hale getirildi.
Sonuç olarak seslerin %90 'ı kesildi. Vites sesleri bir örnek oldu. şanzıman boşta iken gelen ses nerede ise tamamen kesildi. Araç çekişi tahmini olarak %20 artış sağladı daha atak bir araç oldu desek yeridir. yakıt sarfiyatı düştü. geliş yolunda 30 lt gaz ile 245 km yol yapar iken dönüşte 275 km yol yapar oldum. Grand Oto Ailesine ,Battal Ustaya ve Ahmet Ustaya Teşekkür ederim.
Tüm bileşenler indirilmeye başlandı, her iki şarf indirildikten sonra kontrol edildi ve şaft mafsal istavrozlarının ömrünü doldurduğu tespit edildi. Daha sonra 4 kişinin el atması ile şanzıman aşağı indirildi.
Eski şanzıman bu. aldığımdan beri 70 bin km yol yaptık kendisi ile.
Daha sonra yeni şanzıman kontrol edildi. üzerindeki eksikler ve eski şanzımandan alıncak kablo vb. işlemler yapıldı. yeni şanzımanımızda burada. avrupa görmüş kendileri.
Eski şanzımanın yanık dişlisi, çok ses çıkaran o meşhur inlemeleri bize dinleten bu abiymiş.
Bu da yeni şanzımanımızın dişlisi bakalım nasıl ses alacağız kendilerinden.
Yeni şanzıman yerine takıldı, takozu düzeltildi ve şimdi toparlama zamanı.
temiz bir marş dinamosu ayarlamıştık daha önce, sesinden kömürünün azaldığını düşünüp baktırayım istedim.
kömürler azalmış değiştirelim dedik. bu parçanın yenisi 250 tl 2024 ocak itibarı ile.
Aracı kaldırınca ön iki aks körüğümünde iyice yırtıldığını gördük ve hemen değiştirdik.
yenisinin çiftini 320 liraya almıştım parçaçıdan hazırda kullandık hemen.
şaft mafsal istavrozlarının hali buydu. bilhassa geri vitese takınca gıcırtı yapıyordu ki Battal Usta sorunu buldu hemen.
Yenilerini taktık ama fiyatı hatırlayamadığım için yazamadım.
Bağlantılar yapıldı, şaftlar takıldı, şanzıman yağı eklendi ve araç hazır hale getirildi.
Sonuç olarak seslerin %90 'ı kesildi. Vites sesleri bir örnek oldu. şanzıman boşta iken gelen ses nerede ise tamamen kesildi. Araç çekişi tahmini olarak %20 artış sağladı daha atak bir araç oldu desek yeridir. yakıt sarfiyatı düştü. geliş yolunda 30 lt gaz ile 245 km yol yapar iken dönüşte 275 km yol yapar oldum. Grand Oto Ailesine ,Battal Ustaya ve Ahmet Ustaya Teşekkür ederim.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Grand Vitara 2004 1.6 Manuel Şanzıman Değişimi
Elinize sağlık keyifle okudum baktım, uzun zamandır böyle detaylı bir anlatım yoktu güle güle kullanın. Battal usta işinin ehli iy bir ustamızdır.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 21 Ara 2020 23:27
Re: Grand Vitara 2004 1.6 Manuel Şanzıman Değişimi
Teşekkürler Hakan bey. Umarım faydası dokunacaktır herkese.
- zaferkucuk
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 742
- Kayıt: 20 May 2013 23:07
- Konum: RİZE
- İletişim:
Re: Grand Vitara 2004 1.6 Manuel Şanzıman Değişimi
Hayırlı olsun. Fotolardan anladığım kadarıyla 98-2005 arası bütün Grand vitaralarda 2.5 v6 larda dahil debriyaj rulmanı ve çatalı aynı gözüküyor.
Zafer Küçük Arh+
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir