Suzuki Samurai 1997 G13B 1.3 Enjeksiyon Motor Rektefiye
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- vitarajan
- Onbaşı
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 11 Şub 2010 23:35
- Konum: Adapazarı-SAKARYA
- İletişim:
Suzuki Samurai 1997 G13B 1.3 Enjeksiyon Motor Rektefiye
Araçta son dönemlerde soğuk motorda ilk çalıştırmada düzensiz çalışma, soğutma sıvısında eksiltme egzosttan yağ dumanı gözlemlerime istinaden conta/kapak kontrolü işine giriştik. Motor ısındıktan sonra yağ dumanı görünmediğinden ilk düşüncem sübop lastikleri idi. Araç 2 yıldır bende toplam 10.000 km yapmama rağmen Silindir kapağını sökmeye karar verdiğimizde elimiz değmiş iken takım conta, triger kayış+set, devirdaim değişelim , malzeme siparişini vererek işe başladık. Malzemeler yaklaşık 300 TL civarında + 200 TL işçilik , 500 TL ilk bütçe idi ancak kapağı açtıktan sonra rektefiye ile birlikte maliyet 2300 TL yi buldu.
Şamil SEÇGİN 47 yaş
Sakarya
1994 G Cherokee 4.0
1997 Suzuki Samurai Jack
2004 Suzuki G.Vitara 2.0
2001 Suzuki Vitara JLX
Sakarya
1994 G Cherokee 4.0
1997 Suzuki Samurai Jack
2004 Suzuki G.Vitara 2.0
2001 Suzuki Vitara JLX
- vitarajan
- Onbaşı
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 11 Şub 2010 23:35
- Konum: Adapazarı-SAKARYA
- İletişim:
Re: Suzuki Samurai 1997 G13B 1.3 Enjeksiyon Motor Rektefiye
Silindir kapağı söküldüğünde contada hasar,yanık görmedik. Sadece 2 inci silindirde aşırı yağ (sibop lastiği). Silindir ve pistonlar incelendiğinde aşınma ve ovalleşmeden dolayı rektefe kararı verildi . Tekrar iş çıkarmasın, kafam rahat bineyim tek seferde olsun gazı ile işe giriştik. Detay anlatım için çektiğim fotolar uçtu Samurai sahibi arkadaşlara faydalı olabileceğini düşündüğüm Fiyat/marka/teknik spek bilgileri
- Dosya ekleri
-
- maliyet.jpg (77.18 KiB) 373 kere görüntülendi
Şamil SEÇGİN 47 yaş
Sakarya
1994 G Cherokee 4.0
1997 Suzuki Samurai Jack
2004 Suzuki G.Vitara 2.0
2001 Suzuki Vitara JLX
Sakarya
1994 G Cherokee 4.0
1997 Suzuki Samurai Jack
2004 Suzuki G.Vitara 2.0
2001 Suzuki Vitara JLX
- vitarajan
- Onbaşı
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 11 Şub 2010 23:35
- Konum: Adapazarı-SAKARYA
- İletişim:
Re: Suzuki Samurai 1997 G13B 1.3 Enjeksiyon Motor Rektefiye
Motor inmişken debriyaj baskı balatada değişelim tam olsun. Bu arada pistonlar ilk siparişte hatalı geldi 1.3 karbüratörlü araçların piston üst kısmı oyuk (girintili), enjeksiyonlu araçlarda düz tip. Parçacılar modele göre çıkartamasada düz tip denildiğinde sıkıntı olmuyor. En iyisi numune ile gitmek ancak Adapazarında olduğumdan telefon-sipariş-ödeme-kargo ile malzemelerin tümünü temin ettik. Sitede sürekli memnuniyetle bahsedilen Genç Tokel yaklaşımı takibi ve dürüstlüğü ile takdire şayan. Samurai hava filtresi ise kimi aradı isem yok sattı , OtoMarmara da 1 adet elinde son kalanı aldım, bulan 1 adet yedek kenara koysun.
- Dosya ekleri
-
- spek.jpg (91.52 KiB) 373 kere görüntülendi
Şamil SEÇGİN 47 yaş
Sakarya
1994 G Cherokee 4.0
1997 Suzuki Samurai Jack
2004 Suzuki G.Vitara 2.0
2001 Suzuki Vitara JLX
Sakarya
1994 G Cherokee 4.0
1997 Suzuki Samurai Jack
2004 Suzuki G.Vitara 2.0
2001 Suzuki Vitara JLX
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Samurai 1997 G13B 1.3 Enjeksiyon Motor Rektefiye
Üstad üst kapaktan bir bakalım derken, baya bir girmişsin ne altı ne üstü kol yatak balata sıfırlamışsın.
Site Admin
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Suzuki Samurai 1997 G13B 1.3 Enjeksiyon Motor Rektefiye
En guzeli tamamen girismek. Eskiyen motoru acip sadece ust kapagi yapmak her zaman duzgun is olmuyor. Alt kismi asinmis ust kapak yepyeni oldugunda bu sefer alt taraftan su koyuveriyor. Ikinci sefer motor acmak zorunda kaliniyor..
simdi kafaniz rahat uzun kilometreler yapabilirsiniz. Iyi gunlerde kullanin.
simdi kafaniz rahat uzun kilometreler yapabilirsiniz. Iyi gunlerde kullanin.
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- vitarajan
- Onbaşı
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 11 Şub 2010 23:35
- Konum: Adapazarı-SAKARYA
- İletişim:
Re: Suzuki Samurai 1997 G13B 1.3 Enjeksiyon Motor Rektefiye
Evet Hakan hocam evdeki hesap çarşıya uymadı ancak sonunda iyi iş çıktı. Motorun çalışması, çekişi fark etti kendine geldi. Sübapları emme 15 egzost 20 olarak ayarlandı. 1000 km sonra kapak tekrar sıkılacak ve tekrar sübap ayarı yapacağız. Motor alıştıktan sonra yakıt sarfiyatının da düşmesini bekliyorum. Mevcut durumda ortalama 11 lt benzin / 100 km civarında idi.Offroadpassion yazdı:Üstad üst kapaktan bir bakalım derken, baya bir girmişsin ne altı ne üstü kol yatak balata sıfırlamışsın.
Şamil SEÇGİN 47 yaş
Sakarya
1994 G Cherokee 4.0
1997 Suzuki Samurai Jack
2004 Suzuki G.Vitara 2.0
2001 Suzuki Vitara JLX
Sakarya
1994 G Cherokee 4.0
1997 Suzuki Samurai Jack
2004 Suzuki G.Vitara 2.0
2001 Suzuki Vitara JLX
- vitarajan
- Onbaşı
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 11 Şub 2010 23:35
- Konum: Adapazarı-SAKARYA
- İletişim:
Re: Suzuki Samurai 1997 G13B 1.3 Enjeksiyon Motor Rektefiye
Koray hocam daha önce kullandığım 2001 jlx de üst kapak ile uğraşmaktan bıkıp aracı satmak zorunda kalmıştım. Bu sefer tamamına karar vermem daha kolay oldu. 3-5 sene kafam rahat binebilirim. İyi dilekleriniz için teşekkür ederimyuzen_adam yazdı:En guzeli tamamen girismek. Eskiyen motoru acip sadece ust kapagi yapmak her zaman duzgun is olmuyor. Alt kismi asinmis ust kapak yepyeni oldugunda bu sefer alt taraftan su koyuveriyor. Ikinci sefer motor acmak zorunda kaliniyor..
simdi kafaniz rahat uzun kilometreler yapabilirsiniz. Iyi gunlerde kullanin.
Şamil SEÇGİN 47 yaş
Sakarya
1994 G Cherokee 4.0
1997 Suzuki Samurai Jack
2004 Suzuki G.Vitara 2.0
2001 Suzuki Vitara JLX
Sakarya
1994 G Cherokee 4.0
1997 Suzuki Samurai Jack
2004 Suzuki G.Vitara 2.0
2001 Suzuki Vitara JLX
- e.deren
- Albay
- Mesajlar: 5439
- Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
- Konum: İstanbul/Ümraniye
- İletişim:
Re: Suzuki Samurai 1997 G13B 1.3 Enjeksiyon Motor Rektefiye
Elinize saglik gecmis ve hayırlı olsun
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Samurai 1997 G13B 1.3 Enjeksiyon Motor Rektefiye
Yakıt biraz fazla, zamanla düşecektir..Avansı 12-14 Dereceye kadar arttırın, baya fark eder, yakıt olarakda düşer. güle güle kullanın..vitarajan yazdı:Evet Hakan hocam evdeki hesap çarşıya uymadı ancak sonunda iyi iş çıktı. Motorun çalışması, çekişi fark etti kendine geldi. Sübapları emme 15 egzost 20 olarak ayarlandı. 1000 km sonra kapak tekrar sıkılacak ve tekrar sübap ayarı yapacağız. Motor alıştıktan sonra yakıt sarfiyatının da düşmesini bekliyorum. Mevcut durumda ortalama 11 lt benzin / 100 km civarında idi.Offroadpassion yazdı:Üstad üst kapaktan bir bakalım derken, baya bir girmişsin ne altı ne üstü kol yatak balata sıfırlamışsın.
Site Admin
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir