Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18540
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259485Okunmamış mesaj Offroadpassion
09 Mar 2021 09:40

Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri 13617-67G00-000 DIAPHRAGM

Aracımda P0069 hatası görüyordum çekiş düşüklüğü hissedince motorun arka bölümünde bulunan Swril valfi (girdap kontrol) (ilave +4 gaz kelebek kontrol sistemi)(Emiş manifold içindedir) genelini kontrol ettim ve sistemin devre dışı sürekli açık kaldığını gördüm. Yaptığım incelemede iç membran zarının delik olduğunu gördüm.(parça kodu 13617-67G00-000 DIAPHRAGM)
swril valf diafram.jpg
swril valf diafram.jpg (99.09 KiB) 450 kere görüntülendi
Bu sistem ECU(Beyin) tarafından kontrol edilir ve motor devrine göre ayarlanır, 2000Devirin altında kapalı yani Vacum halindedir fotoğraftaki (üstteki) parça (parça kodu 036387 veya 13617-67G00-000 DIAPHRAGM )(Citroen servislerden sipariş verilebilir 225TL) içine çekili vaziyette durur, motor 2000 devire ulaşınca vacumu kontrol eden hemen üzerindeki vana(valf) türkçesi selenoid bu cihazın vacumunu keser ve içindeki yay iterek bağlı olan tel parçası ileri hareket ettirir buda emiş manifoldundaki 2.set 4'lü boğaz kelebeğini açar ve yüksek devirde fazla hava girmesini sağlar. (Genel mantık şemasıdır başka bir araca aittir)
Suzuki xl7 swril valf .jpg
Suzuki xl7 swril valf .jpg (132.77 KiB) 449 kere görüntülendi
PSA_MEMBRAN_036387_PE005Y213E_201905201004_99.jpg
PSA_MEMBRAN_036387_PE005Y213E_201905201004_99.jpg (90.51 KiB) 450 kere görüntülendi
:arrow: Bu sistem :arrow: :idea: mekanik olarak takılabilir :idea: hortumu çıkar :idea: çatlar :idea: yıllarca çalışmadan içindeki membran zarı yırtılır :idea: , üstündeki selenoid valfi bozulur :idea: , valfin elektriği kesilir :idea: , soketi oksitlenir :idea: tamirci görmemiştir bir şeyi yerinden çıkmıştır :idea: vs vs... yani bir dünya sebepten arıza yaratabilir.


Bu durumlarda genelde açık yani ileri pozisyonda kalır, yani 2000 devirin altında ve Swril valf açık yuhh Ne olur :?: :idea: :arrow: motor çekişten düşer, Basınç sensörü lan yuhh noluyor bu devirde bu basınç :?: yuhh hayırdır abi der :roll: bir şeyler yolunda gitmez ve hoop P0069 görürsünüz, o sırada vacum takılıyordur ara ara (mekanik sorun olabilir) yada selenoidi ölmek üzeredir gider gelir...hoop P0069..Silersiniz geçer 15 gün sonra 25 gün sonra hoop P0069 gelir..buda bir sebebidir...incelenmesi gereklii bir konudur.

Umarım bir Suzukici arkadaşın işine yarar.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18540
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259486Okunmamış mesaj Offroadpassion
09 Mar 2021 09:56

Bu parça piyasada yok, Suzuki çıkmacıları ise 500TL para diyorlar çıkma parçaya.

Motor PSA gurubu DW10 gurubu ve bir çok parçası Citroen-Peugeot-Renault-Fiat ve GM gurubu için ortak üretilir..2.0 ve 2.2 HDI gurupları içinde parçaları bulunur..

Ben Citroen yetkili servisi aradım ellerinde olmadığını yurtdışından 6-8 hafta (pandemi vs vs) geleceğini söyledi parça kodu 036387 ve 225TL fiyatı olduğunu, bir miktar kapora alınıp parçanın getirilebileceğini belirttiler.

Bu sorunu olan ve Vacum sistemi çalışmayan arkadaşlar için geçici çözüm.. :idea: :arrow: :idea: Ortasındaki tele biraz balya teli sarıp veya kablo cırtı bağı neyse.... :arrow: geriye çektirip vakum varmış gibi ortasındaki bölümü içeri sokturup tel ile bağlasınlar ve parça gelene kadar böyle kullansınlar, araç alt devirlerde hemen toplar :arrow: 2000 devrin üzerinde de zaten ne kadar kullanıyorsunuz bu şekilde yeni parça gelene kadar idare edersiniz.
Site Admin

GÖKAY
Er
Mesajlar: 3
Kayıt: 19 Oca 2018 15:46

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259737Okunmamış mesaj GÖKAY
10 Haz 2021 22:41

Herkeze selamlar XL7 sahibiyim ve aynı sorun bendede var gecenlerde parçayım söktüm ve aradığım tüm parçacıklardan aynı cevabı aldım, hangi servisten sipariş verdiğinizi ogrenebilirmiyim bende almak istiyorum

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18540
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259738Okunmamış mesaj Offroadpassion
11 Haz 2021 07:26

Üstat ben sipariş verdim 2-3 ay oldu parça hala gelmedi, yokta demiyorlar temin edilemedi de demiyorlar, beklemede deyip cevap vermiyor Fransa'daki gönderici, oradan temin sıkıntılı. Adres aşağıda.

""""Tek-Kar Otomotiv Kia Yetkili Servisi Adres: Esentepe, Esentepe Mahallesi, Cevizli, D-100 Güney Yan yolu No: 15, 34870 Kartal/İstanbul
Telefon: (0216) 473 71 40Randevular: tekkaroto.com"""
Yedek Parça Bölümü Yunus bey Citroen için yedek parça derseniz.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18540
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259739Okunmamış mesaj Offroadpassion
11 Haz 2021 07:35

Parça şu aşağıdaki linklerde var, ben daha önceki yıllarda megazip.net üzerinden 3kez parça sipariş etmiştim, Japonya'dan 8-14 gün arasında kapı teslim geliyor bilginiz olsun. Bulduğum altı adet link aşağıda. Kolay gelsin.

https://www.megazip.net/zapchasti-dlya/ ... 1767G00000

https://www.ebay.co.uk/itm/182366842195
https://www.megazip.ru/zapchasti-dlya/s ... 1767G00000
https://www.ebay.fr/itm/182366842195
https://www.ebay.es/itm/182366842195
https://www.suzukiotoparca.com/urun/suz ... l-diyafram
Site Admin

GÖKAY
Er
Mesajlar: 3
Kayıt: 19 Oca 2018 15:46

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259744Okunmamış mesaj GÖKAY
11 Haz 2021 23:08

Teşekkür ederim bende bir şekilde ulaşırsam burda paylaşılırım adresi ve yöntemi, kısmet artık bulucaz bir şekilde yada içindeki kauçuk diyaframdan bulucaz, onun içinde araştırıyorum

Mly10
Er
Mesajlar: 1
Kayıt: 03 Tem 2020 16:27

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259824Okunmamış mesaj Mly10
15 Tem 2021 09:43

Slm arkadaşlar diaframı değiştiren arkadaşlar telin ucundaki plastik lazım nasıl bulurum
Yada elinde fazlalık olanlardan ricam yardımcı olun

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18540
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259832Okunmamış mesaj Offroadpassion
26 Tem 2021 13:34

Maalesef bulamazsın öyle tek şurası burası vs satılan bir parça değil.. Bu arada benim sipariş gelmedi Tesadüfen bu vakum parçasından yanlışlıkla iki tane getirten ve elinde kalan bir arkadaştan aldım taktım sorun bitti.
Site Admin

GÖKAY
Er
Mesajlar: 3
Kayıt: 19 Oca 2018 15:46

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259836Okunmamış mesaj GÖKAY
28 Tem 2021 00:46

Bende zor bela bir yerden buldum ve son kalanı aldım galiba, araca takdım ve herşey tamam artık derken kısa bir tatil yolculuğunda araç limp moda girdi, ve sonuç enjektörde basınç kaçağı ve tıs tıs ses, o şekilde gideceğim yere kadar gittim,p0299 hatası, intercolerı söktüm arkadaki enjektör dibinden kaçırıyor, 7 no alyan ile sabitleme somununu sıktım ( sıkarken ecel terleri döktüm, sıktıkça gidiyor sanki yalama olmuş gibi) diğerlerini de yokladım onlarda da gevşeme var ama bariz gevşek, bu durumda benim suçum, daha onceden enjektorleri kaynadığı ve sökerken koptuğu için 4 sıfır enjektör alındı takıldı bu durum tekrar etmesin diye arasıra wd40 ile enjektörleri yağlardım oda sağ olsun sicaklik ve titreşimli ile somunları gevşetmiş, tamam dedim şimdi oldu.

Tatilin ikinci rotasında yine limp mod ve p0299 la karşı karşıya kaldım ben siliyorum o inatla ilk sabit gaz ve hafif rampada geri geliyor, güç bela İstanbul’a geldim bu seferde 2. Enjektör tıslıyor,enjektör somunlarını yoklayarak sıkarken caaat bir saplama kaldı elimizde, bizim wd40 enjektör saplamalarınıda gevşetmiş biz somunu sıkıyoruz ama saplama ve enjektör arası sıkılıyor yani enjektörü üst kapağa oturması gereken yere tam oturmuyor açık kalıyor, neyse kırılan saplamayı çıkardık yenisini aldık ( ford parçasından aynı motor ford da da var) iki enjektörü söktük kaciranlarin yuvalarını temizledikten sonra tüm saplanmaları sıktık somunları sıktık marş bastık işlem tamam ha dedik şimdi oldu.

Kısa bir şehirler arası yolculuk sırasında birde ne gelsin p0299 tekrar akla gelen her sensör valf hortum test edildi ama sonuç nafile taki turbo tarafından ince bir ses duyana kadar, manifold ile turbo arasındaki metal+Isı’ya dayanıklı contanın 3 somunu var bizde biri yok düşmüş gitmiş, ordan sıcak egzoz kaçağı olmuş ve aradaki contanın artık sadece metali kalmış onuda yenisi ile değiştik somunları sıfırladık orjinal ile tamam dedik artık yürüyoruz, turbo sabit gaz 16,6 psi, pik nokta 18 psi 2000 rpm sonrası girdap valfi açılması ile birlikte bariz canlı ve güçlü çekiş her şey tamam şehir için kullanım da sıfır sıkıntı herşey yolunda.

Kısa bir yolculuk ve yine p0299 karşımızda, sabit gaz 2-3 derece yokuş 100-110 km hız devam ederken gası bırakıp tekrar basınca yine geliyor, yada sabit seyir halinde gidiyorum ve yavaşlayıp Işıklar kavşak vesaire tekrar gaz veriyorum yine p0299 ama şehir içi dur kalk kısa mesafede bu durum yok arada kafasına göre gelen bir p0299 um var ve sebebini bulamadık 3 selenoid sıfır, gaz pedal sensörü yurt dışından geldi sıfır, hava akış metre sıfır orjinal, turbo basınç sensörü 2 adet var ikisinde de aynı durum, intercoiler yeni ve kaçak yok vakum hortumların test edildi basınç hortumları kaçak yok ve plastik contaları sıfır yeni, kaldık bu aşamada, araçta egr iptal beyinden de iptal stage 1 yazılım var yazılım haricindeki tüm işlemler tarafımızca yapıldı elimizden geliyor ve is yerimiz müsait baştan savma bir işlem yok ama kaldık bu aşamada

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18540
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259837Okunmamış mesaj Offroadpassion
28 Tem 2021 13:55

Üstad maşallah baya uğraşıp toparlamışsınız son bir arıza kalmış gibi. Bende de aynı araçtan var, tahmin şu yönde bir kontrol edermisiniz..Şehir içinde 1.2 bar basınç yapacak kadar uzun basamıyoruz, bende Tork programından bakıyorum 05,07 bar1 bar zaman zaman görüyoruz..ancak uzun yolda ve yükte 08-1.1-1.2 barlar tam gazda ve sürekli alınabiliyor.

Bu arada burayı okuyanlar için yazalım P0299 Turbo basıncı düşük hata kodudur. ECU haritasında belirli yük ve hız koşullarında turbo basıncı istenilen minimum basınç değeri altındaysa sizi uyarmak için motor arıza ışığı ve bu kod gelir.

Turbo çıkışı sert ve ısıya dayanıklı plastik boru ile yukarı intercooler'e gider, intercooler yeni(burada kaçak ihtimali yok)bu durumda basınç'ın kaçacağı 6 nokta mevcut,
1-turbo çıkış hemen ağızdaki ilk conta
2-turbo sonrası plastik boru az veya ince çatlaktır düşük basınçta kaçırmaz ama 1.2 barları bulunca hafif aralanıp basınç düşürür..düşük basınçta o çatlağı esnetmeyi başaramaz(yaşanmış tecrübedir)
3-Plastik boru üst conta intercooler turbo tarafı.
4-İntercooler çıkış soldaki1.conta
5-intercooler çıkış soldaki 2.conta manifold giriş.
6-MAP sensör altındaki sampling pipe(Hava örnekleme borusu) map sensörün basıncı okuduğu yer o ara boru çıkışı vs.

Buralarda bir yerden kaçak var genelde söküle takıla contalar baya bozuluyor, 3 kezde çatlak plastik boru gördüm.
bir inceleyin bakalım ne çıkacak merak ettim.
Site Admin

Pulatt61
Er
Mesajlar: 6
Kayıt: 08 Şub 2019 14:46

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259932Okunmamış mesaj Pulatt61
30 Eyl 2021 12:24

Xl7 2.0 kullanıcısıyım yakıt basınc regülütörü arızası bendede çıkıyor araç korumaya geçiyor rolantife vuruntulu sarsıntılı çalışıyor bu sorun bazen oluyor kontağı kapatıp açıyorum veya biraz bekliyorum sorun geçiyor ama arıza ışığı sabit yanık kalıyor araçta mazot az olduğunda genelde bu sorunla karşılaşıyorum. Deneyimlerinizle benide aydınlatırsanız sevinirim aranızda yeniyim şimdiden çok teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18540
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 259934Okunmamış mesaj Offroadpassion
01 Eki 2021 16:15

Merhaba öncelikle geçmiş olsun, konu başlığı Swril walf ve Vacum sistemi sizinki başka bir sorun, ilgili başlığın altına yazın oradan devam edelim konular sorunlar karışmasın.
Site Admin

oaoh
Er
Mesajlar: 21
Kayıt: 12 Eki 2020 14:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 260010Okunmamış mesaj oaoh
13 Kas 2021 16:26

Üstad selamlar
Benim girdap valfinin vakum borusu boşta duruyor, ucunda konik metal boru var. Şu anda herhangi bir işlevi yok. Buna kumanda eden vakum nereden geliyor, bu boru nereye takılacak. Şimdiden teşekkürler
Dosya ekleri
IMG_20211106_214807.jpg

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18540
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 260012Okunmamış mesaj Offroadpassion
15 Kas 2021 09:18

Oradaki selenoid valfin iki portu yani boru takılacak yeri var, her ikiside bu valfin üzerinde yerinde olmalı, bu şekilde kullanıyorsanız çekişi baya düşer arabanın..

Her ikisinide yerine takın/taktırın, arabayı çalıştırın araç çalışınca oradaki vacum diaframı geri çekecekir, bu olursa araç kalkışta daha güçlü canlı kalkar.

Normal çalışma durumu tüm borular yerine takılı halde, araç stop konumda vacum içindeki yay sebebiyle otomatik olarak içindeki çubuğu kolu ileri iter, araç çalışınca vacum parçası kolu içeri çeker gaz verince bırakır sonra tekrar geri çeker...bunları görüyorsanız Swrill valf sisteminiz normaldir...

Bu hareketler yoksa, sizinki gibi vida ile kapılmışsa boru vs.. araç çekil düşüklüğü güç kaybı ile yola devam eder, keyif vermez, fazla yakar.
Site Admin

oaoh
Er
Mesajlar: 21
Kayıt: 12 Eki 2020 14:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 260071Okunmamış mesaj oaoh
30 Kas 2021 20:42

Üstat sayende PSA motorcusu oldum. Bizim solenoidin valf çıkış ucunu kırmışlar, tıkamaya çalışmışlar ama becerememişler. haliyle girdap valfi serbest kaldığından, dediğiniz gibi motor girdap/stop/swirl valfleri açık konumda kalıyormuş. Motor kalkışta zayıftı ama yolda gidiyordu.

Vakum sistemi de oradan hava alıyormuş. Gazlayıp bırakınca horrr diye ses de yapıyordu. Solenoide giren vakum borusunu direk girdap valfine bağladım, kalkışlar bi nebze düzeldi. Lakin yüksek viteste rampa inerken çok hava lazım deyip arıza ışığını yakıyor.

Solenoidi sökmeye çalıştım yeri çok dar. 5 alyan ama kullanılamıyor, darlıktan, cırcır kola 5 numara bist alyan uç ile deneyeceğim. Valfin yenisi reno ile aynı, 140 150 lira. Bu arada egr solenodini de borusunu söküp devre dışı bıraktım ama motor illa pis hava isterim deyip arıza ışığı yakıyor, yazılım ile iptal etmekten başka çare yok.

Yeni araba alcak durum da yok, tamir ede ede idare etcez.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18540
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 XL7 2.0 TD / 036387 Swril (Girdap) Valf Sorunları ve Çözümleri

Mesaj: # 260072Okunmamış mesaj Offroadpassion
01 Ara 2021 08:39

oaoh yazdı: 30 Kas 2021 20:42 Solenoide giren vakum borusunu direk girdap valfine bağladım, kalkışlar bi nebze düzeldi. Lakin yüksek viteste rampa inerken çok hava lazım deyip arıza ışığını yakıyor.
Düzelir tabiki bu şekilde swril sistemi olması gerken yerde duruyor, ancak 2000 devir ve üzerinde motor aç şunu bana hava lazım usta diyince kim açıp kapayacak morgulus işte valf/vana/selenoid (herkes birşey diyor) lazım onuda Beyin ECU abi kontrol ediyor, emiş manifold basıncı, km hız, motordaki yük, hava hızı, hava ısısı gibi bir çok parametreye göre üzerindeki programı uyguluyor..istediğinde açıp kapatıyor. Yani selenoid valf lazım
oaoh yazdı: 30 Kas 2021 20:42 Valfin yenisi reno ile aynı, 140 150 lira. Bu arada egr solenodini de borusunu söküp devre dışı bıraktım ama motor illa pis hava isterim deyip arıza ışığı yakıyor, yazılım ile iptal etmekten başka çare yok.
Dediğiniz gibi uyarsa miss buraya link ve bir foto parça kodu eklerseniz ileride burayı okuyup swrill valf sorununu çözen XL7 cilerden çok dua alırsınız. :P

EGR iptali konusu hiç düşünmeyin Beyinden direk silin, yerini körleyin Turbo adam gibi beslenince araç çok canlanıyor, bu arada ince bir chip tuning yapıp araca %10-15 daha eklerseniz tadından yenmez hemde yakıtı düşer..ben şehir içi bu dediklerimi yaptıktan sonra bir tık büyük lastiğe rağmen 100km /7.5Lt /7:8lt gibi yakıt ile geziyorum.
Site Admin

Cevapla

“SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir