Suzuki Grand Vitara XL-7 TD REVİZYON & MODİFİYESİ

SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Suzuki Grand Vitara XL-7 TD REVİZYON & MODİFİYESİ

Mesaj: # 161505Okunmamış mesaj oguz1134
07 Oca 2013 01:46

:arrow:debimetresi ben temizlikle kurtardım ..:) yada pejo yetkiliden 406 2.0 hdi diye isteyin 200 e orjinal 150 ye cakması var... :)

:arrow:egr vakumla calışan sistem olmadan olmuyor egr siz yürümüyor..

:arrow:egr leri kumanda eden selonoidlerde 75 tl gibi onlarıda iyi ediyor aracta 3 adet var..eksoz manifoltu üstündekinin vakum körüğü patlayınca vakum sistemi içinde ceviriyor.

:arrow:motorla kabin arasında göz görmez el ayak girmez yerde 4 lü kelebek egr sini kontrol eden bir vakum var o da cıvıtan parcalar arasında ..

:arrow:bogaz kelebegi var bildiğimiz bogaz kelebeklerinden degil ilk bakan eline alan bu bogaz kelebegi'dir der..oda vakumla calışan egr sisteminin bir parcası.

:arrow:turbosu garrett marka oda.yanlış yag kullanımı yada kullanıcı bilğisizliği .ihtiyarladımmı cekiş cok düşüyor oldukca keyifsiz hale geliyor.ama az yakıp az gider şekle de giriyor.. :) turboyu motordan söküp kucaklayınca turbocular 400-500 gibi rakamlara hallediyor.aslan gibide oluyor..

:arrow:bu aractan kullanan arkadaşlar tüm bu noktalara dikkat edip tek tek elden gecirmeli.derim ..

aracımı agır bakım dan gecirip arazi içinde bazı modifiyeler yaptım..yaptığımı ettiğinmi nerden başlayıp yanlışlıkla neler ettiğimi anlatayım..rehber nitelikli olsun..dedim..başladım yazmaya
sabrı olan + ihtiyacı olan okusun.. :) >>>
:arrow:>) 10mm lik aks flanşı her granda uyar buna kalın geldi ..? jejime sokup incelttik tornacılarla 5m.lik yeni fiziği ile arac üstünde yerini aldı..
:arrow:>) rotillerin salıncaklara baglanan civataları tamsag ve sol durumlarına aks körüklerine degdi 2 şer tanesini takla attırıp ters taktık somunlar aşagıda oldu..?
:arrow:>)sol salıncak tam solda salıncak ucuna gene aks körüklerine degdi bu sefer araya sac koydum üstünde salıncagı 1 cm ucundan sünnetledim..
neleri degiştirdim..neleri elden gecirdim..!.. agır bakım ve revizyonda.. >>:arrow:
debriyaj baskı balata bilya
triger kayışı + gergi bilyaları > 5yıl yada + 120.000.km.da bir
2 adet kanallı v kayışı + gergi bilyaları bu bilyaların cok pahalı olanlarının tornacıda içi oymaca içine normal rulman konmaca yapıldı o işlerede bir yığın işçilikler ödedim
ön + arka krank kecesi
kapak conta takım conta sibob lastikleri
kızdırma bujisi ....................+ 120.000.km.da bir
devirdaim ;)
termostat ;)
krank sensörü
mazot pompa motoru ;)
motor yag tıpası + contası lastik contalı özel tıpası var... ;)
karter söküldü >turbo bozan araclarda aliminyum çapak indirir geneli bakıldı çıkmadı bende erken teşhişten..
turbo tamir oldu + güçlendirildi tahminim 140hp üstü eşek alıçam.. morgulus
debriyaj volanı torna oldu
şarz ve marş revizyon oldu şarzın başındaki kasnak tek taraflı rulman ne hikmetse onun da belli bir zaman aralığında degişmesi gerekiyor...yenilendi.. :!: ;)
arka kampanalar torna oldu balatalarım ellenmedi idare eder dedik.
ön diskler torna oldu üstünde sökülmeden mad marka tornada
ön balatalar ses yapmıyanlarınla yeni olmaına ragmen degişti
tüm dot 4 yag boşalıp yenilendi fren lerde
ön + arka difler şanzımanlar yaglar tümden yenilendi ilave işi yapmadım..
bilhassa > ana şanzımandan ve arka diften yanmış yag cıkıyor degişimi şart .derim.. :!: ;)
depo altı muhafazam yamuktu dogrultuldu
yakıt depom sökülüp temizlendi.
viraj demir orta lastiği ve askı rotları degişti
katalizatör temizlendi
önlere manuel hub takıldı 2L vites elde edildi.
spacer takıldı
radyatör yenilendi...................... ;) :!:
sibob itiçileri yenilendi.................. ;) :!:
karter muhafaza için taşıyıçı ayaklar yapıp montaj ettim birde kafamdan parca tasarladım onuda yapınca üstüne montaj meselesi var ve alt muhafaza işinin de projeleri hazır rafta bekliyor..biraz kendime geleyim maddi manevi göçtüm..ayaga dikilince ilk yapacaklarımdan..

unuttuklarım hariç yapılan edilen degişenler bunlar..dır. istemeyerek başladığım bu işler son şekli bu hale geldi ..mecburen bu aracı önümüzdeki 15-20 seneler için demirbaşa yazıyorum..daha evvelsi satarsam elden cıkarırsam hayatımda arabadan zarar etme rekorunu kırarım bu beni batırıp bitirdi resmen.. morgulus morgulus morgulus
En son oguz1134 tarafından 07 Oca 2013 17:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 TD REVİZYON & MODİFİYESİ

Mesaj: # 161506Okunmamış mesaj oguz1134
07 Oca 2013 02:22

Resim
Resim
Resim
Resim
herhangi bir aracın fincan tabir elilen sibob iticisi :arrow: mesela v6 tıda aynısı var :arrow:
Resim
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara XL-7 TD REVİZYON & MODİFİYESİ

Mesaj: # 161508Okunmamış mesaj oguz1134
07 Oca 2013 03:09

sibob iticisi kırmızı yerden yamulma ..mavi yerden aşınma yapıyor. :arrow:
Resim

iticinin segmanla gecip çalıştığı yer. :arrow:

Resim

Resim
Resim
Resim

benzeri 80 tonluk olanı sökemedi.. :arrow:
Resim

%90 aynısı olan ekspert motoru :arrow:
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 161509Okunmamış mesaj oguz1134
07 Oca 2013 03:19

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

ön dif ve askı kolarını cekeyim ilave ederim.şimdilik bu kadar.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 161540Okunmamış mesaj DERKMEN
07 Oca 2013 14:33

En büyük miraslar,
Sadece S4X4T de morgulus morgulus morgulus
Emeklerine sağlık Oğuz Abi,
Keyifle ve eğlenerek neler öğrendik neler... :!:
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 161563Okunmamış mesaj oguz1134
07 Oca 2013 16:13

:arrow: 1:46 am :arrow: 3:19 am Konuyu acıp bitirme saatim :(

her fotografı tek tek izah edip yerleştiriyordum . ;) konuyu evvelden wörd de yazdım copy paste yapıp yapıştırdım foto buket hanım kapris yaptı .site gıcıklık yaptı fotolar agır geldi .. ;) modemim ve bilgisayarıma zaman zaman inme indi 3-5 kere reset cektim kitlendi ;) ele aldığım işi yüzüme gözüme bulaşsada bitirmeden bırakmam anca bu kadar oldu . :(

konular aklımdayken taze taze yazayım istedim,, takıldığınız zaman bilgi gerektiğinde adres belli burdayım.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
TARDUK
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1481
Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 161564Okunmamış mesaj TARDUK
07 Oca 2013 16:16

Eline, emeğine sağlık Oğuz bey, size ne kadar övgü ne kadar takdir döşensek az gelir :)

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 163887Okunmamış mesaj oguz1134
10 Şub 2013 22:56

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

245/70/16 lastik ile son durumu. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
erhen
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1719
Kayıt: 30 Ara 2011 23:50
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 163994Okunmamış mesaj erhen
12 Şub 2013 11:40

Oğuz Bey elinize sağlık aracınız çok sıkı duruyor.Güle güle kullanmanızı dilerim.Günün birinde sizden bu aracı satın alacak kişi çok şanslı olacak.
Erhan Atav
55 yaş ,İzmir
2015 Renault Kadjar 1.6 dci

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 163995Okunmamış mesaj oguz1134
12 Şub 2013 12:10

teşekkür ederim Erhan bey.


asfalt lastikli offroad aracını ben içad etmişim gibi oldu görünümü.. :idea: ilk gören bunda bi tuhaflık var ama ne diyecek kesin..bu ne turşu bu nasıl lahana işine döndü.. morgulus

ejektör + turbo degişince yaptırdıgım chip tuning boşa gitti motora giren hava yakıt miktarları degişti..yazılım uymsuzlaştı..o işe de el atıcam :!:

inadım inat ,,bana keyif yapmak harammıdır çözemedim ama bu aracı bitirince yapıçam kafaya koydum.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 164095Okunmamış mesaj oguz1134
13 Şub 2013 03:01

aylarca düşündüm neyi nasıl en iyi ve hesaplı yapar cıkarım..neleri elden gecireyim nelere buşamıyayım..parcaların bir kısmını ebayden vs aldım 4xfour art'tan bir kısım malzemeler vs aldım topladım koydum önüme şapkamı..

ilk hesabımı 5 sene baş agrıtmadan binmek üzerine yaptım.ihtyarlıyan parcalar yakıt pompası,yakıt filitresi,hava,polen yag filitreleri,trger kayış şarz kayış kilima kayış +germe ve avare bilyalarını degişip yükseltip devam etmekti..

enjektörlerimi bosch kts den izlediğimde cok kötü degillerdi..cıkarıp test makinasında test etmeyi gözümle görmeyi istedim.bu fransız motoru içine eksoz gazını almadan calışamaz şekilde üretmişler egr sistemide paso içine bol bol calışma anında eksoz gazı yolluyor ..her yeri kurum baglı kapak içinde havanın dolanmaya yeri kalmamış ..kapak sökülse hoş olacaktı derken bir girdik batırdı beni.. :arrow: egr altına bir flanş imal ettim yaklaşık 25 mm.lik delikten içeri eksoz gazı yolluyor motora buradan kacan debi turbo kanat pervanesine gelen havada azalma yapıp turbonun havasını azaltıyordu ..şimdi oraya 4mm lik delik yaptım kedi büzüğü kadar debinin cogu turbo pervanesini cevirmeye kullanıyor..az bir şeyide kalbi kırılmasın amacı ile gene egr olarak eksozu motora basıyor..amacım motor kapagı 5 senede kurum baglıyor ise bu süreyi uzatıp 7-8 senelere cıkarıp kurumsuz motor kapagı kullanmak..tı..fakat cevirdiğim filimi caktı kedi büzügü deliğinden gelen eksoz gazı az geldi düşük devirlerde arıza isıgı yakıyor adii..benden akıllı cıktı.. :idea:
az bazı bi dertleri kaldı onlarla bir boğuşayım..sıra egr 'yi tekrar ayıklayıp deliği 6mm. yapıp bırakacam oldu oldu olmadı gene ellemeyecem..
turbosunda da cuvalladım benzinli turbosuyla tamamen kel alaka..benzinlide vesgate icine gelen basınclı hava ile sibobu acıp by pass yapıyor ..elime 10numara anahtarı alınca cok tehlikeli olurum benzinlide..buna sadece bakıyom trenmi diye .. ;) içine motor rolanti devrinde calışınca vakum gelir..yüksek devirde vakumu azaltarak sibobu acıyor ..sibob hep acık calışınca kapatıyor..diger benzilide sibob hep kapalı ihtiyac durumu kadar acıyor..falan filan..mazotludan fazla cakmadığımı biliyor az da tırsıyordum..bundan hiç cakamayıp ögrenmeye gayret ediyorum sadece..
mekanikte kendi capımda iyi yimdir..bu yaştan sonrada hergün yeni bişi ögrenmekte can sıkıyor..turşu olmuş hergün arıza lambası yakan motora chip tuning de yapılmazmış yaptırmış olduk..enjektör degişti yakıt adam gibi fazlasıyla püskürmüş olarak geliyor turboda kanat büyüttüm revizyon ettm basınclı ve debili havayı içeri veriyor..yapılan harita düzenlemesi uyumsuz oldu iyi gidiyor ama cok yakıyor adii..doğuştan spastik bir şeklide var motorun 900-1500 devir arası yürümem diye naz yapıyor ..devir 2000 ne gelince cekip alıyor ama öncesi acemi söför gibi zırt pırt istop ettirmekde var napsan o devir ilk de kavrama anına geliyor.. :!: yarım debriyaj kullanmaktan baskı balata degişimi sık gündeme geliyor bu araclarda..110 eşek 1850 kg ye orantı tersliği de var.. :!: şimdi chipçininde başına ekşidim bu işin peşindeyim..az kaldı keyf yapmaya..

maddi olarak da 50 kagıda yaklaştımı gectimi hesabını yapmıyorum bu paralara ne sıfır araclar var.vs..intikamımı uzun yıllar üstünden inmeyerek almayı planlıyorum.. morgulus
manevi olarakda oldukca yordu.. ;) keyfini almaya başlarsam aramız düzelecek sanki.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171134Okunmamış mesaj ABDULLAH
15 May 2013 18:11

Oğuz Abi dün itibarıyla ben de XL-7 sahibiyim.
Bu araç benim JLX ten sonra bana çok seri ve keyifli geliyor, genelde forumlarda hantal olduğu yazıyor ama gaza azıcık dokunmayla 2000 devirde 90 civarı hız yapması zevkli bir sürüş sağlıyor. Chip yaptırıldığındaki devir ve hızlar nasıl?
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171152Okunmamış mesaj oguz1134
15 May 2013 22:13

heleşükür 2 oldum burda benden başka x-l 7 mazotlu yokdu.. :)

Chip tuning verimsiz çalışan motoru düzeltiyor keyifli hale getiriyor...onu gecde olsa anladım.

boğaz kelebegi yok.. :!: temizliğivs.de yok..aynı yerde aynı görünümlü aynı işi yapan bir parça var egr sisteminin bir parçası sadece vakum ile hortum vasıtası ile çalışır.. :idea:

hava filitre kutusuna yandan montajlı bosch marka debimetre var onu temizle

garmin alınca manifolt basıncına bak 1,5<>1,75 bar max basar olmalı..turbosu..hava filt değiş..

mazotlu sıcak sever hararet 90 olmalı terletincede 110 na kadar çıkar çok normal bunları garminden görecen termostatı rhw kodlu 2.0 pejo 406 hdi diye orj pejo servisten al derim..

intercooleri sök içine ilaç atıp yağını temizlet ve delik kontrolü yaptır..

motorun arkasında vakumlu 2.egr var calışıyormu bak..kaportaya,,gögüse bakan yerde,,değiştirmem 8 saatimi almıştı o zımbırtıyı..

turbonun üstü eksoz manifoltu üstünde egr 1 var vakumlu bunlara hep bak yada baktır..cok basit hortumu çıkarıp ağzınla emiçen hava kaçırıyor ise tırt demek..3 üne de bu şekil bak..bunları tetikleyen beynin üstünde 3 de valf var onlarda saglammı bak ..sol far arkası..
bu lüzumsuz teferruat hepsinde sorunlu haberin olsun..
tüm bunları yap..bosch car servicede dinamometre üzerine cık + bosch kts cihazına bağlat..110 beygiri gör +enjektör geri dönüşlerine bak..her şey iyi çıkarsa tuning yap ..anlatabildimse..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171194Okunmamış mesaj ABDULLAH
16 May 2013 08:16

Abi çok teşekkürler.
Garmin' yurtdışından beklemektense, aracını pert eden doktor arkadaş kullanmıyorsa satarsa ondan alsam diye düşündüm. Sende telefonu var mı?
Ruhsat plaka işlerini halledip dediklerini kontrol ettireyim.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171204Okunmamış mesaj oguz1134
16 May 2013 09:13

artıkın ekürim 2 tane oldu.. morgulus

özelden mustinin noyu yolluyorum.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171216Okunmamış mesaj ABDULLAH
16 May 2013 10:55

oguz1134 yazdı:artıkın ekürim 2 tane oldu.. morgulus

özelden mustinin noyu yolluyorum.
Eyvallah abi, JLX için senden çok şey öğrendik, bundan sonra da devam inşallah.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171426Okunmamış mesaj ABDULLAH
18 May 2013 20:47

Oğuz Abi Garmin'de turbo ile ilgili değer görebiliyor muyuz? Ben bugün taktım hararet, akü voltajı , emiş hava sıcaklığı ve basıncı , motor yükü var. Turbo ile ilgili bir şey göremedim.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171433Okunmamış mesaj oguz1134
18 May 2013 23:43

hararet, akü voltajı , emiş hava sıcaklığı ve basıncı , motor yükü var.

sorunun cevabı.. ;) sorunun içinde gizli.. ;) bakalım bulçanmı.. :)

rakamla 1 barı azcık geceçek ibre ile 1,75 barı anlık vurup kaçması lazım..bu değerlerin altında bir rakam varsa sebebleri:


intercoolerde delik var hava kaçırıyor..
turbonun çıkış ağzı,motor boğaz girişi,intercoolerde sag ve soldaki girişlerde naylon hortum var sızdırmazlık sağlansın amaçlı ufak kauçuk contaları var yırtık olanı varsa yapar.. ;)

turbo ile aran nasıl.. :?: çalışma sistemini ne kadar bilirsin vs.. kısaca derine inmeden anlatayım..turbonun yanında wesgate denilen vakumla çalışan yumurta büyüklüğünde tenekeden bi parça vardır ..bu max basınçta turbonun ve motorun korumasıdır aşırı basıncı tahliye edip ortamı sakinleştirmeye yarar diyebiliriz...kısaca..

wesgate'nin sıhhatli çalışıp çalışmadığını da garminden görebilir fikir yürütebilirsin .. ;)
nasıl yapıcan.. :arrow: boş ve uzun yola cıkıçan garmin orta büyük göstergeye turbo yu alıçan..3. veya 4. vites tapa gaz gidicen ayağını dibine kadar daya ve hiç çekme bir göz yolda diğeri garminde olacak..
bar max seviyeye çıkıp inecek..,, max seviyeye çıkıp inecek....,, max seviyeye çıkıp inecek..iş artema reklamı muhabbetine dönecek..ac kapa artema..
olay garip gelebilir..ama sıhhatli ve normal çalışıyor demektir.. ;)

egerki max basınca dayanıp kalıyor ise wesgate'nin bozuk..ona kumanda eden vakum yollayan selonoid valf bozuk..hortumu çıkık delik vs gibim.. ;)

bu zımbırtıyı bilmezdim sayende almıştım..şimdi onsuz yapamaz oldum.. morgulus
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171438Okunmamış mesaj ABDULLAH
19 May 2013 06:42

Abi sağolasın ben onu normal manifoldla ilgili sanıyordum.
Dizelle turboyla ilgili çok cahilim.
Dediğin gibi deneyeceğim.
Dün sadece hararet takibi yaptım sakin sürüşle 81-82 gösteriyor sıkıştırıp+ klima açıp rampada dip gaz 95 e çıktı en son , sonrasında düşüşe geçti.
1.75 bar maximum basınç mıdır, hani sanayi ağzında "turbo açtı" morgulus dedikleri basınç mı?
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171439Okunmamış mesaj oguz1134
19 May 2013 09:41

hani sanayi ağzında "turbo açtı" morgulus = şehir efsanesi.. morgulus

onlara göre turbo çalışmadan bi köşede durur lazım olunca birden çalışır sonra durur falan filan.. morgulus :arrow: eksozundan duman çıkan aracın turbosu dönüyor demektir.. ;) hangi devirde motora güç kazandıracağı ise turbonun ve motorun tasarımı ile ilğilidir..
motorun en baba özelliği tüm hdi,crdi..vs..dizeller 2000>devir den sonra tork verirler..rhw motor verilerinde 1750 devir..der buda turbosu daha doldurmadan bizim kocamanlar asılır demek..

düz+boş bi yolda ani kalkışlar yap bir göz devir saatinde diğeri garminde olsun.. ;) ara sıra yola da bak tabikinem.. şunu görüp hissedecen 2000<>2500 de turbo barı başlıyacak yükselmeye işte o mevzu..sanayidekilerin anlatığı geyik hikayesi..

dip gaz 95 e çıktı en son , sonrasında düşüşe geçti. :arrow: fan çalıştığında göz at 2 fan aynı anda calışıyormu.. :?:

triger kayış kapağı var tenekeden siyah en önde onu sök yada söktür bollaşma varmı bak derim..km ye degilde seneye göre ihtiyarlamıştır önümüz yaz cıvıtır aklında olsun.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171442Okunmamış mesaj ABDULLAH
19 May 2013 12:45

Az önce yakıtı fulledim, 540 km'de 39 lt aldı, 100 km'de 7.25 lt. Yarı yarıya şehir içi şehir dışı karma. Zaman zaman aracı denemek için bastım 145 hıza kadar çıktım. Sorun çıkarmazsa yakıt tüketimi çok güzel.
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171444Okunmamış mesaj oguz1134
19 May 2013 14:22

Teknik veriler

Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde enlemesine
Supap/eksantrik sayısı 16/2
Motor hacmi 1997 cc
Maksimum güç 109 HP-4000 d/d yeterli degil
Maksimum tork 270 Nm-1750 d/d iyi bulduğum yerlerinden biri..
Son hız 155km/s
Şanzıman 5 ileri manuel
Şanzıman oranları 1-3.80, 2-2.06, 3-1.43, 4-1.0, 5-0.78, geri: 4.22
Son dişli oranı 3.909:1cok uzun hiç bir çeşit kiliti yok..
Aktarma İsteğe bağlı dört tekerlekten çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/kampana
Lastikler 235/60 R16
Tüketim (fab. ver.). 6.7/8.0/10.3 lt/100 km.
Depo kapasitesi 66 lt
Dönüş çapı 11.8 m
Boş ağırlık 1840 kg hafif değil diğer Suzukiler gibi
Bagaj hacmi 900/2065 lt benim için en mükemmel yeri sırf bu yüzden aldım.. morgulus
Hızlanma
0-50 km/s 5.0 sn
0-100 km/s 17.0 sn
0-130 km/s 27.0 sn
0-400 km/s 19.9 sn
Tüketim (lt/100 km) / Menzil (km) 9.1/725
İç gürültü (dB(A))
50 km/s 62
100 km/s 68
130 km/s 73
Fren mesafesi 41 m bence bu ağırlığa sahip aracın 35 m.altında durması gerekir.
Ölçüler
Uzunluk 4700 geniş +uzun olduğundan ferah..ama arazide uzaklaşma acısı berbat ilk iş arka alt taki depoyu yere dokunduruyor..bana göre tabikinem..
Genişlik 1780
Yükseklik 1740
Aks mesafesi 2800
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171492Okunmamış mesaj Offroadpassion
20 May 2013 15:24

Oğuz abi senin aracı birkez test ettim, yanımda Emre vardı, yaptığın modifikasyondan sonra araç bence çok cici olmuş, 2000'den sonra cidden güzel yürüyor, Arazide ise MT lastik ile tıkır tıkır gittik, hatta çıkmaz dediğimiz bir rampadan çıktık, zemin full çamur olmasına rağmen gidişini beğendik, araç yere çok iyi basıyor, süspansiyon ise CUK derlerya tam kıvamında olmuş..Sonuç Emre ile test ettik geziler için, yeni amacın için çok uygun hale gelmiş.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171615Okunmamış mesaj oguz1134
22 May 2013 11:57

245/70 /16 asvalt lastiğim var. :arrow: 29,5''
205/80/16 federal mt lastiğim var. :arrow: 28,9 ''

3+3 spacer var araçta ve önler..çamurluklara değiyor ,bayağı kestim biçtim yemedi yetmedi..

M.Becce ve Ramazan usta bana dedilerki sana ekstrem kit salıncağı verelim sadece ön plastik tamponu kes :idea: ben olmaz naylon tamponu kesmem..hayattada demir tampon vs takmıyacam zaten diye düşünmüştüm..arabayı kestim doğradım olmadı..adamlar haklı cıktı yanarım ona yanarım.. morgulus

şimdi salıncak alıcam extrem + tamponuda kesicem..bu arada kasayada bi parmak atıp 3 cm. de onu havalandırayım diye kafama esiyor.. :idea: ama ilk iş şu yüzüme gözüme bulaşan motoru yapmak..

enjektörü söküp tamir takımı ile 10 numara ayarlıyacak adamın peşinde yim şu an motorda bin tane derdim var her şeyi 2 kere yapıyorum..sinir bastı elim gitmiyor..en basitinden termostatı takarken ufak delik deldik hava alma yerine el girmez diye..ama motor hep soğuk kalıyor 80 dereceyi bile görmüyor..
v kayış rulmanlarını markasız aldık gırıl gırıl ötüyor 0 rulmanlar..contiteh kayış şu an yarık kesik içinde sanki 10 yıllık. :idea: 5 aylık ve 2000 km bile yapmadı.. :roll:
turboyu 3. ye yapıçam. tuningi vs..şu an parça peşindeyim..motoru bitireyim yürüre başka baharda bakıçam artık.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
ABDULLAH
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 918
Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
İletişim:

Re: GRAND VİTARA XL-7 TD KRONİK SORUNLARI..! REVİZYON&MODİFİ

Mesaj: # 171624Okunmamış mesaj ABDULLAH
22 May 2013 12:56

Abi Allah kolaylık versin, yükseltme yapmadan AT sınıfta takabileceğim orjinalden büyük ebat var mı?
Grand Vitara XL-7 2.0TD

Cevapla

“SUZUKI GRAND VITARA XL7 2.0 HDI” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 32 misafir