1995 / V6 Otomatik
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
1995 / V6 Otomatik
sizlere 9/7/2015 tarihinde almış olduğum aracımı biraz anlatayım. araçta eksantrik zincirinden ses geliyor, alt tarafta yağ kaçakları, döşemelerinde bolca sigara yanıkları, torpidodan söktükleri telsizin vida izleri vb. kusurlarını bilerek 14.000 tl'ye sıkı pazarlıkla aldım. önceki sahibi araca bf goodrich at lastikleri ve becce yükseltme kiti 5 ay önce taktırmıştı, aracın kliması faal durumda değildi.
ilk iş olarak tayvan malı toyonisa marka zincir seti (850 tl), vernet marka termostat (21,17 tl), 6 adet champion rc9yc buji (35,58 tl) ve saleri sil marka devirdaim (73,30 tl), guide marka tayvan malı takım conta 146 tl (bu ürüne Mersin'de 275 tl fiyat istemişlerdi), s rot (65 tl), ön aks kafası (80 tl), hararet müşiri (15 tl), krank keçesi (15 tl), gresörlüklü orta rot kolu (120 tl) ve japon malı fan termiği (200 tl) sipariş ettim. ürünler geldi ve ustama teslim ettim.
tamirat işleri başladığı anda ustamın talebi üzerine lifter veya subap fincacı denen parçadan 8 adet sipariş ettim. ürüne Mersin'de 35 tl/adet fiyat verildi, bende İstanbul'dan 20 tl/adet'ten aldım. aracı usta toplamaya başladığı gün, radyatörü de şişlettim. (40 tl)
ustam otomatik şanzıman yağını değişip, metal olan filtreyi temizlediğini söyledi, ön aks kafası, orta rot kolu, s rot değişti, boğaz kelebeği temizlendi, manifolttaki kaçak yaptırıldı, motor yağı, yağ filtresi ve hava filtresi değişti. toplamda zincir değişimi işçiliği de dahil 400 işçilik ile motor yağı ve şanzuman yağları için 275 tl para ödedim. bu arada kayışlar ve hortumların durumu iyi olduğu için değişimleri yapılmasına gerek duyulmadı.
aracı teslim aldığımda eski haline göre motor sessiz çalışmaya başlamış ve aracın gidişi keyifli hale gelmişti. rdireksiyondaki boşluk oldukça azaldı ve rot ayarı sonrası güven verici bir seviyeye geldi. aracı aldığımda olmayan torpidodaki ön sağ hoparlör kapağı ve arka sağ kapı plastik eşiğini Samsun Fam Otomotiv'den 60 tl'ye buldum;i aynı ürünler için İstanbul'da bir çıkmacı 120 tl istenmişti. aracın paspaslarını 40 tl'ye yeniledim. sırada klimaya baktırmak vardı, oto klima işleriyle uğraşan işyerine gittim, araçta klima gazı olduğunu, elektrikçiye gidip açma kapama düğmelerini kontrol ettirmem söylendi. offroad faaliyetlerinden tanıdığım, arkadaşımız elektrikçi Nihat'a uğradım sadece 10 tl'ye role değişimi ile klima çalışmaya başladı araçta sağ sol kapı ile motor kaputundan söktükleri sticklerın yapışkanlı izlerini gazyağı ve pasta cila yardımı ile yıkamacıda temizlettim. aracın dışına metalik boya cilasını ise kendim uyguladım, aşağıda aracın aldığımdaki ilk hali ve uygulama sonrası halini göreceksiniz. dünde malum sitede 200 tl'ye tek olarak otomatik hub satan arkadaştan 130 tl'ye ürünü satın aldım ön sol tarafı değişeceğim malzeme geldiğinde.
aracı aldığım gün
cila sonrası
ilk iş olarak tayvan malı toyonisa marka zincir seti (850 tl), vernet marka termostat (21,17 tl), 6 adet champion rc9yc buji (35,58 tl) ve saleri sil marka devirdaim (73,30 tl), guide marka tayvan malı takım conta 146 tl (bu ürüne Mersin'de 275 tl fiyat istemişlerdi), s rot (65 tl), ön aks kafası (80 tl), hararet müşiri (15 tl), krank keçesi (15 tl), gresörlüklü orta rot kolu (120 tl) ve japon malı fan termiği (200 tl) sipariş ettim. ürünler geldi ve ustama teslim ettim.
tamirat işleri başladığı anda ustamın talebi üzerine lifter veya subap fincacı denen parçadan 8 adet sipariş ettim. ürüne Mersin'de 35 tl/adet fiyat verildi, bende İstanbul'dan 20 tl/adet'ten aldım. aracı usta toplamaya başladığı gün, radyatörü de şişlettim. (40 tl)
ustam otomatik şanzıman yağını değişip, metal olan filtreyi temizlediğini söyledi, ön aks kafası, orta rot kolu, s rot değişti, boğaz kelebeği temizlendi, manifolttaki kaçak yaptırıldı, motor yağı, yağ filtresi ve hava filtresi değişti. toplamda zincir değişimi işçiliği de dahil 400 işçilik ile motor yağı ve şanzuman yağları için 275 tl para ödedim. bu arada kayışlar ve hortumların durumu iyi olduğu için değişimleri yapılmasına gerek duyulmadı.
aracı teslim aldığımda eski haline göre motor sessiz çalışmaya başlamış ve aracın gidişi keyifli hale gelmişti. rdireksiyondaki boşluk oldukça azaldı ve rot ayarı sonrası güven verici bir seviyeye geldi. aracı aldığımda olmayan torpidodaki ön sağ hoparlör kapağı ve arka sağ kapı plastik eşiğini Samsun Fam Otomotiv'den 60 tl'ye buldum;i aynı ürünler için İstanbul'da bir çıkmacı 120 tl istenmişti. aracın paspaslarını 40 tl'ye yeniledim. sırada klimaya baktırmak vardı, oto klima işleriyle uğraşan işyerine gittim, araçta klima gazı olduğunu, elektrikçiye gidip açma kapama düğmelerini kontrol ettirmem söylendi. offroad faaliyetlerinden tanıdığım, arkadaşımız elektrikçi Nihat'a uğradım sadece 10 tl'ye role değişimi ile klima çalışmaya başladı araçta sağ sol kapı ile motor kaputundan söktükleri sticklerın yapışkanlı izlerini gazyağı ve pasta cila yardımı ile yıkamacıda temizlettim. aracın dışına metalik boya cilasını ise kendim uyguladım, aşağıda aracın aldığımdaki ilk hali ve uygulama sonrası halini göreceksiniz. dünde malum sitede 200 tl'ye tek olarak otomatik hub satan arkadaştan 130 tl'ye ürünü satın aldım ön sol tarafı değişeceğim malzeme geldiğinde.
aracı aldığım gün
cila sonrası
Mersin/Türkiye
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
gelelim çözülmesi gereken problemlere
arka sağ kapı içindeki çürük. bu bölge ne tesadüftür ki arkadaşımın 2000 model 1,6 aracında da çürük, belkide bu araçları zayıf bir noktası bilemiyorum. zaman içinde burayı halletirmeyi planlıyorum.
arka sağ kapı içindeki çürük. bu bölge ne tesadüftür ki arkadaşımın 2000 model 1,6 aracında da çürük, belkide bu araçları zayıf bir noktası bilemiyorum. zaman içinde burayı halletirmeyi planlıyorum.
Mersin/Türkiye
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
aracın döşemeleri kötü gözüküyor, sigara yanıkları nedeniyle Perçin abiminde kullandığı araca özel koltuk kılıfı yapan aksesuarcıdan kılıf sipariş etmeyi planlıyorum.
Mersin/Türkiye
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
torpidodaki bu delik deşik yerler hiç hoşuma gitmiyor çözüm önerilerinizi beklerim ayrıca klima düğmeleride yok araçta. bu düğmelerin benzerlerini belkide elektronik parça satıcılarında bulabilirim; torpido içinse eğer orta kısım, km-devir gösterge grubu plastik parçası, otomatik şanzıman vites üst plastiği gibi parçaları sökülürse söktürüp plasti dip denen sökülebilir boyadan yapmak istiyorum.
Mersin/Türkiye
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
araca şu ana kadar parçalar, işçilik ve kargo masrafları dahil 2.800 tl para harcamışım. 14+2,8=16,8 maliyeti var. bakalım maceramız devam ediyor
araçla ilgili fan müşirini değişmeme rağmen gösterge çalışmadı, elektrikçim göstergede arıza olduğunu, sanayide sadece gösterge tamiratı yapan yerde bunu yaptırabileceğimizi iletti. bu şekilde hararet ibresi çalışmaya başlayacak. aslında aklımından harici hareret göstergesi takmak geliyor, şu ölçüsan marka olandan, daha önce buna benzer bir uygulama yapan aramızda oldumu ?
araçla ilgili fan müşirini değişmeme rağmen gösterge çalışmadı, elektrikçim göstergede arıza olduğunu, sanayide sadece gösterge tamiratı yapan yerde bunu yaptırabileceğimizi iletti. bu şekilde hararet ibresi çalışmaya başlayacak. aslında aklımından harici hareret göstergesi takmak geliyor, şu ölçüsan marka olandan, daha önce buna benzer bir uygulama yapan aramızda oldumu ?
Mersin/Türkiye
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
bu arada lpg ayarı yaptırdım, Yılmaz usta araca rölanti ayarını manuel yapmayı sağlayan bir parça (valf) taktı, buna benzer uygulamaları daha önce yaptığını söyledi. bu değişimi yapmamızın sebebi rölantinin zaman zaman inip çıkması aracın kendi kendine biraz devirlenip devirin geri düşmesiydi. birkaç yerde okuduğum ama doğruluğudan emin olamadığım, ford focus yada escortun rölanti ayar valfinin(rölanti by-pass ventili) bu araca uyduğu şeklinde;
http://www.fordtoptancisi.com/Rolanti-A ... -1437.html
bilgisi olan fikir verebilecek olan varmı? uyuyorsa kışa girmeden değiştirmeyi planlıyorum.
http://www.fordtoptancisi.com/Rolanti-A ... -1437.html
bilgisi olan fikir verebilecek olan varmı? uyuyorsa kışa girmeden değiştirmeyi planlıyorum.
Mersin/Türkiye
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
Baya bir toplamışsın arabayı eline sağlık. Torpido çerçevesini söküp polyester macun (kaportada kullanılan) ile kapatıp zımpara boya, plastik astar ve son kat boya ile cillop hale getirirsin. Döşemeler için ya yenileme yeda uygun güzel bir kılıf ile toplamak mümkün, Km saatinin sökümü kolay birde orayı elden geçir derim, pırıl ötesi olsun..
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
Selamlar,
Öncelikle kolay gelsin
Sökmek ve boyamak istediğin tüm parçalar, tek tek ayrılabiliyor.. nasıl dersen her biri için uzun anlatım lazım ama genel olarak gösterge sökümünü, sistede görebilirsin.. Gösterge söküldüğünde dış siyah plastiği ön camı ve iç taraftaki siyah kısım ayrılabiliyor..
Vites kolu dersen oda, kolun olduğu konsol söküldüğünde alttan dışarı çıkıyor.. siyah kısmı tamamen sökmek için topuzu da sökmek lazım.. topuzu sökmek kolay ama od tuşuna giden kablo vites kolunun içinden geçiyor ve konsolun altında fişi var ve bu fiş koldan geçmiyor.. kabloyu kesmek gerekecek.. ama sorun yok normal bir switch gibi çalıştığından kesip tekrar bağlantısı yapılabilir sorun olmaz.. Ben farklı bir düğme bile bağlamıştım..
Gelelim ek hararet saatine.. Cıvalı veya elektrikli olarak karar vermen lazım, ben elektrikli kullandım 1.6 jlx imde ve müşürü motorun ust kısmından radyatöre giden boruya taktım..
Boruyu kestik, ve bir adet T koyduk araya Tnin üstk kısmınada müşürü taktık.. Elektirik olayını sanayide hallettiler o yüzden tam detay veremicem ama çok zor olacağını sanmam. Saat ise sürücü tarafında a sutununa bağlı olarak duruyor..
Gösterge sökümü için bu başlığıma bakabilirsin.
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... 5&start=25
Öncelikle kolay gelsin
Sökmek ve boyamak istediğin tüm parçalar, tek tek ayrılabiliyor.. nasıl dersen her biri için uzun anlatım lazım ama genel olarak gösterge sökümünü, sistede görebilirsin.. Gösterge söküldüğünde dış siyah plastiği ön camı ve iç taraftaki siyah kısım ayrılabiliyor..
Vites kolu dersen oda, kolun olduğu konsol söküldüğünde alttan dışarı çıkıyor.. siyah kısmı tamamen sökmek için topuzu da sökmek lazım.. topuzu sökmek kolay ama od tuşuna giden kablo vites kolunun içinden geçiyor ve konsolun altında fişi var ve bu fiş koldan geçmiyor.. kabloyu kesmek gerekecek.. ama sorun yok normal bir switch gibi çalıştığından kesip tekrar bağlantısı yapılabilir sorun olmaz.. Ben farklı bir düğme bile bağlamıştım..
Gelelim ek hararet saatine.. Cıvalı veya elektrikli olarak karar vermen lazım, ben elektrikli kullandım 1.6 jlx imde ve müşürü motorun ust kısmından radyatöre giden boruya taktım..
Boruyu kestik, ve bir adet T koyduk araya Tnin üstk kısmınada müşürü taktık.. Elektirik olayını sanayide hallettiler o yüzden tam detay veremicem ama çok zor olacağını sanmam. Saat ise sürücü tarafında a sutununa bağlı olarak duruyor..
Gösterge sökümü için bu başlığıma bakabilirsin.
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... 5&start=25
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
polyester macun, zımpara, boya, plastik astar ve son kat boya olayını çözersem zaten aracıda boyarım ben ama denemek istiyorum, biryerden başlamam lazım. döşemelerin süngerleri fazla yıpranmadığı için kılıfla kurtarırız. km saati kısmını çözmeye çalışacağım.Offroadpassion yazdı:Baya bir toplamışsın arabayı eline sağlık. Torpido çerçevesini söküp polyester macun (kaportada kullanılan) ile kapatıp zımpara boya, plastik astar ve son kat boya ile cillop hale getirirsin. Döşemeler için ya yenileme yeda uygun güzel bir kılıf ile toplamak mümkün, Km saatinin sökümü kolay birde orayı elden geçir derim, pırıl ötesi olsun..
Othar söküm işleri bayağı teferruatlıymış, konunu okudum. bakalım zaman bulursam bu işe bir el atarım ancak zor gibi sanki
Mersin/Türkiye
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
Bora çok basit.
1 Kutu astar/Sprey boya (Selülozik)
1 Kutu Mat Siyat boya (selülozik)
1 kaportacıya uğra parmak ucu ile iki gr polyester macunu deliklere tıkayın 5dk kurur...
Çercevenin üzerinden 800 Kum zımpra ile temizlik zımparası yap. Deliklere son bir yoklama macunu daha sıyır. 1000-1200Kum ile zımparala.. Plastik çerceveyi tinerle söyle bir temizle, Astarı çak 5dk kurur. 1200 ile bir zımpara daha (sulu) kurut, son kat Mat siyahı 2-3 kat uygula...Sonuç: Süper temiz, Mat siyat bir çerçeve Toplam30 dk bitirirsin.
1 Kutu astar/Sprey boya (Selülozik)
1 Kutu Mat Siyat boya (selülozik)
1 kaportacıya uğra parmak ucu ile iki gr polyester macunu deliklere tıkayın 5dk kurur...
Çercevenin üzerinden 800 Kum zımpra ile temizlik zımparası yap. Deliklere son bir yoklama macunu daha sıyır. 1000-1200Kum ile zımparala.. Plastik çerceveyi tinerle söyle bir temizle, Astarı çak 5dk kurur. 1200 ile bir zımpara daha (sulu) kurut, son kat Mat siyahı 2-3 kat uygula...Sonuç: Süper temiz, Mat siyat bir çerçeve Toplam30 dk bitirirsin.
Site Admin
- fatih_VKZ
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1370
- Kayıt: 16 Ağu 2013 09:46
- Konum: İstanbul-Sakarya
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
Bora araç hayırlı olsun.
en güzeli geniş vakitte içini komple söküp parçaları tek tek elden geçirip yeniden toparlamak.
aracın üzerindeki lastik ve kit ile gerçekten iyi fiyata almışsın. böyle bir şey düşerse bende kaçırmam
en güzeli geniş vakitte içini komple söküp parçaları tek tek elden geçirip yeniden toparlamak.
aracın üzerindeki lastik ve kit ile gerçekten iyi fiyata almışsın. böyle bir şey düşerse bende kaçırmam
Fatih KAÇAN 1983
İstanbul
Linea
Corolla D4D
İstanbul
Linea
Corolla D4D
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
Fatih teşekkürler. haftasonları Cumartesi zamanım oldukça araçla ilgileniyorum. ilk haline göre bayağı toparlandı. fiyat olarak fena değil evet bakalım araç 2 sis farı, kürek vb. bikaç modifikasyonla birazda görsel çalışma yapayımfatih_VKZ yazdı:Bora araç hayırlı olsun.
en güzeli geniş vakitte içini komple söküp parçaları tek tek elden geçirip yeniden toparlamak.
aracın üzerindeki lastik ve kit ile gerçekten iyi fiyata almışsın. böyle bir şey düşerse bende kaçırmam
Mersin/Türkiye
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
Cumartesi günü sol taraf için tek olarak malum siteden aldığım otomatik hub'ı taktım araca, sıkıntısız çalışmaya başladı. bakım iyidir, iyi
Mersin/Türkiye
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
-
- Er
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 24 Ağu 2015 12:39
Re: 1995 / V6 Otomatik
Abicim bende suzuki vitara ninja 1990 model 1.6 manuel en az 35 bin tl para harcandı o arabaya 1 yilda 16.5 neki
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
macera bitti ,aracı bugün sattım. yeni sahibine hayırlı olsun.
Mersin/Türkiye
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
Bora hayırlı olsun, aldıktan sonra çok uğraştın baya bir kendine geldi araç..
Site Admin
- BoRa
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1657
- Kayıt: 10 Ağu 2011 15:47
- İletişim:
Re: 1995 / V6 Otomatik
abi ben temel bakımsal masrafları zaten yapmıştım alan kişide artık görsel çalışmaları yapar zaten kit ve lastik hazır üstünde. kendiside plasti dip boya, mt lastik ve kupa yükseltme, demir tampon, iç döşeme yaptıracağını söyledi. plakasıda değişmedi yakında yüksek fiyattan Erzurum'da satışa çıkarOffroadpassion yazdı:Bora hayırlı olsun, aldıktan sonra çok uğraştın baya bir kendine geldi araç..
Mersin/Türkiye
-
- Er
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 08 Tem 2018 00:31
Re: 1995 / V6 Otomatik
Hararet müşrünün konumu neresi ? 95 model 2.0 v6 aracım
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 66 misafir