2001 JLX 5 KAPI ÖN DİFERANSİYEL VEYA ÖN TEKERDEN GELEN SES

SUZUKI DİFERANSİYEL HK. SORU VE PAYLAŞIMLARIMIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
archeologist
Er
Mesajlar: 3
Kayıt: 29 Nis 2020 16:52

2001 JLX 5 KAPI ÖN DİFERANSİYEL VEYA ÖN TEKERDEN GELEN SES

Mesaj: # 260016Okunmamış mesaj archeologist
16 Kas 2021 13:40

Arkadaşlar cümleten selamlar. Yaklaşık bir aydır aracımdan ses geliyor, düzenli bir uğultu değil de sanki bir sürtme gibi ama tam tarif edemiyorum sesi. Adıyaman gibi küçük bir ilde olduğum için ve bu araçlardan anlayan olmadığı için sese çare bulamadım, dokundurmadım.

Ses ön taraftan geliyor ona emin gibiyim ve sanki sağ taraftan geliyor ama emin değilim. Düzenli bir ses değil, kesik kesik geliyor ve kesik ses tekerin bir turunu tamamlaması ile bir defa duyuluyor.

Teker tur attıkça o ses bir defa duyuluyor. Araç hızlandıkça da ses de onunla birlikte hızlanıyor. Hızlanıyor derken ses artmıyor aslında, ardışık şekilde daha seri duyuluyor. bu ses beş on km hızda kendini daha iyi fark ettiriyor. 70-80 km üzeri hıza çıkınca bu ses kesik kesik gelmek yerine düzenli bir şekilde kendini duyuruyor.

Ve bu sesi hem 2H de hem de 4H de yapıyor. Ustanın biri diferansiyelden geliyor dedi, diğeri bilya veya aks olabilir dedi. Bırakırsan bakarız diyorlar. Konuyla ilgili fikri olan varsa tavsiyede bulunulursa çok memnun olurum. Vesselam.

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18540
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: 2001 JLX 5 KAPI ÖN DİFERANSİYEL VEYA ÖN TEKERDEN GELEN SES

Mesaj: # 260037Okunmamış mesaj Offroadpassion
19 Kas 2021 11:21

Üstad merhabalar, aracın ön tarafında bahsettiğiniz şekilde ses yapabilecek onlarca parça var, :arrow: genelde şu bozulur demek cidden çok zor, siz sesi duyduğunuz halde yuhh :?: :idea: :arrow: şurası diyemezken buradan kesin şurası diye yorum çok zor.

Ancak JLX araçlarda Autowhellhub denilen otomatik aks kitleme sistemi var genelde bunlar bozulduğunda veya bozulmaya başladığında çıtçıt şeklinde ses ile başlar...aşağıda foto koydum işe buradan başlayın önce birini sökün 6 adet 6mm Allen anahtar ile sökülür ve aracı kullanın kesilmedi diğerinide sökün ses kesilmesse bunlar sağlam demektir.

Bir sonraki işlem sağ ön tekeri kaldırın el ile çevirin bir bir hırıltı varsa duyarsınız, lastiği üst ve alttan tutun yukarı aşağı oynatıp bilya boşluğuna bakın varsa göbekten boşluğu alın..porya bilyalarıda bozulunca ses yapar yapmaya başlar...aynı işlemi diğer tekerede uygulayın.

Bu kontrollerden sonra buraya ne olduğunu yazarsanız seviniriz. Hemen defransiyel aks vs işlerine dalmayın oralar en en son işlerdir..genelde bu aşamalarda sorun bulunur veya en fazla aks lalesi çıkar oda zor bir işlem değil kolay gelsin.
suzuki autowhellhub.jpg
suzuki autowhellhub.jpg (9.05 KiB) 22 kere görüntülendi
Site Admin

Cevapla

“SUZUKI DİFERANSİYEL / DIFFERENTIAL ISSUES” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir