Diferansiyel kilidi

SUZUKI DİFERANSİYEL HK. SORU VE PAYLAŞIMLARIMIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
FKiremit
Er
Mesajlar: 55
Kayıt: 08 Oca 2013 09:15
Konum: Aydın
İletişim:

Diferansiyel kilidi

Mesaj: # 226465Okunmamış mesaj FKiremit
23 Şub 2015 21:21

Herkese iyi akşamlar diliyorum;
Pazar günü Germencik -Tire geçişinde gruptan bir aracın 100 metrelik uçuruma yuvarlanması sonucu 3 arkadaşımızı kaybettik. bu kötü olay sonrası kurtarma çalışmalarında AKS 110 ekiplerini ve teçhizatını olay yerine taşırken ön diferansiyel kovanımı kırdım. bu gün ön diferansiyeli söktüğümde şaşırdım çünkü içerisinde havalı bir kilit mekanizması ve ön tamponun içinde de bir kompresör vardı. tamircim boruların geçişine ve sisteme bakarak bunun kesinlikle orjinal olduğunu düşündüğünü söyledi. yalnız 2 sorun var. arkaya giden kompresör hattı yok neden sedece ön?
birde içeride aktivasyon için hiç bir düğme yok? içindeki dişli 39/8 kafam karıştı. bilgi sahibi olan varsa sevinirim. arkada ne var bu kilit nasıl aktive oluyor? önde mi durmalı arkaya mı alayım? arkadada aynı kilidi kullanabilir miyim?
Ferhat Kiremit (38) 0Rh+
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Diferansiyel kilidi

Mesaj: # 226469Okunmamış mesaj othar
23 Şub 2015 23:09

Oncelikle basiniz saolsun ve allah rahmet eylesin :(

Kisaca ve basitce anlatmak gerekirse Grand vitaralarda bulunan bahsettiginiz kilit 4 cekere gecerken on difransiyelin aktive olmasini saglar. Bu kilit difransiyel kilidi degildir. 2 cekerde giderken on lastiklerin donerken cevirdigi akslar ile saftin baglantisini keser. Benzin tasarrufu ve direksiyonda hafiflik saglamak amaciyla boyle yapilmistir. Ayrica sanziman icinde kendi basina donen bir saft uzun vadede sorun yaratir, bunu onlemektir amac.

Jlxlerde bu sistemi hublar (porya kilitleri) yapar. Ototmatik veya manuel olanlari vardir. Kisaca 2 cekerde giderken (on taraf icin konusuyorum) JLX lerde sadece lastikler donerken grandlarda lastikler ve akslar doner. Tek fark budur..

Difransiyel kilidi ise yine kisaca difransiyeli kitleyerek sag ve sol lastiklerin ayni oranda donmesini veya gucun esit dagitilmasini saglar.
LSD (limitli kayma/kayridran diferansiyel) kilitte yine kisaca ismindende anlasilacagi uzere difransiyeli kilidinin kismi kaymasina izin verir ve belli oranlarda difransiylei kitler.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
e.deren
Albay
Mesajlar: 5439
Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
Konum: İstanbul/Ümraniye
İletişim:

Re: Diferansiyel kilidi

Mesaj: # 226470Okunmamış mesaj e.deren
23 Şub 2015 23:27

Geçmiş olsun, tüm camianın başı sağolsun geride kalanlarına Allah sabır versin :(
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Diferansiyel kilidi

Mesaj: # 226472Okunmamış mesaj othar
23 Şub 2015 23:33

Sorulariniza cevap vermek adina 2 tane ek bilgi eklicem.

aktive olmasi icin sadece 4 cekere gecirmeniz yeterli araci.
ve hayir bu kilidi arkada kullanamazsiniz.
Arka taraf standart difransiyel duzenegiyle birbirine baglai oldugundan ve 2 cekerde giderken arka taraf cektiginden bu sisteme arka tarafta gerek yoktur.

Kisacasi ARB marka satilan gibi havali difransiyel kilidi degildir bu sistem.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
ozdemirbrs
Albay
Mesajlar: 5953
Kayıt: 01 May 2012 12:50
Konum: BURSA merkez
İletişim:

Re: Diferansiyel kilidi

Mesaj: # 226493Okunmamış mesaj ozdemirbrs
24 Şub 2015 09:20

ferhat başınız sağolsun elim bi kaza olmuş çok üzüldümm takrar başınız sağolsun..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)

Kullanıcı avatarı
FKiremit
Er
Mesajlar: 55
Kayıt: 08 Oca 2013 09:15
Konum: Aydın
İletişim:

Re: Diferansiyel kilidi

Mesaj: # 226498Okunmamış mesaj FKiremit
24 Şub 2015 09:58

ozdemirbrs yazdı:ferhat başınız sağolsun elim bi kaza olmuş çok üzüldümm takrar başınız sağolsun..
Saol hüseyin abi, çok kötüydü. Evet offroad turunda oldu ama inan kaza olacak bir yer değildi. Ama maalesef çok ağır sonuçlandı.
Ferhat Kiremit (38) 0Rh+
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005

Kullanıcı avatarı
FKiremit
Er
Mesajlar: 55
Kayıt: 08 Oca 2013 09:15
Konum: Aydın
İletişim:

Re: Diferansiyel kilidi

Mesaj: # 226499Okunmamış mesaj FKiremit
24 Şub 2015 09:59

othar yazdı:Oncelikle basiniz saolsun ve allah rahmet eylesin :(

Kisaca ve basitce anlatmak gerekirse Grand vitaralarda bulunan bahsettiginiz kilit 4 cekere gecerken on difransiyelin aktive olmasini saglar. Bu kilit difransiyel kilidi degildir. 2 cekerde giderken on lastiklerin donerken cevirdigi akslar ile saftin baglantisini keser. Benzin tasarrufu ve direksiyonda hafiflik saglamak amaciyla boyle yapilmistir. Ayrica sanziman icinde kendi basina donen bir saft uzun vadede sorun yaratir, bunu onlemektir amac.

Jlxlerde bu sistemi hublar (porya kilitleri) yapar. Ototmatik veya manuel olanlari vardir. Kisaca 2 cekerde giderken (on taraf icin konusuyorum) JLX lerde sadece lastikler donerken grandlarda lastikler ve akslar doner. Tek fark budur..

Difransiyel kilidi ise yine kisaca difransiyeli kitleyerek sag ve sol lastiklerin ayni oranda donmesini veya gucun esit dagitilmasini saglar.
LSD (limitli kayma/kayridran diferansiyel) kilitte yine kisaca ismindende anlasilacagi uzere difransiyeli kilidinin kismi kaymasina izin verir ve belli oranlarda difransiylei kitler.
Teşekkürler saolun
Ferhat Kiremit (38) 0Rh+
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005

Kullanıcı avatarı
FKiremit
Er
Mesajlar: 55
Kayıt: 08 Oca 2013 09:15
Konum: Aydın
İletişim:

Re: Diferansiyel kilidi

Mesaj: # 226500Okunmamış mesaj FKiremit
24 Şub 2015 10:00

e.deren yazdı:Geçmiş olsun, tüm camianın başı sağolsun geride kalanlarına Allah sabır versin :(
Teşekkürler, hepimizin her nokta da maksimum dikkatli olmamız gerekiyor
Ferhat Kiremit (38) 0Rh+
Opel AstraJ 1.3 Sport 2011
GV 2.0/AT 5K 2005

Cevapla

“SUZUKI DİFERANSİYEL / DIFFERENTIAL ISSUES” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir