Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalışması

SUZUKI ELECTRICAL - ELECTRONICAL ISSUES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalışması

Mesaj: # 172821Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 09:41

Yazıma başlamadan önce uyarmak isterim, lütfen evinizde denemeyiniz :!: , hidrojen son derece patlayıcı, kullanılan potasyum hidroksit ise ciddi tehlikeli ve yakıcı bir maddedir. :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: Oluşacak her türlü durumda sorumluluk, kullanıcı test eden ve deneyen şahsa aittir. :!: Tehlike kontrolü, bilinçli hareket, Kimyasal bilgi, Elektronik ve Elektrik tecrübesi gerektiren bir iştir :!: :!:

Suzuki Grand Vitara aracım için ilk testlerini 2011 ve 2012 Yılında yapmış olduğum ve ara verdiğim, Pasif Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalışmasına yeniden başladım. Suyun elektrolizi ile basit bir düzenekten yararlanıp, Hidrojen ve Oksijen üretmek mümkün. Ancak, bunu kontrol altında tutumak ve araçlarda yakıt olarak kullanılır hale getirme ise AR-GE ve zaman isteyen bir konu.

Dünya üzerinde Sudan elektroliz ile çalışan binlerce araba var, ancak standart olarak üretilen motorlarımız'da kullanılan, piston, kol ve yatak sistemi benzin,LPG,Ethanol gibi Hidrojen'e göre daha düşük yanma verimine göre imal edilmiş motorlardır. Bu sebeple %100 Hidrojen ile çalıştırılma denemelerinde, genelde piston delinmesi, kırılma, kol yamulması, ve yatakların dağılması gibi sonuçlar ortaya çıkabilmektedir.

Standart motorda gerekli karışım % oranı ile kullanılabilirmi = belki evet, ama bu çok ciddi Ar-Ge ve labaratuar işidir.. vs vs..

Neyse gelelim bizim Eşşege ne oldu kısmına... morgulus

2011'de başlayan ve 2012 Devam eden çalışmalarda aşağıdaki düzenekleri kullandım.
IMG03150-20130605-0800.jpg
IMG03150-20130605-0800.jpg (50.51 KiB) 987 kere görüntülendi
IMG03151-20130605-0800.jpg
IMG03151-20130605-0800.jpg (52.35 KiB) 987 kere görüntülendi
IMG03153-20130605-0801.jpg
IMG03153-20130605-0801.jpg (60.3 KiB) 987 kere görüntülendi
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172822Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 09:52

İşin devamında yaşanan bir kaç :arrow: küçük patlamayı ucuz atlattığımı, internetde bu patlamaların :? kavanozları şarapnel gibi dağıttığı yönünde açıklamaları okuyunca tırsıp yuhh , plastik derin kaplar almayı tercih ettim... morgulus

Derin kap aldım çünki gaz yukarıda toplanacak, hemde kap içerisindeki elektrolitik sağa sola yapma yapamayacaktı.. Bu sepele Cam kaplardan, plastik kaplara geçtim. Avantajı Ölçek skalası ve darbe dayanımının yüksek olmasıydı.
Byaglik0,7lt.jpg
Byaglik0,7lt.jpg (5.15 KiB) 986 kere görüntülendi
Başlıksız-1 kopya.jpg
Başlıksız-1 kopya.jpg (39.87 KiB) 986 kere görüntülendi
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172824Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 10:03

Bu çalışmalar yapılırken Odanızı mutlaka havalandırın, küçük bir odadaysanız ve fark etmez çalışmaya dalarsanız odada birikecek gaz miktarı 1 saat kadar sonra %2-3 konsantrasyonu :arrow: geçerse patlamaya yetecek hale gelir :? , elektrik düğmesine basmak, ışığı açmak bile fena bir patlamaya sebep olabilr aman dikkat derim.. :|

Nerde kalmıştık...Bu tip çalışmalarda en sık yaşanan sorun, düzeneklerin fazla akım çekmesidir :?: :roll: :roll: Yani yan yana metal plakaları koyup, tuzlu su (Musluk Suyu)çözeltisine batırıp (Su+Softa Tuzu=sodyum klorür (NaCl), ardından aküyü 12,5Volt DC dayadınmı sistem fenaaa yuhh çalışır ama :?: :?: ne olur...

1-Normal metaller yani demir filizi içerikli olanları çok hızlı korozyon tabakası oluşturur ve 30 Dk sonra kullanılamaz hale gelirler.
2-Sistem aşırı akım çeker 12,5Volt DC / 15/20 Amper gibi değerler görürsünüzki faciadır yuhh
3-Kablo dayanmaz, Aküyü gebertir, şarjı zorlar
4-Elektrolitik su fena kirlenir..
5-Bir süre sonra kendi kendiyer bitirir.

Yapılması Gerekli / Arge Hedefleri
1-Sistemin kararlı ve kontrol edilebilir olması
2-Elekrolitik suyun kirlenmemesi (Birsürü dezavantajı var)
3-Çekilen akım miktarının kabul edilebilir bir seviyeye çekilmesi
4-Pasif ama verimli bir sistem imalatı.

Bu 4 .madde evde yapılabilecek bir arge hedefi olarak gayet mantıklıdır.
Neyse yine dönelim bizim eşşeeğe ne oldu konusuna morgulus
Site Admin

Kullanıcı avatarı
taner.eraslan
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 949
Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
Konum: İzmir
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172825Okunmamış mesaj taner.eraslan
06 Haz 2013 10:13

Hakan,

Birşeyi atlamadın mı? "Don't try this at home" ikazı bence hayati öneme sahip. Aksi taktirde bu yazıyı okuyan insanları hayati tehlikeye sokabilecek denemeler yapmaya teşvik etmiş olursun gibi geldi bana. Çalışmalarında başarılar dilerim :)
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172826Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 10:13

Offroadpassion yazdı: Yapılması Gerekli / Arge Hedefleri
1-Sistemin kararlı ve kontrol edilebilir olması
2-Elekrolitik suyun kirlenmemesi (Birsürü dezavantajı var)
3-Çekilen akım miktarının kabul edilebilir bir seviyeye çekilmesi
4-Pasif ama verimli bir sistem imalatı.
Bu 4 .madde evde yapılabilecek bir arge hedefi olarak gayet mantıklıdır.
Yaptığım inceleme, araştırma ve testler sonucunca bu testlere başlamak için şu düzeneklerin ve malzemelerin temini gerekli. Deneme yamulma morgulus ve tüm araştırma çalışmalarımın sonucunda.

1-Sistemin kararlı ve kontrol edilmesi için besleme kaynağının PWM (Pulse Whit Modülation) kontrollü devereler ile yapılması zorunluluğu, yoksa akım kontrolü sizde olmuyor..

2-Elektolitik su için SAF su olması zorunlu, çeşme ve ya içme suyu içerisindeki minerale ve PH, elektrolizde size sorun olarak dönüyor. Bize sadece su lazım, mineraller kalsın demek durumundayız morgulus

3-Çekilen akım 2-5 Amper aralığını geçmemelidir. Bu kez ısınma, aşırı akım, akü deformasyonu, ek şarj ihtiyacı gibi sorunlar vs vs ortaya çıkıyor..

4-Pasif ve verimli sistemi oluşturulması için düzgün kaliteli ve sağlam bir düzenek gereklidir.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172828Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 10:19

taner.eraslan yazdı:Hakan,Birşeyi atlamadın mı? "Don't try this at home" ikazı bence hayati öneme sahip. Aksi taktirde bu yazıyı okuyan insanları hayati tehlikeye sokabilecek denemeler yapmaya teşvik etmiş olursun gibi geldi bana. Çalışmalarında başarılar dilerim :)
Eyvallah Taner uyarıları hemen ekledim, ne olur ne olmaz, cidden tehlikesi mevcut, kontrol, bilinçli hareket, Kimyasal, Elektronik ve Elektrik tecrübesi gerektiren bir iş. :)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172830Okunmamış mesaj DERKMEN
06 Haz 2013 10:28

Abijjiim,ben bu gaz maz olaylarını iiççç anlamıyom be yaaa,Bildiğimmm ve soluduğum bir kaç çeşit kaz var,Onlarda Bu fasulye 7.5 Lira ya Ani :P Onun gazı fena oluyoo be yaaa
Birde malumunuz Bieber Gazı var oda Çarşı' da fena oluyooo morgulus morgulus

Neyse konunun çok içine etmeden, başarılar diliyorum.hidrojen ile çalışan araçlar yakın tarihte daha da popüler olacaklar elbette. Yalnız ne zaman petrol zenginleri bu duruma izin verecek orası muamma morgulus syt
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172832Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 10:29

Şimdi bu yapımda neler kullandık..

1-Sodyum hidroksit (NaOH): En kolay bulunabilecek hali %95 Saf garnül halde olarak lavabo aç.
IMG03159-20130606-0021.jpg
IMG03159-20130606-0021.jpg (427.58 KiB) 985 kere görüntülendi
2-Plastik kab (Cam kavanoz kullanılması sakıncalı)
yaglik0,7lt.jpg
yaglik0,7lt.jpg (2.83 KiB) 985 kere görüntülendi
3-PWM güç kaynağı 0-30 Volt DC / Akım ve Voltaj kontrollü.(Kendi imalatım)
IMG03164-20130606-0024.jpg
IMG03164-20130606-0024.jpg (37.78 KiB) 985 kere görüntülendi
4-Saf Su (Akü Suyu)
Safsu.JPG
Safsu.JPG (34.73 KiB) 985 kere görüntülendi
5-Elektroliz hücresi (Paslanmaz 316L Malzemeden olması gerekiyor) 304/306/316 asit ortamlarına çok uygun değil bilginiz olsun.. ;)
Elektroliz hücresi.jpg
Elektroliz hücresi.jpg (80.46 KiB) 984 kere görüntülendi
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172835Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 10:52

İlk amatör denemelerimde musluk suyuna, piyasada Kezzap olarak bilinen seyreltilmiş %18 Nitrik asit HNO3 çözeltisi ekleyerek yaptım, tuzlu su çözeltiside denedim.. tabi bunlar kontrolsüz DC 12,5 Akü voltajı altında birleşince, ortaja çözünmüş hidrojen ve oksijen çıkartıyor ama bir süre sonra sistem kendi kendini bozuyor ve aşırı akım sorunu yaratıyor, kablolar eriyor vs, Geçen zaman verilen ara ve devam eden araştırmalarda aşağıdaki sonuçların gerekliliği ortaya çıktı.

1-Mutlaka saf su olmalı,
2-Mutlaka 316L Saç plaka kullanılmalı,
3-Plastik kap kullanılmalı,
4-Sodyum Hidroksit kullanılmalı
5-PWM Güç kaynağı kullanılmalı.
6-Düzgün bir düzenek olmalı
7-Adımlar ölçümlenebilmeli,
8-Veriler bilimsel'e yakın olmalı.(Evde olduğu kadar) morgulus
9- Güvenlik kurallarına harfien riayet edilmesi.
10-Kullanılan plastik boruların kaput altındaki 70-80 Derecelik hava ısından etkilenmemesi yani PVC tip olması gerekiyor.

Devam edecek... :!:
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172836Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 11:07

Tüm bu test demene 1-2-3 aşamaları :roll: patlamalar yuhh ,hasstttrr, ülennnlerr morgulus hımmm lamalar :roll: :roll: hesap kitap :roll: , vs sonucunda, en büyük problem olan suyun kirlenmesi ve :arrow: akım eşiklerinin aşağı çekilmesi sorunlarını aştım gibi görünüyor.

Bayaa bayaa temizlenmiş, düzenlenmiş küçültülmüş test masam morgulus
IMG03154-20130605-0802.jpg
IMG03154-20130605-0802.jpg (66.64 KiB) 983 kere görüntülendi
2012 Model HHS sistemim (Hakan Hodrojon Sistemi) sistem düzelince hidrojen olacak..ileride morgulus
IMG03149-20130605-0800.jpg
IMG03149-20130605-0800.jpg (51.46 KiB) 983 kere görüntülendi
2013 Modeli HHOS sistemin Arge Step 5 Aşamasında
IMG03155-20130606-0019.jpg
IMG03155-20130606-0019.jpg (56.67 KiB) 983 kere görüntülendi
Buda test sırasında elde edilen verilerin log dosyası yuhh morgulus kağıt bulamadım..
IMG03157-20130606-0020.jpg
IMG03157-20130606-0020.jpg (58.12 KiB) 983 kere görüntülendi
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172837Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 11:13

Dün akşamki testlerde çok entresan bir durum ile karşılaştım, kapta bulunan Elektrolitik seviyesi ve elde edilen verim arasında test orantı gördüm yuhh yani Elektrolitik seviyesi düştüğünde verimde artış gördüm yuhh Teorik olarak daha fazla Elektrolitik, Metal yüzeye daha fazla temas ve daha fazla Hidrojen elde edilmesi olasılığının yanlış olduğu aşağıdaki tabloda açıkça görülmektedir.

Kapta bulunan Elektrolitik seviyesini 500ml/400ml/300ml/200ml/175ml seviyelerinde 13,8V DC 2Ah sabit ve 3Ah sabit akım ile test ettim. Elde edilen sonuçlar çok entresandı yuhh
Excell Tablo.jpg
Excell Tablo.jpg (56.08 KiB) 984 kere görüntülendi
13.8VDC 3Ah 200ml Dakikada 344 bubble(gaz baloncuğu) elde edilirlen 8-)
13.8VDC 3Ah 500ml Dakikada 168 bubble(gaz baloncuğu) elde edildi. :roll:
IMG03166-20130606-0025.jpg
IMG03166-20130606-0025.jpg (29.9 KiB) 984 kere görüntülendi
Sonuçlara bende şaşırdım :!: her bir boloncuk, yani bubble 0,8Mm çapınca 1Cmden küçük...hacim hesabında ise 0,27 Cm3 hacim'de oluyor buradan hesaplarsak dakikada 344 bobble x 0,27Cm3Hacim = 0,92 Lt yani dakikada neredeyse 1LT hidrojen elde edilmesi anlamında gelirki, emiş manifoldunda kullanılacak pasif yakıt katkısı olarak gayet yeterli gibi duruyor..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172839Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 11:23

Araç testini öncesinde elde edilen gazın 2. bir su kabından daha gecirilerek içesisindeki su buharının ayrıştırılması ve 2. kapta toplanın Hidrojenin emiş mafolduna adaptörler ile bağlanması, gaz akışının sürekliliği için kaba çekvalfli küçük bir hava alma değili imalatıda gerekecektir.

Şuan kadar büyük sorunların %90'nın çözdüm sayılır, Biraz daha derleyip toparladıntan sonra araba üzerinde test verilerini, öncesini ve sonrasını sizinle paylaşıcam, şimdilik bu kadar, kalın sağlıcakla. ;)
Site Admin

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172875Okunmamış mesaj reis67
06 Haz 2013 14:11

ben de başlıyom hemen çalışmalara morgulus morgulus morgulus sistem daha basit benim..ön sol koltuk altından manifolda uzanan bir gaz borusu utanma utanma utanma
elektroliz yok- patlama riski yok- asit yok su yok :) akşamdan yeme içme hazırlığı var- o kadar morgulus morgulus morgulus
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172880Okunmamış mesaj Offroadpassion
06 Haz 2013 14:42

Bu Teknik yorum karşısında göz yaşlarına gark oldum :P , bedenim ile benliğim arasındaki yaman çelişki hüsasında anlamsız, bir park eylemi kadar masum 8-) , alıcı kuşlar gibi özğür bir :arrow: mana alemine duhul ettirdiki sorma hocam :idea: morgulus morgulus morgulus artık ne tarladaki başak ne bu başımızdaki kavşak, nede Benjomin Toşhak yuhh morgulus morgulus senden başkasını sevmeyiz bir Selçuk hocam.. morgulus morgulus morgulus
Site Admin

Kullanıcı avatarı
reis67
Yüzbaşı
Mesajlar: 4046
Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172886Okunmamış mesaj reis67
06 Haz 2013 14:54

Offroadpassion yazdı:Bu Teknik yorum karşısında göz yaşlarına gark oldum :P , bedenim ile benliğim arasındaki yaman çelişki hüsasında anlamsız, bir park eylemi kadar masum 8-) , alıcı kuşlar gibi özğür bir :arrow: mana alemine duhul ettirdiki sorma hocam :idea: morgulus morgulus morgulus artık ne tarladaki başak ne bu başımızdaki kavşak, nede Benjomin Toşhak yuhh morgulus morgulus senden başkasını sevmeyiz bir Selçuk hocam.. morgulus morgulus morgulus
aruz vezninde yazmışsın diyecem ama-mefailün failatün failün- mefailün :arrow: son vezin uymuyor morgulus morgulus
lakin yüreğimi titretti- çok etkileyici morgulus morgulus
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172919Okunmamış mesaj DERKMEN
06 Haz 2013 15:53

Hatti zatt ında benide tüm şirkete rezil etti morgulus morgulus morgulus
10 dakikadır millete laf anlatmak ve gülmekten yorgun düştüm morgulus morgulus morgulus
Allah her ikinizinde iyiliğini versin.
Çok ve sağlıklı yaşayın inşallah morgulus
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kullanıcı avatarı
cavitpekdemir
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1782
Kayıt: 13 Nis 2013 16:56
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172961Okunmamış mesaj cavitpekdemir
06 Haz 2013 18:57

BENİMKİ FİKİR SESLİ DÜŞÜNME BİR BASINC ALETİ OLUŞACAK GAZI DEPOYA VEYA KULLANIMA BASINC DÜŞTÜĞÜ İÇİN TAZESU GİRİŞİ BU DEVİR DAĞİMİ SAĞLIYCAK UFAK POMPA ALETLERİ ÇOĞALTMAN GEREKMİYORMU ADAPAZARINDA BU ALETİN MONTAJI YAPILACAKTI KARDEŞİM KURSUNA GİTTİ FAKAT DENİZİN DEDİĞİ GİBİ BİRİLERİ KARIŞTIRDI SONRA ANKARADA ÇATIŞMA YANILMIYORSAM 2-3 KİŞİ VURULDU HAKAN HATIRLATAYIM DEDİM BÜYÜK RANT :idea: :idea: :idea: yuhh yuhh
Duymak istemediğini başkasına söyleme
10-09-1955-SAKARYADA DOĞDU
30-12-2002-EMEKLİ OLDU
ŞİMDİ O SUZİKİCİ
2005-1600-GRANT VİTARA

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172972Okunmamış mesaj oguz1134
06 Haz 2013 23:17

Hakan kolay gelsin zor bi işe el atmışşın başarılar dilerim..

senden önce bu işe bulaşanların çözemediği tek nokta aküden çekilen amperin yüksek olduğu idi ;) sanırım o noktayı hallediyorsun gibi me geldi ..

bu sayfayı açtım ağzım acık kaldı.. :?: şimdi sayfayıda agzımıda kapamam gerekiyor yoksam sinek felan kaccak. morgulus
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
kaanka
MODERATOR
Mesajlar: 3617
Kayıt: 24 Eyl 2010 19:09
Konum: Amasya
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 172985Okunmamış mesaj kaanka
07 Haz 2013 09:16

Hiiiiççççç anlamadığım işler :roll: Hakan abi başarılar dilerim... ;) morgulus
Alper Kaan Ka...
Yaş / 41

Mitsubishi L200

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 173002Okunmamış mesaj Offroadpassion
07 Haz 2013 10:24

Eyvallah güzel dilekler için tşk ederim, bu sistem gizli kapaklı yeni bir icat değil, 1960'larda Ruslar bu sistemleri yapıp büyük hacimli dizel araçlarda kullanmışlar, yine amerikada onbinlerce deneme test yapan eden vs yani yeni birşey değil...Esas konu bu sistemler ilk keşfedildiğinde 1960'lar 1970'ler vs bulan bilim adamlarını yaşatmamışlar..sebebi ise Petrole karşı inanılmaz bir alternatif olması...bu hidrojen konusunun üstü yıllarca örtülmüş, Dünya hep başka işler ile uğraşmış, Savaşlar, diktatörler, rejim mücadeleler, açlık, felaket, ekonomik bunalımlar, .....ikimin borsası çıktı yok indi, faize para at, vs vs..bunlar unutulmuş ve üstü kapatılmış konular olarak kalmış...

Aşağıda biraz özet tarihçesi var http://www.nukte.org/node/140" onclick="window.open(this.href);return false; adresinden uzun uzadı okuyabilirsiniz...Hidrojen çok ciddi bir yakıt..ancak kontrol edilmesi biraz zor bir yakıt..yani yüksek verimli ve hızlı yanma kabiliyeti ile başarılı bir yakıt ama, bizim içten yanmalı motorlarda %100 kullanımda kontrolden çıkma eğiliminde bir yakıt bu sebeple, manifoldan içeri giren havaya pasif olarak karıştırılmak sureti ile kullanılıp, Araçlardaki LPG(Bütan+Propan) ve Benzin'in yanma verimini arttırmak için kullanılır..

Tarihçesi:
Hidrojenin yakıt olarak kullanımı düşüncesi 19. yüzyılın başına kadar uzanır. Fakat bu düşünce, 1974 yılında ABD Florida'da Miami Üniversitesi Temiz Enerji Enstitüsü tarafından düzenlenen "Hidrojen Ekonomisi Miami Enerji Konferansı" (THEME) ile bilimsel platforma taşınmıştır. Sonrasında ise "Uluslararası Hidrojen Birliği" (IHEA) kurulmuştur. Bu birliğin kurulmasının ardından, bazı ülkeler de ulusal hidrojen örgütlerini oluşturmuşlar; böylelikle hidrojen üzerine yapılan çalışmalar destek bularak hız kazanmıştır. İstanbul'da Uluslararası Hidrojen Enerjisi Teknolojileri Merkezi'nin (ICHET) kurulmasına ilişkin anlaşma, Türkiye Cumhuriyeti hükümeti ile Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü (UNIDO) arasında, Ekim 2003 tarihinde imzalanmıştır[2]. Günümüze kadar özellikle uzay araçlarındaki motorlarda yakıt olarak kullanılan hidrojen, bugün aynı niteliğini diğer ulaşım araçlarına da taşıma yolundadır. Bu amaçla özellikle otomotiv sektörünün önde gelen kuruluşlarınca, hidrojenin araçlarda yakıt olarak kullanımı konusunda araştırma ve geliştirmeler sürdürülmektedir. Bu çerçevede geleneksel (içten yanmalı) motorlar/taşıtlar ve daha da ötesinde modern (yakıt pilli) motorlar/taşıtlar üzerinde

yoğun bir biçimde çalışılmaktadır. Yani çalışmaların geleneksel ayağı; hidrojenin içten yanmalı motorlarda tıpkı benzin, dizel yakıtı, LPG, CNG ya da kerosen gibi yakılmasıdır. Modern ayağını ise; direkt güç üretim sistemi olan yakıt pili (yakıt hücresi) oluşturmaktadır.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 173005Okunmamış mesaj Offroadpassion
07 Haz 2013 10:51

Hidrojen sistemleri genel olarak bu şekilde çalışmaktadır, piyasada benzer bir çok tip mevcut, şutip haberleri çok duyarız, Artvinde Eksozcu yaşar usta suyla çalışan araç yaptı yuhh yuhh , kendisine Devlet et uzatmadı syt .. morgulus ülenn bu işle 1960'lardan beri var zaten, youtube yazın hidrojen Cell car vs neler çıkacak 8-)

Önemli olan güvenli ve kontrollü kullanılabilmesi ;) ...
DSC00442.jpg
DSC00442.jpg (60.63 KiB) 955 kere görüntülendi
Araştırırken bir bilgi daha buldum :roll: ... oksijen sensörü olan Hidrojen takviyesi yapılmış dizel ve benzinli araçlarda, normalde araca hidrojenle birlikte fazladan oksijende verildiğinden :arrow: oksijen sensörü (lambda sensörü) egzos gazında fazla oksijen algılar. Yani eksoz gazı çıkış sıcaklığındaki artış = burada fazla oksijen yanıyor demektir.

Bu nedenle ECU istenilen skalanın dışında ise yakıtın fakir olduğunu sanarak yakıt miktarını arıtır diyor :?: :?: Aracın çekişi artmakla birlikte yakıt tüketimi azalmaz dahada artar/artabilir diye yorumlamış bir ufak cihaz yapıp Lambda voltajını aşağıda kabul edilir bant olan 045 seviyesine çekiyorlarmış..
o2chart.gif
o2chart.gif (10.19 KiB) 955 kere görüntülendi
O2.jpg
O2.jpg (71.33 KiB) 955 kere görüntülendi
o2volts.gif
o2volts.gif (7.91 KiB) 955 kere görüntülendi
Oğuz abi senin yorumun nasıl olur. :?: Fazla oksijen Lambda çıkışında ısı artışına sebep olursa bu = Zengin yakıtmıdır yoksa fakir yakıtmıdır, ECu nasıl davranır :?: :?: :roll: :roll:

Burada bir lambda test görüntüsü var..
P1280006.jpg
P1280006.jpg (143.79 KiB) 955 kere görüntülendi
Bu işi yapmadan önce Servisde TECH-I cihazını bağlayıp lambda Bank1 ve Bank2 Değerlerimi not edicem, Hidrojen takviye sistemini ile çalışırken, araç ideal sıcaklıkta iken tekrar okuyacam farkı buradan paylaşırım..

Oğuz abi, Abdullah yorumunuzu beklerim, teknik olarak ekleyecek arkadaşlarıda beklerim. :P

Şimdilik bu aşamadayız..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 173016Okunmamış mesaj oguz1134
07 Haz 2013 13:00

Lambda SENSÖRÜ LPG 'DE yakıtı fazla temiz bulduğundan ışık yakar fakir zanneder..lpg çi de rölantide az yakıtı açarak ışığı söndürür..

senin sistemde şunu yapabilecenmi.. :idea: :arrow: misal 1000 devirde içeri 10 gr hidrojen gazı..2000 devirde içeri 20 gr hidrojen gazı..4000 devirde içeri 50 gr hidrojen gazı.. yollaması ,,içeri giren gaz miktarını motorla senkronizasyon,kalibrasyon.. geyiği .. :?:

bu güne kadar olanlar motor rolantidede max devirdede aynı miktarı içeri yolluyordu sanırsam .. :?:

işin zor tarafıda bu :idea: bir lpg sistem ucusu ve enjektörleri ile yapılabilirmi..yanii2 adet lpg sistemi olacak biri hidrojen çalışacak ..ama ne basınçta enjektöre gelecek.. :?: uyacak yada uymayacak.. :!: bilğim yok.. :idea:

gaz miktarını cok arttırırsan içeri giren hidrojen fazla olursa..ecu da illa bişi yapar buna benzin gelmiyor diye basacak benzini içine.. morgulus viraj lara yan yan girersin artıkın 200 eşek olur kesin.. morgulus

lpg + hidrojen kullanırkende lambayı yakacağı kesin..ama yanına laptop lu bir lpg çiyi otutturup ayarlatıp çözersin..sen..diyorum.. :idea:

benzinlide ise ecu içi harita değişikliğine kadar giden teferruatlar gerekebilir.. ;)

normal suzukiçiler gibim aracına binsen olmuyomu.. :?: hep böyle abidik gubidik bişiler yapcanmı.. :idea:
led lambadan ve sepetten hediye geldi ile en son yırtmıştın sanırım.. morgulus
:arrow: evet Hakan abimiz elleriyle hepimize hidroçen yapçakmış..listeyi oluştıralım.. morgulus
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
DERKMEN
Albay
Mesajlar: 5888
Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 173020Okunmamış mesaj DERKMEN
07 Haz 2013 13:16

1. Oğuz Abi
2. Deniz
3. Kaanka
4. Emre
5. R67
6. Özgür
6. Ömer
6.
6.
6.

morgulus morgulus morgulus
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com

Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 173052Okunmamış mesaj Offroadpassion
07 Haz 2013 16:50

Hiyerarşiyide bozmuyor üste Oğuz abiyi koymuş Çakkkaaallll morgulus morgulus morgulus morgulus

Oğuz abi O konulara girersek iş içinden çıkılmaz hale gelir
1-Esasında dediğin gibi PID kontrollü bir devre yapılabilir bir kaç flow metre ile hava emiş bilgileri alınıp işlene bilir, TPS sensör verisi ECU'dan alınıp işlenebilir, Yazılım lazım yuhh
2-Mekanik bir sistem olan, Diyafram kontrollü bir sürücü ile PWM'in akım değeri diyafram durumuna göre ayarlanabilir.. Yazılım lazım yuhh
3-Ecu üzerinden Krank devrine bakıp PID kontrol yazılımı ile PWM değeri süren devre yapılabilir Yazılım lazım yuhh , Yani akışı birsürü seçenek ile kontrol edebilirsin, ama bunların hepici ARGE ve lab işidir.. yuhh 8-) morgulus

Benim temel ve basit prensibim, testlerimde gördüğüm yuhh , Standart 12,5 Akü Voltajı ile 2 Amper ;) civarı bir tüketim var ve üretim belirli bir oranda...Gaza basıp konjektör devreye girdiğinde 1200-1300Devirden sonra ise 13,8 Volt okunuyor, 1,3Volt artış ile akım 3 Ampere çıkıyor..buda üretimi hemen hemen 2 Katına çıkartıyor 8-) ..

Zaten sistemi motor devri 1200/1300'ün üzerinde devreye sokucam, bu devirden sonra üretim sabit olup hedefim olan :arrow: 1200-3000 Devir aralığına takviye yapmak ve tork arttırmak, zaten 3000'den sonra çözülüyor aletlin dili... morgulus morgulus yokk artıkk :!:

Dolayısı ile devir ve artan tüketimde, bizim Hidrojen üretimi sabit olduğundan, giderek daha pasif bir hale gelecektir, zaten devir 3000'i geçinde yürüyor cihaz HO ve gerekyok..tork gereği kalmıyor..
Site Admin

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara / Hidrojen Üretim Jen. ve Test Çalış

Mesaj: # 173075Okunmamış mesaj oguz1134
07 Haz 2013 22:49

en önemli yeri bence 20-30 ve hatta daha fazla amper ceker durumda idi senden öncekiler..akü bitiyor şarz aküyü dolduracam derken kranka yük bindiriyor..vs..attığın taş ürkütüüğün kurbağaya değmeyince sistem verimli değildi..

2-3 amperle iş tamamsa bu iş oldu.. :idea:

bunu nereden nasıl sokacağın kaldı.. :idea: bu gazı elde ettin tutuğun kapta basınç ne olacak .. :?: ısısı ne durumda olacak ısıtıncamı verimli olur sogukkenmi bu hidrojen denen gaz.. :?: şekli şemali nası bişi likitmi gaz halindemi.. :?: işin püf noktalarından haberim yok.. :idea:

eger basınçlı dersen en güzeli lpg sistemi ile enjektörle manifolta fışkırtmak. :!: yada karbiratörlü lpg regülatörü ile vakumla + körükle emdirmek..tamamen mekanik..yazılımsız falan filan..

bu zımbıtının oktanı yanma patlama derecesi vs iyice araştır..uzun yolda aliminyum blok mum gibi erimesin sonra.. morgulus

konrolü kaybettik elde olamayan sebeplerle yada ,bu gaz motorda tiryakilik felan yaptı..fazlaca yutarsa..ne olur.. :?: ne olmaz hiç bilğimin olmadığı yerler.. :roll:

hocam çalışmadığım yerlerden soruyon .. :!: sana kolay gelsin demekten başka bişi yapamıyorum.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Cevapla

“SUZUKI ELEKTRİK - ELEKTRONİK” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 57 misafir