Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
havayı sokaga salmaya yarayan parca da budur
ülkemizdeki her 100 evo yada subaruda en az 98 i ne bunu takarlar
fabrikanın gereksiz olarak taktıgı dump valve'yi de söker atarlar..
üzerindeki deliklerden ıslık sesi ile havayı tahliye eder .ülkemizdeki her 100 evo yada subaruda en az 98 i ne bunu takarlar
fabrikanın gereksiz olarak taktıgı dump valve'yi de söker atarlar..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Cypriot4x4
- Onbaşı
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
- Konum: Girne / Kıbrıs
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
merhabalar,
http://www.ehow.com/how-does_5898625_du ... works.html
dump valve ile blow off valve aynı parçaya verilen iki değişik isimdir.
Oğuz bey intercoolerin çok büyük, ya da turbo bağlantı borularının çapının mümkün olan en büyük çapta olması her zaman için doğru değildir.
her aracın silindir hacmine göre, motor içierisine girebilecek hava miktarına (ki bu hava miktarı CFM biriminden ölçülüyor) aracın kullanıldığı yerin iklim şartlarına turbonun üreteceği maksimum basınca göre hesaplanır.
bu konuda her araç için geçerli olan şeyler ise kullanılacak intercoolerin en az basınç kaybına yola açan tipte olması, turbo bağlantı hortum / borularının da mümkün olan en az eğim ile bağlanmasıdır, basitçe düşündüğümüzde çok virajlı bir yolda mı daha hızlı gidilebilir yoksa az virajlı bir yolda mı? anlatmak istediğim turbodan çıkan havanın mümkün olan en az açılı / en az eğimli borulardan geçerek motor içerisine ulaşması makbuldur.
http://www.ehow.com/how-does_5898625_du ... works.html
dump valve ile blow off valve aynı parçaya verilen iki değişik isimdir.
Oğuz bey intercoolerin çok büyük, ya da turbo bağlantı borularının çapının mümkün olan en büyük çapta olması her zaman için doğru değildir.
her aracın silindir hacmine göre, motor içierisine girebilecek hava miktarına (ki bu hava miktarı CFM biriminden ölçülüyor) aracın kullanıldığı yerin iklim şartlarına turbonun üreteceği maksimum basınca göre hesaplanır.
bu konuda her araç için geçerli olan şeyler ise kullanılacak intercoolerin en az basınç kaybına yola açan tipte olması, turbo bağlantı hortum / borularının da mümkün olan en az eğim ile bağlanmasıdır, basitçe düşündüğümüzde çok virajlı bir yolda mı daha hızlı gidilebilir yoksa az virajlı bir yolda mı? anlatmak istediğim turbodan çıkan havanın mümkün olan en az açılı / en az eğimli borulardan geçerek motor içerisine ulaşması makbuldur.
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Bence bu konu hakkında bu kadar paylaşım yapıldıktan sonra siteden birileri aracına turbo uygulamasını yapmalı Ama kim
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- Cypriot4x4
- Onbaşı
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
- Konum: Girne / Kıbrıs
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Merhabalar,
G16B 1.6 16 valve standart Suzuki motorunu oluşturan parçalar ile ilgili bulabildiğimiz dayanıklılık verilerini de bu konu altında paylaşmakta fayda var diye düşünüyorum.
evet ben başlayayım ;
1- standart 16 sübap vitara pistonları 25 -28 psi basınca kadar sorunsuz olarak dayanıp çalışıyor ve bu pistonların dayanabileceği maximum güç 400hp
2- standart vitara silindir kapağı contası da 25 psi basınca kadar sorunsuz çalışıyor.
3- tamamıyle standart mekaniğe sahip 16 valve vitara motoru 15 psi basınca kadar dayanabiliyor ancak 5-6 psi basınçtan sonra kesinlikle Apexi S AFC v.s gibi programlanabilir ayrı bir motor beyni kullanılması gerekiyor
bu sağlamlık nedeniyle de 1.6 Honda araçları modifiye ederken forged denilen özel piston yerine bir çok kişi 16 süpab vitara pistonlarını kullanıyor.
aklıma gelmişken standart 16 sübap Vitara enjektörü 190cc benzin püskürtme kapasitesindedir
alttaki linkte turboya çevrilmiş G16B suzuki motoru ile ilgili resimler ve bilgiler bulunmakta :
http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,85570.0.html
G16B 1.6 16 valve standart Suzuki motorunu oluşturan parçalar ile ilgili bulabildiğimiz dayanıklılık verilerini de bu konu altında paylaşmakta fayda var diye düşünüyorum.
evet ben başlayayım ;
1- standart 16 sübap vitara pistonları 25 -28 psi basınca kadar sorunsuz olarak dayanıp çalışıyor ve bu pistonların dayanabileceği maximum güç 400hp
2- standart vitara silindir kapağı contası da 25 psi basınca kadar sorunsuz çalışıyor.
3- tamamıyle standart mekaniğe sahip 16 valve vitara motoru 15 psi basınca kadar dayanabiliyor ancak 5-6 psi basınçtan sonra kesinlikle Apexi S AFC v.s gibi programlanabilir ayrı bir motor beyni kullanılması gerekiyor
bu sağlamlık nedeniyle de 1.6 Honda araçları modifiye ederken forged denilen özel piston yerine bir çok kişi 16 süpab vitara pistonlarını kullanıyor.
aklıma gelmişken standart 16 sübap Vitara enjektörü 190cc benzin püskürtme kapasitesindedir
alttaki linkte turboya çevrilmiş G16B suzuki motoru ile ilgili resimler ve bilgiler bulunmakta :
http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,85570.0.html
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
''dump valve ile blow off valve aynı parçaya verilen iki değişik isimdir. ''
aynı işi yaparlar bu dogru aynı yere takılırlar buda dogru birisi bypass yapar havayı içeride dolaştırır.digeri sokaga salar. hava giriş hortumu vardır ,,cıkış hortumu yoktur ,,üsteki ufak hortumlada manifolt üzerinden tetikleme yapar sonradan takılmış bu motora orjinal hali degil..
aynı işi yaparlar bu dogru aynı yere takılırlar buda dogru birisi bypass yapar havayı içeride dolaştırır.digeri sokaga salar. hava giriş hortumu vardır ,,cıkış hortumu yoktur ,,üsteki ufak hortumlada manifolt üzerinden tetikleme yapar sonradan takılmış bu motora orjinal hali degil..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Hitler kızacak şimdi burası saab sitesi degilki
linkteki aracta saab 9000 turbosu kullanılmış http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,85570.0.html
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Abi böyle ağır konularda sustururuz Hitleri ne anlar o turbodan, sen rahat ol
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Cypriot4x4
- Onbaşı
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
- Konum: Girne / Kıbrıs
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Oğuz bey merhaba,
hala daha sizinle aynı fikirde değilim (zaten herkes aynı fikirde olsa doğruyu, daha iyiyi bulma şansımız olmaz)
blow off valve ile dump valve isimli parçaların ikiside aynı ve havayı atmosfere bırakıyorlar.
havayı tekrardan turbonun giriş tarafında kalan kısma gönderen tipte olan benzer parçanın adı "recirculation valve" ancak bu parça yolda sokakta giderken fazla çatırtı patırtı gürültü çıkarmadığı ve tüm dikkatlari araç üzerine çekemediği için modifiyeci gençler tarafından tercih edilmiyor.
hala daha sizinle aynı fikirde değilim (zaten herkes aynı fikirde olsa doğruyu, daha iyiyi bulma şansımız olmaz)
blow off valve ile dump valve isimli parçaların ikiside aynı ve havayı atmosfere bırakıyorlar.
havayı tekrardan turbonun giriş tarafında kalan kısma gönderen tipte olan benzer parçanın adı "recirculation valve" ancak bu parça yolda sokakta giderken fazla çatırtı patırtı gürültü çıkarmadığı ve tüm dikkatlari araç üzerine çekemediği için modifiyeci gençler tarafından tercih edilmiyor.
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
http://forum.donanimhaber.com/m_14576282/tm.htm
linkteki forumda da konuyu tartışmışlar bilen bilmiyen yazmış okumuş içinde dogru olanlar var ilgisi olan göz atmalı derim .
forum içinde başka forumların linki ni vermek etik degilse moderatörlerimiz tarafından silinebilir.
linkteki forumda da konuyu tartışmışlar bilen bilmiyen yazmış okumuş içinde dogru olanlar var ilgisi olan göz atmalı derim .
forum içinde başka forumların linki ni vermek etik degilse moderatörlerimiz tarafından silinebilir.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Bir site hariç tüm sitelerin linkleri verilebilir. Vitara ve Turbo uygulama hakkında çok değerli bir başlığımız oldu, bilgiler giderek derlenip toplanmakta bende keyifle okuyorum, yazan arkadaşların ellerine sağlık diyorum
Site Admin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Saab tan inip niye vitaraya bindin diye düşünenler olur içinizde hafif yollu anlatayım .
Saab bir hastalıktır ondan kurtulmak ickiyi sigarayı bırakmaya benzemez binip te kullanan zevkini alan hiç bir araca binemez bindigi hiç bir arac yürümez saab gibi
BMW. Honda,gibi üreticiler eski zamanlarda motorlu bisiklet yapımcısıydı hadi birde otomobil yapmayı deneyelim derken şimdilerde dünya devi oldular.
saab ucak üreticisidir..saab viggen diye aratın yaptıkları savaş ucagına bir göz atın derim..
hadi birde otomobil yapalım demişler alt devirleri yüksek tork üreten muhteşem motorlara imza atmışlar araclarda ilk turbolu yapan ve uzun senelerdir turbolu arac üreten firma özelligini taşıyor.
1990 da iflas etti %50 sini GM (opel) aldı üretime beraber girdiler 900 ve 9,3 modelleri calıbra tabanı ile 9,5 modelleri vectra tabanı ile üretildi opelden sonra kalite bir gömlek düştü,2000 senesinde gene iflas etti ,GM (opel)satın aldı tamamını 2009 dada iflas şimdilerde ufak bir isvec firmasına sattı kurtuldu opel. opelde bunlarla ortak iken turbolu arac imali ni ögrendi şimdilerde görüyoruz izlerini.yaptıkları insigna modeli saab kokuyor.burnuma..
en saglam,en lüx,en iyi motor performans vs =saab ,,ama dünyada satış adedi hep az hep iflas bu ne iş anlamadım.
benimki rahmetli olmasaidi tıpkısının aynısı idi.
3 sene evvel ailemle giderken önden koku geldi hafifte bir duman vardı durdum ne var bir göz atayım dedim kalorifer motoru elektirik kontagı yapmış dinamit fitili gibi tutuşmuş kaputu bile acmadım acsam benide yakacak vaziyette idi yanmasını seyretmekten başka bir şey yapamadım .
kulagınıza küpe olsun en az 2 hatta 4 kg lik yangın tüpü bulundurun derim.
Saab bir hastalıktır ondan kurtulmak ickiyi sigarayı bırakmaya benzemez binip te kullanan zevkini alan hiç bir araca binemez bindigi hiç bir arac yürümez saab gibi
BMW. Honda,gibi üreticiler eski zamanlarda motorlu bisiklet yapımcısıydı hadi birde otomobil yapmayı deneyelim derken şimdilerde dünya devi oldular.
saab ucak üreticisidir..saab viggen diye aratın yaptıkları savaş ucagına bir göz atın derim..
hadi birde otomobil yapalım demişler alt devirleri yüksek tork üreten muhteşem motorlara imza atmışlar araclarda ilk turbolu yapan ve uzun senelerdir turbolu arac üreten firma özelligini taşıyor.
1990 da iflas etti %50 sini GM (opel) aldı üretime beraber girdiler 900 ve 9,3 modelleri calıbra tabanı ile 9,5 modelleri vectra tabanı ile üretildi opelden sonra kalite bir gömlek düştü,2000 senesinde gene iflas etti ,GM (opel)satın aldı tamamını 2009 dada iflas şimdilerde ufak bir isvec firmasına sattı kurtuldu opel. opelde bunlarla ortak iken turbolu arac imali ni ögrendi şimdilerde görüyoruz izlerini.yaptıkları insigna modeli saab kokuyor.burnuma..
en saglam,en lüx,en iyi motor performans vs =saab ,,ama dünyada satış adedi hep az hep iflas bu ne iş anlamadım.
benimki rahmetli olmasaidi tıpkısının aynısı idi.
3 sene evvel ailemle giderken önden koku geldi hafifte bir duman vardı durdum ne var bir göz atayım dedim kalorifer motoru elektirik kontagı yapmış dinamit fitili gibi tutuşmuş kaputu bile acmadım acsam benide yakacak vaziyette idi yanmasını seyretmekten başka bir şey yapamadım .
kulagınıza küpe olsun en az 2 hatta 4 kg lik yangın tüpü bulundurun derim.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
bir bmw araca yapılan uygulama bazı resimlerle bazı konuları anlatacam
west gate nin actıgı klape buradan gelen gazı eksoza by ps yapıyor üsteki ise eksoz gazının cevirdiği pervane (türbin)
turbodan dönen hortum yag geri dönüşü için kalın olmak zorunda
turboda işi biten yag'ı kartere verilmek için yapılan uygulama
manifot araca uygun imal edilmiş.krom paslanmazdan yapılmış ama bu tür malzemeler ısıdan bir süre sonra yanmış ,kararmış olarak hizmete devam eder. + ses yaparlar konforu bozar+sportiflik katar.,
döküm olursa sessis olur fakat 1 adet üretimi için maliyette hoş rakamlar karşımıza cıkmaz.
yüzlerce dolar verip modifiyiciden blowoff alacagına hurdacıdan 3-5 'e dump valve düşürmüş. (aynı ben)
eksozu yara bantınla sarmış ama yaralı degil.. izalasyon yapıp eksoz borularının ısısını motor iç bölmesinden uzak tutmak amac
turbo ısınmasın serin kalsın diye üstüne ceket giydirilmiş. izalasyon..
turbo ve intercoolere giden gelen boru hortum vs için kullanılan izalasyon.
izalasyon için bant sargı malzemesi.
eksoz icin ısıya mukavım olan izalasyon için bant sargı malzemesi.
orjinal bosch marka dump valve saab larda bu kullanılır
west gate nin actıgı klape buradan gelen gazı eksoza by ps yapıyor üsteki ise eksoz gazının cevirdiği pervane (türbin)
turbodan dönen hortum yag geri dönüşü için kalın olmak zorunda
turboda işi biten yag'ı kartere verilmek için yapılan uygulama
manifot araca uygun imal edilmiş.krom paslanmazdan yapılmış ama bu tür malzemeler ısıdan bir süre sonra yanmış ,kararmış olarak hizmete devam eder. + ses yaparlar konforu bozar+sportiflik katar.,
döküm olursa sessis olur fakat 1 adet üretimi için maliyette hoş rakamlar karşımıza cıkmaz.
yüzlerce dolar verip modifiyiciden blowoff alacagına hurdacıdan 3-5 'e dump valve düşürmüş. (aynı ben)
eksozu yara bantınla sarmış ama yaralı degil.. izalasyon yapıp eksoz borularının ısısını motor iç bölmesinden uzak tutmak amac
turbo ısınmasın serin kalsın diye üstüne ceket giydirilmiş. izalasyon..
turbo ve intercoolere giden gelen boru hortum vs için kullanılan izalasyon.
izalasyon için bant sargı malzemesi.
eksoz icin ısıya mukavım olan izalasyon için bant sargı malzemesi.
orjinal bosch marka dump valve saab larda bu kullanılır
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Ali bey merhaba
http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,85570.0.html
bu verdigin linkteki arkadaşlarla yazışıp bunu hangi modelinden sökmüş ögrenip te paylaşırsan faydalı olur derim .
saab 9000 cde sedan bagajlı model 4 kapı low pressure 150hp 2000 cc 4 cl 16 v.
saab 9000 cse hatchback model 5 kapı full pressure 185hp 2000 cc 4 cl 16 v.
saab 9000 aero hatchback model 5 kapı full pressure 230hp 2300 cc 4 cl 16 v.
bende ingilizce vs yok yazışmayı becerem.
full pressure mi low pressure mi tercih etmişler.
ben volvoS80 I T6 (2001 - 2005) i gözüme kestirdim verileri aşagıda
Displacement : 2783 cm3
Bore x Stroke : 81.0 x 90.0 mm
Type : 24 Valves
Aspiration : Bi-Turbo + Intercooler
Compression Ratio : 8.5
Output : 272 cv (200 kW) @ 5400 rpm
Torque : 280 Nm (206 lb.ft) @ 2000 - 5000 rpm
------------------------------------------------------
B6294T
Manufacturer: aluminium block & head
Type: 6-S
Wet sumped
DOHC
4 valves per cylinder
Bore x stroke: 83.00 mm. × 90.00 mm.
Bore / stroke ratio: 0.92
Displacement: 2922 cc 178.31 cu in
Compression: 8.5
Aspiration: Turbo
Catalytic Converter: Y
Max. output: 271.7 PS (268 bph) (199.8 kW) @ 5200 rpm
Max. torque: 380 Nm (280.2 lbft) (38.7 kgm) @ 1800 rpm
aynı aracın motoru farklı olanı bu daha iyi sanki ama nerden nasıl anlarız hurdacıdan alırken malzemeleri..
benim v6 2000 cc vitaramda iş görürmü fikrin varmı..
1,6 vitaraya 2000 cc turbo aracınki %25 büyük olur ama adamlar takmış eksoz gazı %25 eksik gelir basınc ve debi olarak ,,bu durumda benim hesabıma göre full pressure kullanırsan otomatikman %25 küçük olur ve low pressure olarak vazife yapar diye düşünüyorum .
2783 cm3 volvonun ki 2000 v6 vitarada oran % 40 degişiyor buda içeri girecek debide % 40 - demek
teknik verlerinde saab gibi net rakam vermiyor 2000 - 5000 diye ortalama yuvarlak laflar etmiş.
4000 devir altı iş yapmazsa benim için yapılacak iş 3 para etmez tüm para ve emekler ucar eski haline dönüştürme 2. bir masraf ve elde kalan bir yıgın işe yaramayan ıvır zıvır la başbaşa kalırım.
http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,85570.0.html
bu verdigin linkteki arkadaşlarla yazışıp bunu hangi modelinden sökmüş ögrenip te paylaşırsan faydalı olur derim .
saab 9000 cde sedan bagajlı model 4 kapı low pressure 150hp 2000 cc 4 cl 16 v.
saab 9000 cse hatchback model 5 kapı full pressure 185hp 2000 cc 4 cl 16 v.
saab 9000 aero hatchback model 5 kapı full pressure 230hp 2300 cc 4 cl 16 v.
bende ingilizce vs yok yazışmayı becerem.
full pressure mi low pressure mi tercih etmişler.
ben volvoS80 I T6 (2001 - 2005) i gözüme kestirdim verileri aşagıda
Displacement : 2783 cm3
Bore x Stroke : 81.0 x 90.0 mm
Type : 24 Valves
Aspiration : Bi-Turbo + Intercooler
Compression Ratio : 8.5
Output : 272 cv (200 kW) @ 5400 rpm
Torque : 280 Nm (206 lb.ft) @ 2000 - 5000 rpm
------------------------------------------------------
B6294T
Manufacturer: aluminium block & head
Type: 6-S
Wet sumped
DOHC
4 valves per cylinder
Bore x stroke: 83.00 mm. × 90.00 mm.
Bore / stroke ratio: 0.92
Displacement: 2922 cc 178.31 cu in
Compression: 8.5
Aspiration: Turbo
Catalytic Converter: Y
Max. output: 271.7 PS (268 bph) (199.8 kW) @ 5200 rpm
Max. torque: 380 Nm (280.2 lbft) (38.7 kgm) @ 1800 rpm
aynı aracın motoru farklı olanı bu daha iyi sanki ama nerden nasıl anlarız hurdacıdan alırken malzemeleri..
benim v6 2000 cc vitaramda iş görürmü fikrin varmı..
1,6 vitaraya 2000 cc turbo aracınki %25 büyük olur ama adamlar takmış eksoz gazı %25 eksik gelir basınc ve debi olarak ,,bu durumda benim hesabıma göre full pressure kullanırsan otomatikman %25 küçük olur ve low pressure olarak vazife yapar diye düşünüyorum .
2783 cm3 volvonun ki 2000 v6 vitarada oran % 40 degişiyor buda içeri girecek debide % 40 - demek
teknik verlerinde saab gibi net rakam vermiyor 2000 - 5000 diye ortalama yuvarlak laflar etmiş.
4000 devir altı iş yapmazsa benim için yapılacak iş 3 para etmez tüm para ve emekler ucar eski haline dönüştürme 2. bir masraf ve elde kalan bir yıgın işe yaramayan ıvır zıvır la başbaşa kalırım.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Cypriot4x4
- Onbaşı
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
- Konum: Girne / Kıbrıs
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Merhaba,
Oğuz bey linkini verdiğim forumda üye olmadığım için şimdilik o kişilerle temasa geçme şansım yok ama biraz daha araştırma yaptım.
sanırım 1987 - 1990 Saab 900 marka araçların turbolarından bahsediliyor ki bunlarda da 2 tip kullanılmış Garrett AirReaserch T3 .60 modeli ve 1990 'dan sonra da Mitsubishi TE05 modeli.
araştırmalara devam ediyorum ve 1.6 16valve vitara motorlarını turboya çevirmiş olan kişilerin internette verdiği bilgileri toparlayıp burada paylaşmaya devam edeceğim.
http://zukiworld.com/forum/build-diarie ... -trackick/
üstteki linkteki araçta
- IHI RHB5 Turbo standart 7 Lbs (= 7psi) basınç
- 1990 'lı yılların Nissan 3.0 V6 modelinin 210cc enjektörleri (standart vitara enjektörleri 175cc 'miş)
- 47 Lbs (=47psi) basınçlı Benzin basınç regulatörü (standart 38 Lbs (=38psi) 'miş)
- Aracın basınç altındayken vuruntu yapmaması için avans ayarını da 2 derece "retard" yapmış (gecikmeye almış diye anladım ama acaba avansı açmak / kısmak tabir ettiğimiz işlemde avansını 2 derece kısmış mıdır?
bir de not düşmüş havanın soğuk olduğu dönemerde yani kış mevsiminde aracın avansını tekrardan fabrika verilerine göre ayarlayıp sorunsuz bir şekilde kullanmış.
ÖNEMLİ NOT : Arkadaşlar lütfen kimse gaza gelip burda topladığımız bilgileri doğru kabul ederek masrafa girmesin, emek harcamasın.
Bireysel kullanıcıların farklı farklı turbo uygulamaları var şu ana kadar kesinleşmiş gibi görünen :
1- hangi marka turbo kullanılırsa kullanılsın .60 trim denilen ve hemen hemen hepsi 2.0 L araçlardan çıkan T25 ölçülerinde turbo
2- 5 uygulamadan 3 tanesinde 10:1 Benzin Basınç regulatörü kullanılarak basınç altında motora ekstra yakıt sağlanmış. 2 tanesinde piggyback ecu denilen beyin ile ekstra yakıt ayarları ve avans ayarı yapılmış.
3- 5 uygulamadan 2 tanesinde intercooler kullanılmamış, 2 tanesinde Hava soğutmalı intercooler kullanılmış, 1 tanesinde de ev yapımına benzeyen silindir şeklinde hava kanallarının etrafında su geçen motor suyu ile su soğutmalı intercooler kullanılmış (bunu pek gözüm tutmadı doğrusu)
4- uygulamalarda genelde vitaranın standart enjektörleri kullanılmış
5- bu uygulamaların 4 'ü maksimum 6 psi basınç veren işlem olmuş. 1 tanesi 14 psi civarlarında (bu uygulamada epeyi değişiklik var. piggyback ecu, büyük enjektör, intercooler
1-2 aya kadar bu başlık altında yeterince bilgi toplayıp, uygulanacak motorun durumunu, istenilen maksimum gücü, yaşadığımız yerin hava koşullarını dikkate alarak, uygulama için gerekli parça listesini rahatça çıkarabileceğiz, sanırım o noktadan itibaren turbo uygulanabilecek.
Türkiye 'nin soğuk bölgelerinde yaşayan ve bu turbo uygulamasını yapacak olan kişiler daha şanslı çünkü %95 intercooler 'e ihtiyaç duymayacaklar. Kıbrıs 'ın sıcak iklimi nedeniyle benim intercooler 'siz bir sistem uygulamam imkansız gibi görünüyor.
Oğuz bey linkini verdiğim forumda üye olmadığım için şimdilik o kişilerle temasa geçme şansım yok ama biraz daha araştırma yaptım.
sanırım 1987 - 1990 Saab 900 marka araçların turbolarından bahsediliyor ki bunlarda da 2 tip kullanılmış Garrett AirReaserch T3 .60 modeli ve 1990 'dan sonra da Mitsubishi TE05 modeli.
araştırmalara devam ediyorum ve 1.6 16valve vitara motorlarını turboya çevirmiş olan kişilerin internette verdiği bilgileri toparlayıp burada paylaşmaya devam edeceğim.
http://zukiworld.com/forum/build-diarie ... -trackick/
üstteki linkteki araçta
- IHI RHB5 Turbo standart 7 Lbs (= 7psi) basınç
- 1990 'lı yılların Nissan 3.0 V6 modelinin 210cc enjektörleri (standart vitara enjektörleri 175cc 'miş)
- 47 Lbs (=47psi) basınçlı Benzin basınç regulatörü (standart 38 Lbs (=38psi) 'miş)
- Aracın basınç altındayken vuruntu yapmaması için avans ayarını da 2 derece "retard" yapmış (gecikmeye almış diye anladım ama acaba avansı açmak / kısmak tabir ettiğimiz işlemde avansını 2 derece kısmış mıdır?
bir de not düşmüş havanın soğuk olduğu dönemerde yani kış mevsiminde aracın avansını tekrardan fabrika verilerine göre ayarlayıp sorunsuz bir şekilde kullanmış.
ÖNEMLİ NOT : Arkadaşlar lütfen kimse gaza gelip burda topladığımız bilgileri doğru kabul ederek masrafa girmesin, emek harcamasın.
Bireysel kullanıcıların farklı farklı turbo uygulamaları var şu ana kadar kesinleşmiş gibi görünen :
1- hangi marka turbo kullanılırsa kullanılsın .60 trim denilen ve hemen hemen hepsi 2.0 L araçlardan çıkan T25 ölçülerinde turbo
2- 5 uygulamadan 3 tanesinde 10:1 Benzin Basınç regulatörü kullanılarak basınç altında motora ekstra yakıt sağlanmış. 2 tanesinde piggyback ecu denilen beyin ile ekstra yakıt ayarları ve avans ayarı yapılmış.
3- 5 uygulamadan 2 tanesinde intercooler kullanılmamış, 2 tanesinde Hava soğutmalı intercooler kullanılmış, 1 tanesinde de ev yapımına benzeyen silindir şeklinde hava kanallarının etrafında su geçen motor suyu ile su soğutmalı intercooler kullanılmış (bunu pek gözüm tutmadı doğrusu)
4- uygulamalarda genelde vitaranın standart enjektörleri kullanılmış
5- bu uygulamaların 4 'ü maksimum 6 psi basınç veren işlem olmuş. 1 tanesi 14 psi civarlarında (bu uygulamada epeyi değişiklik var. piggyback ecu, büyük enjektör, intercooler
1-2 aya kadar bu başlık altında yeterince bilgi toplayıp, uygulanacak motorun durumunu, istenilen maksimum gücü, yaşadığımız yerin hava koşullarını dikkate alarak, uygulama için gerekli parça listesini rahatça çıkarabileceğiz, sanırım o noktadan itibaren turbo uygulanabilecek.
Türkiye 'nin soğuk bölgelerinde yaşayan ve bu turbo uygulamasını yapacak olan kişiler daha şanslı çünkü %95 intercooler 'e ihtiyaç duymayacaklar. Kıbrıs 'ın sıcak iklimi nedeniyle benim intercooler 'siz bir sistem uygulamam imkansız gibi görünüyor.
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
1987 - 1990 Saab 900
bu arac yüksek basınclı turboya sahip 185 hp dir .cok antika bir model ülkemizde yok kadar az saab 9000 le aynı turbo yu kullanıyor yandan eksoz girişli .
ng 900 - 9,3-9,5 gibi 1994 model üstü olanlarında turbo eksoz manifoltu alttan girişlidir bunlara göre manifolt imali daha kolay gözüküyor gözüme.
bu arac yüksek basınclı turboya sahip 185 hp dir .cok antika bir model ülkemizde yok kadar az saab 9000 le aynı turbo yu kullanıyor yandan eksoz girişli .
ng 900 - 9,3-9,5 gibi 1994 model üstü olanlarında turbo eksoz manifoltu alttan girişlidir bunlara göre manifolt imali daha kolay gözüküyor gözüme.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Vallahi dehşetsiniz arkadaşlar. Bir şey kafama takıldı, Saab, bildiğiniz tanıdığınız bir makine olması sebebi ile mi sıkça adı dönüyor, yoksa çok düşük devirlerde iş yaptığı için mi avantajı ile ön plana çıkıor. Yani daha kolay bulunabilirliği bakımından başka güncel makineler de var mı uyulamalarda, çıkma temini daha kolay olabilir mesela
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
vitarayı bilmem ama.. saab konusunda kendimi tek gecerim galiba benden başkada yok da ondan
you tube acıldı artık dns ayarı vs tırmalamayı bırakabilirsiz.
saab ta özel bir muhabbet var cogunuz bilmezsiniz anlatayım Saab Performance Team '' bu nedir.
fabrikasında 5 herhangi calışan adam altı üstü ,biri motorcu,digeri boyacı ,öbür..muhasebeci,dizayn cizen dizayner vs gibi karışık meslekleri olan kişiler. fabrikada çeşitli işlerde görevli herhangi 5 kişi ama biraz şöferlikleri iyi gibi geldi bana
5 Mayıs 2007 tarihinde İstanbul Hezarfen Havalimanı'nda tüm saab sahiblerine davetiye geldi bende orada durumu canlı izledim (acıkcası ne bulacagımı bilmiyor ,sedece meraktan gittim ) gitmez olaydım sonrası ruhuma işledi ..
http://www.saab.com.tr/performance/performance_tr.asp
Türkiye sitesi buradaki olan gösteri video var..
http://www.youtube.com/watch?v=A5R0XnM98LU
en eskisi 1987 de o zamanın tempra kılıklı aracları ama adamın eline düşünce ne olıyor bir bakın..
http://www.youtube.com/watch?v=boPRPsigzb8
http://www.youtube.com/watch?v=yn_o3Fd_KvI
http://www.youtube.com/watch?v=BB4fEbodGs0
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7255175800
heleki bu son video yu izleyince agzınızdan >hane eşege fren yaptıran laf var ya < çüüüşş agzınızdan kacıveriçek.
eskileri 2100 devir ,,yenileri 1850 devirde tork veriyor bu buradan harfleri yazarak anlatmam imkansız..
rolantiden sonra adamı koltugu yapıştıran bir arac yanlışlıkla gaz pedalı nı hizlıca teptinizmi oturdugunuz koltuk size eşek depmiş gibi yapıyor .. sırtınıza yapışıyor..
turboya dönüştürülme işi vitara da cok eski modellerinin turbolarını bulmuşlar bulanlar .onları bulmak cok zor..
saab turbosu bulmak istiyene adres ikitelli A.O.S. (hurdacılaın oldugu site ) deniz ticaret ,volvocu celal derim.
saab ın teknolojisi bi tuhaff onu taklıt etmek ,kopya cekmek ,
teknolojisini araklamak dogru yoldur derim..
şimdi bu işe biraz yogunlaştım biraz döküman toplıyayım paylaşam hepsini ..inceleme .. hesap kitap yapma .. dogruyu bulma arifesindeyim ..
orjinal üretilmiş aracta ecu turbo ile cok şeyi elektirili valflerle kontrol ediyor
sonradan olmalarda ne nasıl olmalı şimdilik onun peşindeyim ve basıncı nasıl ayarlıyacaz
you tube acıldı artık dns ayarı vs tırmalamayı bırakabilirsiz.
saab ta özel bir muhabbet var cogunuz bilmezsiniz anlatayım Saab Performance Team '' bu nedir.
fabrikasında 5 herhangi calışan adam altı üstü ,biri motorcu,digeri boyacı ,öbür..muhasebeci,dizayn cizen dizayner vs gibi karışık meslekleri olan kişiler. fabrikada çeşitli işlerde görevli herhangi 5 kişi ama biraz şöferlikleri iyi gibi geldi bana
5 Mayıs 2007 tarihinde İstanbul Hezarfen Havalimanı'nda tüm saab sahiblerine davetiye geldi bende orada durumu canlı izledim (acıkcası ne bulacagımı bilmiyor ,sedece meraktan gittim ) gitmez olaydım sonrası ruhuma işledi ..
http://www.saab.com.tr/performance/performance_tr.asp
Türkiye sitesi buradaki olan gösteri video var..
http://www.youtube.com/watch?v=A5R0XnM98LU
en eskisi 1987 de o zamanın tempra kılıklı aracları ama adamın eline düşünce ne olıyor bir bakın..
http://www.youtube.com/watch?v=boPRPsigzb8
http://www.youtube.com/watch?v=yn_o3Fd_KvI
http://www.youtube.com/watch?v=BB4fEbodGs0
http://video.google.com/videoplay?docid ... 7255175800
heleki bu son video yu izleyince agzınızdan >hane eşege fren yaptıran laf var ya < çüüüşş agzınızdan kacıveriçek.
eskileri 2100 devir ,,yenileri 1850 devirde tork veriyor bu buradan harfleri yazarak anlatmam imkansız..
rolantiden sonra adamı koltugu yapıştıran bir arac yanlışlıkla gaz pedalı nı hizlıca teptinizmi oturdugunuz koltuk size eşek depmiş gibi yapıyor .. sırtınıza yapışıyor..
turboya dönüştürülme işi vitara da cok eski modellerinin turbolarını bulmuşlar bulanlar .onları bulmak cok zor..
saab turbosu bulmak istiyene adres ikitelli A.O.S. (hurdacılaın oldugu site ) deniz ticaret ,volvocu celal derim.
saab ın teknolojisi bi tuhaff onu taklıt etmek ,kopya cekmek ,
teknolojisini araklamak dogru yoldur derim..
şimdi bu işe biraz yogunlaştım biraz döküman toplıyayım paylaşam hepsini ..inceleme .. hesap kitap yapma .. dogruyu bulma arifesindeyim ..
orjinal üretilmiş aracta ecu turbo ile cok şeyi elektirili valflerle kontrol ediyor
sonradan olmalarda ne nasıl olmalı şimdilik onun peşindeyim ve basıncı nasıl ayarlıyacaz
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Cypriot4x4
- Onbaşı
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
- Konum: Girne / Kıbrıs
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Merhabalar,
benimde araştırmalarım artık bir noktalarda netleşiyor. Mesela Vitara 1.6 16valve EFI (MPI) motora en uygun turbo Garrett markasını örnek alırsak Garrett T25 .60 Trim bu turbonun devreye girdiği anda ürettiği hava miktarı tam da vitara 'ya uygun.
bu arada Turbo üzerinde Wastegate denilen içerden veya dışardan olan maximum basıncı kontrol eden bir parça vardır.
çıkmacılardan bulduğumuz Garrett T25 .60 turbo eğer fabrika çıkışlı 6 - 7 psi 'dan fazla basınç üretmek için ayarlanmışsa dışardan wastegate 'li olanlarda wastegate denilen parçanın içerisindeki yayı değiştirip basıncını istediğimiz oranda değiştirebiliriz (artırabiliriz ya da azaltabiliriz).
benimde araştırmalarım artık bir noktalarda netleşiyor. Mesela Vitara 1.6 16valve EFI (MPI) motora en uygun turbo Garrett markasını örnek alırsak Garrett T25 .60 Trim bu turbonun devreye girdiği anda ürettiği hava miktarı tam da vitara 'ya uygun.
bu arada Turbo üzerinde Wastegate denilen içerden veya dışardan olan maximum basıncı kontrol eden bir parça vardır.
çıkmacılardan bulduğumuz Garrett T25 .60 turbo eğer fabrika çıkışlı 6 - 7 psi 'dan fazla basınç üretmek için ayarlanmışsa dışardan wastegate 'li olanlarda wastegate denilen parçanın içerisindeki yayı değiştirip basıncını istediğimiz oranda değiştirebiliriz (artırabiliriz ya da azaltabiliriz).
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Benzinli 1600 16 Valf Vitara için soruyorum
Standart Vitaranın emiş manifold basıncı nedir
Turbo için piston değişimi yapılmadan uygulanabilecek basınç nedir
Piston kol, Yatak vs. full Turbo uygulamasından sonraki manifold basıncı nedir
Standart Vitaranın emiş manifold basıncı nedir
Turbo için piston değişimi yapılmadan uygulanabilecek basınç nedir
Piston kol, Yatak vs. full Turbo uygulamasından sonraki manifold basıncı nedir
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Arkadaşlar,
Teknik konu başlıkları içinde sohbet içeren mesajların temizlenmesi moderasyon ekibinin zamanını almaktadır, Teknik bölüm altındaki mesajlarımızın teknik bilgi tecrübe veya soru cevap bütününü bozmaması gerekir, silinen temizlenen mesajlar için alınıp darılmalar olmasın lütfen, teknik bölüm harici keyifli sohbetlerimize devam edebiliriz, ilgi ve anlayışınız için şimdiden teşekkürler.
Suzuki4x4Türkiye Moderasyon Ekibi Adına / Hakan Irıklı
Teknik konu başlıkları içinde sohbet içeren mesajların temizlenmesi moderasyon ekibinin zamanını almaktadır, Teknik bölüm altındaki mesajlarımızın teknik bilgi tecrübe veya soru cevap bütününü bozmaması gerekir, silinen temizlenen mesajlar için alınıp darılmalar olmasın lütfen, teknik bölüm harici keyifli sohbetlerimize devam edebiliriz, ilgi ve anlayışınız için şimdiden teşekkürler.
Suzuki4x4Türkiye Moderasyon Ekibi Adına / Hakan Irıklı
Site Admin
- Cypriot4x4
- Onbaşı
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
- Konum: Girne / Kıbrıs
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Offroadpassion yazdı:Benzinli 1600 16 Valf Vitara için soruyorum
Standart Vitaranın emiş manifold basıncı nedir
Turbo için piston değişimi yapılmadan uygulanabilecek basınç nedir
Piston kol, Yatak vs. full Turbo uygulamasından sonraki manifold basıncı nedir
Merhaba,
aşağıdaki soruları elimden geldiğince cvaplamaya çalışayım
Standart Vitaranın emiş manifold basıncı nedir
bu soruyu tam olarak anlamış değilim, cevabının da turbo çevriminde ne şekilde işimize yarayacak bilmiyorum doğrusu.
Ancak soruyu mantık kullanarak cevaplamak gerekirse deniz seviyesinde mevcut hava basıncı 0 c derece sıcaklıkta 1.013 25 Bar (= 14.695 psi) olduğu gerçeğine göz önünde bulundurursak atmosferik vitara motorunda 14.7 psi basınç var.
aslında burda önemli olan Vitara motorunun aşırı besleme (turbo / kompresor ) uygulandığı zaman ne kadar hava soluyabildiğidir. Bu da CFM biriminden bir değer olup internette yabancı forumların birisinde bulmuş olmama rağmen bir kenara kaydetmediğim için şu an kaç CFM olduğunu bilmiyorum.
Turbo çevrim işlemi için Vitara motorunun ne kadar hava soluyabildiği seçilecek turbo açısından çok önemli olup bu bahsettiğim CFM değerini bir şekilde bulmamız gerekiyor
Turbo için piston değişimi yapılmadan uygulanabilecek basınç nedir
motor içerisine hiç dokunulmadan, motor beynini tekrardan programlamadan veya stand alone veya piggy back tarzda beyin kullanmadan en basit şekilde Vitara motoruna uygulanabilecek maksimum basınç 6 psi.
1.6 16 süpab Vitara pistonları standart halleri ile (standart ölçü değil, standart üretim kalitesi) 400 Hp güce kadar sorunsuz dayanabiliyor. ANCAK bu Vitara motorunun standart hali ile 400hp güç alana kadar basıncı artırabileceğimiz anlamına gelmiyor.
Piston kol, Yatak vs. full Turbo uygulamasından sonraki manifold basıncı nedir
Vitara motorlarının güç konusunda en zayıf yeri Piston kolları, herhangi bir işlem görmeden doğrudan takılabilecek performans piston kolu piyasada bulunmuyor.
full turbo uygulamasından sonraki manifold basıncından kasıt, kompresyon oranı düşürülmüş bir konfigürasyona sahip motordaki basınç ise alttaki linke bir bakınız
8.6 / 1 kompresyon oranı ve 17.5 psi basınç
http://www.cardomain.com/ride/361175/19 ... avik-un-is
Şunu belirtmemde fayda var sanıyorum. Benim amacım tamamen standart motora, ECU / ECM 'ye müdahale etmeden, minumum maliyet ile asgari seviyede parça kullanarak, gündelik kullanıma uygun, uzun ömürlü ve dayanıklı bir turbo sistemini nasıl yapabileceğimize cevap bulmak
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
- Cypriot4x4
- Onbaşı
- Mesajlar: 194
- Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
- Konum: Girne / Kıbrıs
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
evet bulduğum bazı bilgiler var sizlerle paylaşayım,
http://www.ztechz.net/id2.html
yukarıdaki websitesinde bulunan formülleri kullanarak ve
1.- Volumetric Efficiency = Actual CFM * 3456/CID * RPM
2.- Volumetric Efficiency = Actual CFM/Theoretical CFM * 100
3.- VE = (HP * 792001.6) / (AP * CR * CID * RPM) where
HP = Horsepower
CID = cubic inch displacement
RPM = rev./min. at max power
VE = volumetric efficiency
AP = atmospheric pressure in psi
CR = compression ratio
4.- VE=2*(mass flow rate_AIR)/(intake density*displacement volume*engine speed)
5.- VE=1-(exhaust pressure/intake pressure-1)/(ideal gas specific heat ratio*(compression ratio -1))
6.- VE = RealMassFlow / (VolumeCyl * AverageDensityInfrontOfValve)
7.- VE = 9.566 (a constant) x Air flow in Kg/hr x ((273.1 + ambient intake temp-celcius)/(Engine capacity in litres x Engine speed x (Barometric pressure /1000))
G16B 16 valve
73KW @ 6000
133NM @ 3000 RPM
değerlerini de göz önünde bulundurursak
Teorik CFM değeri :
3000 rpm x 97 cid / 3456 = 84.20 CFM
6000 rpm x 97 cid / 3456 = 168.40 CFM
Ancak 16 süpab motorda Gerçek CFM teorik değerin %85 'i civarındadır. (SOHC four valves per cylinder 75% to 90%)
3000 rpm 'de 84.20 x 0.85 = 71.57 CFM
6000 rpm 'de 168.40 x 0.85 = 143.14 CFM
Volumetric Efficiency
Volumetric Efficiency = Actual CFM * 3456/CID * RPM
3000rpm
71,57 Cfm x 3456 / 97 x 3000 rpm = 0.85 VE
6000rpm
143.14 Cfm x 3456 / 97 x 6000 rpm = 085 VE
daha önce görüp bilmeme rağmen bu formülleri ilk kez kullandım yanlışlık varsa lütfen doğrusunu bulmaya yardımcı olunuz.
* yapılan tüm hesaplamalar kabataslak genellemere dayanmaktadır
http://www.ztechz.net/id2.html
yukarıdaki websitesinde bulunan formülleri kullanarak ve
1.- Volumetric Efficiency = Actual CFM * 3456/CID * RPM
2.- Volumetric Efficiency = Actual CFM/Theoretical CFM * 100
3.- VE = (HP * 792001.6) / (AP * CR * CID * RPM) where
HP = Horsepower
CID = cubic inch displacement
RPM = rev./min. at max power
VE = volumetric efficiency
AP = atmospheric pressure in psi
CR = compression ratio
4.- VE=2*(mass flow rate_AIR)/(intake density*displacement volume*engine speed)
5.- VE=1-(exhaust pressure/intake pressure-1)/(ideal gas specific heat ratio*(compression ratio -1))
6.- VE = RealMassFlow / (VolumeCyl * AverageDensityInfrontOfValve)
7.- VE = 9.566 (a constant) x Air flow in Kg/hr x ((273.1 + ambient intake temp-celcius)/(Engine capacity in litres x Engine speed x (Barometric pressure /1000))
G16B 16 valve
73KW @ 6000
133NM @ 3000 RPM
değerlerini de göz önünde bulundurursak
Teorik CFM değeri :
3000 rpm x 97 cid / 3456 = 84.20 CFM
6000 rpm x 97 cid / 3456 = 168.40 CFM
Ancak 16 süpab motorda Gerçek CFM teorik değerin %85 'i civarındadır. (SOHC four valves per cylinder 75% to 90%)
3000 rpm 'de 84.20 x 0.85 = 71.57 CFM
6000 rpm 'de 168.40 x 0.85 = 143.14 CFM
Volumetric Efficiency
Volumetric Efficiency = Actual CFM * 3456/CID * RPM
3000rpm
71,57 Cfm x 3456 / 97 x 3000 rpm = 0.85 VE
6000rpm
143.14 Cfm x 3456 / 97 x 6000 rpm = 085 VE
daha önce görüp bilmeme rağmen bu formülleri ilk kez kullandım yanlışlık varsa lütfen doğrusunu bulmaya yardımcı olunuz.
* yapılan tüm hesaplamalar kabataslak genellemere dayanmaktadır
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares
http://www.trncipclawyer.com
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Peki olaya birde şu yönden yaklaşalım ozaman..
Elimizdeki motorun hacmi 1600 Cc yani 1.6 Lt = Yaklaşık 1.6 Lt Su hacmine denk gelir(Daha iyi anlaşılsın diye verdim)
Bu hacim 1 Atmosfer şartında kullanılıyor.
Emiş manifold basıncı sürekli (-) negatif, neden negatif, motor sürekli emiş halinde olduğunda buradaki hava pistonlara doğru hızla çekiliyor.
Motorun hava tüketimi her piston 2 Tur'da bir 400 Cc emiyor, dolayısıyla genellersek, 2 Tur'da 1600Cc, buradan devam edersek 800 Rpm'de 800*1600/2=640000 Cc = 640 Lt/Dk Sabit Hava tüketimi mevcut.
1 Atm basınç şartında 1 dak devir'e göre tüketim kaba taslak aşagıdaki gibi olacaktır.
0800 Devirde 640 Lt / Dk
1000 Devirde 800 Lt / Dk
2000 Devirde 1600Lt / Dk
3000 Devirde 3200Lt / Dk
4000 Devirde 6400Lt / Dk
Havanın hacmi bulunduğu ortamın basıncı ile doğru orantılıdır, Turbo uygulaması ile 1 Atm basınç 2-3-4-5-6 gibi degerlere çıkarılırsa yani emiş manifoldundaki negatifi değer pozitife doğru döndürülebilirse verimlilikde artış olacaktır.
Emiş manifoldumuzu 6 bar'a getirisek içeri sokulan/sıkıştırılan hava'da X 6 kat artacaktır.
Bu durumda tablo şu şekilde değişecektir.
0800 Devirde 640 Lt / Dk
1000 Devirde 800 Lt / Dk X 6 Bar= 4800 Lt / Dk
2000 Devirde 1600Lt / Dk X 6 Bar= 9600Lt / Dk
3000 Devirde 3200Lt / Dk X 6 Bar= 19200Lt / Dk
4000 Devirde 6400Lt / Dk X 6 Bar= 38400Lt / Dk
Bence emiş manifoldunun basıncın 6 bar'a çıkartmak fazla gibi görünüyor..nedersiniz.??
Elimizdeki motorun hacmi 1600 Cc yani 1.6 Lt = Yaklaşık 1.6 Lt Su hacmine denk gelir(Daha iyi anlaşılsın diye verdim)
Bu hacim 1 Atmosfer şartında kullanılıyor.
Emiş manifold basıncı sürekli (-) negatif, neden negatif, motor sürekli emiş halinde olduğunda buradaki hava pistonlara doğru hızla çekiliyor.
Motorun hava tüketimi her piston 2 Tur'da bir 400 Cc emiyor, dolayısıyla genellersek, 2 Tur'da 1600Cc, buradan devam edersek 800 Rpm'de 800*1600/2=640000 Cc = 640 Lt/Dk Sabit Hava tüketimi mevcut.
1 Atm basınç şartında 1 dak devir'e göre tüketim kaba taslak aşagıdaki gibi olacaktır.
0800 Devirde 640 Lt / Dk
1000 Devirde 800 Lt / Dk
2000 Devirde 1600Lt / Dk
3000 Devirde 3200Lt / Dk
4000 Devirde 6400Lt / Dk
Havanın hacmi bulunduğu ortamın basıncı ile doğru orantılıdır, Turbo uygulaması ile 1 Atm basınç 2-3-4-5-6 gibi degerlere çıkarılırsa yani emiş manifoldundaki negatifi değer pozitife doğru döndürülebilirse verimlilikde artış olacaktır.
Emiş manifoldumuzu 6 bar'a getirisek içeri sokulan/sıkıştırılan hava'da X 6 kat artacaktır.
Bu durumda tablo şu şekilde değişecektir.
0800 Devirde 640 Lt / Dk
1000 Devirde 800 Lt / Dk X 6 Bar= 4800 Lt / Dk
2000 Devirde 1600Lt / Dk X 6 Bar= 9600Lt / Dk
3000 Devirde 3200Lt / Dk X 6 Bar= 19200Lt / Dk
4000 Devirde 6400Lt / Dk X 6 Bar= 38400Lt / Dk
Bence emiş manifoldunun basıncın 6 bar'a çıkartmak fazla gibi görünüyor..nedersiniz.??
Site Admin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
Hakan cım teknik terim hatası var..
bar>>>psi >>meselesi..biri dünya ,digeri Amerikan - ingiliz efsanesi onlar dünya 'ya inat kendi ölçülerini kullanıp kafa karışıklıgına sebeb veriyorlar..Amerikan -ingiliz inc ölçüleri bile kendi aralarında farklılık gösteriyor..
http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html
kullanılabilecek baş agrıtmadan senelerce binilebilecek vitara turbo uygulaması yarım bardır max.
dogrusu +0,3 - +0,5 bar gibi yani bir nevii lowpressure uygulaması (düşük basınclı)
bunu yapanlar 1600 cc turbo bir arac bulup onun turbosunu uygulamamış sebebi yaygın olarak 1600 cc turbo arac olmaması gerek tahminim..böyle bir şey yakalanırsa sonuç 10 numara üstü olur derim..
genelde 2000 cc yüksek basınclı turbo aractan alıp 1600 cc vitaraya düşük basınclı olarak uygulama yapılmış.
2000 cc aracın eksoz borusundan cıkan gaz-hava ile 1600 cc vitara'dan cıkan aynı degil.. debi olarak % 25 az dır bu da %25 az basınclı olacaktır 0,7-0,9 calışan garret saab turboları galiba bu hesaba tam geliyor..ama aradaki farktan düşük devirlerde vericegi tork yetersizmi olur onu kestirmek zor..
su ve yag girişli cıkişlı kaliteli bir turboyu 2000 tl ye bulmak zor 3000 ve üstü verip almakta akıllı işi degil 500-750 gibi cıkma alsan 3 gün sonra bozulabilir km si belli degil tamir olan cins tense orta göbek degişimide kendi 1000 tl üzeri zaten.. en ucuz 2000-5000 tl gibi bir maddi maliyeti + 15 günde koşturması sürer oldu olmadısı. ..birde tüv neder cok yakışmış bravo demez bence.. git buna proje cizdir işlet gel filan derse evlere şenlik bir muhabbet olur mu .
bir motoru alıp faturası ile ruhsata işletip de kullanmak en akıllısı gibi görünüyor mantıken .
ama hayır derim neden derseniz. 2000 cc b204 kodlu 185 hp lik saab motorunu +beyin +elektırik tesisatı ile aldınız.% 99 otomatiktir debriyaj volanını vectra b den alıp volana uygun baskı ,,prizdirek miline ve suzukiye + opele'de uyacak gibi bir balata bulmanız gerek ..
bitmedi bir adet vectra b şanzıman alıp düz vites baskı balata oldugu bölümü alıp gerisini kesip atmanız .birde vitara şanzıman alıp debriyaj bölümünü kesip atıp 2 sini birbirine kaynatıp debriyaj bölümü motorunuza şanzıman bölümü de vitaranıza uygun özel bir şanzıman yapmanız gerekecek..
1000 tane kabloyu birbirine baglıyacak elektirikciyi nerden bulacaz elimizde her iki markanın da sadece servislerinde olan service manuellerden olmalıki birbirine uyduralım..
http://www.guventurbo.com/MainPage/?LanguageID=1
eskiden 3 tane mümessili vardı bana lazım oldugunda Eskişehirden gelmişti parcam ..
link vermedim izinsiz kullananı hhııı diyordu aplikasyon listesinde p kodlu benzinli arac az %90 ni d kodlu dizel....ürün katologu 2 binek araclar...pdf formatında cıkıyor liste..
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/
buradan uygun ölçüde turbo hesabı nasıl olur..?1,6 vitaraya uygunu nedir..
http://www.youtube.com/watch?v=FlPmM-_W5hU
Arap abinin biri motoru dohc turbo ile degiştirmiş
http://www.youtube.com/watch?v=NZ_hpLJj ... re=related
bu arkadaşta yapmış deneme aşamasında ..turbo fazla ısı üretir sagına soluna sıcaktan zarar verebilir
nerede olursa önden ve fandan gelen hava ile daha rahat soguma yapar..
üsttemi.. alt tamı ..
http://www.youtube.com/watch?v=v19Qo9SjthU
bir arab abi videosu daha üst devirlerde süper alt devirlerde sanırım fark yok yapan yapıyor ama bizim istedigimiz bunlardan degil alt devirlerinde tork almak amac..
işe maddi yönden bakınca kapının önüne 2. bir turbo arac alıp 1 gün ona 2 gün vitaraya binmek daha akıllıca görünüyor.
bar>>>psi >>meselesi..biri dünya ,digeri Amerikan - ingiliz efsanesi onlar dünya 'ya inat kendi ölçülerini kullanıp kafa karışıklıgına sebeb veriyorlar..Amerikan -ingiliz inc ölçüleri bile kendi aralarında farklılık gösteriyor..
http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html
kullanılabilecek baş agrıtmadan senelerce binilebilecek vitara turbo uygulaması yarım bardır max.
dogrusu +0,3 - +0,5 bar gibi yani bir nevii lowpressure uygulaması (düşük basınclı)
bunu yapanlar 1600 cc turbo bir arac bulup onun turbosunu uygulamamış sebebi yaygın olarak 1600 cc turbo arac olmaması gerek tahminim..böyle bir şey yakalanırsa sonuç 10 numara üstü olur derim..
genelde 2000 cc yüksek basınclı turbo aractan alıp 1600 cc vitaraya düşük basınclı olarak uygulama yapılmış.
2000 cc aracın eksoz borusundan cıkan gaz-hava ile 1600 cc vitara'dan cıkan aynı degil.. debi olarak % 25 az dır bu da %25 az basınclı olacaktır 0,7-0,9 calışan garret saab turboları galiba bu hesaba tam geliyor..ama aradaki farktan düşük devirlerde vericegi tork yetersizmi olur onu kestirmek zor..
su ve yag girişli cıkişlı kaliteli bir turboyu 2000 tl ye bulmak zor 3000 ve üstü verip almakta akıllı işi degil 500-750 gibi cıkma alsan 3 gün sonra bozulabilir km si belli degil tamir olan cins tense orta göbek degişimide kendi 1000 tl üzeri zaten.. en ucuz 2000-5000 tl gibi bir maddi maliyeti + 15 günde koşturması sürer oldu olmadısı. ..birde tüv neder cok yakışmış bravo demez bence.. git buna proje cizdir işlet gel filan derse evlere şenlik bir muhabbet olur mu .
bir motoru alıp faturası ile ruhsata işletip de kullanmak en akıllısı gibi görünüyor mantıken .
ama hayır derim neden derseniz. 2000 cc b204 kodlu 185 hp lik saab motorunu +beyin +elektırik tesisatı ile aldınız.% 99 otomatiktir debriyaj volanını vectra b den alıp volana uygun baskı ,,prizdirek miline ve suzukiye + opele'de uyacak gibi bir balata bulmanız gerek ..
bitmedi bir adet vectra b şanzıman alıp düz vites baskı balata oldugu bölümü alıp gerisini kesip atmanız .birde vitara şanzıman alıp debriyaj bölümünü kesip atıp 2 sini birbirine kaynatıp debriyaj bölümü motorunuza şanzıman bölümü de vitaranıza uygun özel bir şanzıman yapmanız gerekecek..
1000 tane kabloyu birbirine baglıyacak elektirikciyi nerden bulacaz elimizde her iki markanın da sadece servislerinde olan service manuellerden olmalıki birbirine uyduralım..
http://www.guventurbo.com/MainPage/?LanguageID=1
eskiden 3 tane mümessili vardı bana lazım oldugunda Eskişehirden gelmişti parcam ..
link vermedim izinsiz kullananı hhııı diyordu aplikasyon listesinde p kodlu benzinli arac az %90 ni d kodlu dizel....ürün katologu 2 binek araclar...pdf formatında cıkıyor liste..
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/
buradan uygun ölçüde turbo hesabı nasıl olur..?1,6 vitaraya uygunu nedir..
http://www.youtube.com/watch?v=FlPmM-_W5hU
Arap abinin biri motoru dohc turbo ile degiştirmiş
http://www.youtube.com/watch?v=NZ_hpLJj ... re=related
bu arkadaşta yapmış deneme aşamasında ..turbo fazla ısı üretir sagına soluna sıcaktan zarar verebilir
nerede olursa önden ve fandan gelen hava ile daha rahat soguma yapar..
üsttemi.. alt tamı ..
http://www.youtube.com/watch?v=v19Qo9SjthU
bir arab abi videosu daha üst devirlerde süper alt devirlerde sanırım fark yok yapan yapıyor ama bizim istedigimiz bunlardan degil alt devirlerinde tork almak amac..
işe maddi yönden bakınca kapının önüne 2. bir turbo arac alıp 1 gün ona 2 gün vitaraya binmek daha akıllıca görünüyor.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara 1.6 Turbo Çevrim İşlemi
bu olayla ilgili bazı bilgilerim yanlışmış
dogrusunu paylaşayım
yüksek basınclı turbolar bizim uygulamalarda üst devirlerde iş yaparmış..
düşük basınclı turbolar alt devirler de iş görürmüş..
kendi v6 tım için volvonun sistemini yapacaktım 2 küçük turbosu vardı ..bu hepten karışık bir şeymiş dogrusunu ögrendim biri düşük basınc digeri yüksek basınç mış içinde ki cekvaf sistemi ile birbir lerinin havası karışmazmış..birisi işini bitirince 2. si devreye girermiş..
yani biri alt devirler için ,,digeri üst devirler içinmiş.
turboda 1.6 ya takacak arkadaşlar düşük basınçlı tercih etsinler derim.
danimarka lıların uzman oldugu bir konu var süper şarj şimdilik turbo defterini kapadım.yeni bir araştırmaya girecem.
turbo gibi fan sistemi degil vidalı komprosör sistemi ile calışırmış yagı suyu bakımı,intercooleri olmayan sade suya corba bir durum.
içeriye konulan 2 ayar yeri ile alt ve üst devirleri kendiniz kafanıza göre ayar cekebilme şansına sahipmişsiniz.
hondalara cok ca uygulama var..+ tüm amerikalı lar buna takılıyor..
turbo avrupada moda galiba
dogrusunu paylaşayım
yüksek basınclı turbolar bizim uygulamalarda üst devirlerde iş yaparmış..
düşük basınclı turbolar alt devirler de iş görürmüş..
kendi v6 tım için volvonun sistemini yapacaktım 2 küçük turbosu vardı ..bu hepten karışık bir şeymiş dogrusunu ögrendim biri düşük basınc digeri yüksek basınç mış içinde ki cekvaf sistemi ile birbir lerinin havası karışmazmış..birisi işini bitirince 2. si devreye girermiş..
yani biri alt devirler için ,,digeri üst devirler içinmiş.
turboda 1.6 ya takacak arkadaşlar düşük basınçlı tercih etsinler derim.
danimarka lıların uzman oldugu bir konu var süper şarj şimdilik turbo defterini kapadım.yeni bir araştırmaya girecem.
turbo gibi fan sistemi degil vidalı komprosör sistemi ile calışırmış yagı suyu bakımı,intercooleri olmayan sade suya corba bir durum.
içeriye konulan 2 ayar yeri ile alt ve üst devirleri kendiniz kafanıza göre ayar cekebilme şansına sahipmişsiniz.
hondalara cok ca uygulama var..+ tüm amerikalı lar buna takılıyor..
turbo avrupada moda galiba
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 33 misafir