Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

TAMAMLANMIŞ FOTOĞRAFLI ANLATIMLI YAPIM HİKAYELERİ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Karamanoglu
Er
Mesajlar: 23
Kayıt: 21 Haz 2019 16:35
İletişim:

Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 257927Okunmamış mesaj Karamanoglu
25 May 2020 23:59

Uzun zamandır elektrik tesisatından şüphe duyduğum ve fan motorundan gelen ses sebebi ile sökmek istediğim ön konsolu zaman olmaması sebebiyle bir türlü sökememiştim. Karantina zamanlarında ki sokağa çıkma yasakları bana istediğim zamanı verdi. Sökerken fotoğraf ve video çekmeyi unuttum. Takarken çekmeye gayret ettim. Umarım işinize yarar. Araç 98 3K JLX otomatik.

1. Kısım
Ön Konsolun Sökülmesi


Gerekli olan malzemeler:
1: Evrensel Lokma anahtarı (normal lokma da olur ama bu benim tüm işimi gördü.)
Resim


2: Cırcır tornavida
3: Düz tornavida
4: Keçeli kalem (Soketleri sökmeden önce işaretlemek için.)

İlk olarak Teyp kısmı ile başlayalım küllüğü söküp alın iki vida var sökelim teyp çerçevesini yukarıda iki vida tutuyor. onları da sökünce çerçeve çıkacak altında teyp ve saati tutan iç çerçeve var 4 vidalı onları da söküyoruz sonra çerçeveyi çekin ve soketleri sökün. Kalorifer sıcak soğuk ayarını yapan koldan iki kablo gidiyor direksiyon tarafına siyah yolcu tarafına mavi. Siyah kabloyu takip edin direksiyon altından kafanızı uzatınca en dipte beyaz bir plastiğe takıldığını göreceksiniz oradan ucunu söküp alın. Konsolu sökerken takılıyor. Tek tarafı sökmeniz yeterli telin girdiği kısım tek tarafı boşta olunca konsoldan çıkarılabiliyor.

Resim


Konsol üstünde ki hoparlör kapaklarını ve üst tam ortada ki küçük kapağı söküyoruz. Düz tornavida ile hafifçe zorlasak hemen çıkıyor. sonra hoparlörleri tutan vidaları hemen cama doğru ön konsolu kaportaya sabitleyen vidayı söküyoruz sonra da ortada ki vidayı. Hoparlörleri Sökerken + - kablosu dışarı kadar çıkıyor. Keçeli kalemle işaretleyin yada iki uca da numara verin takarken çok kolaylık olacak.

Resim
Resim




Üst tarafla işimiz bitti. Şimdi her iki yanda bulunan küçük kapakları düz tornavida ile çıkartıyoruz. altından iki civata ve bir vida çıkacak onları söküyoruz.

Resim


Şimdi yolcu tarafı airbag sökülecek. öncelikle torpidoyu sökuyoruz. Çok kolay iki plastik klips tutuyor onları çıkarınca torpido elinizde. Sonra kafanızı uzatın siyah bir metal plaka göreceksiniz. 3 adet civata ile sabit onları söküyoruz. Hazır oraya eğilmişken kaput açma kolunu tutan iki vida var onları söküyoruz. Airbag soketlerinin hepsi sarı renktedir. civataları sökmeden önce soketleri sökün. Sonrasında airbag in üst kısımlarında sağ ve solda iki vida var onları söküyoruz. Fotoğrafta sarı kablonun arkasında kalmış tam gözükmüyor. Benim araçta sadece bir vida vardı. Daha önce sök tak yapılmış konsol. Geri takarken zor gelmiş vidanın birini takmamışlar.

Resim
Resim




Şimdi direksiyon kısmına geçiyoruz. direksiyonu kaplayan plastik kısımlar 4'lü sinyal düğmesinin olduğu kısım alttan 6 vida yeri var onları söküp çıkarıyoruz ve direksiyonun en altında bulunana kablo ve sigortaları kapatan plastik kapağı da söküp alıyoruz. Direksiyon sinyal ve silecek kolunun altında iki küçük kapak var tornavida yardımıyla çıkartıyoruz. Yıldız başlı iki civata var onları söküyoruz. lokma anahtarı sökmek için yeterli. Benim kullandığım evrensel başlı lokmada gayet güzel oluyor.

Resim




Sonra direksiyonun orta kısmında ki hava yastığımız yukarı doğru alıyoruz soketleri söküyoruz. Direksiyonu tutan cıvata karşımızda. Benim evrensel anahtar kalın olduğu için buraya girmedi bijon anahtarı ile söktüm cıvatayı. Sökerken direksiyonun sağ sol yapmamasına dikkat edin. Cıvatayı söktükten sonra direksiyon simidini çıkarmadan keçeli kalemle işaretleme yapın. Takarken aynı işaretlerden takarsınız. Ancak ne kadar özenseniz de geri taktıktan sonra rot için sanayi ye gideceksiniz. Cıvatayı söktükten sonra direksiyonu aşağı yukarı biraz oynatın gelmezse hafifçe birkaç kez vurun yerinden oynayıp çıkacak.

Resim




En sıkıntılı parçaya geldik. Airbag zembereği dedikleri parça aslında direksiyonun sağa ve sola dönüş sırasında kablo ayarını yapan parça. bu parçanın vidalarını söküp alıyoruz. Sökerken sakın oynatmayın hemen bir kablo bağı ile olduğu gibi sabitleyin. Diyelim ki oynattınız ayarını bozdunuz benim gibi. Panik yok döndüğü kadar sağa çevirin sona geldi mi zorlamayın sonra sola doğru 2,5 tur çevirip sabitleyin. Kabloların çıktığı soket kısmı tam ortada kalacak. En son olarak silecek ve sinyal kollarını sabitleyen vidaları söküp alıyoruz. direksiyon üst kısmıyla işimiz bitiyor.

Resim
Resim




Direksiyon üst kısmıyla işimiz bitince hemen altta iki cıvata var (beni çok uğraştırdılar bulmam yarım saat sürdü direksiyon demirini konsola sabitlediklerini anca anladım) onları söküyoruz. Direksiyon çubuğu serbest kalıyor. direksiyonun altında resimde sağ altta zımparalanmış olarak parlak gözüken yerde bir cıvata daha var onuda söküyoruz.

Resim




Gelelim beni en çok uğraştıran kısma (Yaklaşık 1 Saat) Gösterge paneli aslında sökmesi çok kolay ama bilmeyince ilk seferde çok uğraştırıyor. paneli sabitleyen 4 vidayı sökün siyah kısım çıkacak altta beyaz kısmı sabitleyen vidaları da sökün artık panel serbest. Eliniz yetişirse hoparlör deliğinden elinizi uzatıp kilometre telini sökün (ben yapamadım). Yada 1 saatlik uğraşlarım sonucunda keşfettiğim yolla km kablosunu alttan takip edin konsola sabitlendiği yerlerden sökün kabloyu serbest bırakın ve panele verebildiğiniz kadar kabloyu yukarı verin panel bi 10 cm kadar daha öne geldi ve rahatlıkla km kablosunu söktüm. soketleri sökerken dikkat edin 3 soket var çok zorlayınca tırnakları kırılabiliyor.

Paneli de söktüyseniz artık son bir işimiz kaldı ön konsolu tutan tüm kablo soketlerini ve kablo bağlantılarını söküyoruz. Soketleri sökerken mutlaka keçeli kalemle işaretleyin yada numaralandırın takarken çok büyük kolaylık olacak. Soketleri birbirinden ayırırken düz tornavidayı tırnak arasına sokup iki taraftan çekerek çıkardım. Maalesef plastik kısımlar eskimeden dolayı esnekliğini kaybetmiş Bir saç kurutma makinesi burada çok işinize yarar plastik kısımları ısıtıp esnetebilirsiniz. Kablo ve soketlerde söküldüyse artık konsolu kaldırıp alabilirsiniz. İlk defa hiç bir şey bilmeyen benim için yaklaşık 4 saat sürdü. Şimdi olsa yarım saatte sökerim hemen.


Tüm cıvata ve vida yerlerini fotoğraflayıp koymaya çalıştım. Unuttuğum bir yer varsa kusura bakmayın. Zaten konsolu çekerken takıldığı bir yer varsa orada bir vida yada cıvata kalmış demektir. Bazen kablo bağlantısı da olabiliyor. Söker alırsınız.

Resim




Temizlik

Ön konsolu söktük. Boş boş bakmak için sökmedik. Şimdi Fan motorunun niye ses yaptığını bulma zamanı. Fan motorunu tutan 3 cıvata 2 si üstte biri altta bu cıvataları sökünce motor kısmını tamamen ayırabiliyoruz. motorun önünde torpido kısmını tutan bir demir var onu da sökerseniz işiniz çok daha kolay.

Resim





Fan motorunu sökünce kalorifer peteği de görünür hale geliyor ve sesin niye geldiği anlaşılıyor. Fan ve petek içinde benden başka her şey var. Fan motorundan çıkanlar resimde gözüküyor. Petek daha kötü haldeydi. Eski diş fırçamın sapını ısıtıp bükerek petek içine ulaşılabilecek duruma getirip temizledim. sonra elektrik süpürgesiyle bütün çeri çöpü çektim. Aracın yaşından sebep bütün süngerleri gitmiş. Bu durumla bir daha karşılaşmamak için ön camın üstündeki dış ızgara altında hava alma kısmına güzel bir filtre yapacağım ancak o bu yazıya yetişmedi.

Resim
Resim




Bitti mi? Tabi ki bitmedi fan motoru tamamen söküldü üstünde kalıp haline gelmiş toz tabakası temizlendi. Silindi parlatıldı (olduğu kadar) sonra yerine geri takıldı.

Resim
Resim


Sonrasında ön konsolu eve çıkarıp havalandırma yollarını ve yönlendirme kulaklarını tamir etmek gerekti. Havalandırma boruları kağıt gibi çok hassas sökerken dikkat edin. Havalandırma pencereleri içeriden vidalı ön konsolu sökmeden müdahale edilemiyor. Benden önceki sahibi kırılan kulakçıkları yapıştırıcı ile sabitleyip yapıştırmış. yönlendirme kanatlarının plastikleri sertleşmiş çoğu kırılmış. Yapıştırılan kanatları oynatmaya çalışırken bir iki tanesinin bağlantı yerini kırdım baktım olacak gibi değil ben de hepsini sabitleyip yapıştırdım. Aşağı yukarı oynamıyor sadece sağ sol yapılabiliyor. kanatları hareket ettirmek için kullanılan fotoğraflarda gözüken siyah plastikler hep kopmuş bu yüzden bir kola şişesinden kestiğim parçaları aynı yerlerinden delerek siyah plastiklerin yerine kullandım. Gayet güzel başarılı oldu. Eğer kanatları sökmek isterseniz öncesinde sıcak suda bekletin yada saç kurutma makinesiyle ısıtın size gereken esnekliği kazanacaktır. O an için benim aklıma gelmedi.

Resim
Resim
Resim


Kola şişesinden yaptığım parça.
Resim
Resim
Resim




Havalandırma kanalları içine de ıslak bir bez salarak bir ucunu diğer taraftan çıkardım ve bir o yana bir bu yana çekerek içeride kalıplaşmış tozu temizledim.

Resim



Ön konsolla işim bu kadardı Direksiyonun altından tık tık bi ses geliyordu. Sökerken farkettim aracın merkezi sistem beyninin bulunduğu kutu kırılmış o parçalar ses yapıyormuş. parçaları temizleyip araç beynini başka bir kutu içine koyup etrafını süngerle ve elektrik bandıyla sarıp yerine koydum.

Resim




Şimdi Sıra Elektrik Aksamında

Ana soketlerden birinde iki kablo soketi eritmiş. Benden önceki sahibi araca 100 Watt lık ampil takmış büyük ihtimal o sebepten çünkü daha önce sinyal kolunun olduğu devreyi de eritmiş yaptırırken 270 lira vermiştim. Ampullerin 100 Watt lık olduğunu da o zaman öğrendim 55 Watt lık ampullerle değiştirmiştim. Yanan soket girişlerine müdahale edemediğimizden o iki sokete giren kabloları kesip direkt bağladık soketi atlamış olduk.

Resim



Elektrik aksamı toplarken enişte THY teknisyeni olduğu için çok yardımı dokundu. Ön konsolla işimiz bitip geri taktığımızda cam düğmelerinde sorun çıktı. Yolcu tarafı iniyor ancak yukarı çıkmıyordu. Şoför tarafı düğmesi ise iki camı aynı anda kaldırıyordu. Ancak ön konsolu sökmeden önce böyle bir sorun yoktu. Bu arada ön konsol sökükken araçtan 8 10 metre civarı boş kablo söktük. Eski sahibi arıza yapan her kısım için arızayı bulmak yerine ek kablo çekmiş. Ön tarafın her yerinden bir yere ek kablo gidiyor. Boşta olan kabloları bulduk söktük. Cam rölelerine ve motorlara giden elektrik tesisatını araç manüelinden baktık ve olması gerektiği gibi topladık. bazı kablolar kısa devre yapmış ve yanmıştı sadece bakır kısımları vardı onları kesip yeni kablo koyduk. camlarımız normale döndü. Eski sahibi cam düğmesini de bozmuş ve kendince bir çözüm üretip düğme devresinde bir iki kısa devre yapmış onlara dokunmadım. Ama Eski sahibini çokca andım.

Resim
Resim





2. Kısım
Kaporta ve İç Döşeme




Cam işini de halledip ön konsolumuzu tamamen monte ettik. Ön konsolla işimiz bitti. Şimdi sıra daha önce ön camdan su aldığı için sürekli ıslanan yolcu tarafı döşeme altına bakmak. Daha önce forumda okuduklarımdan dolayı pastan şüpheleniyordum. Araçta membran kaplama olduğundan bazı açık yerlerine baktım ve arka emniyet kemerleri bağlantı yerleri kötüydü. Döşemeyi tamamen sökmeye karar verdim. Ön koltuklar kolayca söküldü. arka koltuk cıvata uçları alt sacdan dışarı çıktığı için toprak ve pas yüzünden kolay çıkmadı iki cıvata kaldı onları en son sanayide ısıtarak söktürdüm. yolcu tarafında alt sac ve yan maşpiyerde baya pas vardı ama çok büyük delikler yoktu. arka emniyet kemerlerinde de baya pas vardı ama kopma yada delik yoktu. sadece orta kupa takozlarının olduğu kısımda hafif delikler mevcuttu oraları da bir güzel temizleyip zımparalayıp kaynak için hazırladım. Camdan giren sus yüzünden ön paspasların altında yüzeysel pas oluşmuştu. orijinal ses yalıtımını sökünce gözüktü güzelce zımparalayıp temizledim. (zımpara için güzel bir tel fırça ve zımpara kağıdı yeterli oluyor ama çok uğraşmak istemiyorsanız makina ile yapabilirsiniz. )
(kaynak henüz yapılmadı yapılınca resimlerini ekleyeceğim.)

Resim
Resim
Resim
Resim


Araba ile iş bitince iç döşeme plastiklerini bir güzel yıkadım evde. Yüzey tırtıklı olduğu için bez yada bulaşık süngeri çok iyi sonuç vermiyor. Bende Eski diş fırçalarımdan birini kullandım. Sonuç Mükemmel oldu. Hazır sökmüşken çok çizik olan yer yer tornavida ile kanırtılmış yarısı kazınmış yerleri boyayayım dedim. Sanayiden 800 zımpara (400 de gayet güzel oluyor.) sprey plastik astar boyası ve sprey plastik boya aldım. (plastik boya için döşeme parçalarından birini istediler renk tonu aynı olması için. Eğer düşünen varsa boyayı bu şekilde sanayide hazırlatsın ton farkı olmaması için). Evde zımpara, astar ve boya işleminden sonra boyanan parçalar yeni gibi oldu eski çiziklerden yada oyuklardan eser kalmadı. Ama boya da bitti hoparlörlerin olduğu iki kısım ve alt süpürgelikler kaldı. Tekrar boya yaptırıp onları da boyayıp takacağım. Boyana kısımlar öncesi sonrası ve boyanmayan kısımlarla karşılaştırma yapmak için fotoğraflarda mevcut.

Resim

Bu aşağıda ki iki parça çok kötü haldeydi. İlk bunları boyadım ve sonuç inanılmaz oldu sonrasında gaza gelip hepsini boyadım.

Resim


Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim





Bu arada ses yalıtımı için malzememi sipariş ettim. 2x3 metre Yeni membran aldım. Kaynak, antipas ve pütür işlemi bittikten sonra onlara başlayacağım.
Yazıyı fotoğraflarla güncellerim.
Mehmet Tapur Yaş / 35
Beylikdüzü / İSTANBUL
1998 Vitara JLX 1,6

Kullanıcı avatarı
zaferkucuk
Uzman Çavuş
Mesajlar: 736
Kayıt: 20 May 2013 23:07
Konum: RİZE
İletişim:

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 257928Okunmamış mesaj zaferkucuk
27 May 2020 00:59

Bayağa bir emek.Anlatımda güzel.Hayırlı olsun.
Zafer Küçük Arh+
Renault Clio 1.4 RT
SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
2. SUZUKİ GRAND VİTARA 1999 2.5 V6
Jeep cheroke 2.4 Kj 2003
3.Suzuki Grand Vitara 1998 2.5 V6

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 257931Okunmamış mesaj Offroadpassion
27 May 2020 09:33

Mehmet bey elinize emeğinize sağlık, böyle yapım hikayelerine bayılıyorum, uzun zamandır yeni hikaye yoktu, valla sabah sabah keyifle okudum fotoğraflara baktım, hem örnek hemde güzel bir çalışma olmuş, güle güle kullanın.
Site Admin

hepyek53
Er
Mesajlar: 27
Kayıt: 06 Şub 2017 13:33
Konum: Kurtköy-İstanbul
İletişim:

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 257935Okunmamış mesaj hepyek53
27 May 2020 23:16

Elinize emeğinize sağlık, çok güzel anlatım olmuş. Benim düşündüğüm ama henüz cesaret edemediğim konsol sökme işlemini gerçekleştirmişsiniz👏👏 benim fandan da çok ses geliyor demekki benzer problemler varmış.
Yunus Kaya
2000 1.6jlx
Kurtkoy,Daglar,Bayirlar ve Yollar...

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 257936Okunmamış mesaj Offroadpassion
28 May 2020 13:36

Arabalarımız eskiyor, örnek sizin araç 20. yılında bir fan motorunun ses yapması yataklarının aşınması çok çok normal..hani derler ya şu arabanın klasik arızası..yahu yıllarca çalışmış bir şekilde bozulacak işte.. :) bu tip yapım hikayeleri güzel örnek oluyor..siz şimdi sökmeden önce nelerin nasıl olduğunu öğrendiniz bu çalışma başlığı okuyan yüzlerce insana fikir verecek..bu sebeple yapım hikayeleri, arıza çözüm hikayeleri ve paylaşım çok önemli.
Site Admin

hepyek53
Er
Mesajlar: 27
Kayıt: 06 Şub 2017 13:33
Konum: Kurtköy-İstanbul
İletişim:

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 257937Okunmamış mesaj hepyek53
28 May 2020 15:23

Hakan bey kesinlikle katılıyorum size. İyiki bu siteyi açmışsınız👏👏 benim aracın bir kaç problemi var henüz çözemedim. Ve çözüm için araştırma yaptığımda yabancı forumlarda bile bulamadığım kıymetli bilgileri burada bulabildim. Gördüğüm kadarıyla forum eskiden çok daha aktifti fakat bilgi hazinesi olarak faydanılmakta hiç sorun yaşanılmıyor 👍👍👏👏
Yunus Kaya
2000 1.6jlx
Kurtkoy,Daglar,Bayirlar ve Yollar...

Renasyollarda
Er
Mesajlar: 10
Kayıt: 01 May 2020 13:39

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 257938Okunmamış mesaj Renasyollarda
28 May 2020 18:27

Çok iyi olmuş bir çok kişinin faydalanacağı kaliteli bir anlatım ellerinize sağlık
Merhaba ben özcan. İstanbul dan.
Suziki grand vitara 2.0 jlx al kullanıcısıyım.

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1080
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 257939Okunmamış mesaj bbalta
28 May 2020 20:39

Uzun zamandır böyle bir konu yoktu. Elinize emeğinize sağlık. Anlatımınız da işçiliğiniz de çok iyi.
Zamanında nasıl girişirdim ben de gözüm korkmadan. Şimdi kafamı kaşıyacak vakit yok, bizimki de öyle duruyor garibim.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Karamanoglu
Er
Mesajlar: 23
Kayıt: 21 Haz 2019 16:35
İletişim:

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 257957Okunmamış mesaj Karamanoglu
01 Haz 2020 11:51

Teşekkür ederim abilerim. Bugün ustaya bıraktım aracı gereken kaynak işleri yapılacak. Hazır bırakmışken dodikleri de bi güzel pütür boya yapayım dedi usta. İyi dedim bende iki hafta kadar sürecek işlemi. Bu arada bende iç döşemelerin kalan boya işlerini bitirdim.
Mehmet Tapur Yaş / 35
Beylikdüzü / İSTANBUL
1998 Vitara JLX 1,6

Kullanıcı avatarı
uqur34
Er
Mesajlar: 7
Kayıt: 15 Mar 2018 17:49
Konum: ISTANBUL - BEYLIKDUZU-HADIMKOY

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 257969Okunmamış mesaj uqur34
02 Haz 2020 02:01

Kayınço döktürmüş valla eline sağlık aslında herkes biseler yapıyor aracına ama eskisi gibi forumda paylaşım yapmıyor sanırım

Uğur Yılmaz Istanbul Beylikdüzü + Hadımköy

94 model 1.6 5K Vitara jlx (Gitti)
2004 model 2.0 5k grand Vitara (Geldi)

Karamanoglu
Er
Mesajlar: 23
Kayıt: 21 Haz 2019 16:35
İletişim:

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 258119Okunmamış mesaj Karamanoglu
28 Haz 2020 23:02

Mesajı edi,tleyemediğim için kalan kısmı buradan anlatıyorum.

İşlerin yopunluğundan ancak torlayabildik.

Paslı yerler zımparalanıp temizlendi. Pasdan delinen yerlere yeni sac kaynatıldı ve antipas ve pütür boyasıyla boyandı.

Resim
Resim
Resim
Resim

Kaynakçı ustayla iletişim eksikliğinden dolayı biz temizleyip getirelim dedik o ben hallederim dedi. Bizde o yapacak sanıp bagaj ses yalıtımını kazımadık. Biz kazımayınca o da kalacak sanmış. Onu da dönüşte kazıdık çok pas çıkmadı zaten yalıtım da iyi haldeydi kazırken çok uğraştırdı. Üstüne antipas + astar boya + siyah boya ile çok güzel oldu. Bi yandan da ses yalıtımını yaptık.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Ancak koltuk tutma demirlerini usta sökecek diye ellememiştik sökünce resimde ki manzara ile karşılatık. İşe başlamıştık bi kere boya yapıldı ve üstüne ses yalıtımını yaptık o kısmı açık bırakıp yine kaynakçıya döndük. paslı kısım kesildi ve yerine yeni sac kaynatıldı.

Resim
Resim

Kaynak ve ses yalıtım işi bitince araçta olan ama eskidiği için değiştirmek istediğim Membrana giriştim. İlk denememiz çok başarısız oldu. Tek parça olarak koymaya çalıştık fakat çok fazla kıvrım vardı.

Not: aslında tek parça koyula biliyormuş ama vites el freni gibi parçaları da sökmek gerekmiş. O an aklımıza gelmedi. Bende eski membrandan aynı kalıpları çıkardım 4 parça olarak.

terzi ayakkabıcı brandacı döşemeci ne varsa dolandım kimse dikmeye yanaşmadı. En son kafa dengi bi döşemeci buldum ikimiz beraber diktik. Sonrasında araca yerleştirme işi kaldı. Tam arka koltukların önündeki yükseltide az bi potluk kaldı ama çok sırıtmadı.

Resim
Resim
Resim

Membran da bitince yan döşemeleri takma sırası geldi. Klipsler beni çok uğraştırdı. Zaten eski sahibi de bulamamış ki çoğu klipsi dysonla döşemeye sabtileyip öyle oturtmuş. Ama kafaya taktım bi kere çok güzel olması lazım. gittim klipleri buldum ilk bulduğum beyaz klipler arkaya oturan büyük döşeme parçalarına uymadı. Döşemeye girecek kısım 1mm kadar kısaydı. Başka bir yerde bulduğum bi klipsi aldım. O tam oturdu. ama bu seferde kaportada durmuyor en ufak bi dokunmada geri atıyordu. Bende eski küçük gelen beyaz klipleri çakmakla ısıtıp tornavidayla döşemeye oturması gereken yeri genişletip penzeyle zar zor oturttum. Sonra kaportaya da çok güzel oturdu. Aldığım ön çıtalara girmesi gereken klipslerde büyük gelmişti. gittim bulabildiğim en ince olanını aldım. Yine uymadı. Çare yok mecbur falçatayla inceltim plastik başlı çekiçle vurarak oturttum. Tüm bunlar olurken aracın koltuklar sökük durumda olduğundan her yere minibüsle yada iş icabı gittiğim biyerde klips bakınıyordum.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Döşemede yerine oturunca koltukları takmaya sıra geldi. Paslı ayakları zımparalayıp temizledim. Siyah sprey boyayla bi güzel boyadım. Yerine taktım. Boyanmış halinin resmini silmişim koyamadım.

Resim
Resim

Tüm işler bitince lpg tankını takmaya sıra geldi. civataları oturtamadım. Çok yorulmuştum gideyim parası neyse vereyim taktırayım dedim. Gittim usta bi 20 dakka iim var beklersen bakayım dedi. Yarım saat sonra geldi bugün takamam ben bunu dedi. Ya sıkacağın 2+2 4 tane civata. Sinirim attı arabayı köşeye çektim başladım lpg tankını takmaya ilk civatayı bağladım ikinci için birinin bastırması lazımdı sanayide arkadaş vardı onu çağırdım beraber onu da taktım. Genelde sök tak dan sonra lpg ayar gerekir ama benim ki bana acıdı heralde kusursuz çalıştı lpg de.

En son genel temizliği bugün bitirdim. Yarın son halinin resmini koyarım.
Mehmet Tapur Yaş / 35
Beylikdüzü / İSTANBUL
1998 Vitara JLX 1,6

Kullanıcı avatarı
tunconey
Er
Mesajlar: 5
Kayıt: 06 Ara 2019 10:47

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 260539Okunmamış mesaj tunconey
20 Şub 2023 13:30

Forum o geniş ve faydalı ki 3 yıldır her konuda faydalanıyorum. Airbag zembereğim arızalıydı onu ararken bunu buldum, airbag zembereğini boşverdim bu daha faydalı bir bilgi :)

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Bir JLX Hikayesi - Yeşil Devin Yeniden Doğuşu

Mesaj: # 260556Okunmamış mesaj Offroadpassion
13 Mar 2023 15:33

Ne güzel forumun kuruluş amaçlarından biride buydu uzun yıllar eksik olan Türkçe Suzuki Bilgisi..ustalardan kerpetenle alınan bilgilerin tamamı burada morgulus
Site Admin

Cevapla

“SUZUKI MODİFİKASYON VE YAPIM HİKAYELERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 59 misafir