K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

GENERAL VEHICLE SYSTEMS

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14776
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 49977Okunmamış mesaj ByBira
07 Nis 2011 21:05

O hasan değilmiydi be :roll: pardon o adanın delisiydi morgulus


cenk

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50075Okunmamış mesaj cenk
07 Nis 2011 23:50

Hakan abicim hiç sorun yok tam gaz devam abicim....Zaten çıkmış dokuza inmez sekize morgulus morgulus morgulus

cenk

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50076Okunmamış mesaj cenk
07 Nis 2011 23:51

ByBira yazdı:Almaaaaaz ;) akıllı adamdır o
Saygılarımla.............

fatih1966
Orgeneral
Mesajlar: 11515
Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50077Okunmamış mesaj fatih1966
07 Nis 2011 23:51

yalakalık yapma len syt syt syt

cenk

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50080Okunmamış mesaj cenk
07 Nis 2011 23:52

fatih1966 yazdı:ne ayıbı be köyün delisi morgulus morgulus morgulus morgulus
Buyrunnnnn benimi aramıştınız????
Hürmetlerrrrrrrrrrrrr

fatih1966
Orgeneral
Mesajlar: 11515
Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50083Okunmamış mesaj fatih1966
07 Nis 2011 23:54

Koçum benim seviyoruz seni canııı gönülden ;) ;)

cenk

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50087Okunmamış mesaj cenk
07 Nis 2011 23:56

Aynen abicim canı gönülden abilerimsiniz


Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50116Okunmamış mesaj izogrand
08 Nis 2011 09:00

K&N Kutu Tipi Hava Filtresi :!: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :arrow: :arrow: :arrow:
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

cenk

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50134Okunmamış mesaj cenk
08 Nis 2011 10:12

Kıskanma abi senide seviyorum morgulus morgulus morgulus morgulus

Kullanıcı avatarı
Fatih
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1804
Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50145Okunmamış mesaj Fatih
08 Nis 2011 10:58

buyrun size başka bir marka hava filtresinin off road araçları için testi (Volant Powercore) 100.000 km temizlemenize gerek yok :?: yuhh güç kazanım ve yakıt tasarrufu sağlarmış.

http://www.off-road.com/trucks-4x4/revi ... 23648.html
Resim
SUZUKI - Way of life!

cenk

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50147Okunmamış mesaj cenk
08 Nis 2011 11:14

En sonunda alacam toptan 10 liraya yan sanayi hava filtresi değiştiricem hergün morgulus morgulus

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50148Okunmamış mesaj izogrand
08 Nis 2011 11:16

Bence filitreli hava kullan , filitreye ihtiyaç kalmasın ;) morgulus morgulus
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
Fatih
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1804
Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50150Okunmamış mesaj Fatih
08 Nis 2011 11:39

cenk yazdı:En sonunda alacam toptan 10 liraya yan sanayi hava filtresi değiştiricem hergün morgulus morgulus
ertesi gün çıkanı 2.el 5 liraya satarsın ;) böylece yarısı bedavaya gelmiş olur iyi fikir
Resim
SUZUKI - Way of life!


Kullanıcı avatarı
Fatih
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1804
Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50424Okunmamış mesaj Fatih
11 Nis 2011 15:03

uzun arayışlar sonucu Green Filter'ın Türkiyeye getirilidiğini öğrendim Ankarada IBS Motorsport diye bir firma sahibi ile telefonda görüştüm çok sıcak bir sohbet geçti. 1997 den beri Green ile çalıştığından bahsetti.
http://www.ibsmotorsport.com/Client/index.htm

Işık bey kendi sitesinde bir makale kaleme almış buradan makaleyi paylaşmak istedim...

HAVA FİLTRESİ GERÇEKLERİ ,
“SADECE TEMİZ HAVA MI ?”

İçten patlarlı motor basit bir aygıttır ; Basit bir hava pompasından çok farklı sayılmaz ve bir aygıtın basit oluşu, o aygıtın veriminin arttırılamaması demek değildir.

Örnek olarak hava filtrelerini düşünün, görünürde çok basit bir işlevleri vardır; motora ulaşmadan önce havayı temizlemek. Eğer bu doğru ise, neden bazı motorlar, özellikle çok yüksek maliyetli yarış motorları filtresiz kullanılmaktadır ? Cevap; maksimum hava akımı . Bir motorun çıkış gücü, yakıt miktarı kumanda sisteminin her devirde hava/yakıt oranını doğru ayarlayabildiği varsayılır ise, herhangi bir devirde emebildiği hava hacmi ile doğru orantılıdır. Hava giriş sistemindeki minimum bir kısıtlama, motorun optimal gücünün düşmesine sebep olur. Hele fazla tozlu ortamlarda, havanın tozdan arıtılması gibi basit görünen bir melodi bile göründüğünden çok daha karmaşık bir senfoniye dönüşür.

Optimum, kısıtlanmamış hava akımının sağlanması, havanın bir filtre elemanından geçmesi sözkonusu olduğunda ciddi bir problemdir. Filtre malzemesi ve ortamı çok yoğun olduğu için, bilinen kağıt hava filtreleri hava akışında önemli direnç yaratırlar. Akım direnci arttıkça performans düşüşü de artar.

Standart uygulamalarda kuru kağıt hava filtrelerinin kullanılma nedeni, verim kriterinden çok, ucuz ve sarf malzemesi olmalarıdır. Fiyatları gözardı edildiğinde bile, kağıt hava filtrelerinin uymaları gereken önemli özellikleri vardır. Etkili filtrasyon yapabilmeleri için, kağıt fiberleri, hava geçişine izin verecek kadar büyük, istenmeyen toz taneciklerini tutacak kadar küçük deliklere olanak tanıyacak ölçüde mümkün mertebe sıkıştırılmış olmalıdır. Bu filtrelerin önemli bir tasarım kısıtlamaları vardır. Ortamdaki nem ve yağ buharı, filtre elemanının şişerek genleşmesine ve iri toz partiküllerinin bu deliklere yerleşerek hava geçişini kısıtlayacağı, hele fazla tozlu ortamlarda tıkanmaların artışı söz konusu olacağı için , performans ve yakıt ekonomisi kısaca motor verimini çok ciddi boyutlarda azaltacaktır.

Bu önemli probleme çözüm üretmek amacı ile araştıma yapan mühendisler, hava filtresi yapısına reform niteliği taşıyan bir çözüm geliştirmişler ve filtre elemanı olarak , iki sıra ince tel örgü yapı arasına doğru yönde yerleştirilmiş, çok özel dokuma özelliklerine sahip, filtrasyon kapasitesini arttırmak amacı ile yeterli miktarda yağ emdirilmiş özel üretilmiş pamuk dokuma tabakalardan oluşan harika bir yapı oluşturmuşlardır. Bu tasarım , kağıt filtrelere oranla hava akımını çok daha az kısıtladığı için performans ve yakıt ekonomisi anlamında büyük kazançlar getirmektedir. Yapıdaki tel örgünün, yeterli metrekareyi sağlayan iskelet yapıyı oluşturmanın yanısıra, hava akışı esnasında oluşan statik elektrk yükünün de , özellikle iri toz partiküllerini üzerine çekerek, hava akışının tıkanma yolu ile kısıtlanmasını geciktirmek gibi bir görevi daha vardır. Bu çözüm, kağıt hava filtrelerinin, yaşamakta olduğumuz ileri teknoloji çağında devrini tamalamasına neden olmaktadır.

Piyasada yeşil rengi ile diğer tüm markalardan kolayca ayrılabilen “GREEN” performans hava filtreleri, üretimde kullanılan teknoloji yoğun metodları sayesinde kısa sürede rakiplerinin önüne geçerek, sadece dünya ralli şampiyonasında en önemli 5 takımın tercihi olmuştur. Üretim teknolojisi pahalı olmasına rağmen bu çabayı başarılı kılacak teknik kazanımlara ulaşmıştır. Daha açık bir deyişle Green filtrenin her santimetrekaresi düşünüldüğünde, filtrasyon özelliklerinden fedakarlık etmeden, kağıt filtrelere göre ortalama %50 fazla hava geçirgenliği sağlamaktadır.

Günümüzde bir çok işletme tarafından benzinli, diesel ve hatta LPG’li araçlara uygulanan bu çarpıcı buluşun, değişik kalite ve tipleri bulunmaktadır. Uygulama tarzı itibariile “Kutu İçi” ve ”Direkt” olarak iki ana şekilde temin edilebilen ve dilimize “Koton Hava Filtresi” adı ile yerleşen bu güncel fakat henüz çok ta yaygın olmayan ürün, uygulanmak istendiğinde mutlaka gerçek bir uzmana danışılarak seçilmelidir. Yanlış uygulamalar ve özel pamuk dokuma yerine yara pamuğu gibi ne olduğu belirsiz bir maddeden üretilmiş , yer yer boşluklar yani hiç filtrasyon yapamayan bölgeleri bulunan kalitesiz ürünlerin faydadan çok zarar nedeni olabilecekleri gözardı edilmemelidir.

Doğru bakım malzemeleri kullanıldığında defalarca temizlenerek yıllarca kullanılması mümkün olan “Green Koton Hava Filtresi”,uygulandığı motorun kapasitesi ve durumu ile doğru orantılı güç ve tork (çevirme momenti) artışı sağlar. Kutu içi filtre uygulaması, direkt uygulamaya oranla biraz daha az verim artşına sebep olsa bile özellikle Green Koton Hava Filtresi , kutu içi uygulamalarda, standart ölçüden ortalama 500 devir aşağıda ortalama % 4 –6 tork artışı sağlayarak aracın nerede ise 1 vites yüksek kullanılmasına ve azımsanmayacak bir yakıt tasarrufuna neden olabilmektedir.

Milli ekonomiye, yakıt tassarufu ile önemli bir katkıda bulunan Green Koton Hava Filtreleri, sürücüye sağladığı sürüş keyfi ile de ,bir kez kullananları vazgeçemeyecekleri bir ürün olma sıfatını her geçen gün daha fazla yaygınlaştımaktadır.

Işık ÖNAL
Makina Mühendisi
ODTÜ 1978
Resim
SUZUKI - Way of life!

fatih1966
Orgeneral
Mesajlar: 11515
Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50450Okunmamış mesaj fatih1966
11 Nis 2011 18:42

Ee peki granda uygun varmıymış :?:

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50471Okunmamış mesaj 4L
11 Nis 2011 21:03

uzun, ama yazıyı okudum, makul mantıklı düşündüğüm gibi bir yazı. Çok yakın zamanda, belki yarın şunu deneyeceğim; hava filtresini komple çıkartacağım, bir gün, hava da tozlu değilken, arabayı hava filtresiz kullanıp performans artışı varmı anlamaya çalışacağım. Madem bu özel filtre hava geçirgenliği daha fazla, ben bir kaç gün hiç filtresiz kullanıp, havanın hepsini öbür tarafa göndereceğim, bakalım nasıl olacak. Ona göre de bu ürünü üç aşağı beş yukarı kestirebilirm.

Bu arada Zafer konuyla ilgili yeni gözlemlerini yazmadı, Knyi taktıktan sonra
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
zafer
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1701
Kayıt: 07 Ara 2010 01:56
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50640Okunmamış mesaj zafer
12 Nis 2011 12:45

4x4dive yazdı:birkaç gün önce taktım. kdv dahil 110.-TL (sadece filtre.)
ayna-mahruti olmadan 30'' lastikle 1.6 bir araç taki performans kaybını gördükten sonra
düşük viteslerde fark hissediliyor.3-ve 4 viteste gaza basınca (normal devirde 2500 gibi)araç kendini daha rahat topluyor.hissedilir derecede olması önemli.
şimdi + veya - yakıta farkı ne olacak onu takip ediyorum.
yakıt değerlerini almadan bir şey yazmak istememiştim.
fatihin yazısını dikkatle okudum.ve orada gördüğüm bir yazı dikkatimi çekti.yukarıdaki kendi yazımdan alıntıyıda özellikle koydum.demek istediğimi tam anlatamamışım.yazının sahibi Işık bey doğru bir dille anlatmış.
kutu içi uygulamalarda, standart ölçüden ortalama 500 devir aşağıda ortalama % 4 –6 tork artışı sağlayarak aracın nerede ise 1 vites yüksek kullanılmasına ve azımsanmayacak bir yakıt tasarrufuna neden olabilmektedir.
ben tork değerini bilemem ama evet araç 2500 yerine 1700-2000 devirde düşük viteslerde çabuk tepki veriyor ve vites küçültmek zorunda yada pedala yüklenmek zorunda kalmıyorum.3-4 vitesler dahildir.4 üncü vitesde bu tepki biraz daha yavaş ve az oluyor.yokuş yukarı ve 5.vitese hiçbir faydası yok gibi.(tekrar edeyim bendeki 1.6 araç ve 30'' lastik, ayna-mahruti yok)
performans kesinlikle hissediliyor.
gelelim yakıta ;) veeeeee
araçımdaki değişikliklerden sonra 3 deponun ortalaması ile alınan max %15 oranında artan yakıt (bitirilip,fullenen 2 depo sonrasında) % 4.5- 5 gibi oranında düştü.üstelikte yoğun şehir içi trafik te kullanıyorum.buna hafta sonu yarışı dahil. 2 deponunda ortalaması önce ayrı ayrı aldım.sonrada birleşik aldım.
H.Zafer Teker - A Rh (+) yaş: 47 küsur
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-

Kullanıcı avatarı
zafer
Ast Sub. Üst Çavuş
Mesajlar: 1701
Kayıt: 07 Ara 2010 01:56
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50645Okunmamış mesaj zafer
12 Nis 2011 12:49

bence daha sonraki zamanlarda da performans ve yakıt değerlerini takip etmem gerekecek.
malum uzun süreli kullanılabilmesi daha fazla kirlenmesine sebep olacaktır.
bu filtreyi yada benzerlerini kullanan başka arkadaşlarda izlenimlerini yazarlarsa iyi olur diye düşünüyorum.
H.Zafer Teker - A Rh (+) yaş: 47 küsur
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-

Kullanıcı avatarı
Fatih
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1804
Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50859Okunmamış mesaj Fatih
13 Nis 2011 08:17

Fatih abi tüm araçlar için olamayabiliyormuş (kutu içi filtreden bahsediyorum) fakat Işık bey filtreye birkaç dokunuştan sonra uydurabiliyormuş, Benim aslında ilgilendiğim Storm diye bir modeli açık hava filtresinin kazan içine konmuş versiyonu böyle tozdan korunmuş olcak ve performans tip hava filtresi ile daha verimli güç artışı ve tasarruf sağlanmış olacak diye düşünüyorum. Işık bey keşke aracanız ankarada olsada kendi ellerimle montajı gerçekleştirsem diye söyledi ve çok memnun kalacağımı anlattı (motorsporları ile yıllardır uğraşıp bu amaçla mak. müh. olmuş)
fiyat olarak hafta sonu bahsettiğim bmc marka filtreden (600 tl) çok ucuz 135 euro hem de performans tipi kazanlı model olan stormun fiyatı
Resim
SUZUKI - Way of life!

Kullanıcı avatarı
Fatih
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1804
Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50870Okunmamış mesaj Fatih
13 Nis 2011 09:32

Montajın nasıl yapıldığına dair fikir verebilmesi amacıyla suzuki swifte yapılan bir montajın videosunu ekliyorum benzer bir hava filtersi sistemi mevcut aynı grandlardaki gibi debimetre hemen filtre kutusundan sonra başlıyor bizim için de referans olabileceğini düşünüyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=mpv42bJOeyA

bu videoda ise benim düşündüğüm olayı gerçekleştirmiş hava besleme bölümü hortumla tam anamıyla kapatılmış hortum bağlanmış ucuna

http://www.youtube.com/watch?v=OP5gAm6O ... re=related
Resim
SUZUKI - Way of life!

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50884Okunmamış mesaj 4L
13 Nis 2011 10:33

dün İzmite gittim , yakıt için mazotluğa girdim ( sizin benzinlik dediğiniz yer morgulus ) yakıtı alırken hava filitresini söktüm çıkarttım. Filtresiz İzmite gittim geldim. Havada yağışlı ve nemli olduğundan toz toprak dert etmedim zaten otoban kullandm.

çekiş, evet farkediyor.. ama atla deve gibi değil. Yani çıkarttm diye pati çekerek kalkmıyor yerinden ama sanki gazın altı az az dolu gibi. Gaza yüklenince fıssss diye sanki setra otobüslerin turbo açma sesi gibi bir hava emişi rahatlıkla duyuluyor. Alt devirlerde ( 2000 e kadar) daha bariz hissettim , üst devirlerde ise alt vites ihtiyacını daha aza indirdi. Yani olduğu viteste nispeten topluyor vites düşürmek -genelde- istemiyor. Yakıtta da sanki toplam 220 km yaptım , 10 km gibi bir fark var gibi. Ama ölçüm verilerim sağlıklı , bilimsel veri teşkil edecek türden değil. Ama yinede % 5 az yaktı gibime geldi. (Zaferin dediği ile paralel)

Bugün mevcut hava filtremi tekrar yerine taktım. Hava filtresiz araba kullanılmaz. Motor için risk taşır
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
Fatih
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1804
Kayıt: 03 Mar 2010 11:07
Konum: İSTANBUL / ANADOLU YAKASI
İletişim:

Re: K&N Kutu Tipi Hava Filtresi

Mesaj: # 50895Okunmamış mesaj Fatih
13 Nis 2011 10:47

bu anlatım itibari ile hava filtresi değişimi efektif bir olay uzun vadede yatırımı amorti edebiliyor sonucunu çıkarabilirmiyiz :?:
Resim
SUZUKI - Way of life!

Cevapla

“GENEL ARAÇ SİSTEMLERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Google [Bot] ve 45 misafir