Merhabalar;
Sitemizde turbo ile ilgili 1 2 başlık bulabilmistim. Ama superchargerlar hakkında pek bir bilgi bulamadım bende bu başlık altında yazmaya karar verdim.
Superchargerlar bildigimiz üzere motorun emme manifoldu üzerine takılıyor turbolar ise egzoz manifoldu üzerine bağlanır.
Turbo yüklemesi yapılan motorlarda motor içi parçaları değişir daha yüksek dayanima sahip piston ve türevleri kullanilir.
Superchargerda emmeye takildiginda gaz teli karburatorde ve aradaki flanslara modifiye gerekiyor ve kayış tahrikiyle calistigi için motorun kasnaklarina uyumlu superchargerin ağzına kasnak yapılıyor aynı seviyede olacak sekilde peki merak ettiğim supercharger yuklemesi yapılan bir aracın piston kol gibi motor içi parçaları degismesi gerekiyormu?
Saygilarimla.
Supercharger Hakkında
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Guneyyuksel
- Onbaşı
- Mesajlar: 223
- Kayıt: 13 Haz 2015 18:54
- Konum: mersin pozcu
- İletişim:
Supercharger Hakkında
Güney Yüksel
1990 Suzuki vitara 1.6 JLX (kırmızı)
volvo s40 1.9 T4 200 hp (lacivert)
MERSİN
1990 Suzuki vitara 1.6 JLX (kırmızı)
volvo s40 1.9 T4 200 hp (lacivert)
MERSİN
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: SUPERCHARGER HAKKINDA
Turbodan pek farkı yok. Mantık aynı yine içeri hava basıyorsun.. Yani turboda yapılan tüm motor, benzin modifikasyonları bunda da lazım.
işlem biraz daha kolay sadece..
iki farklı tip var alttaki sitede.. 16v için olan turbo misali çalışıyor yani salyangoz tip anladığım kadarıyla.. kısaca düşük devirde düşük güç durumu.
8v olan için ise adını unuttuğum tip var motor üstüne takılan cins ve sabit psi veriyor.
ve zaten toplamda 3 tip süpercharger var. 2 si sabit güç veren cinsten (motor devri fark etmeksizin aynı psi gücünü iletir), 1 i de turboyla mantığı aynı tek far kayıştan tahrikli olması.
Daha detaytlı anlatımı var aslında özellikle birbirine benzeyenlerin ama ingilizce ve şuanda yazıları bulmadan çevirmem zor.
http://www.dwrpower.com/supercharger
işlem biraz daha kolay sadece..
iki farklı tip var alttaki sitede.. 16v için olan turbo misali çalışıyor yani salyangoz tip anladığım kadarıyla.. kısaca düşük devirde düşük güç durumu.
8v olan için ise adını unuttuğum tip var motor üstüne takılan cins ve sabit psi veriyor.
ve zaten toplamda 3 tip süpercharger var. 2 si sabit güç veren cinsten (motor devri fark etmeksizin aynı psi gücünü iletir), 1 i de turboyla mantığı aynı tek far kayıştan tahrikli olması.
Daha detaytlı anlatımı var aslında özellikle birbirine benzeyenlerin ama ingilizce ve şuanda yazıları bulmadan çevirmem zor.
http://www.dwrpower.com/supercharger
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: SUPERCHARGER HAKKINDA
Not: salyangoz tip olan yağ soğutması ister turbodan nerdeyse hiç farkı yoktur.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Guneyyuksel
- Onbaşı
- Mesajlar: 223
- Kayıt: 13 Haz 2015 18:54
- Konum: mersin pozcu
- İletişim:
Re: SUPERCHARGER HAKKINDA
Teşekkürler ama yinede bilgisi olan yazsın forum yararına olur bu araçlar ile ilgiliothar yazdı:Not: salyangoz tip olan yağ soğutması ister turbodan nerdeyse hiç farkı yoktur.
Güney Yüksel
1990 Suzuki vitara 1.6 JLX (kırmızı)
volvo s40 1.9 T4 200 hp (lacivert)
MERSİN
1990 Suzuki vitara 1.6 JLX (kırmızı)
volvo s40 1.9 T4 200 hp (lacivert)
MERSİN
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 59 misafir