Adblue® Nedir?

VEHICLE FUEL TYPES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Adblue® Nedir?

Mesaj: # 74389Okunmamış mesaj oguz1134
31 Tem 2011 09:43

Dizel motorlu kamyon ve otobüs sahipleri depolarına ne bulsalar koyuyorlardı ..şimdilerde bunu da koymaya başladılar..patetes kızartması yagı..10 numara yag ,,kacak mazot vs derken bide bu cıktı..

:arrow: işin özeti bunu ekonomi olsun diye değil..cevre 'ye saygı ..için..mecburuyetten koyuyorlarmış. ;)

AdBlue dizel yakıtlı ağır hizmet taşıtlarının oluşturduğu NOx-emisyonunu kimyasal olarak azaltmakta kullanılan, toksik olmayan bir çözümdür. AdBlue ne patlayıcı ne de çevreye zararlıdır ve taşınabilir sıvıların minimum risk kategorisinde sınıflandırılmaktadır. AdBlue aşındırıcı olduğundan, kullanımı ve depolanması için belli bazı malzemeler gereklidir.

Avrupa’daki belli başlı bütün kamyon ve otobüs imalatçılarının AdBlue gerektiren modelleri vardır. Daha spesifik AdBlue ayrı bir tankta saklanır ve dizel veya başka tür yakıtlarla karıştırılmaz. Kullanımı SCR Selective Catalytic Reduction (SCR Seçimli Katalitik İndirgeme Sistemi) adlı bir sistemle yapılır.

AdBlue, taşıtınızın SCR sisteminin işlevini yerine doğru getirmesini güvence altına almak için DIN V 70070 standardı ve ISO 22241-1 teknik şartnamesine uymalıdır ve ISO ve CEFIC yönetmelikleri ile uyumludur.

SCR sisteminin işlevini iyi bir şekilde görmesi için AdBue’nun bu standartlara uyumlu olması çok önemlidir.

AdBlue® VDA (Verband der Automobilindustrie) firmasına ait tescilli bir ticari markadır ve lisansla kullanılmaktadır.

AB EMİSYON YÖNETMELİKLERİ

Avrupa Birliği, ağır makinelerin neden olduğu çevre kirliliğini azaltma çabaları çerçevesinde, taşıt emisyonları konusunda bazı kurallar tesis etmiştir. Bütün taşıt imalatçıları bu gereklilikleri zaten yerine getirmektedir. Euro 4 olarak tanınan mevzuat Ekim 2006'dan itibaren 3,5 gr/kWh'a kadar olan NOx emisyonlarına izin vermektedir.

Taşıt imalatçılarının en son Ekim 2009'a kadar yerine getirmesi gereken Euro 5 adıyla tanınan bir sonraki yönerge, NOx emisyonlarını 2,0 grKh olarak düzenlemektedir.

Aşağıdaki tabloda hem Euro 4 hem de Euro 5 için emisyon standartlarını görebilirsiniz.

EURO Emisyon standardı (g/kWh)




........................................ EURO 4..................EURO 5

NOx...................................3.50.......................2.00

Karbon monoksit.................1.50........................1.50

Hidrokarbonlar.....................0.46........................0.46

Karbon partikülleri...............0.02........................0.02

Endüstrisi, bu gerekleri yerine getirmek için çeşitli çözümleri değerlendirdikten sonra Seçimli Katalitik İndirgemeye (SCR, Selective Catalytic Reduction) ulaşmıştır.
HANGİ İMALATÇILAR SCR TEKNOLOJİSİNİ KULLANMAKTADIR?

Euro 4 için: hayır, imalatçıların tamamı SCR teknolojisini talep etmiş değildir. MAN ve Scania EGR (Exhaust Gas Recirculation, Egzoz Gazı Yeniden Sirkülasyonu) tekniği I’i seçmişlerdir. Tüm diğer imalatçılar Euro 4 aşamasında SCR teknolojisini seçmişlerdir.

Euro 5 için: evet – MAN ve Scania dahil – tüm imalatçıların taşıtlarında SCR sistemini bulundurmaları gerekecektir. Yani, AdBlue® kullanmaları gerekmektedir.
SCR SİSTEMİ
Bu yöntem motorun optimize bir şekilde ateşlenmesiyle bir egzoz emisyonlarının arıtılması sistemini birleştirerek nitrojen oksit (NOx) gibi kirletici emisyonların düzeyinin azaltılmasını amaçlamaktadır. Prosedürün temel faktörü AdBlue® kullanımıdır.

Bu seyrelti, katalizöre ulaşmadan egzoz gazlarına püskürtülür. Bu noktada oluşan yüksek ısı AdBlue®'yu amonyağa dönüştürür. Daha sonra amonyak ve karşıt nitrojen oksitleri katalizöre nüfuz ederken birbiriyle reaksiyona girer ve atmosfer için zararlı olmayan iki elemente, nitrojen ve su buharına dönüşür.

BİR AĞIR HİZMET MAKİNASINDA AD BLUE BİTERSE NE OLUR?

Eğer AdBlue tankı boşalırsa, bu izin verilen emisyon düzeylerinin aşılmasına neden olur ve katalizör kısa sürede hasar görür. Sonuçlar OBD sistemi (On Board Diagnostic – Cihaz Üzerindeki Diyagnostik) içinde saklanır ve periyodik olarak kontrol edilir.

mozot yakıtlı aracları olan arkadaşlarımızın ileriki senelerde araclarına bu sistemleri takmaları gerekebilir.. ;)
bizde lpg tüpü var derken onlarda bu zımbırtılarla araclarını donatacak..
işte o zaman 1=1 berabere olacaz.. :roll: morgulus
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14776
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

Re: ADBLUE® NEDİR?

Mesaj: # 74392Okunmamış mesaj ByBira
31 Tem 2011 10:32

Oğuz bey bilgilendirme için teşekkürler, ancak bunu kızartma yağı, 10 numara yağ ya da kaçak mazotla bir tutmamak lazım, Avrupa'da bir çok ülkede benzin istasyonlarında benzin mazot pompalarının dışında adblue pompalarıda mevcut, biz de şimdilik plastik bidonlarda satılıyor ama yakın gelecekte istasyon pompalarında yerini alır diye düşünüyorum

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Adblue® Nedir?

Mesaj: # 78894Okunmamış mesaj Offroadpassion
05 Eyl 2011 11:53

Entresan geldi 2.kez duyuyorum, ama emisyon değerlerini düzelttiği için büyük hacimli motorlarda zorunluluk olabilir ileride tabi, değişik bir konu, Oguz abi bilgilendirme için teşekkür ederim.
Site Admin

Cevapla

“ARAÇ YAKIT TÜRLERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir