Hankook Dynopro At-m RF10

TIRE SYSTEMS AND TECHNICAL ISSUES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
v_rider
Er
Mesajlar: 16
Kayıt: 15 Şub 2017 15:41
Konum: İstanbul - Şişli

Hankook Dynopro At-m RF10

Mesaj: # 253284Okunmamış mesaj v_rider
20 Mar 2017 11:22

Selamlar;

Lastiklerimi diğer bir başlık altından işi daha iyi bilen arkadaşlara fikir alışverişinde bulunarak satın aldım. Dün itibari ile 500km oldu. İlk izlenimler olarak kısa bir yazı yazmaya veya yeni bir başlık açmaya karar verdim. Km'ler arttıkça hislerimi ve tecrübelerimi paylaşıyor olurum.

Hislerimi diyorum çünkü benim ilk 4 çeker deneyimim ve ilk AT lastik deneyimim. Diğer tecrübeli arkadaşlar gibi kıyaslama vs yapma şansım yok. Bu yüzden yaşadıklarımı ve hislerimi aktarmaya çalışıcam. Belki almak isteyen olursa bir nebze fikir verebilir. Eğer merak ettiğiniz bir nokta olursa onuda elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışırım.

Sırasıyla;

Neden lastiklerimi değiştirdim; 2. El aldığım aracın lastikleri 2009 tarihliydi artık un gibi dökülmeye başlamıştı. Herşeyden önce can taşıyorlar. Aracımın kesinlikle yeni lastiklere ihtiyacı vardı bu yüzden yeni lastik aldım.

Neden AT lastik tercih ettim; 2010 Model Jimny'im benim 2. aracım yani gündelik olarak diğer aracımı kullanıyorum (Gerçi kullanması zevkli son 2 - 3 haftadır gündelik olarakta birlikteyiz) Bu yüzden HT yerine AT ve MT lastiklere geçmekte bir sorun yok benim için.

İkisi arasında nasıl karar verdiğime gelince. Aracı almamdaki temel esas Kamplarda beni insanlardan uzak yerelere taşıması. Haftasonları aynı şekilde insanların "piknikçilerin" ulaşamayacakları yerelere görece olarak daha rahat götürmesi. Tabi bunu yaparken aşmamız gereken asfalt yollarıda göz önünde bulundurdum. MT lastiklerin asfaltta tutunma performansları, yakıt tüketimleri (Malum Jimny yakıt konusunda boyundan büyük işler yapıyor) ve seslerinide göz önüne alınca lastik olarak AT daha mantıklı gelmeye başladı.

Neden Hankook tercih ettim; Öncelikle adayları bir liste halinda yazdım.

BFGoodrich KO2 => Arabayı alırken hayalim bu lastiklerdi. Aldıktan sonra baktım birebir ölçüler yok. Biraz daha büyük ebat takmak lazım oda benim gibi takıntılı birisi için kabus :) Fiyatlar ise ancak hayalimde göreceğim cinsten bu yüzden başlamadan biten bir hayal olarak listeden çıkardım.

Yokohama GEOLANDAR G012 A/T-S => Uzunca bir süre bu lastiği almaya karar vermiş bir şekilde dolandım. Sonra yabancı forumları okumaya başladım. O forumlarda Hankook Dynopro At-m ile karşılaştım. Sonraki okuduğum kullanıcı yorumları sonucunda Hankook daha ağır basmaya başladı.

Hankook Dynopro At-m RF10 => Yokohama G012'den sonra bu lastikleri almaya karar verdim. Fiyatları makul seviyede. Kullanıcı yorumlarında 1-2 kullancı hariç memnun olmayan görmedim. Belki alınabilecek en iyi lastik değil (ki en iyi lastik var mıdır bilmiyorum belki bir alanda en iyi olan lastikler vardır) fakat f/p oranın oldukça yüksek olduğunu düşünüyorum.

Goodyear Wrangler AT SA => Bu lastikleri "bbalta" tavisye etti. Özellikler ve barındırdığı teknolojiler yönünden belkide ayrdı bir sınıfta olabilir. Fakat burdada iş fiyata gelince bozuldu. Bütçem daha fazla olsaydı muhtemelen bu lastikleri kullanıyor olurdum. Umarım aradaki fiyat farkı yüzünden pişman olmam.

Satın Alma; Lastiklerim 2016 // 33 Hafta üretimi rafta çok beklememişler. Depolama koşulları ise oldukça iyidi raftan indirildiler bir kaç lastik değişiminde üst üste koyulmuş lastik dağları arasından lastik çıkarttıklarını gördüm. 4 lastik Sökme Takma Balans için 1000TL'ye anlaştım. Daha sonradan 3 jant biraz yamuk çıktı bunlar düzeltildi. Sibobların değişmesi daha sağlıklı olur dendi onları değiştirdim. Hazır gelmişken aracı Rot ayarınıda yaptırdım. Toplamda 1200TL ödedim. Herşey tamamda sibob başına 10TL biraz fazla geldi ama sağlık olsun yapacak birşey yok sonuçtan memnunum kafama takmıyorum.

500Km izlenimler; Aracın üzerindeki lastik benzeri şeylerin yerine yeni lastikleri takınca araba bir anda toplarlandı diyebilirim.
Asfalt Zeminde; beklediğimden çok çok daha az ses yapıyorlar. Belkide bu konuda kendimi çok doldurdum bu yüzden bana sessiz geldiler. Virajlarda başarılılar. Çok zorlamadığınız zaman veya kasti olarak kaydırmak istemediğiniz zaman yalda kalıyorsunuz. Bu arada genelde çok sakin kullanırım. Yağmurda 80-90 arası bir su birikintisinden geçtim biraz tedirgin etti. Aquaplaning durumu sanırım var ama daha önce hiç bu kadar hafif bir araç kullanmadım belkide bu durum normaldir.

Çarşak zeminde; 26psi basınçta konforlu bir sürüş sağlıyor. 1 - 2 yerde eşelendi ama büyük ihtimalle benim acemiliğim yüzünden. Yanaklarında gözle görünen bir hasar mevcut değil izlerin hepsi yıkamada çıktı. Ufak taşlar lastik aralarına saplanmıyor. Bir yerde bunun için özel bir sistem olduğu yazıyordu. Çok inanmamıştım ama sanırım iş yapıyor. Bu zeminlerde Goodyear Wrangler AT AS daha güven verirdi diye düşünüyorum Lastikte Dupont Kevları kullanıldığını okumuştum.

Çamur zeminde; tatlı tatlı kaymalar olsada üzmedi. İleriye doğru gitmede bir sorun çıkadmadı. Acemi olduğum için budan çıkarmı acaba dediğim her taraftan çıktı. Dişler arasındaki çamuru eski lastiklere göre çok daha düşük süratlerde atıyor. Malum yalıtım çok iyi değil insan rahatça duyuyor :)

Balçık zeminde; Daha ağır çamurda diyebiliriz. Kısa bir mesafede test etme şansım oldu, baya sarıyor lastiği. Yol daha uzasa sıkıntı çıkartırdı. Buda benim acemiliğim olabilir veya normali budur bilemedim.

Kum zeminde; Kumsalda sert kumda (malum kış) arabanında hafifliği ile birleşince güzel iş yaptı hayatımda ilk defa kumda araç kullandım. Düşündüğümden çok daha rahattı.

İlk izlenimleri acemi bir şekilde aktarmaya çalıştım. Niyetlenen bir arkadaş olursa belki yararı olur. Kullandıkça izlenimleri aktarmaya devam ederim. Sabredip okuyanlara teşekkürler...
Suzuki Jimny 2010 / Siyah

Kullanıcı avatarı
MEHMETALİKORKMAZ
Çavuş
Mesajlar: 404
Kayıt: 06 Şub 2016 22:36
Konum: İstanbul Zeytinburnu
İletişim:

Re: Hankook Dynopro At-m RF10

Mesaj: # 253285Okunmamış mesaj MEHMETALİKORKMAZ
20 Mar 2017 12:20

Elinize sağlık on numara paylaşım olmuş ilerde almak isteyen fikir edinmek isteyen arkadaşlara büyük yardımı olacaktır
Mehmet Ali KORKMAZ 22 İstanbul Rize
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Hankook Dynopro At-m RF10

Mesaj: # 253293Okunmamış mesaj Offroadpassion
20 Mar 2017 23:49

Elinize sağlık güzel paylaşım.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
v_rider
Er
Mesajlar: 16
Kayıt: 15 Şub 2017 15:41
Konum: İstanbul - Şişli

Re: Hankook Dynopro At-m RF10

Mesaj: # 253424Okunmamış mesaj v_rider
31 Mar 2017 10:36

Selamlar;

Ufak bir sorum olacak aracım Jimny 2010 biliyorsunuz konuda bahsi geçen lastikleri aldım. Şu anda 28psi // 28psi olarak kullanıyorum. İlk aldığım zaman kapı içine bakmıştım Yüksüz durumda 23psi // 26psi Yüklü iken 23psi // 29psi olarak verilmiş sanırım araç hafif olduğu için değerler bu kadar düşük. Merak ediyorum burda yazılanlara uyarsam yeni lastiklerime zarar verir miyim? Basınçlar oldukça düşük geldi. Aklımda 26psi // 26psi yapmak geliyor. Fikirleriniz nedir ?
Suzuki Jimny 2010 / Siyah

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1080
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Hankook Dynopro At-m RF10

Mesaj: # 253425Okunmamış mesaj bbalta
31 Mar 2017 13:48

v_rider yazdı:Selamlar;

Ufak bir sorum olacak aracım Jimny 2010 biliyorsunuz konuda bahsi geçen lastikleri aldım. Şu anda 28psi // 28psi olarak kullanıyorum. İlk aldığım zaman kapı içine bakmıştım Yüksüz durumda 23psi // 26psi Yüklü iken 23psi // 29psi olarak verilmiş sanırım araç hafif olduğu için değerler bu kadar düşük. Merak ediyorum burda yazılanlara uyarsam yeni lastiklerime zarar verir miyim? Basınçlar oldukça düşük geldi. Aklımda 26psi // 26psi yapmak geliyor. Fikirleriniz nedir ?
Daima fabrikanın tavsiye ettiği basıçları kullanın. Fazla basınç da lastikleriniz için zararlı. Lastiklerinizin doğru şekilde aşınması ve sağlığı için çok önemli. :)

Resim
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Kullanıcı avatarı
v_rider
Er
Mesajlar: 16
Kayıt: 15 Şub 2017 15:41
Konum: İstanbul - Şişli

Re: Hankook Dynopro At-m RF10

Mesaj: # 253427Okunmamış mesaj v_rider
31 Mar 2017 16:46

Hankook Türkiyeye yazdım gün içinde ordanda benzer bir cevap geldi. Güvenilir bir yerde lastik basınçlarımı tekrardan ayarlatıcam. Bilgilendirme için teşekkürler...
Suzuki Jimny 2010 / Siyah

Kullanıcı avatarı
bbalta
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1080
Kayıt: 23 May 2013 14:13
İletişim:

Re: Hankook Dynopro At-m RF10

Mesaj: # 253472Okunmamış mesaj bbalta
31 Mar 2017 22:41

Lastikçiler genelde Suzuki'lerin ağırlıkları konusunda yanılgıya düşüyor ve 4x4 jibbbb ağabey buuu deyip kafadan 30psi basıyorlar. Böbrekleriniz düşecek zannedersiniz aracın sertliğinden. :) Herhangi bir benziliğe çekip siz de ayarlayabilirsiniz kolayca :) ayda 1 kontrol etmekte de fayda var.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Hankook Dynopro At-m RF10

Mesaj: # 253551Okunmamış mesaj Offroadpassion
01 Nis 2017 12:06

bbalta yazdı: 4x4 jibbbb ağabey buuu deyip kafadan 30psi basıyorlar. Böbrekleriniz düşecek zannedersiniz aracın sertliğinden. :).
morgulus morgulus morgulus
Site Admin

Kullanıcı avatarı
v_rider
Er
Mesajlar: 16
Kayıt: 15 Şub 2017 15:41
Konum: İstanbul - Şişli

Re: Hankook Dynopro At-m RF10

Mesaj: # 253568Okunmamış mesaj v_rider
03 Nis 2017 13:08

Offroadpassion yazdı:
bbalta yazdı: 4x4 jibbbb ağabey buuu deyip kafadan 30psi basıyorlar. Böbrekleriniz düşecek zannedersiniz aracın sertliğinden. :).
morgulus morgulus morgulus
Birebir lastikcide yaşadığım durum lastiği kırarsın ağabey 32 yapalım...
Suzuki Jimny 2010 / Siyah

Kullanıcı avatarı
v_rider
Er
Mesajlar: 16
Kayıt: 15 Şub 2017 15:41
Konum: İstanbul - Şişli

Re: Hankook Dynopro At-m RF10

Mesaj: # 254022Okunmamış mesaj v_rider
23 May 2017 11:12

Herkese Selamlar;

Lastiklerimi alalı 5000km oldu. Bu yolun %75'i asfalt üzerinde %30'uda yol dışı ortamlarda yapıldı. Uzun bir süredir lastikleri kapı içinde yazan basınçlarda kullanıyorum. Zıplatma hoplatma eskiye göre oldukça azaldı diyebilirim. Bu işe acemi birisi olarak tavsiyem aldığınız ilk günden itibaren normal bir araç gibi basıçlı değil kapı içinde yazan değerler size düşük bile gelse o şekilde kullanmanız.

Bu zamana kadar keşke diğer markaları tercih etseydim diyeceğim bir durum olmadı. Tabi karşılaştırma fırsatım yok ama. Lastikte bir yarılma patlama balon yapma veya hava kaçırma gibi bir sorun yok.

Yol dışı kullanımlarımın büyük bir kısmı daha çok çamurda olacağını düşünmeme rağmen çarşak zeminde oldu. Belkide normal bir lastiği çok fazla hırpalayacak bir çok kaya ve taş üzerinden geçtim. Yeri geldi bu zeminlerde ilerlemek için arabanın patinaja düşmesine göz yumdum. Buna rağmen lastikler hiç bir hasar almadan işlerini yaptılar.

Çamur zeminde beklentimi karşılıyor diyebilirim. Çok uçuk bir performansı yok ama benim kalıp başkasının çok rahat geçtiği bir yerde olmadı. Daha fazla çamur performansı için belki MT lastik almak daha doğru olacaktır. Çamurda üzmüyor diyelim...

Senenin son karına Kuzu Yaylasında denk geldim. Kar artık donmuş buz olmuş ve altı boşluklar halinde çökmüş bir zeminde arabanın altı oturduğu için ilerleyemedim. O yüzden kar performansı hakkında konuşmak için maalesef erken önümüzdeki kış bunu daha detaylı değerlendiririm.

Asfaltta hem sessiz hemde güzel tutuyor. Normal bir binek gibi viraj alıyor (Tabi araba çok güçlü değil malum) gayet keyifli. İlk günlerde yaşadığım su üzerinde kayma hissi bir daha olmadı ya ben alıştım yada lastiklerin rodajı bitti.

Böyle bir lastik böyle bir fiyat ilede birleşince bence ortaya tam bir f/p ürünü çıkıyor. Almak isteyenlere hala tavsiye ederim...
Suzuki Jimny 2010 / Siyah

Cevapla

“LASTİK SİSTEMLERİ VE TEKNİK KONULAR” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir