ARAZİ ARAÇLARININ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ

DRIVE TECHNICS AND REVIEWS

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14776
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

ARAZİ ARAÇLARININ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ

Mesaj: # 3960Okunmamış mesaj ByBira
25 Şub 2010 12:08

4x4 Arazi taşıtlarını kullanabilmek ve zor arazi şartlarına uyum sağlayabilmek için bazı eğitimler almak ve bu teknik bilgiler olmadan bu zorlu koşullara çıkmamak gerekiyor

OTURUŞ :

Mümkün mertebe yüksek oturumu tercih edin. Off-road'da koltuğa gömülerek gitmenin pek bir yararı olmadığı tecrübe ile sabittir. Arazide yol alırken mümkün olduğunca kaputun üstünden bakmak ve önünüzde ne olduğunu görmeye çalışmak önemlidir. Gözünüzün gördüğü her yönü mutlaka kollayın.

Sürüş sırasında, dikkat edilmesi gereken bir husus emniyet kemerlerinizin daima bağlı kalmasıdır. Ani ve hesap edemediğiniz durumlarda süspansiyon sistemi sizi tavana doğru fırlatabilir. Genellikle boyun zedelenmelerine neden olan bu olaydan korunmak için en kesin yol emniyet kemerinin bağlı olmasıdır.

DİREKSİYON TUTUŞU :

Off-road yaparken bir kayaya veya görmediğiniz bir kütüğe lastiğinizin çarpması halinde darbeyi direkt olarak direksiyonda hissedersiniz. Bazen kırılmayla sonuçlanan başparmak yaralanmalarından kaçınmak için başparmaklarınızı direksiyon simidine paralel tutmaya kendinizi alıştırınız.

Genellikle iki elinizle direksiyonu sağlam ancak sıkmadan tutmaya özen gösteriniz. Bazı durumlarda tek elinizi kullanarak daha kolay ve etkin manevralar yapılabildiğini göreceksiniz. Hangi elinizi daha etkin kullanacağınız alışkanlıklarınıza ve kişisel kullanım tercihinize kalmıştır

GAZ, FREN VE DEBRİYAJ :

Arazide sürüş prensipleri genel olarak, düz yolda araç sürme prensipleri ile aynıdır. En önemli fark aracın ağırlık dağılımını kullanmada ortaya çıkar. Düz yolda aracın ağırlık dağılımı ani değişiklikler göstermez. Buna karşılık arazide bozuk yol koşulları sebebi ile, aracın ağırlık dağılımı sürekli olarak değişkenlik gösterecektir.

Sürekli olarak sabit bir seviyede gaza basarak arazide yol almak olanaksızdır ve hoş olmayan neticeler doğurur. Yapılması gereken sürekli değişen koşullara bağlı olarak, gaz pedalı üzerine de farklı basınçlar uygulamaktır. Otomatik şanzımanlı araçlarda sadece gaz pedalının kontrolü için çaba harcanırken düz vitesli araçlarda gaz ve debriyaj pedalları bir arada kumanda edilecektir.

Cevapla

“SÜRÜŞ TEKNİKLERİ VE İNCELEMELER” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir