Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
2001 Jlx 1,6 araç ile 100 km üstü ve virajlarda stabilitesini kaybediyor hissi ile kullanıcısını bu yolarda geriyor. Örnegin otomobil ile 80-90 ile giribilen virajda dışarı kendini dışarı atma eğilimi gibi nornal olmayan davranış sergiliyor. Düz 120 üstü hızda ise düz çizgide aracı tutmak için çaba gerekiyor.
Aracın ön ve arka takım bakımı yapılmıştı. Sade bir uğultu var gibi, diferansiyel sesi gibi. Onun dışında bir şey yok gibi. Bazı arkadaşların 170 yaptığını okuyunca artık sizlere bi danışayım dedim. Araçımızdaki durum hakkında tecrübeli jlx kullanıcılarından yorum bekliyorum. Durum normal ise 170 km hız yapan arkadaşlar 13 jant mı takıp yapıyor merak ettim.
Aracın ön ve arka takım bakımı yapılmıştı. Sade bir uğultu var gibi, diferansiyel sesi gibi. Onun dışında bir şey yok gibi. Bazı arkadaşların 170 yaptığını okuyunca artık sizlere bi danışayım dedim. Araçımızdaki durum hakkında tecrübeli jlx kullanıcılarından yorum bekliyorum. Durum normal ise 170 km hız yapan arkadaşlar 13 jant mı takıp yapıyor merak ettim.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: JLX HIZ VE VİRAJLARDA STABİL DEĞİL
Merhaba,
Aracınızı hangi marka model otomobille karşılaştırdınız bilmiyorum ama arazi aracı sınıfındaki bir aracı 15-16 yıl daha yeni teknoloji ürünü özellikle bir otomobil ile karşılaştırmak doğru değil.
Aracınızın yol tutuşunun etkileyen çok faktör var. Sırasıyla şu kontrolleri yapabiliriz:
1. Lastiklerinizin ölçüleri orjinal mi? Basınçlar fabrikanın önerdiği değerde mi?
2. Lastiklerinizin üretim tarihi nedir? Diş derinlikleri nedir? Marka modeli nedir? Eskimese dahi 4 yıl üzeri lastikler sertleşir ve tol tutmaz. Arazi için üretilmiş lastikler (AT, MT, extreme) asla yol lastiği kadar performanslı değildir.
3. Jantlarınızın içi temiz mi? Jantlarda biriken çamur stabilite problemlerine sebep olur.
4. Rot & Balans yaptırdınız mı?
5. Rot başlarını kontrol ettirdiniz mi? Boşluk olmadığına emin misiniz?
6. Aracınızın amortisörleri kaç km yaptı? Orjinal amortisörler mi? Muadil farklı bir marka mı?
7. Araçta uygulanmış GET ile yükseltme gibi yürüyene müdahale var mı?
Kendini dışarı atma eğilimi demişsiniz. Önden mi, arkadan mı kaymaya meyilli?
Aracınızı hangi marka model otomobille karşılaştırdınız bilmiyorum ama arazi aracı sınıfındaki bir aracı 15-16 yıl daha yeni teknoloji ürünü özellikle bir otomobil ile karşılaştırmak doğru değil.
Aracınızın yol tutuşunun etkileyen çok faktör var. Sırasıyla şu kontrolleri yapabiliriz:
1. Lastiklerinizin ölçüleri orjinal mi? Basınçlar fabrikanın önerdiği değerde mi?
2. Lastiklerinizin üretim tarihi nedir? Diş derinlikleri nedir? Marka modeli nedir? Eskimese dahi 4 yıl üzeri lastikler sertleşir ve tol tutmaz. Arazi için üretilmiş lastikler (AT, MT, extreme) asla yol lastiği kadar performanslı değildir.
3. Jantlarınızın içi temiz mi? Jantlarda biriken çamur stabilite problemlerine sebep olur.
4. Rot & Balans yaptırdınız mı?
5. Rot başlarını kontrol ettirdiniz mi? Boşluk olmadığına emin misiniz?
6. Aracınızın amortisörleri kaç km yaptı? Orjinal amortisörler mi? Muadil farklı bir marka mı?
7. Araçta uygulanmış GET ile yükseltme gibi yürüyene müdahale var mı?
Kendini dışarı atma eğilimi demişsiniz. Önden mi, arkadan mı kaymaya meyilli?
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Üstad bu yazdıklarınız çok nomal ve Suzuki için değil diğer (Eski) SUV modelleri içinde geçerli... Yeni model SUV'lar monocook yanlış yazmadıysam şasi türü yere yakın ve asvalt amaçlı..onlar da Otomobiller kadar stabil değil..özetle araç hafif arzazi bozuk yol ve aslavt karışımı..süspansiyon sis. daha uzun ve yumuşak..buda virajlarda denge kaybı ile geri döner herzaman..erkan-rkn yazdı: Örnegin otomobil ile 80-90 ile giribilen virajda dışarı kendini dışarı atma eğilimi gibi nornal olmayan davranış sergiliyor. Düz 120 üstü hızda ise düz çizgide aracı tutmak için çaba gerekiyor.
Site Admin
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Cevap için teşekkür ederim, beklentim şehir dışı yollarda 120-130 civarında sakin bir yolculuk, sizin eski yazılarınızda 170 le gittiğinizi okumuştum galiba. Araç araç tipinden ise sizin araç nasıl o hızlarda yol alabiliyor.?Offroadpassion yazdı:Üstad bu yazdıklarınız çok nomal ve Suzuki için değil diğer (Eski) SUV modelleri içinde geçerli... Yeni model SUV'lar monocook yanlış yazmadıysam şasi türü yere yakın ve asvalt amaçlı..onlar da Otomobiller kadar stabil değil..özetle araç hafif arzazi bozuk yol ve aslavt karışımı..süspansiyon sis. daha uzun ve yumuşak..buda virajlarda denge kaybı ile geri döner herzaman..erkan-rkn yazdı: Örnegin otomobil ile 80-90 ile giribilen virajda dışarı kendini dışarı atma eğilimi gibi nornal olmayan davranış sergiliyor. Düz 120 üstü hızda ise düz çizgide aracı tutmak için çaba gerekiyor.
Aynı model honda crv kullanıcısı da bizim aracın yol tutuşundan şikayet etmiş.
1997 model hyundai minibüs uzun yolda kullandım. Daha yüksek bir araç. Suzukinin 2001 model jlx değilde minibüsünü kullanıyor gibiyim.
Sizin eski aracınız jlx di galiba. Bu tür sıkıntı yaşadığınızı yazmamışsınız. Galiba hiç kimse yazmamış, forumda aradım.
Kendini arkadan kaymaya meyilli hissettiriyor. Zira direksiyona tepkileri normal.bbalta yazdı:Merhaba,
Aracınızı hangi marka model otomobille karşılaştırdınız bilmiyorum ama arazi aracı sınıfındaki bir aracı 15-16 yıl daha yeni teknoloji ürünü özellikle bir otomobil ile karşılaştırmak doğru değil.
Aracınızın yol tutuşunun etkileyen çok faktör var. Sırasıyla şu kontrolleri yapabiliriz:
1. Lastiklerinizin ölçüleri orjinal mi? Basınçlar fabrikanın önerdiği değerde mi?
2. Lastiklerinizin üretim tarihi nedir? Diş derinlikleri nedir? Marka modeli nedir? Eskimese dahi 4 yıl üzeri lastikler sertleşir ve tol tutmaz. Arazi için üretilmiş lastikler (AT, MT, extreme) asla yol lastiği kadar performanslı değildir.
3. Jantlarınızın içi temiz mi? Jantlarda biriken çamur stabilite problemlerine sebep olur.
4. Rot & Balans yaptırdınız mı?
5. Rot başlarını kontrol ettirdiniz mi? Boşluk olmadığına emin misiniz?
6. Aracınızın amortisörleri kaç km yaptı? Orjinal amortisörler mi? Muadil farklı bir marka mı?
7. Araçta uygulanmış GET ile yükseltme gibi yürüyene müdahale var mı?
Kendini dışarı atma eğilimi demişsiniz. Önden mi, arkadan mı kaymaya meyilli?
Ayrıca numaralarılı sorularınıza cevaben :
1. Lastikler orjinal ebata döndük. Eskiden değildi 225/70/15 di, şimdi 195/80/15 oldu.
2. lastik KUMHO 195 R 15 KL78 100 S. orta karar zannederim. Ayrıca bu ebat lastik bulmak zorlaştı.
3. Jantlar temiz. Temiz olmazsa balanstan titreşim yapar diye düşünüyorum.
4. Evet r/balans yapılmıştı.
5. R/ Balansçının tespitlerine göre uzun bir rot demiri var (orta rotmuydu ) değişti. Direksiyon, ve teker bilyaları vs. suzuki servisinde kontrol edildi.
6. Amortisörden bende süpheleniyorum ama patlak olduguna dair işaret nedir. Bozuk yok ve çukur ise sıkıntı yok gibi. Viraj ve hızda etkiliyor mu? Bunu servise sorarsak hemen değişelim abi muhabbeti olabilir diye önce araştırıyorum.
7. Araç tamamiyle orjinal görünümünde. Kupa ile şase arasında belli yerlerde 1,5 cm kaucuk var. Galiba oda orjinali.
Araç 50-70 km civarı sağa sola çekme yok.
Bir detay var, araç yüksek süratte dengesiz/dalgalı asfaltta yaylanma yapıyor.
Birde aracı durur haden (araımız otom. vites) ileri vitese takınca arka taraf biraz alçalıp geri viteste yükselmekte.
Acaba aracın arka dingil ekseni kayık olabilirmi? Bu sorun rot ayarında belli olmuor olabilir. Zira trafikte bazen gördüğüm araçlar oluyor. Araç düz gittiği halde biraz yan ilerliyor gibi, arka teker önü takip etmiyor. Bunu kontrol etmedim.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
yani eğimli yol geçilince salınım bir kaç defa daha devam ediyor.erkan-rkn yazdı:Bir detay var, araç yüksek süratte dengesiz/dalgalı asfaltta yaylanma yapıyor.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Amortisörlerin patlak olup olmadığını en kabaca şu şekilde kontrol edebilirsiniz. Tam amortisörün üst kısmından araca olabildiğince kuvvetli bastırın. Eğer araç anında geri yükseliyorsa sağlıklı diyebiliriz ama çok yavaş eski haline geliyorsa patlak denebilir. Bununla beraber amortisörlerde kaçakları da kontrol etmek lazım. Kaçak olmasa bile amortisörlerin belli bir ömrü var. Genelde 100bin-150bin km arası sağlıklı çalışırlar ama bu kullanım şekline çok bağlı. Arazi şartları bu süreyi kısaltır. En iyisi bu işten anlayan bir ustaya göstermeniz olacaktır. Yürüyen şakaya gelmez.
Lastikleriniz AT lastik. Yol lastiği kadar yol tutmayacaktır. Eğer arazide kullanmayacaksanız yol lastiğine geçmeyi düşünebilirsiniz.
Eksen kayıklığı olduğunu düşünmüyorum çünkü rot balansa girdi dediniz. Orada ortaya çıkardı diye düşünüyorum.
Lastikleriniz AT lastik. Yol lastiği kadar yol tutmayacaktır. Eğer arazide kullanmayacaksanız yol lastiğine geçmeyi düşünebilirsiniz.
Eksen kayıklığı olduğunu düşünmüyorum çünkü rot balansa girdi dediniz. Orada ortaya çıkardı diye düşünüyorum.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Hımm üstad o 2007-2012 arasında bendeki Suzuki Vitara JLX içindi..5,85 ayna mahruti çok özel ateşleme ayarları ve araç çok iyiydi..180 kadranı sonuna kadar çeviriyordu..tami km saati nekadar doğru tartışılır..zira orjinal lastik yok, ayna mahruti 5.85 olmuş lastik 30" olmuş vs..ancak performası öyle başka bir araç görmedim..2.5 V6 ile yürüyordum o o araca özel bir şeydi, hatta satığım arkadaştan 2 yıl sonra geri istedim satmadı..halada biniyor..O araç ile sadece düzlüklerde gazladım..viraj yüksek her araç için tabiki stabil degil ve çok güvenli degil..alışmak ve tanımak ayrı bir husus ve gereklilik..erkan-rkn yazdı:sizin eski yazılarınızda 170 le gittiğinizi okumuştum galiba. Araç araç tipinden ise sizin araç nasıl o hızlarda yol alabiliyor.?.
Site Admin
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Amortisörler şüpheli halde, kontrolü gerekli.bbalta yazdı: Lastikleriniz AT lastik. Yol lastiği kadar yol tutmayacaktır. Eğer arazide kullanmayacaksanız yol lastiğine geçmeyi düşünebilirsiniz.
Eksen kayıklığı olduğunu düşünmüyorum çünkü rot balansa girdi dediniz. Orada ortaya çıkardı diye düşünüyorum.
Lastikleri otoyol ve toprak yol kullanımından ve bu ebatta lastik bulmanın zorluğundan devam etmek durumundayım.
Eksen kayması kontrolünü birkaç Rot balanscıya danışacağım.
Araç şu anda yanımda olmadığından hemen çözemeyeceğim. Çözüme ulaşınca mutlaka paylaşırım.
Verdiğiniz fikirler için çok teşekkür ederim.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Aracımız benzınli, motor avansı kitapçıktan biraz faydalanıp değiştirdim, çekişi biraz arttı ama soğuk motor ilk çalıştırmada tıkırtılı ses verdi, bende optimum bir derece yakaladım. ama o hızlara çıkması imkansız, ateşleme ile ilgili değişikliği forumda paylaşmadıysanız zahmet olmazsa ipucu isterim. İnş bizde düz yolda, otoyolda zevkle binebililiriz. (120+)Offroadpassion yazdı:Hımm üstad o 2007-2012 arasında bendeki Suzuki Vitara JLX içindi..5,85 ayna mahruti çok özel ateşleme ayarları ve araç çok iyiydi..180 kadranı sonuna kadar çeviriyordu..tami km saati nekadar doğru tartışılır..zira orjinal lastik yok, ayna mahruti 5.85 olmuş lastik 30" olmuş vs..ancak performası öyle başka bir araç görmedim..2.5 V6 ile yürüyordum o o araca özel bir şeydi, hatta satığım arkadaştan 2 yıl sonra geri istedim satmadı..halada biniyor..O araç ile sadece düzlüklerde gazladım..viraj yüksek her araç için tabiki stabil degil ve çok güvenli degil..alışmak ve tanımak ayrı bir husus ve gereklilik..erkan-rkn yazdı:sizin eski yazılarınızda 170 le gittiğinizi okumuştum galiba. Araç araç tipinden ise sizin araç nasıl o hızlarda yol alabiliyor.?.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Evet, Hakan bey.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Suzuk Vitara JLX lerde Manual ve Otomatik vites arasında çekiş ve gidiş olarak çok ciddi fark var...Otomatik olanın gidişi Manual ile kıyas kabul etmez bazılarında sizde de olduğu gibi 120 dedimmi yapışır kalır..
Site Admin
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Motor aynıyken bu hız ve performans farkı sadece şanzıman mı sizce?
Ayrıca oksijen sensöründen süpheleniyorum , diğer sensörleri sadece yetkili servislermi kontrol edebilir. Sitede kendimizin anlayacağı yöntem yazısı görmedim.
Ayrıca oksijen sensöründen süpheleniyorum , diğer sensörleri sadece yetkili servislermi kontrol edebilir. Sitede kendimizin anlayacağı yöntem yazısı görmedim.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Otomatik şanzıman inanılmaz çalıyor performanstan maalesef. Forum'da Othar'ın JLX 3 kapı AT->MT şanzıman dönüşümü konusunu inceleyip bilgi sahibi olabilirsiniz.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
İlginize çok teşekkür ederim.bbalta yazdı:Otomatik şanzıman inanılmaz çalıyor performanstan maalesef. Forum'da Othar'ın JLX 3 kapı AT->MT şanzıman dönüşümü konusunu inceleyip bilgi sahibi olabilirsiniz.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Aynen birinci faktör otomatik şanzuman..ikincisi bazıları özellikle 2000 sonrası İspanyol 1.6 JLXlerinde yine bazıları (Hepsi değil) birde benim ayar vs faktörleri eklenince..demek doğru..servis servis usta usta gezmeyin..otomatikse okadar..aynen devam hiç uğraşmayın..
Site Admin
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Teşekkürler Hakan bey.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
- erkan-rkn
- Onbaşı
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 29 Şub 2016 10:55
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Hız ve Virajlarda Stabil Değil
Nihayet araçımız gelince ilgilendik ve sorun epeyce çözüldü. Neler yaptık!erkan-rkn yazdı:Amortisörler şüpheli halde, kontrolü gerekli.bbalta yazdı: Lastikleriniz AT lastik. Yol lastiği kadar yol tutmayacaktır. Eğer arazide kullanmayacaksanız yol lastiğine geçmeyi düşünebilirsiniz.
Eksen kayıklığı olduğunu düşünmüyorum çünkü rot balansa girdi dediniz. Orada ortaya çıkardı diye düşünüyorum.
Lastikleri otoyol ve toprak yol kullanımından ve bu ebatta lastik bulmanın zorluğundan devam etmek durumundayım.
Eksen kayması kontrolünü birkaç Rot balanscıya danışacağım.
Araç şu anda yanımda olmadığından hemen çözemeyeceğim. Çözüme ulaşınca mutlaka paylaşırım.
Verdiğiniz fikirler için çok teşekkür ederim.
Önlere Lassa competus asfalt lstiği takıldı. (Lastikçi arkadaşım lastik sorun olabileceğini söylemişti.)
Arka amortisörler salınım fazla olduğundan değişim yapıldı. (monroe adventure). (Amortisörcü normal desede ben salınımın normal olmadığını gördüğümden değiştik.)
Gidiş stabilitesi beklentimi eskiye nazaran telafi etti.
Diferansiyel ötmese otoyolda binek araçtan sessiz.
Barış ve Hakan beye cevapları için tekrar teşekkürler.
"Bir köy muhtarsız olmaz, bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz,
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
bir harf kâtipsiz olamaz; biliyorsun.
Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu memleket hâkimsiz olur?)''
Erkan KARAÇAM, İstanbul, 0216, 2001 Vitara jlx A/t
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 65 misafir