Suzuki Grand Vitara 1.9 DDis 2008 / Antifriz Değişimi

SUZUKI ISITMA SOGUTMA SISTEMLERI SORU VE PAYLAŞIMLARIMIZ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
guluctr
Er
Mesajlar: 23
Kayıt: 14 Ara 2016 23:07
Konum: Güzelyalı - İzmir
İletişim:

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDis 2008 / Antifriz Değişimi

Mesaj: # 252774Okunmamış mesaj guluctr
11 Şub 2017 16:35

Merhaba arkadaşlar,

Yeni üye olarak forumdan fazlasıyla yararlandım. Paylaşımcı arkadaşlarıma teşekkür ederim. Aşağıda anlatacağım işlemleri 1 aydan uzun zaman önce yaptım ve hala bir sorun yaşamadım ve sizinle paylaşmak istedim. Umarım birilerinin işine yarar.

Antifriz değişimi basit bir konu olmasına karşın sitede bu konuda bilgi paylaşılmamış (en azından ben bulamadım). Benim gibi acemi, istekli ve meraklılara kaynak olabilir düşüncesi ile elimden geldiğince anlatacağım. Değişim işi benim 3 saatimi aldı. (Çay molaları ve gevşeklik dahil :roll: ) Gözünüz korkmasın. Tekrar yapsam sanırım 20 dakikada ilk dolumu yaparım.

DİKKAT: Aşağıdaki bilgiler 2008 model Suzuki Grand Vitara 1.9 DDis model şahsi aracımı hedef alarak yaptığım paylaşımdır. Diğer modeller veya değişik konfigürasyon/model varsa lütfen dikkatli olun.

İlk olarak topladığım bilgiler: Kaynak : 99500-67J00-01E.pdf (Suzuki Grand Vitara Service Manuel'in JB419 motor için olan bölümü)

1. Soğutma suyu temin et (kapasitesi : 8.2 Lt)
2. Hava alma kapsülünün yerini bul
3. Boşaltma vanasından içindeki mevcut sıvıyı boşalt
4. Havasını alarak yeni sıvıyı doldur.
5. Kontrol.
İşlem tamam. MI? HAYIR. Bir sürü teknik detay var.

1. Soğutma suyu:
Hangi soğutma suyunu kullanmalıyız? İçinde kırmızı renk varsa sorun yok, kırmızı antifriz koy gitsin. Yeşil varsa yeşil koy gitsin. Diğer renkler varsa veya renksiz ise eyvah. Renk ayrımını diğer sayfalarda anlatmış arkadaşlarım. Kırmızı mineralli yeni teknoloji, kalite mal. Yeşil, eski teknoloji ve bu modelin orijinal antifrizi. Saf sudan antifrize, yeşil renkten kırmızıya dönülecekse sızıntı, akma, kokma olabilir dikkat. Diğer renkler bu model için uygun değil(miş). Ben saf sudan yeşile döndüm.
Resim

2. Hava alma kapsülü:
Bu na'let beni çok uğraştırdı. Yukarıda verdiğim manulde tam yeri gösterilmesine rağmen bulmam 2 saatimi aldı. Na'letin resmi ve yeri aşağıda.

Yeri ise resimde 1 ile gösterdiğim hizada motorun arka alt kısmında. Eee, el nasıl girecek, göz nasıl görecek? Elinde uzatmalı kameralı ekranı olanlar için kolay. Bizim gibi garibanlar için "Kör Yöntem":

- Hava filtresi hortumunu turbonun girişine gelen boru dahil olacak şekilde komple sök ki el girecek yer açılsın, (resimde görülen siyah hava hortumunu da sökmek gerekiyor)
- Arabanın önünde sol orta yarısında motora bakacak şekilde vaziyet al. (sonrası biraz sıkıntılı :) )
- Sol elini turbonun hava girişinin ordan dansöz kıvraklığı ile motor bloğunun arka - alt - orta kısmına sok.
- İşaret parmağın ile uzak taraftan gelen iki tane yere ve birbirine paralel boruları ve o yarım daire şekilli termostat parçasını tespit et.(aşağıdaki termostat resmine bak)
- Biraz geri ve yukarı gel.
- Çok az geri ve yukarıda yine aşağıda açıkça gösterdiğim sübap kapağı gibi olan plastik şeyi bul. İşte na'let alet bu alet.

Resim

Resim

Resim

Resim

Bu na'let dolum yaparken sistemde en az hava kalması için kullanacağımız na'let. Başka yerden veya teknikle havası alınabilir. Kompresör ile basınç uygulamak (çok tehlikeli! bence bilmeden yapmamak lazım), radyatör giriş hortumundan ve ya üst tarafta kalan bir soğutma borusu kelepçesinden hava alınabiliyormuş. Bana göre en sağlıklısı manueli takip etmek.

3. Boşaltma: (kolay iş)
Öncelikle sistemden ne kadar su boşaldığını tespit edebilmek için içi boş ve temiz bir kova buldum ve kovayı radyatör boşaltma vanasının altına koydum ve aşağıdaki vanayı söktüm. (Temizleyip yerine takmak için söktüm. Yoksa tamamen çıkartmaya gerek yok.) Yedek depoyu biraz yukarı kaldırarak yerin eğiminden şundan bundan etkilenmeden tüm eski sıvının boşalmasını sağladım. (Biraz da üfledim).Su boşaldıktan sonra yukarıda bahsettiğim vanayı açtım ve bir miktar daha su çıktı.
Resim

Alta koyduğum kovanın temiz olması çıkan sıvının ne durumda olduğunu kontrol etmek için de faydalı olabileceğini unutmamak lazım. Benden tam 7 lt saf su çıktı. (Soğutma sistemi kapasitesi 8.2 lt olmasına rağmen benim 7 lt koyacağım anlamına geliyor). Hafif paslı gibiydi ama temiz sayılır. Çok paslı ise, antifrizi koyduğumuzda kireç ve pastan sızdırmayan yerlerden sızıntı başlayacak ve bakım işi tamir işine dönüşecek.

4. Antifrizin konması:
Radyotör boşaltma tapasını yerine taktım. Na'let kapağın olduğu yeri kontrol altında tutmam gerektiğinden bir arkadaştan yardım aldım. O antifrizi yedek depoya boşaltırken bende parmağımla hava deliğinden çıkıp çıkmadığını kontrol ettim. Sıvı geldiğinde -burası önemli- sıvı boşa akarken na'let plastik kapağı yerine güzelce sıktım. Sonra yedek deponun max çizgisini aşmadan antifrizi koydum.
7 lt çıktığı için 6 litre antifriz, 1 lt saf su koymayı planladım. Benim aldığım antifriz hazır paket olduğundan normalde saf su ile karıştırmaya gerek yoktu ama sisteme güvenemediğimden 1 lt saf sudan zarar gelmez dedim.
Planladığım gibi olmadı. Sistem 5,5 lt antifriz aldı. Manuel'de işlem şu şekilde (kırmızı ile işaretli) açıklanıyor:
1) Close radiator drain plug.
2) Remove air ventilation plug (2) from thermostat assembly (3).
3) Fill degassing tank with coolant until coolant flow out from air ventilation plug, and then tighten air ventilation plug.
4) Fill degassing tank with coolant up to “MAXI” level mark (4).
5) Install degassing tank cap (1).
6) Run engine as follows in order to bleed air remained in engine and radiator.
a) Run engine at 1500 r/min until upper radiator hose is hot.(üst radyatör hortumu ısınana kadar 1500 rpm)
b) Race engine at 3500 r/min 4 times.(4 defa 3500 RPM'e gazla)
c) Run engine at 2000 r/min for 20 minutes.(20 dakika 2000 rpm)
d) Race engine at 3500 r/min 4 times.(4 defa 3500 RPM'e gazla)
NOTE: If coolant level comes lower than “MINI” level mark (5) during this step, perform the following procedures. (Yedek depo MIN altına düşmesin. Gerektiğinde MAX'a kadar doldur)
1. Stop engine and wait until engine is cooled.
2. Fill degassing tank with coolant up to “MAXI” level mark.
3. Repeat Step 6) again.

7) Stop engine and wait until engine is cooled.
8) Fill degassing tank with coolant up to “MAXI” level mark.


Bu işlemlerin ardından 0.5 lt daha aldı. Toplam 6 lt antifriz koymuş oldum. Uzun zamandır aracı kullanıyorum hala seviye max-min arasında. Sanırım içinde hala hava var. Ama termostat ve antifriz işini yapıyor. Hararet hala yapmadı, sorun yok.

5. Kontrol:
* Radyatör boşaltma vanası,
* Hortumların bağlantıları,
* Na'let kapak,
* Yedek depo kapağı,
* İçerdeki ısıtıcı radyatör ve hortumlarında sızdırma var mı?

İşlem tamam.
Grand Vitara 1.9
V-Strom DL650
İZMİR

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Antifriz Değişimi (2008 Grand Vitara 1.9 DDis)

Mesaj: # 252778Okunmamış mesaj Offroadpassion
11 Şub 2017 21:53

Süper keyifli bir anlatım, hem okudum hem güldüm hemde öğrendim, elinize emeklerinize sağlık öğretici bir paylaşım. Bizde zamanında tüm Suzukici dostlarımız için karşılık beklemeden yüzelerde işlem paylaştık, anlattık..devam etmesi güzel. Elinize sağlık. :)
Site Admin

guluctr
Er
Mesajlar: 23
Kayıt: 14 Ara 2016 23:07
Konum: Güzelyalı - İzmir
İletişim:

Re: Antifriz Değişimi (2008 Grand Vitara 1.9 DDis)

Mesaj: # 252779Okunmamış mesaj guluctr
11 Şub 2017 23:25

Rica ederim. Bu işlemi yapabilmek için bende sitedeki paylaşımlardan (ve bir kaç farklı kaynaktan) faydalandım. Benim de bir katkımın olması güzel bir duygu.
Grand Vitara 1.9
V-Strom DL650
İZMİR

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara 1.9 DDis 2008 / Antifriz Değişimi

Mesaj: # 252784Okunmamış mesaj oguz1134
12 Şub 2017 15:03

http://i58.photobucket.com/albums/g254/ ... 7gaubn.jpg


tüm fransızlarda bu termostatın oldugu yerde illa bu sibob kapagı olur.. ;)

termostatın actığı derecede haşlanmadan havasını sıçacıkken almak gerek..didim.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara 1.9 DDis 2008 / Antifriz Değişimi

Mesaj: # 252789Okunmamış mesaj Offroadpassion
12 Şub 2017 23:34

İyi dedin Oğuz abi, zira haşlanmış Suzukici mundar olur morgulus
Site Admin

guluctr
Er
Mesajlar: 23
Kayıt: 14 Ara 2016 23:07
Konum: Güzelyalı - İzmir
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara 1.9 DDis 2008 / Antifriz Değişimi

Mesaj: # 252796Okunmamış mesaj guluctr
13 Şub 2017 14:18

Mundar olmadan bu el orda nasıl dans edecek? Çok heyecanlandım şimdi :)

SM-N9005 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Grand Vitara 1.9
V-Strom DL650
İZMİR

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara 1.9 DDis 2008 / Antifriz Değişimi

Mesaj: # 252803Okunmamış mesaj Offroadpassion
14 Şub 2017 15:41

Siz operasyonu soğukken yaptınız veya araç baya bir ılındı, el yakmaz hale geldi vs mi ? merak ettim.. :roll: :roll:
Site Admin

guluctr
Er
Mesajlar: 23
Kayıt: 14 Ara 2016 23:07
Konum: Güzelyalı - İzmir
İletişim:

Re: Suzuki Grand Vitara 1.9 DDis 2008 / Antifriz Değişimi

Mesaj: # 252818Okunmamış mesaj guluctr
16 Şub 2017 11:28

4-5 saat çalışmamıştı. Yani soğuktu. Hava sıcaklığı 15 derece gibiydi.

SM-N9005 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Grand Vitara 1.9
V-Strom DL650
İZMİR

Cevapla

“SUZUKI ISITMA SOGUTMA SISTEMLERI” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 44 misafir