Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- dadas25
- Er
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 27 Mar 2011 19:07
- İletişim:
Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Benim 1993 model otomatik 1.6 Suzuki Vitara 16v 5k vitaram var lpgde at arabası gibi gidiyor vites atmakta zorlanıyor benzinde banamısın demiyor.
Aracı ilk çalıştırdığım zaman otomatikte 3 e 4e akdar 2000 - 3000 devir arası atıyo bazen 4000 devire çıkıyo ama 20 dk sonra araç 6000 devirlerde vites atmaya başlıyor sürekli ve aracı stop ettiğim zaman aracı tekrar çalıştıramıyorum araç illaki 5-10 dk dinlenecek sonra çalışacak bi türlü sebebini bulamadık ve burada anlayan bi usta yok kime götürsem biri beyinden biri şanzımandan biri elektrikten odur budur dolandırıyolar.
Acil yardımm lütfen kafayı yedirecek yoksa 20-30 liralık tüp alıyom 20 dk sonra tüp bitiyo :D nası iştir anlamadım yaptığı yol 15-20 kilometre yarısını yakmadan atıyo kaçak varmı diyede baktırdık sorun yok
Aracı ilk çalıştırdığım zaman otomatikte 3 e 4e akdar 2000 - 3000 devir arası atıyo bazen 4000 devire çıkıyo ama 20 dk sonra araç 6000 devirlerde vites atmaya başlıyor sürekli ve aracı stop ettiğim zaman aracı tekrar çalıştıramıyorum araç illaki 5-10 dk dinlenecek sonra çalışacak bi türlü sebebini bulamadık ve burada anlayan bi usta yok kime götürsem biri beyinden biri şanzımandan biri elektrikten odur budur dolandırıyolar.
Acil yardımm lütfen kafayı yedirecek yoksa 20-30 liralık tüp alıyom 20 dk sonra tüp bitiyo :D nası iştir anlamadım yaptığı yol 15-20 kilometre yarısını yakmadan atıyo kaçak varmı diyede baktırdık sorun yok
Re: LPG SORUNU
Büyük ihtimalle beyin yani ekü sıkıntılı yada regülatörde arıza var gibi gözüküyor kaçak yoksa regülarörü kontrol edin araç lpg ye geçtikten sonra regülatörde ısınıyormu devir daim gerçekleşiyormu sıcak su regülatörden geçiyormu aksi taktirde kafa donar araz tekler stop eder çiğ gaz atar yürümez vs......
Markası nedir hangi şehirdesiniz detayları yazarsanız illaki yardımcı olabiliriz bir şekilde...
Ayrıca sistem eski ise filitreleri kontrol etmekta fayda var sıralı sistemlerde 2 adet filitre vardır 1 tanesi kolay olan 10 000 km de değiştirilir deniyor ama ben ne zaman gitsem servise bakın derim birde 2. filitre var onun değişimi diğerine göre zor olduğundan ve ilk filitreden sonra gaz oraya gittiğinden daha seyrek kontrol edilir ve değişir siz ikisinede baktırın derim eski V6 aracımda 10000 km takıldıktan sonra bakmıştık durum içler acısı idi..
Markası nedir hangi şehirdesiniz detayları yazarsanız illaki yardımcı olabiliriz bir şekilde...
Ayrıca sistem eski ise filitreleri kontrol etmekta fayda var sıralı sistemlerde 2 adet filitre vardır 1 tanesi kolay olan 10 000 km de değiştirilir deniyor ama ben ne zaman gitsem servise bakın derim birde 2. filitre var onun değişimi diğerine göre zor olduğundan ve ilk filitreden sonra gaz oraya gittiğinden daha seyrek kontrol edilir ve değişir siz ikisinede baktırın derim eski V6 aracımda 10000 km takıldıktan sonra bakmıştık durum içler acısı idi..
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: LPG SORUNU
motor soğukken şanzman yağnın viskozitesi daha kalndır.Yani akşkanlığı azdır. Bu halde otomatik şanzman tirbunleri yağı doldurur. Isındığnda yağ akışkan hale gelip doldurmakta zorlanr tam dolduramaz bu sebeplede vites atması için gereken basınıcı daha yüksek devirlerde yakalar. Şanzımandan olma ihtimali daha yüksektir gibi
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: LPG SORUNU
sedece gecmıs olsun dıyorum cagların tehsısı banada mantıklı geldı
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- dadas25
- Er
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 27 Mar 2011 19:07
- İletişim:
Re: LPG Sorunu
lpg atikerin yardmlarınız için teşekkürler aydın/nazillide oturuyorum
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Durup düşünelim.dadas25 yazdı:Benim 1993 model otomatik 1.6 Suzuki Vitara 16v 5k vitaram var lpgde at arabası gibi gidiyor vites atmakta zorlanıyor benzinde banamısın demiyor.
1-Benzinde herşey normalmi = Evet normal = Araç gayet normal bir sorun olduğu düşünülemez.
2-LPG sistemine geçiyorum = herşey normalmi = Hayır araç....yapıyor = Sorun LPG sisteminde.
LPG sistemini, ECU (Elektronik Kontol/Beyin ünitesini) ve İç programını 1.6 araç için yazılıp atılıp atımadığını, Regülatör sistemini (Doğru bağlantı, Sıcak Su girişi Ok midir....) kontrollerini, basınç sensörlerini ve enjektör zamanlamalarını, işi bilen bir Ustanın elden geçirmesi gerekli bir durum diye düşünüyorum.
Hangi marka ise bulunduğun ilin Ana yetkili servisini bul ve sorunu orada çöz derim..
Anladığım LPG sisteminde ciddi bir sıkıntı mevcut.
Site Admin
- Sayım YILDIZ
- Onbaşı
- Mesajlar: 121
- Kayıt: 30 Oca 2012 16:23
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Arkadaşlar merhaba, Bir kaç gündür benim vitara (99 Md.1.6 5 kapı sıralı sistem Fema Gaz) gazda iken tekliyordu bu gün iyice arttı motor tamircime uğradım benzinde çalıştırdı hiç bir sorun yok,gaza geçince tekliyor LPG servise götürmemi söyledi, servis bilgisayara bağlayıp kontrol ettikten sonra uzun bir kargaburnuyla enjeksiyonlardan çıkan emme manifolduna giden 1,2,3 hortumları sıktığında motor stop edecek gibi oldu 4. hortumu sıktığında hiç bir şey olmadı ve 4.pistona yakıt gelmediğini söyledi aracı bırakmam gerektiğini enjeksiyonların kirlenmiş ve tıkanmış olabileceğinden temizleyeceğini, maliyetinin 150,00 lira olduğunu temziledikten sonra sorun devam ederse komple yenisi ile değiştirilmesi ve maliyetinin 250,00 lira civarında olduğunu ayrıca Lpg filtresinin orjinal olmadığını gaz kaçırdığını fiyatının 50,00 Lira olduğunu söyledi, benden önceki müşteriyede aynı filtrenin değişmesini ve orjinal olmadığını söylemişti açıkcası birazda gıcıklandım Servise müsait olduğumda gelirim dedim. Aklıma eski arızalı bir enjeksiyon alıp incelemek geldi başka bir servisten arızalı bir tane aldım evde hemen söktüm basit bir sistemi var elektromıknatıs, gömlek içerisinde yaylı bir pistona benzer(Valf) bir parçayı çalıştırıyor ve gaz giriş ve çıkışına kumanda ediyor. Hemen eve geldim aracımdaki üzerinde 4 adet enjeksiyon ve elektromıknatıs olan parçayı söktüm
resim 1,
yaptığım işlemleri arızalı olarak aldığım parça üzerinde fotoğrafladım
4. enjeksiyonu söktüm biraz kirlenmiş gibi görünüyordu üfledim bir kulak çöpü ile sildim diğerlerinide konrol ettikten sonra toparlayıp yerine taktım bağlantıları tamamladıktan sonra marşa bastım ne tekleme kalmıştı nede başka bir şey motor saat gibi çalıştı, bu da bana iyi bir tecrübe oldu.
resim 1,
yaptığım işlemleri arızalı olarak aldığım parça üzerinde fotoğrafladım
4. enjeksiyonu söktüm biraz kirlenmiş gibi görünüyordu üfledim bir kulak çöpü ile sildim diğerlerinide konrol ettikten sonra toparlayıp yerine taktım bağlantıları tamamladıktan sonra marşa bastım ne tekleme kalmıştı nede başka bir şey motor saat gibi çalıştı, bu da bana iyi bir tecrübe oldu.
Sayım YILDIZ (49)
MERSİN/Arslanköy
İkamet:Tarsus
Suzuki Vitara 99 mod.1.6 cc 5 kapı
"Av Bir Tutkudur."
MERSİN/Arslanköy
İkamet:Tarsus
Suzuki Vitara 99 mod.1.6 cc 5 kapı
"Av Bir Tutkudur."
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Elinize sağlık,
Başarılı bir deneme olmuş ve sonucuda tam istediğiniz gibi.
Geçmiş olsun, 150 TL cepte
Başarılı bir deneme olmuş ve sonucuda tam istediğiniz gibi.
Geçmiş olsun, 150 TL cepte
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Sayim bey fena takmışsınız kafayı. Meslek neydi hocam, bu işlere uzak değil herhalde
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Sayım YILDIZ
- Onbaşı
- Mesajlar: 121
- Kayıt: 30 Oca 2012 16:23
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Ben, Tarsusta 1985 ten itibaren Vergi Dairesinde Veznedarlık ve Mutemetlik, 1997 den sonra Malmüdürlüğü Milli Emlak Servisinde Milli Emlak Memuru son birkaç yılda Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni olarak görev yapmakta iken 2011 Temmuzunda emekli oldum,90 lı yıllarda ilk aracım 1953 model Williys'ti o bana çok şey öğretti,Avcı olduğumdan emekli oluncada Vitara aldım. Bu tip işlerle uğraşmak bir şeyler başarmak hoşuma gider,elektronikten anlamam ama mekanik ilgimi çeker.
Sayım YILDIZ (49)
MERSİN/Arslanköy
İkamet:Tarsus
Suzuki Vitara 99 mod.1.6 cc 5 kapı
"Av Bir Tutkudur."
MERSİN/Arslanköy
İkamet:Tarsus
Suzuki Vitara 99 mod.1.6 cc 5 kapı
"Av Bir Tutkudur."
- emberc
- Er
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 08 Eki 2016 15:20
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim bayağı bir sorunumla ilgili sayfaları okudum ama sorunlara çözüm bulamadım buraya yazmak istedim. 2007 JLX AL sahibiyim.Aracım 155binde ve tüplü. Sorunum şu ki sabahları aracıma binince 1 2 dk motoru ısıtıp yoluma devam ederim 1 2dk da gidince araç tüpe geçer. ama bir süre sonra biraz yokuşa geçince tüp kapanıyor ve uyarı veriyor. tüpü kapatıp açınca hiç bir sorun olmuyor tüpte devam ediyorum. yazın bu sorun yoktu kışın çıktı. acaba bunu yaşayanlar varsa sorun ne olabilir bilgi verebilen olursa sevinirim.
Bir diğer konu ise arabamın sürekli PO420 hatası vermesi.motor ışığı yanıyor. Katalizörsistemi verimi eşik değerinin altında gibi de açıklaması var. tüpçüme gidiyorum sorun yok lpg'yi fakir yakıt olarak görüyor ondan oluyor diyor. ama bu benim canımı çok sıktı. bu sorunla karşılaşıp gideren varsa yardımlarınızı bekliyorum. Saygılar...LPG markam BRC bu arada.
Bir diğer konu ise arabamın sürekli PO420 hatası vermesi.motor ışığı yanıyor. Katalizörsistemi verimi eşik değerinin altında gibi de açıklaması var. tüpçüme gidiyorum sorun yok lpg'yi fakir yakıt olarak görüyor ondan oluyor diyor. ama bu benim canımı çok sıktı. bu sorunla karşılaşıp gideren varsa yardımlarınızı bekliyorum. Saygılar...LPG markam BRC bu arada.
Koray MISIRCI JLX-AL 2.0 Benzinli 5kapı
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
LPG'sistemin komple kapanması yani elektriğinin kesilmesi varsa başka bir sorun..
LPG sisteminizin yokuşta gaza basınca devreden çıkması başka bir sorun..sanki bunu anlatmışsınız gibi..bununda en bilinen sebebi LPG enjektör kütüğünde düşük basınç sebebiyle yapar (Başka sebeplede olabilir) en bilineni budur.
ECU Hata codunuz için LPG'ci ustanızın yazılımdan biraz gaz miktarını arttırması gerekli. Ne zengin nede fakir karışım...yani ortası lazım..olması uyarı fakir karışım yönünde, çözüm enjektör milisaniyesi biraz daha açılacak..onu LPG'ciniz halleder..
LPG sisteminizin yokuşta gaza basınca devreden çıkması başka bir sorun..sanki bunu anlatmışsınız gibi..bununda en bilinen sebebi LPG enjektör kütüğünde düşük basınç sebebiyle yapar (Başka sebeplede olabilir) en bilineni budur.
ECU Hata codunuz için LPG'ci ustanızın yazılımdan biraz gaz miktarını arttırması gerekli. Ne zengin nede fakir karışım...yani ortası lazım..olması uyarı fakir karışım yönünde, çözüm enjektör milisaniyesi biraz daha açılacak..onu LPG'ciniz halleder..
Site Admin
-
- Çavuş
- Mesajlar: 253
- Kayıt: 06 Eyl 2015 00:47
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Kendini benzine atıyorsa lpg nin bakım zamanı gelmiştir. Her 10 binde filtresi, bir de belli aralıklarla regulator içindeki diyaframın değişmesi lazım. Arıza ışığına gelince. Benim araçtakiyle çok uğraştım neredeyse lpg profesörü oldum arızanız kat çıkışı ikinci oksijen sensorunden kaynaklı. Lpg yanması sonucu açığa çıkan oksijen miktarı değişimi çok hızlı. Bu yüzden beyin katalitikte bir sorun varmış gibi algılıyor. 3 adet çözümü var:emberc yazdı:Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim bayağı bir sorunumla ilgili sayfaları okudum ama sorunlara çözüm bulamadım buraya yazmak istedim. 2007 JLX AL sahibiyim.Aracım 155binde ve tüplü. Sorunum şu ki sabahları aracıma binince 1 2 dk motoru ısıtıp yoluma devam ederim 1 2dk da gidince araç tüpe geçer. ama bir süre sonra biraz yokuşa geçince tüp kapanıyor ve uyarı veriyor. tüpü kapatıp açınca hiç bir sorun olmuyor tüpte devam ediyorum. yazın bu sorun yoktu kışın çıktı. acaba bunu yaşayanlar varsa sorun ne olabilir bilgi verebilen olursa sevinirim.
Bir diğer konu ise arabamın sürekli PO420 hatası vermesi.motor ışığı yanıyor. Katalizörsistemi verimi eşik değerinin altında gibi de açıklaması var. tüpçüme gidiyorum sorun yok lpg'yi fakir yakıt olarak görüyor ondan oluyor diyor. ama bu benim canımı çok sıktı. bu sorunla karşılaşıp gideren varsa yardımlarınızı bekliyorum. Saygılar...LPG markam BRC bu arada.
1) lpg de uzun dönem yakıt değişim oranını yani ltft yi %8-10 arası zengin çalışacak şekilde yolda ayar yaptırmalısınız. Ülkemdeki lpgcileri bildiğimizden iyi bir usta bulmanız zor ama bulursanız bu yöntem arıza ışığını yakmaz
2) ikinci oksijen sensorunu söktürüp bağlandığı yere 1-2 adet ara borumsu birşey yaptırıp oksijen sensorunu egzoz borusundan uzaklaştıracaksınız. Böylece oksijen miktarındaki hızlı değişimi sensor algılayamıyor ve arıza ışığı yakmıyor.
3) oksijen sensorunun kablolarını kesip araya direnç ve kapasitor bağlamanız lazım.
2 ve 3. metotların Youtube da Amerikan menşeili videoları mevcut. Tabi bunları anlayıp ustanıza anlatabilmeniz ve ustanızın bunu anlayabilmesi lazım
Kolay gelsin
Demirhan ÜNLÜ / 1986
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
- emberc
- Er
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 08 Eki 2016 15:20
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Offroadpassion yazdı:LPG'sistemin komple kapanması yani elektriğinin kesilmesi varsa başka bir sorun..
LPG sisteminizin yokuşta gaza basınca devreden çıkması başka bir sorun..sanki bunu anlatmışsınız gibi..bununda en bilinen sebebi LPG enjektör kütüğünde düşük basınç sebebiyle yapar (Başka sebeplede olabilir) en bilineni budur.
ECU Hata codunuz için LPG'ci ustanızın yazılımdan biraz gaz miktarını arttırması gerekli. Ne zengin nede fakir karışım...yani ortası lazım..olması uyarı fakir karışım yönünde, çözüm enjektör milisaniyesi biraz daha açılacak..onu LPG'ciniz halleder..
Teşekkür ediyorum yanıtınız için. Ama aklıma takılan bir husus; bu yöntemle gazda biraz daha fazla yakıt yakacağım demek mi oluyor acaba? Saygılarımla.
Koray MISIRCI JLX-AL 2.0 Benzinli 5kapı
- emberc
- Er
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 08 Eki 2016 15:20
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Kendini benzine atıyorsa lpg nin bakım zamanı gelmiştir. Her 10 binde filtresi, bir de belli aralıklarla regulator içindeki diyaframın değişmesi lazım. Arıza ışığına gelince. Benim araçtakiyle çok uğraştım neredeyse lpg profesörü oldum arızanız kat çıkışı ikinci oksijen sensorunden kaynaklı. Lpg yanması sonucu açığa çıkan oksijen miktarı değişimi çok hızlı. Bu yüzden beyin katalitikte bir sorun varmış gibi algılıyor. 3 adet çözümü var:Demirhan yazdı:emberc yazdı:Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim bayağı bir sorunumla ilgili sayfaları okudum ama sorunlara çözüm bulamadım buraya yazmak istedim. 2007 JLX AL sahibiyim.Aracım 155binde ve tüplü. Sorunum şu ki sabahları aracıma binince 1 2 dk motoru ısıtıp yoluma devam ederim 1 2dk da gidince araç tüpe geçer. ama bir süre sonra biraz yokuşa geçince tüp kapanıyor ve uyarı veriyor. tüpü kapatıp açınca hiç bir sorun olmuyor tüpte devam ediyorum. yazın bu sorun yoktu kışın çıktı. acaba bunu yaşayanlar varsa sorun ne olabilir bilgi verebilen olursa sevinirim.
Bir diğer konu ise arabamın sürekli PO420 hatası vermesi.motor ışığı yanıyor. Katalizörsistemi verimi eşik değerinin altında gibi de açıklaması var. tüpçüme gidiyorum sorun yok lpg'yi fakir yakıt olarak görüyor ondan oluyor diyor. ama bu benim canımı çok sıktı. bu sorunla karşılaşıp gideren varsa yardımlarınızı bekliyorum. Saygılar...LPG markam BRC bu arada.
1) lpg de uzun dönem yakıt değişim oranını yani ltft yi %8-10 arası zengin çalışacak şekilde yolda ayar yaptırmalısınız. Ülkemdeki lpgcileri bildiğimizden iyi bir usta bulmanız zor ama bulursanız bu yöntem arıza ışığını yakmaz
2) ikinci oksijen sensorunu söktürüp bağlandığı yere 1-2 adet ara borumsu birşey yaptırıp oksijen sensorunu egzoz borusundan uzaklaştıracaksınız. Böylece oksijen miktarındaki hızlı değişimi sensor algılayamıyor ve arıza ışığı yakmıyor.
3) oksijen sensorunun kablolarını kesip araya direnç ve kapasitor bağlamanız lazım.
Demirhan Bey gerçekten dünya kadar araştırma yaptım bu kadar güzel açıklamalar görmedim emeğinize sağlık Tüpün bakımını yeni yaptırdım 2 ay oldu hatta filitreler tertemiz çıktı. Geçen yine çok yoğun trafikte dur kalk dur kalk dur kalk yaparken bu sefer araba komple stop etti.Ve gaza basınca araç çok hızlı etki vermiyor sanki 1 saniye sonra algılıyor bu ne olabilir acaba ? tamam araba ağır ama 2000 motor bir bmv ile neredeyse aynı kiloda kalkarken tepki vermemesi normal mi sizce ? Farkettiğim şu birincisi, sabahları ya tam ısınmıyor tüp iptal oluyor ama neden ? ikincisi dur kalkta çok yoğun trafikte gaz vermede bir problem oluşuyor ama neden ? :D bunları hâlâ bulamadım. Tüpçüm 2 kere dururken gaz ayarı yaptı ayarlar gayet güzel dedi. Anlamıyoruz ya ayarlar güzel he sağolsun uğraştı ama bilgisi o kadar demek ki bir şey diyemiyorum. Ama verdiğinin 3 madde çok mantıklı gerçekten. Admine de aynı soruyu sordum gengin karışıma çevirince daha çok mu yakarım ? 2. ve 3. maddeleriniz için kimlere gitmem lazım? gazcıların tarzı biz yapamayız abi diyip başından savdıkları için soruyorum Saygılar.
Koray MISIRCI JLX-AL 2.0 Benzinli 5kapı
-
- Çavuş
- Mesajlar: 253
- Kayıt: 06 Eyl 2015 00:47
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Stop etme olayı subap sıkıntısının belirtilerinden bir tanesi. Çekişten duşme ve çok yakma da subapları işaret eder. 50 ₺ ya kompresyon testi yaptırıp yol belirleyebilirsiniz.
Gaz ayarına gelince. Rolantide gaz ayarı olmaz. Alet laptopa bağlanıp yolda 30-40 km ayar yapılacak ama oyşe ustayı nerde bulacaksınız
Ankaradaysanız ve lpg kitini soylerseniz yardımcı olurum. Aracı %10 zenginde çalıştırmak menzilinizi çok duşurmez merak etmeyin.
Gaz ayarına gelince. Rolantide gaz ayarı olmaz. Alet laptopa bağlanıp yolda 30-40 km ayar yapılacak ama oyşe ustayı nerde bulacaksınız
Ankaradaysanız ve lpg kitini soylerseniz yardımcı olurum. Aracı %10 zenginde çalıştırmak menzilinizi çok duşurmez merak etmeyin.
Demirhan ÜNLÜ / 1986
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
- emberc
- Er
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 08 Eki 2016 15:20
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Demirhan yazdı:Stop etme olayı subap sıkıntısının belirtilerinden bir tanesi. Çekişten duşme ve çok yakma da subapları işaret eder. 50 ₺ ya kompresyon testi yaptırıp yol belirleyebilirsiniz.
Gaz ayarına gelince. Rolantide gaz ayarı olmaz. Alet laptopa bağlanıp yolda 30-40 km ayar yapılacak ama oyşe ustayı nerde bulacaksınız
Ankaradaysanız ve lpg kitini soylerseniz yardımcı olurum. Aracı %10 zenginde çalıştırmak menzilinizi çok duşurmez merak etmeyin.
Biraz geç oldu kusura bakmayın. İstanbuldayım aracı götürecek sürekli baktıracak vaktim de olmuyor iş dolayısıyla. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler
Koray MISIRCI JLX-AL 2.0 Benzinli 5kapı
- emberc
- Er
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 08 Eki 2016 15:20
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Arkadaşlar abilerim tekrardan merhaba. LPG'deki ufak tefek sorunları çok şükür hallettim. Lakin motor ışığını bir türlü çözemedim. Şunu farkettim tüpü kapatıp benzinde devam edince motor ışığı yine yanıyor. Yani motor ışığının yanma nedeni tüple alakalı değil gibi kendimce bir yorum yaptım. Işığı söndürüyorum. Benzinde devam ediyorum. 50-100 km sonra tekrar yanıyor. Hata kodu yine aynı P0420. Bu şekilde sorunla karşılaşan oldu mu acaba ? bu ışığın tüple alakalı olmadığını söyleyebilir miyiz? Çözüm bulan var mı? Herkese kazasız belasız günler dilerim.
Koray MISIRCI JLX-AL 2.0 Benzinli 5kapı
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Oksijen sensörü eşik değerleri hatalı demektir..(bank1 veya 2) Beyini (ECU) resetletin...50 km kadar benzinde kullanın..yanmassa sensör sağlam..LPG ayarı bozuktur...yanarsa Sensör bozuktur..kolay gelsin.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 28 Kas 2017 21:44
Re: Suzuki Vitara JLX - LPG Sorunum
Merhabalar;
Siteye ilk mesajım olmasından dolayı herkese saygılarımı sunarım. Aracım 2001 model Vitara JLX. 182000 orjinal km'de. Yakın zamanda edindiğim ilk arazi aracım. Lassa Competus Winter 2 kış lastikleri takılı. Soğuk motordan dizel araç gibi ses geldiğinden subap ayarı 10/15 yapıldı ilk hafta dizel araç sesi tamamen kayboldu. Son dönemde yine ses artmaya başladı veya ben çok fazla dinlediğimden öyle hissediyorum. Lakin motor ısınınca benzinli araç gibi ses geliyor. Subap ayarından sonra LPG ayarı da yaptırdım. Çeşitli zamanlarda yakıt tüketimi ile ilgili izleme yaptım. 78 TL'ye 188 km, 64 TL'ye 181 km, 74 TL'ye 171 km şehir içi şehir dışı karışık LPG'de yol yaptım. Ortalama 0,42 TL km'de yakıt tüketimim var. LPG ayarı yapılmadan evvel benzinden LPG'ye çok geç geçiyordu şu an o sorun ortadan kalktı çekişte de herhangi sorun yok. Yazdığım TL/km ortalamasına göre yaktı tüketimi bence fazla sizce nasıl? Dizel araç sesi büyük oranda azalsa da normal mi? Ekspertizde motor %88 çıkmıştı. İlgili ustalar motor sesine takılmamam gerektiğini aracın gayet sağlıklı olduğunu söylediler.
Saygıyla.
Siteye ilk mesajım olmasından dolayı herkese saygılarımı sunarım. Aracım 2001 model Vitara JLX. 182000 orjinal km'de. Yakın zamanda edindiğim ilk arazi aracım. Lassa Competus Winter 2 kış lastikleri takılı. Soğuk motordan dizel araç gibi ses geldiğinden subap ayarı 10/15 yapıldı ilk hafta dizel araç sesi tamamen kayboldu. Son dönemde yine ses artmaya başladı veya ben çok fazla dinlediğimden öyle hissediyorum. Lakin motor ısınınca benzinli araç gibi ses geliyor. Subap ayarından sonra LPG ayarı da yaptırdım. Çeşitli zamanlarda yakıt tüketimi ile ilgili izleme yaptım. 78 TL'ye 188 km, 64 TL'ye 181 km, 74 TL'ye 171 km şehir içi şehir dışı karışık LPG'de yol yaptım. Ortalama 0,42 TL km'de yakıt tüketimim var. LPG ayarı yapılmadan evvel benzinden LPG'ye çok geç geçiyordu şu an o sorun ortadan kalktı çekişte de herhangi sorun yok. Yazdığım TL/km ortalamasına göre yaktı tüketimi bence fazla sizce nasıl? Dizel araç sesi büyük oranda azalsa da normal mi? Ekspertizde motor %88 çıkmıştı. İlgili ustalar motor sesine takılmamam gerektiğini aracın gayet sağlıklı olduğunu söylediler.
Saygıyla.
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir