Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Selam arkadaslar hub nedir ne ise yarar benim aracim vitara 3 kapi 90 model jlx benim ön tekerin göbeginde hic bisey yok hub olunca ne oluyor bana biri anlatisa memmun olurum herkese selam
Hasan polat kayseri 99 model 5 kapı grand vitarav6
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Hub nedir
Hub denen parca kisaca on akslar ile proyanin birine baglandigi yerde bulunuyor. Amaci ise arac 4 cekerde degilken on akslari bosa cikarmak. Bunu yapinca yakittan tasarruf saglaniyor ve ek olarak asfaltta giderken on takimdaki yuku azaltip direksiyon rahatlatiliyor. Bunlar hissedilen kismi
Bide bu hublarin kullanilmasinin asil sebi var;
Bizim araclarin orta difransiyeli olmadigindan 4x4 modunda iken on ve arkaya verilen guc dagilimi %50-50 seklinde oluyor, yani arka 1 tur donuyorsa onlerde 1 tur donuyor.
On hublar olmasaydi, 4x2 konumunda iken on lastiklere bir kuvet uygulanmasa bile yolda giderken donen on lastikler, akslari ceviriyor akslar dondugunde de, on safti ceviriyorlar, buda arazi/aktarma/yavru sanzimanina belli bir oranda kontrolsuz yuk binmesi demek oluyor. Buda zamanla aktarma organlarina zarar veriyor. Yabancilar bu olaya transmission wind-up diyorlar
Ek bir not: Ozelikle kaygan olmayan, asfalt ve kuru zeminlerde on ve arka lastik donus turlarini degistigi duumlarda yani %50 %50 orani bozulmaya basladigi durumlarda aktarma organlarina zarar gelmemesi icin kesinlikle orta difransiyeli olmayan araclarin, 4x4 konumunda kullanilmamasi gerekmektedir.
Bu sebeple aktarma sisteminde orta difransiyeli olmayan araclarda ya bu hub sistemi kullaniyor ya on difransiyel icerisinden elektrikli veya havali bir sistemle ayirma yapiliyor (grand vitaralarda bole) yada porya kisminda degil ama yine aks uzerinde difransiyel tarafindan ayiran bir sistem kullaniliyor(bu nasil calisir cok iyi bilmiyorum)
Sizin aracinizda otomatik sistem varmi bilmiyorum ama normalde vitaralarda otomatik hub versiyonu vardir. Yok ise belki onceki sahibi direkt baglatmis olabilir otomatik hublar bozulunca, ama sanmiyorum. Asagida orjinal ve manuel vitara hublari icin resim ekliyorum.
Offroad sirasinda daha guvenilir oldugundan ve saglamlik olarak otomatiklerden daha dayanikli olduklarindan manuel olanlari tercih ediyoruz. Bir kotu yanlari var; 4 cekere almak istedigimizde inip on lastikleri tek tek klitlemek gerekiyor.
Orjinal Vitara otomatik hublari
Manuel huba ornek resim 1. Warnin OEM versiyonu 2.Warn marka Premium olan genelde daha pahali oldugundan cogumuzun aracinda siyah olandan var, Becceden alinan yani.
Asagidaki linktede ingilizce aciklamasini bulabilirsiniz
http://en.wikipedia.org/wiki/Locking_hubs
Bide bu hublarin kullanilmasinin asil sebi var;
Bizim araclarin orta difransiyeli olmadigindan 4x4 modunda iken on ve arkaya verilen guc dagilimi %50-50 seklinde oluyor, yani arka 1 tur donuyorsa onlerde 1 tur donuyor.
On hublar olmasaydi, 4x2 konumunda iken on lastiklere bir kuvet uygulanmasa bile yolda giderken donen on lastikler, akslari ceviriyor akslar dondugunde de, on safti ceviriyorlar, buda arazi/aktarma/yavru sanzimanina belli bir oranda kontrolsuz yuk binmesi demek oluyor. Buda zamanla aktarma organlarina zarar veriyor. Yabancilar bu olaya transmission wind-up diyorlar
Ek bir not: Ozelikle kaygan olmayan, asfalt ve kuru zeminlerde on ve arka lastik donus turlarini degistigi duumlarda yani %50 %50 orani bozulmaya basladigi durumlarda aktarma organlarina zarar gelmemesi icin kesinlikle orta difransiyeli olmayan araclarin, 4x4 konumunda kullanilmamasi gerekmektedir.
Bu sebeple aktarma sisteminde orta difransiyeli olmayan araclarda ya bu hub sistemi kullaniyor ya on difransiyel icerisinden elektrikli veya havali bir sistemle ayirma yapiliyor (grand vitaralarda bole) yada porya kisminda degil ama yine aks uzerinde difransiyel tarafindan ayiran bir sistem kullaniliyor(bu nasil calisir cok iyi bilmiyorum)
Sizin aracinizda otomatik sistem varmi bilmiyorum ama normalde vitaralarda otomatik hub versiyonu vardir. Yok ise belki onceki sahibi direkt baglatmis olabilir otomatik hublar bozulunca, ama sanmiyorum. Asagida orjinal ve manuel vitara hublari icin resim ekliyorum.
Offroad sirasinda daha guvenilir oldugundan ve saglamlik olarak otomatiklerden daha dayanikli olduklarindan manuel olanlari tercih ediyoruz. Bir kotu yanlari var; 4 cekere almak istedigimizde inip on lastikleri tek tek klitlemek gerekiyor.
Orjinal Vitara otomatik hublari
Manuel huba ornek resim 1. Warnin OEM versiyonu 2.Warn marka Premium olan genelde daha pahali oldugundan cogumuzun aracinda siyah olandan var, Becceden alinan yani.
Asagidaki linktede ingilizce aciklamasini bulabilirsiniz
http://en.wikipedia.org/wiki/Locking_hubs
En son othar tarafından 09 Şub 2014 02:43 tarihinde düzenlendi, toplamda 5 kere düzenlendi.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
Re: Hub nedir
cok tesekkür ederim cevabin icin Benim vitarada hic hub yok bi sey dikkatimi cekti arac 4x2 konumundayken bile ön defrasiyel dönüyor ben söyle anliyorum yanlis anlamissam düzeltin lütfen her halde hub 4x2deyken defransiyelin bosubosuna dönmesini engel oluyor bir sorumda örnegin hub devrede olsa biz 4x2konumunda gitsek ne olur ikinci soru manuel hub diyelim devre disi yaptik bos konumuna aldik arazi vitesini taktigimizda 4x4 konumuna girmezmi
Tekrar tesekkür ederim bu konulari yeni ögreniyorum kusura bakmayin selam
Tekrar tesekkür ederim bu konulari yeni ögreniyorum kusura bakmayin selam
Hasan polat kayseri 99 model 5 kapı grand vitarav6
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
Re: Hub nedir
Kafama takilan bi soru daha sizin araclarda yani hub kullanan arkadaslar aractan hub lari sökse cikarsa 4x4 konumuna gecmezmi herkese selam
Hasan polat kayseri 99 model 5 kapı grand vitarav6
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Hub nedir
Kusur da ne demek onemli olan size ve bilmeyen arkadaslara yardimci olabilmek, bu forumun amaclarindan biri de bu zaten
4x2 konumunda hublari kitledigimizde (devreye aldigimizda) araba ilerlediginde difransiyel donuyor, bu sekildeki kullanim zamanla arazi sanzimanina zarar vermeye basliyor. Free konum yani devre disina aldigimizda da (evet dogru anlamissiniz) bosuna donmesini engelliyor. Bosuna demeyelim bu arada neyse, hem on difteki asinmayi azaltiyor (daha uzun seneler hizmet demek bu) hemde arazi sanzimanina gelebilecek zararlari engelliyor.
2. sorunuza yanit ise: Manuel hub icin konusuyorum, hublari free konuma aldigimizda ve iceriden araci 4x4 konumuna ladigimizda, on dif yine donecek ama lastiklere kuvet iletemeyecek cunku akslar lastiklerden bagimsiz durumda olacaktir. Bu sekilde kullanim da hublara zarar verecektir. (Otomatik olanlar zaten 4x4 konumuna aldiginizda kendiliginden kitleniyorlar. 4x2 konumunda ise kendilginden devreden cikiyorlar.)
3. sorunuz ise aslinda 1le ayni gibi. Yani hublari soktugumuzde, porya ve akslar birbirine bagliysa yani lastigi cevirdigimizde aksta donuyorsa; on taraf 4x2 konumunda kendi hareketi ile donecektir, 4x4 konumunda ise direkt sanzimandan tahrikle donecektir.
Yani diyelim arazide kaldik ve arka tekerler bosa donuyor (patinajdalar) ve arac 4x2 konumunda ve onlerde hub yok ama sistem bagli oldugunda gaza bassakta onlastiklere guc gitmeyecektir. Cunku arazi sanzimandan on taraf ayrilmis olacaktir. 4x4 konumuna aldigimizda onlere guc gidecek ve arac (buyuk ihtimalle) oldugu yerden cikacaktir.
4x2 konumunda hublari kitledigimizde (devreye aldigimizda) araba ilerlediginde difransiyel donuyor, bu sekildeki kullanim zamanla arazi sanzimanina zarar vermeye basliyor. Free konum yani devre disina aldigimizda da (evet dogru anlamissiniz) bosuna donmesini engelliyor. Bosuna demeyelim bu arada neyse, hem on difteki asinmayi azaltiyor (daha uzun seneler hizmet demek bu) hemde arazi sanzimanina gelebilecek zararlari engelliyor.
2. sorunuza yanit ise: Manuel hub icin konusuyorum, hublari free konuma aldigimizda ve iceriden araci 4x4 konumuna ladigimizda, on dif yine donecek ama lastiklere kuvet iletemeyecek cunku akslar lastiklerden bagimsiz durumda olacaktir. Bu sekilde kullanim da hublara zarar verecektir. (Otomatik olanlar zaten 4x4 konumuna aldiginizda kendiliginden kitleniyorlar. 4x2 konumunda ise kendilginden devreden cikiyorlar.)
3. sorunuz ise aslinda 1le ayni gibi. Yani hublari soktugumuzde, porya ve akslar birbirine bagliysa yani lastigi cevirdigimizde aksta donuyorsa; on taraf 4x2 konumunda kendi hareketi ile donecektir, 4x4 konumunda ise direkt sanzimandan tahrikle donecektir.
Yani diyelim arazide kaldik ve arka tekerler bosa donuyor (patinajdalar) ve arac 4x2 konumunda ve onlerde hub yok ama sistem bagli oldugunda gaza bassakta onlastiklere guc gitmeyecektir. Cunku arazi sanzimandan on taraf ayrilmis olacaktir. 4x4 konumuna aldigimizda onlere guc gidecek ve arac (buyuk ihtimalle) oldugu yerden cikacaktir.
En son othar tarafından 10 Şub 2014 00:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Hub nedir
ilk mesajimda sanirim bir hata olmus duzeltiyorum simdi bu sebeple 3. soru geldi sanirsam kusura bakmayin.
Assagida duzelttigim yeri terkar yazdim.
Birde aracinizin on tekerlerinden birinin resmini burda paylasmaniz mumkunse, daha net inceleme sansimiz olur.
Assagida duzelttigim yeri terkar yazdim.
Not: Belki bilmiyorsunuzdur diye yazim. Vitaralarda onde ve arkada olmak uzere 2 adet difransiyel vardir. Mesajin bazi yerlerinde bahsettigim orta difransiyel genelde AWD/4WD (surekli 4 ceker, subarular mesela) araclarda sanziman bolumunde bulunur.On hublar olmasaydi, 4x2 konumunda iken on lastiklere bir kuvet uygulanmasa bile yolda giderken donen on lastikler, akslari ceviriyor akslar dondugunde de, on safti ceviriyorlar, buda arazi/aktarma/yavru sanzimanina belli bir oranda kontrolsuz yuk binmesi demek oluyor. Buda zamanla aktarma organlarina zarar veriyor. Yabancilar bu olaya transmission wind-up diyorlar
Ek bir not: Ozelikle kaygan olmayan, asfalt ve kuru zeminlerde on ve arka lastik donus turlarini degistigi duumlarda yani %50 %50 orani bozulmaya basladigi durumlarda aktarma organlarina zarar gelmemesi icin kesinlikle orta difransiyeli olmayan araclarin 4x4 konumunda kullanilmamasi gerekmektedir.
Birde aracinizin on tekerlerinden birinin resmini burda paylasmaniz mumkunse, daha net inceleme sansimiz olur.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
Re: Hub nedir
Selam otar usta cok iyi anlattinz ne oldugunu anladim coktesekkür ederim bizim kayseri de isin ras gelsin derler isin ras gelsin ben su an almanyadayim araba kayseride garajda iphone telimde resim cok ama yollayamadim ugrastim olmadi lebtobta deneyecegim eger becerebilirsem aracimin resimlerini yollayacagim tekrar tesekkürler istanbulda veya baska bi yerde site arkadaslarin bazan toplandigi yerler varsa sizlerle tanismayi isterdim cok iyisiniz tesekkürler herkese selam
Hasan polat kayseri 99 model 5 kapı grand vitarav6
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Hub nedir
Estafurullah daha usta kategorisinde degilim ama yinede tesekkurler iyi dilekleriniz icin.
Tabiki herzaman bekleriz toplantilarimiza, arac onemli degil elbet bir yer bulunur Toplantilarimizi genelde duyurular kismindan yapiyoruz ordan takip edebilirsiniz.
Ayrica fotograf ve video yuklemek icin assagidaki konulari incelerseniz fazlasiyla yardimci olacaktirlar.
viewtopic.php?f=40&t=3999
viewtopic.php?f=40&t=1962
Sevgiler
Tabiki herzaman bekleriz toplantilarimiza, arac onemli degil elbet bir yer bulunur Toplantilarimizi genelde duyurular kismindan yapiyoruz ordan takip edebilirsiniz.
Ayrica fotograf ve video yuklemek icin assagidaki konulari incelerseniz fazlasiyla yardimci olacaktirlar.
viewtopic.php?f=40&t=3999
viewtopic.php?f=40&t=1962
Sevgiler
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
Re: Hub nedir
Tesekkürler aypetten resim yollamaya calistim beceremedim aypon yada aypetten olmuyormu acaba selam
Hasan polat kayseri 99 model 5 kapı grand vitarav6
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18656
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Othar süper detaylı ve fotoğraf destekli açıklamaların için teşekkürler eline emeğine sağlık..
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Hakan abi nedemek, ben tesekkur ederim.. Bildigim kadarini acikladim..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
On lastiklerin gobeginin daha net ciktigi bir fotograf varsa elinizde, daha rahat yorum yapabiliriz.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- MudMonster
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1495
- Kayıt: 17 Ara 2012 00:07
- Konum: Ağrı
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Othar anlatım için teşekkürler bende hep merak etmişimdir vitarada hub var grand vitarada neden yok diye ama onda da dif içinde varmış öğrendim teşekkürler.
Selçuk TAVŞAN A Rh(+)
Yaş: Plakayı buldu 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR
Yaş: Plakayı buldu 31
2000 Suzuki Grand Vitara 2.5 V6 Otomatik
Memleket: HATAY/Payas
İSTANBULA DÖNÜŞ HAZIRLIĞI YAPIYOR
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Othar arkadasim ön lastigin göbegi bos hub falan yok bi kücük sac kapak var ici bos kutu gibi hub aldim manuel olandan varinca deneyecegim herkese selam
Hasan polat kayseri 99 model 5 kapı grand vitarav6
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Anladim hayirli olsun yeni hublar o zaman
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Tesekkürler selamothar yazdı:Anladim hayirli olsun yeni hublar o zaman
Hasan polat kayseri 99 model 5 kapı grand vitarav6
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
98-05 grand da olan sabit göbek takılı.. hub yok..
vakum motoruyla devreye giren grand defransiyeli takılı olabilir..
yada ön ler devreden cıkamadıgı için o şimdi paramparca muhabbetide olabilir..
anlamanın yolu..
sag taraftan ön ve arka tekerlek yerden 2 kriko ile 1 parmak havaya kaldırılmalı..4L vites devreye alınıp 1çi viteste yavaşça debriyajdan ayak cekilinçe ön + arka boşta ki tekerler dönmeli..egerki ön dönmezse fena para sıkışmış ondan dönmüyodur..
bir çift manuel hub alıp takılmalı şimdilik en ucuzundan 4x2 pozizyonuna alınıp..
vakum motoruyla devreye giren grand defransiyeli takılı olabilir..
yada ön ler devreden cıkamadıgı için o şimdi paramparca muhabbetide olabilir..
anlamanın yolu..
sag taraftan ön ve arka tekerlek yerden 2 kriko ile 1 parmak havaya kaldırılmalı..4L vites devreye alınıp 1çi viteste yavaşça debriyajdan ayak cekilinçe ön + arka boşta ki tekerler dönmeli..egerki ön dönmezse fena para sıkışmış ondan dönmüyodur..
bir çift manuel hub alıp takılmalı şimdilik en ucuzundan 4x2 pozizyonuna alınıp..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Selam oguz bey benim vitaranin ön askida iken tekeri dönderince ön defransiyelde bosta devamli dönüyor arazi vitesine aldigimda 4x4 sorun yok tahmin ederim ön göbekte bi seyler yapmislar sürekli takili gibi oluyor 1 yil bu sekilde kullandim hub nedir yeni ögrendim 2 tane manuel hub aldim varinca takacagim ben almanyada vitara kayseride garajda allah kavustunsun insallahyeni bi konu acacagim karburatör konusunda lutfen orayada bi cevap yazin selamoguz1134 yazdı:98-05 grand da olan sabit göbek takılı.. hub yok..
vakum motoruyla devreye giren grand defransiyeli takılı olabilir..
yada ön ler devreden cıkamadıgı için o şimdi paramparca muhabbetide olabilir..
anlamanın yolu..
sag taraftan ön ve arka tekerlek yerden 2 kriko ile 1 parmak havaya kaldırılmalı..4L vites devreye alınıp 1çi viteste yavaşça debriyajdan ayak cekilinçe ön + arka boşta ki tekerler dönmeli..egerki ön dönmezse fena para sıkışmış ondan dönmüyodur..
bir çift manuel hub alıp takılmalı şimdilik en ucuzundan 4x2 pozizyonuna alınıp..
Hasan polat kayseri 99 model 5 kapı grand vitarav6
- taner.eraslan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Polatgan yazdı:ön lastigin göbegi bos hub falan yok bi kücük sac kapak var ici bos kutu gibi
Bu iki yazılan arasında çelişki var. Tekerlek göbeğinde saç kapak dışında hiçbir şey yoksa aks tekerleğe nasıl bağlı ki sürekli beraber dönüyorlar?Polatgan yazdı:benim vitaranin ön askida iken tekeri dönderince ön defransiyelde bosta devamli dönüyor arazi vitesine aldigimda 4x4 sorun yok tahmin ederim ön göbekte bi seyler yapmislar sürekli takili gibi oluyor
Grand dif takılmış olsaydı tekerlek göbeğinde de birşeyler olması gerekmez miydi?oguz1134 yazdı:98-05 grand da olan sabit göbek takılı.. hub yok..
vakum motoruyla devreye giren grand defransiyeli takılı olabilir..
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
grand teker göbegi görünüyor..ortada..taner.eraslan yazdı: Grand dif takılmış olsaydı tekerlek göbeğinde de birşeyler olması gerekmez miydi?
yarışan vitara ya bu göbek takılır hep 4x4 olurdu..benm eski gördüklerimde..şimdilerde yarışanı yok sanırım..bulursanız inceleyin..
o kapak gibi şeyin içinde freze yuvası var ön akslar içine geciyor..tekere hareketi ordan veriyor..
grandın ön tekeri sökülünçe bu manzara cıkar..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Selam usta peki normal sartlarda hub olmayan vitara 4x4 e gecermi kesinlikle hub yok 4 x ya giriyor cikiyor ama bunu fark ettim arac 4 x4 te degilken yani arazi vitesine takilmamiskenyolda giderken ön defransiyel gine boslta dönüyor tahmin edersem teker göbeginin icicnde sabit bi durum yapmislar simdi tahmin ediyorumdurum böyle tr ye varinca daha iyi anlayacagim burda bi hub söktüm inceledim hub bos konumuda tekeri cevirince dif dönmüyor manuel hub aktif olunca tekeri cevirince difte dönüyor tr deki aracimi göbekten sabit yapmislar her hal tekrar selamtaner.eraslan yazdı:Polatgan yazdı:ön lastigin göbegi bos hub falan yok bi kücük sac kapak var ici bos kutu gibiBu iki yazılan arasında çelişki var. Tekerlek göbeğinde saç kapak dışında hiçbir şey yoksa aks tekerleğe nasıl bağlı ki sürekli beraber dönüyorlar?Polatgan yazdı:benim vitaranin ön askida iken tekeri dönderince ön defransiyelde bosta devamli dönüyor arazi vitesine aldigimda 4x4 sorun yok tahmin ederim ön göbekte bi seyler yapmislar sürekli takili gibi oluyor
Grand dif takılmış olsaydı tekerlek göbeğinde de birşeyler olması gerekmez miydi?oguz1134 yazdı:98-05 grand da olan sabit göbek takılı.. hub yok..
vakum motoruyla devreye giren grand defransiyeli takılı olabilir..
Hasan polat kayseri 99 model 5 kapı grand vitarav6
-
- Er
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 05 Şub 2014 21:29
- Konum: Almanya
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Selam oguz bey belki sizin dediginiz gibi 1 yil bu sekilde kullandim bir gun ava gidiyordum ön diften civvvvt diye bi ses geldi kesildi saga cektim baktim sanki yag filtreini contasinin yaninda tazzikli yag kacirir gibi bi ses geldi baktim bi sey görünmüyor bir kilometre sonra yine ayni ses bu sefer biraz daha uzun bi ses geldi indim arkadasa sen yavasca devam et ben bi bakiyim dedim normal asfaltta gidiyok 4x2 konumunda ses diften geliyor artik emin oldum orda hayret ettim 4x4 te degilim bu ön dif niye dönüyor sasirdim 50 km gitmistik en iyisi dönelim kis dagda kalmayalim diye döndük sanayiye gittim ustada anlamadi cünkü ses her zaman gelmiyordu usta ile 10 dakika gezdik ses gelmedi ustaya dedim sen su ön difi sök daga tasa gidiyoruz dagda kalmayalim dedim usta söktü ön difin icindeki bilyanin biri yatagindan boslamis demirin ustünde göbekten dönüyor tornaciya gittik bilyanin takildigi yuvarlak demirde biraz asinma vardi burayi kaynakla doldur yeniden tornada düzelt dedim tornaci öyle olmaz ben orayi biraz sisireyim bilya zor oturur bi daha axni seyi yapmaz dedi tamam yap dedim yapti frezede bilyanin girdigi yeri tirtikladi bilyayi yeni alayim dedim gerk yok bilya saglam bi daha ayni sorunu yasaman dedi tamam dedim gercek biya zor oturdu usta topladi bi daha bu sorunu yasamadim hub nedir bilseydim ozaman hub alir takardim ustada hic bahsetmedi kayseride bu araclarin iyi ustasi pek yok siz istanbulda sanslisiniz parca usta orda cok neyse basimdan gecen ufak bi ariza hikayesini sizlerle paylastim herkese selam oguz bey hub takinca asvalt yollarda dif bosu bosuna dönmeyecek yakit cekiste degisirmi sizce tekrar selamoguz1134 yazdı:grand teker göbegi görünüyor..ortada..taner.eraslan yazdı: Grand dif takılmış olsaydı tekerlek göbeğinde de birşeyler olması gerekmez miydi?
yarışan vitara ya bu göbek takılır hep 4x4 olurdu..benm eski gördüklerimde..şimdilerde yarışanı yok sanırım..bulursanız inceleyin..
o kapak gibi şeyin içinde freze yuvası var ön akslar içine geciyor..tekere hareketi ordan veriyor..
grandın ön tekeri sökülünçe bu manzara cıkar..
Hasan polat kayseri 99 model 5 kapı grand vitarav6
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
Yakitin dustugunu cok kisi soluyor. Ama hubla ilgili daha detayli bilgi verilen yazilarda ise bu konunun aslinda bir sehir efsanesi oldugu belirtiliyor.
Cekiste farki sadece direksiyon tam tur kiriliyken fark edersiniz, birde direksiyon hareketi biraz daha yumusak olur. Guc olarak ise hissedemiyeceginiz bir fark olacaktir. Cunku sadece on lastikler uzerine binen ekstra yuku ortadan kaldirmis oluyorsunuz. Ama zaten asil amaci lastikleri cevirmek olan bir sistem cokta bir agirlik getirmeyeceginden farki hissetmeniz zor olur.
Not: 4x2 konumunda On dif donuyor olsada sanzimandan ayrik oldugundan motora direkt bir yuk bindirmeyecektir. Sadece dolayli yoldan (on lastiklere binen yukten dolayi) az bir miktar yuk olacaktir.
Eski cj7imle olan tecrubelerim ise su sekilde olmustu; ilk aldigimda hub yoktu ve direkt bagliydi sistem. Hub taktiktan sonra direksiyon 4x2 modunda cok rahatliyordu (hidrolik olmadigindan fark daha rahat anlasiliyor). Yakitta ise gozle gorulur bir fark olmamisti.
Cekiste farki sadece direksiyon tam tur kiriliyken fark edersiniz, birde direksiyon hareketi biraz daha yumusak olur. Guc olarak ise hissedemiyeceginiz bir fark olacaktir. Cunku sadece on lastikler uzerine binen ekstra yuku ortadan kaldirmis oluyorsunuz. Ama zaten asil amaci lastikleri cevirmek olan bir sistem cokta bir agirlik getirmeyeceginden farki hissetmeniz zor olur.
Not: 4x2 konumunda On dif donuyor olsada sanzimandan ayrik oldugundan motora direkt bir yuk bindirmeyecektir. Sadece dolayli yoldan (on lastiklere binen yukten dolayi) az bir miktar yuk olacaktir.
Eski cj7imle olan tecrubelerim ise su sekilde olmustu; ilk aldigimda hub yoktu ve direkt bagliydi sistem. Hub taktiktan sonra direksiyon 4x2 modunda cok rahatliyordu (hidrolik olmadigindan fark daha rahat anlasiliyor). Yakitta ise gozle gorulur bir fark olmamisti.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Hub Hakkında Açıklama
bu aracları iyi tanıyan bi yere tercihan İstanbuldakilere bir götürmeniz gerek lifte kaldırıp 1 metreden bakınca anlar ve cözümüde bulurlar..
klavyeden tamir işi zor sanki beceremiyoz..
klavyeden tamir işi zor sanki beceremiyoz..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 65 misafir