LPG'li Araçlarda Sübap Erimesi Sorunu

SUZUKICİLERİN EĞİTİM VE ARAÇLAR HK BİLGİ PAYLAŞIM PLATFORMU

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

LPG'li Araçlarda Sübap Erimesi Sorunu

Mesaj: # 257465Okunmamış mesaj Offroadpassion
26 Şub 2020 09:00

LPG (Sıvılaştırılmış Petrol Gazı), benzinli araçlarda kullanılabiliyor. Bir LPG kiti genel olarak, yakıt tankı, LPG enjektörleri, ECU (elektronik beyin) ve dağıtıcı kablo hortum sisteminden oluşur.

Araçlarda motorda kullanılan :arrow: sübapların alaşım oranları farklılık göstermektedir. :arrow: Eski tip sübaplarda tamamen çelik kullanılıyordu. 2005 yılı ve sonrasında üretilen, Euro xx sınıfı araçlarda kullanılan sübaplarda, :arrow: magnezyum oranı arttırılmıştır.
subap-erimesi.png
subap-erimesi.png (288.18 KiB) 574 kere görüntülendi
İşte sorun burada başlıyor. LPG'nin ürettiği sıcaklık, benzinin ürettiği sıcaklığa göre çok daha fazladır.

Çelik ortalama :arrow: 1400 derecede erimeye başlarken, magnezyum için bu değer :arrow: 650 derece civarına denk gelir. Yani magnezyum, yüksek sıcaklıkta daha dayanıksız özetle bu tür sübaplar benzine göre ayarlanmış durumda..LPG uyumsuz..
yeni-ve-eski-subap.jpg
yeni-ve-eski-subap.jpg (25.41 KiB) 574 kere görüntülendi

Motoru kullanıma da bağlı olarak (çok yüksek devirlerde çalıştırma gibi) LPG'li araçta, zaman içerisinde, Özelliklede egzos kullanılan sübapları erimeye başlar. LPG ile yanan hava eksoz sübapı açıldığında portdan çıkarken süpapı istenilmeyen derecelere (ısıya) maruz bırakır, buda yavaş yavaş sübap ömrünü kısaltmaya başlar....aracınızı yüksek devirlerde kullanıyorsanız benzin moduna geçin.
yeni-ve-eski-subap3.jpg
yeni-ve-eski-subap3.jpg (38.94 KiB) 574 kere görüntülendi
Sübap erimesi belirtileri başladığında pek vakit kaybetmeden :arrow: tamircinize uğramanızda fayda var. Onarım işlemleri için gerekli olan malzemeleri şöyle sıralayabiliriz:

:arrow: 8/16 adet sübap (tercihen kaliteli çelikten üretilmiş)
:arrow: 8/16 adet sübap lastiği (keçesi)
:arrow: 8/16 adet sübap gaydı/sübap yuvası
:arrow: Silindir kapak contası
:arrow: Üst kapak contası
:arrow: Motor Yağı ve yağ filtresi(Motor söküleceğinden bu ikisi de yenilenecek)

Motorunuz söküldükten sonra, sübap değişim için bu işin ehli bir ustaya yönlendirilir. Usta sübapları yenileri ile değiştirerek gerekli ayarlamaları yapar. Son olarak motor toplanır, yağ ve yağ filtresi değişir ve işlem tamamdır.
Site Admin

Cevapla

“SUZUKI KULANICI EĞİTİM BİLGİLENDİRME” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 32 misafir