Kar ve Buzlu Zeminler
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Kötü hava şartlarında güvenli sürüş için, sürüş tekniğinin yanında, araçta bulundurulması gereken malzemeler de önemli rol oynuyor. Bu arada karlı ve buzlu havada trafiğe çıkacak sürücülerin sürüş stilini yol ve hava şartlarına uydurmk ve her zamankinden daha dikkatli araç kullanmak büyük önem taşıyor.
Sürüş teknikleri
- Bir kazadan kaçınmanın en iyi yolu önceden tahmin etmektir. Bu nedenle önünüzdeki araçla aranızdaki takip mesafesini normalin iki katına çıkarın. Manuel şanzımanlı araç kullananlar debriyaj pedalını dikkatli kullanmalı, pedalı sertçe bırakmamalı. Otomatik şanzımanlı araç kullananlarsa hızlanmalarda asla gaz pedalına sonuna kadar basmamalı.
- Buzlu ya da karla kaplı bir yokuş inerken mümkün olduğunca motorun frenleme gücünden faydalanılmalı, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılmalı.Uzun yokuş inişlerinde el frenini arka tekerleri kitlemeden bir-iki diş çekmek de faydalı olacakır
- Cam ve silecek süpürgeleri arasına karton koyarak soğuk gecelerde sileceklerin donup cama yapışmasını önlemeye çalışın.
- Camlar buğulandığında ise yan camlardan birini hafifçe aralayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hıza getirip ön cama yönlendirin.
- Sağlam bir çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacak yedek giysiler acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştıracaktır.
- Öndeki aracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz.
- Kar küreği, buz kazıyıcısı ve buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için en gerekli ekipmanlar arasında yer alıyor.
- Kar üzerinde tutunmayı sağlayan zincir, kış günlerinin en önemli yardımcılarında birisidir. Ancak zincirin takılmasında dikkat edilmesi gereken noktalar mevcuttur. Eski tip zincirleri takmak zaman ve araç gereç açısından yeni tiplerle karşılaştırıldığında oldukça zahmetlidir. Eski tip zinciri tekerleğe takabilmek için önce aracı krikoyla kaldırmak, ya da zinciri yola sererek aracı üzerine çıkarmak gerekir. Lastik tam olarak zincirin üzerine çıktığında dışta kalan baklalara üstteki halkaları takmak ve gergilerle sabitlemek gerekiyor. Zincir takma sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa zincirdeki baklaların tamamının aynı yönde durması ve herhangi bir dönmenin olmaması. Aksi halde zincir birkaç metre sonra kopabiliyor. Takmatik zincirleri takmak için zincirin kasnak görevini üstlenen çelik tel ya da halatın lastiğin üst tarafından geçirilmesi, bağlantı kancalarının takılması ve gergi lastiğiyle sabitlenmesi yeterli oluyor. Dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa, zincir takılı haldeyken 100-200 metre kadar gidip sonra durarak, zincirin yerleşmesiyle oluşan boşlukları, gergileri yeniden ayarlayarak ortadan kaldırmak. Böylece zincir tekerleği tam olarak saracağı için maksimum güvenlik sağlanmış olacaktır
- ancak daha da önemlisi ve eniyisi bir takım kış lastiği aracın gerek tutunmasını gerek viraj güvenliğini gerek fren güvenliğini kar ve buz şartlarında garantiler.
-sürüşün can alıcı noktası her zaman ani hareketlerden kaçınmaktır, ani gaz verme ani gaz kesme, ani fren, ani debriyaja basma yada bırakma aracın tutunmasını kesen hareketler olup tüm bunlar çok sakin yavaş hareketlerle gerçekleştirilmelidir.
- öndeki araç ile takip mesafesini öndeki aracın geçtiği noktayı baz alıp 6-7 saniye sonra orada olacak kadar mesafe ile ara bırakınız
Sürüş teknikleri
- Bir kazadan kaçınmanın en iyi yolu önceden tahmin etmektir. Bu nedenle önünüzdeki araçla aranızdaki takip mesafesini normalin iki katına çıkarın. Manuel şanzımanlı araç kullananlar debriyaj pedalını dikkatli kullanmalı, pedalı sertçe bırakmamalı. Otomatik şanzımanlı araç kullananlarsa hızlanmalarda asla gaz pedalına sonuna kadar basmamalı.
- Buzlu ya da karla kaplı bir yokuş inerken mümkün olduğunca motorun frenleme gücünden faydalanılmalı, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılmalı.Uzun yokuş inişlerinde el frenini arka tekerleri kitlemeden bir-iki diş çekmek de faydalı olacakır
- Cam ve silecek süpürgeleri arasına karton koyarak soğuk gecelerde sileceklerin donup cama yapışmasını önlemeye çalışın.
- Camlar buğulandığında ise yan camlardan birini hafifçe aralayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hıza getirip ön cama yönlendirin.
- Sağlam bir çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacak yedek giysiler acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştıracaktır.
- Öndeki aracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz.
- Kar küreği, buz kazıyıcısı ve buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için en gerekli ekipmanlar arasında yer alıyor.
- Kar üzerinde tutunmayı sağlayan zincir, kış günlerinin en önemli yardımcılarında birisidir. Ancak zincirin takılmasında dikkat edilmesi gereken noktalar mevcuttur. Eski tip zincirleri takmak zaman ve araç gereç açısından yeni tiplerle karşılaştırıldığında oldukça zahmetlidir. Eski tip zinciri tekerleğe takabilmek için önce aracı krikoyla kaldırmak, ya da zinciri yola sererek aracı üzerine çıkarmak gerekir. Lastik tam olarak zincirin üzerine çıktığında dışta kalan baklalara üstteki halkaları takmak ve gergilerle sabitlemek gerekiyor. Zincir takma sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa zincirdeki baklaların tamamının aynı yönde durması ve herhangi bir dönmenin olmaması. Aksi halde zincir birkaç metre sonra kopabiliyor. Takmatik zincirleri takmak için zincirin kasnak görevini üstlenen çelik tel ya da halatın lastiğin üst tarafından geçirilmesi, bağlantı kancalarının takılması ve gergi lastiğiyle sabitlenmesi yeterli oluyor. Dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa, zincir takılı haldeyken 100-200 metre kadar gidip sonra durarak, zincirin yerleşmesiyle oluşan boşlukları, gergileri yeniden ayarlayarak ortadan kaldırmak. Böylece zincir tekerleği tam olarak saracağı için maksimum güvenlik sağlanmış olacaktır
- ancak daha da önemlisi ve eniyisi bir takım kış lastiği aracın gerek tutunmasını gerek viraj güvenliğini gerek fren güvenliğini kar ve buz şartlarında garantiler.
-sürüşün can alıcı noktası her zaman ani hareketlerden kaçınmaktır, ani gaz verme ani gaz kesme, ani fren, ani debriyaja basma yada bırakma aracın tutunmasını kesen hareketler olup tüm bunlar çok sakin yavaş hareketlerle gerçekleştirilmelidir.
- öndeki araç ile takip mesafesini öndeki aracın geçtiği noktayı baz alıp 6-7 saniye sonra orada olacak kadar mesafe ile ara bırakınız
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
Karlı ve buzlu havada 4x4 araçlarda nelere dikkat edilmeli?
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-h ... t-edilmeli
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-h ... t-edilmeli
En son izogrand tarafından 28 Ara 2011 18:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
Karlı ve buzlu havada yola çıkmadan önce aracımızı nasıl kontrol etmeliyiz?
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-h ... -etmeliyiz
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-h ... -etmeliyiz
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
Karlı ve buzlu zemınlerde her zamant emkınlı olmak heyecan yapmamak lazım ozellıkle dıreksıyon hakımıyetını kaybedersek bugun sabah aracımla arazıde gezerken direksıyon hakımıyetımı (tahmını30-40 km hızla) kaybettım araba 3-4 kez dondu saranpole uctum derken arka sol teker yol kenarında bır kayaya vurdu ve kurtuldum cok sukur kısa gunun karı canımızı kurtardık zararı ıse arka sol aks bılyası dagılmıs aksıyon otodan yenısını sıparıs ettık
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
Karlı ve buzlu zeminde yokuş yukarı giderken nelere dikkat edilmeli?
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-z ... t-edilmeli
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-z ... t-edilmeli
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
Karlı ve buzlu zeminde araç nasıl kaldırılır ve hızlandırılır?
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-z ... landirilir
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-z ... landirilir
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
Karlı ve buzlu zeminde rampa inerken nelere dikkat edilmeli?
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-z ... t-edilmeli
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-z ... t-edilmeli
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
Karlı ve buzlu zeminde araç savrulursa ne yapmak gerekir?
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-z ... ak-gerekir
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-z ... ak-gerekir
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
.Karlı ve buzlu yolda takip mesafesini nasıl ayarlamalıyız?
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-y ... rlamaliyiz
http://www.uzmantv.com/karli-ve-buzlu-y ... rlamaliyiz
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- antalya_mehmet
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 609
- Kayıt: 28 Eyl 2011 13:42
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: KAR VE BUZLU ZEMİLER
Teşekkürler, her bir bilgi için.
Mehmet ÇAKIRER B Rh+
1995 Vitara V6 2.0 (Design by Oguz1134)
Nam- diğer "prototype"
Yaş 37
Alanya / ANTALYA
1995 Vitara V6 2.0 (Design by Oguz1134)
Nam- diğer "prototype"
Yaş 37
Alanya / ANTALYA
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir