vitara 1.6 jlx
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- s3rv3r
- Er
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 12 Eki 2010 00:00
- İletişim:
vitara 1.6 jlx
Selamlar bir konu açıyorum öyle kalıyor sohbetleri takip etmek daha keyifli geliyor ..aracıma irşeyler yaptım fakat terslikler var gibi size danışayım dedim...
get ile bi yükseltme yaptım fakat biraz fazla oldu heralde önler 35mm arkalar 35 mm + 5mm 2 parça fakat orjinalde helezyonların üzerindeki lastiklrin üzerinde takozlar arka amörtisörler ve def. salıncağı kasma yapıyor gibi ama :S ,lastikler 195 leri söktüm satılık bekliyor:) bf goodrich all terrian 215-75 15 taktım , fakat fren mesafesi uzadı birde araba tekne gibi sallanıyor ya:) arka ayrı ön ayrı arabadan soğudum...
Ne yapılabilir önerilerinizi ve görüşlerinizi bekliyorum
get ile bi yükseltme yaptım fakat biraz fazla oldu heralde önler 35mm arkalar 35 mm + 5mm 2 parça fakat orjinalde helezyonların üzerindeki lastiklrin üzerinde takozlar arka amörtisörler ve def. salıncağı kasma yapıyor gibi ama :S ,lastikler 195 leri söktüm satılık bekliyor:) bf goodrich all terrian 215-75 15 taktım , fakat fren mesafesi uzadı birde araba tekne gibi sallanıyor ya:) arka ayrı ön ayrı arabadan soğudum...
Ne yapılabilir önerilerinizi ve görüşlerinizi bekliyorum
Server DATCA (86)
1.6 jlx 3 k. 1999
Muğla -Gökova/Akyaka
1.6 jlx 3 k. 1999
Muğla -Gökova/Akyaka
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: vitara 1.6 jlx
Server; JLX lerin şase yapısından dolayı ön ve arkada kullanacağınız getlerin ölçüleri farklı olmak zorunda . Eğer aynı yükseklikte parçaları kullanırsanız, önde ve arkada alacağınız ölçüler farklı olacaktır. BU da kasma yada tatsız sonuçlara neden olur, yayların üzerine uyguladığınız orana paralel amortisöleri, arka diferansiyeli de besleyip kontrol etmemiz , ve diğer kablo boru ve hortumları da gözönünde bulundurmanız gerekir. Fazla oldu galiba demişsiniz, bende adabı ile yapılmış, 5 cm den fazla yükseltme aparatları var, ama hiç bir kasma germe sallanma vs yok. İşlemi gözden geçirin
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: vitara 1.6 jlx
Antalya ya yolunuz düşerse el atalım
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
-
- Er
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 19 Ara 2011 22:53
- İletişim:
Re: vitara 1.6 jlx
selamlar oncelıkle aracınız okadar fazla getle yukseltılmesı tamamiyle yanlış aracınızın süspansiyon sisteminin bütün açılarını olçulari bozuluyor on aks ların kasıntıda kalıyor yukselmenın en saglıklısı yukseltme kıtı ıle yukseltmek ıyı gunler
- s3rv3r
- Er
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 12 Eki 2010 00:00
- İletişim:
Re: vitara 1.6 jlx
Abi ilgin için teşekkür ederim; şuan aracadımda önde 35mm arkada 40mm get var aracın duruşu bana göre güzel şuan yerden çamurluk mesafelerini ölçmüştüm ama hatırlamıyorum önler arkadan 4-5 cm gibi düşüktü ,fakat arka difransiyal üzerinde takoz yok ama oradan kasma yapıyor mu bilmiyorum tamircimin bakması lazım,fren ve dif.yağ havalandırma borusu gayet normal.Benim kafamın talıkdığı arka amörtisorler kısa geliyor olabilir mi onu bilemiyorum.2-3 defa sol arka tekerin set tümsek vs. yerlerden biraz hızlı geçince (sola dönüşte) boşa kalktığını farkettim, bunun sebebini merak ediyorum normalmidir???Birde asıl derdim getlerden sonra araç önden ve arkadan sağ ve sola yere paralel olarak tekne gibi sallanıyor (arka sağa solada yapıor) tamircim kontrol etti alt takımı denge kolları vs hiçbir boşluk yok..Aracın dingil mes. kısalığından ve genetik bir özellik olarak düşünüp,kabul edip devam mi etmek lazım )) Bunlarada istinaden aracın fiziki yapısını bozarak aracın fren mesafesinin uzaması mantıken normal gibi :S4L yazdı:Server; JLX lerin şase yapısından dolayı ön ve arkada kullanacağınız getlerin ölçüleri farklı olmak zorunda . Eğer aynı yükseklikte parçaları kullanırsanız, önde ve arkada alacağınız ölçüler farklı olacaktır. BU da kasma yada tatsız sonuçlara neden olur, yayların üzerine uyguladığınız orana paralel amortisöleri, arka diferansiyeli de besleyip kontrol etmemiz , ve diğer kablo boru ve hortumları da gözönünde bulundurmanız gerekir. Fazla oldu galiba demişsiniz, bende adabı ile yapılmış, 5 cm den fazla yükseltme aparatları var, ama hiç bir kasma germe sallanma vs yok. İşlemi gözden geçirin
uzun oldu biraz ama Teşekkür ediyorum
En son s3rv3r tarafından 24 Oca 2012 06:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Server DATCA (86)
1.6 jlx 3 k. 1999
Muğla -Gökova/Akyaka
1.6 jlx 3 k. 1999
Muğla -Gökova/Akyaka
- s3rv3r
- Er
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 12 Eki 2010 00:00
- İletişim:
Re: vitara 1.6 jlx
Perçin abi; bizim işler yaz sezonunda kışın yorar antalya yani bu araç km de 30 ila 35 krş arası lpg yakıyor ya ) şimdilik bu şekilde çözme yolları peşindeyim... ama teşekkür ediyorum olmadı yaz sezonu sonu bakıcazpersumer yazdı:Antalya ya yolunuz düşerse el atalım
En son s3rv3r tarafından 24 Oca 2012 06:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Server DATCA (86)
1.6 jlx 3 k. 1999
Muğla -Gökova/Akyaka
1.6 jlx 3 k. 1999
Muğla -Gökova/Akyaka
- s3rv3r
- Er
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 12 Eki 2010 00:00
- İletişim:
Re: vitara 1.6 jlx
Teşekkür ediyorum biliyorum bende beccenin kitlerini hatta burada full becce yapımı bir grand vitara 3k var (alt koruma,demir tampon,vinç ani morti arka diff.kili vsss..)arkadaşımda o paraları harcıyacak olsam düşünmem ) Uygun yollardan hafif - orta arazi için aracı donatmak... ilk amaç görüntü!!hüseyin aksiyon yazdı:selamlar oncelıkle aracınız okadar fazla getle yukseltılmesı tamamiyle yanlış aracınızın süspansiyon sisteminin bütün açılarını olçulari bozuluyor on aks ların kasıntıda kalıyor yukselmenın en saglıklısı becce nın yukseltme kıtı ıle yukseltmek ıyı gunler
Teşekkürler...
Server DATCA (86)
1.6 jlx 3 k. 1999
Muğla -Gökova/Akyaka
1.6 jlx 3 k. 1999
Muğla -Gökova/Akyaka
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: vitara 1.6 jlx
Server Bey yükseltmeyi sadece helezonlara yaptıysanız sıkıntı bundan kaynaklanabilir, amortisörlere de get konuldu mu?
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: vitara 1.6 jlx
Üstad aşağıda dediklerimi uygularsan sorunlar çözülür.
1-Ön 35 mm arka 50 mm get/takoz ile aracın eskisi gibi düz durur, yolda dengeli olur.
2-Ön dif askı kollarını mutlaka uzunları ile değiştir.
3-Arka defransiyel üzerinede 5 Cm takoz gerekli, modifikasyon için çizimler bölümümüzde hepsi var.
4-Araç liftde iken tüm hidrolik ve havalandırma hortumları ve el fren tellerin serbest olmalı.
Bunları yaparsan sorun yaşamassın , yapmassan bir çok arızaya hazır ol , Araç stabilitesi için kullanımın çogunlugu asvaltda ise viraj denge çubuk deliklerini 2 cm geriden delerek kaydır ve tak. Yok arazide daha iyi olsun diyorsan sök at, yolda dikkatli kullan.
Bu yazdıklarım yüzlerce kez yapılmış test edilmiş, sorunsuz çalışma için değişmez kurallardır. Aracını güle güle kullanmak nasip olsun.
1-Ön 35 mm arka 50 mm get/takoz ile aracın eskisi gibi düz durur, yolda dengeli olur.
2-Ön dif askı kollarını mutlaka uzunları ile değiştir.
3-Arka defransiyel üzerinede 5 Cm takoz gerekli, modifikasyon için çizimler bölümümüzde hepsi var.
4-Araç liftde iken tüm hidrolik ve havalandırma hortumları ve el fren tellerin serbest olmalı.
Bunları yaparsan sorun yaşamassın , yapmassan bir çok arızaya hazır ol , Araç stabilitesi için kullanımın çogunlugu asvaltda ise viraj denge çubuk deliklerini 2 cm geriden delerek kaydır ve tak. Yok arazide daha iyi olsun diyorsan sök at, yolda dikkatli kullan.
Bu yazdıklarım yüzlerce kez yapılmış test edilmiş, sorunsuz çalışma için değişmez kurallardır. Aracını güle güle kullanmak nasip olsun.
Site Admin
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir