SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
Merhaba Arkadaşlar,
Biz ne kadar kullanıcı olarak biliyorsakta yeni arkadaşlara bilgi vermesi açısından ekliyorum.
Araç kılavuzundan aldığım ve kendi uygulamamdan;
Araç 2H konumunda varsayıyoruz, 4H moduna geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 4H konumuna al.
4- otomatik vitesi D moduna al, (arazi koşullarına göre L veya 2 olabilir) devam et.
* Maksimum hız 80km.
** Sert zeminde kullanma.
4H den 4L konumuna geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 4L konumuna al.
4- otomatik vitesi L moduna al, (arazi koşullarına göre 2 olabilir) devam et.
* Maksimum hız 25km.
** Sert zeminde kesinlikle kullanma.
*** Mümkün olduğunca düz git.
**** 4L den 4H ye geçişte aynı.
4H veya 4L den 2H ye geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 2H konumuna al.
4- otomatik vitesi R moduna al,
5- Önlerden çıt çıt sesi (hub tırnaklarının sesi) gelene kadar 1-2 metre geri git. Ses her zaman gelmeyebilir yada duymaya bilirsiniz kulak zamanla alışıyor, siz yinede 1-2 metre geri gidin.
6- otomatik vitesi D ye al, devam et.
* Normal sürüş modudur , yola devam.
*** Hublar devreden çıkmaz ise zamanla tırnakları aşınıp bozulabiliyor.
Burda hız sınırı için bi değer yok aslında bu değerler benim tecrübelerimden çıkardığım değerlendirme. Kasıntıların fazla olacağı ve zorlamanın anlamı olmadığını düşündüğüm için bu sınırlara uymaya çalışıyorum. Çünkü bizim araçlarda orta difransiyel yok, 4 çekerde sert zeminde kasıntılar olması normal, buna birde hız ekleyerek şartları zorlamamak lazım.
Biz ne kadar kullanıcı olarak biliyorsakta yeni arkadaşlara bilgi vermesi açısından ekliyorum.
Araç kılavuzundan aldığım ve kendi uygulamamdan;
Araç 2H konumunda varsayıyoruz, 4H moduna geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 4H konumuna al.
4- otomatik vitesi D moduna al, (arazi koşullarına göre L veya 2 olabilir) devam et.
* Maksimum hız 80km.
** Sert zeminde kullanma.
4H den 4L konumuna geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 4L konumuna al.
4- otomatik vitesi L moduna al, (arazi koşullarına göre 2 olabilir) devam et.
* Maksimum hız 25km.
** Sert zeminde kesinlikle kullanma.
*** Mümkün olduğunca düz git.
**** 4L den 4H ye geçişte aynı.
4H veya 4L den 2H ye geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 2H konumuna al.
4- otomatik vitesi R moduna al,
5- Önlerden çıt çıt sesi (hub tırnaklarının sesi) gelene kadar 1-2 metre geri git. Ses her zaman gelmeyebilir yada duymaya bilirsiniz kulak zamanla alışıyor, siz yinede 1-2 metre geri gidin.
6- otomatik vitesi D ye al, devam et.
* Normal sürüş modudur , yola devam.
*** Hublar devreden çıkmaz ise zamanla tırnakları aşınıp bozulabiliyor.
Burda hız sınırı için bi değer yok aslında bu değerler benim tecrübelerimden çıkardığım değerlendirme. Kasıntıların fazla olacağı ve zorlamanın anlamı olmadığını düşündüğüm için bu sınırlara uymaya çalışıyorum. Çünkü bizim araçlarda orta difransiyel yok, 4 çekerde sert zeminde kasıntılar olması normal, buna birde hız ekleyerek şartları zorlamamak lazım.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- uzman06
- Er
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 22 Şub 2010 22:43
- İletişim:
ARAZİ VİTESİ KULLANIMI.
Slm arkadaşlar. Burada Mustafa arkadaşımıza 2H- 4H- 4L arazi vitesi kullanımı hakkındaki bilgilerini bizlerle paylaştıgı için tşk ederiz ellerine saglık. Yanlız benim yaklaşık 4 ay önce sahip oldugum 1998 model 1.6 16V 3kapı vitara aracımı kullanırken senin söylediklerin dışında bişey dikkatimi çekti aracımı arazi vitesinde kullanırken 4H den 4L ye geçişlerde park yani P konumunu kullanıyorum N de denedigim zaman geçmiyor şimdi Mustafa arkadaşım ve sitedeki bilgili arkadaşlar şimdi kafama takılan benim aracımdamı sorun ver acaba diye düşünmeden kendimi alamıyorum bu konuda bilgilerinize ihtiyacım var şimdiden teşekürler hepinize.
Bir Suzuki Bir Yaşam Biçimidir.
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Aynı durum bazen bendede olabiliyor. Düz yolda olmuyor bu. Eğimli noktalarda arazi vites değişikliği yapmak isterken sanırım dişiler biraz hareket ediyor. Firene iyi basmak lazım. Bu durumda ben Dye takıp tekrar N ye alıyorum. Dişlileri biraz hareket ettirince yerine oturuyor.
Otomatiklerde daha sık görüleceğini düşünüyorum. Çünkü şanzıman azda olsa tork konvertöründen gelen güçle dönme eğilimi gösteriyor. Parkta kilitlediği için dişililer hareketsiz kalıyor ve arazi vitesi geçişi daha kolay oluyor. Parkta geçiş yapmamak gerekli eğer arazi şanzımanı vites değişikliğinde otomatik şanzımana hareket gelirse park kilit ekipmanlarını bozabilir. O yüzden hep N de değişiklik yapmaya çalışın. Firene iyi basın.
Otomatiklerde daha sık görüleceğini düşünüyorum. Çünkü şanzıman azda olsa tork konvertöründen gelen güçle dönme eğilimi gösteriyor. Parkta kilitlediği için dişililer hareketsiz kalıyor ve arazi vitesi geçişi daha kolay oluyor. Parkta geçiş yapmamak gerekli eğer arazi şanzımanı vites değişikliğinde otomatik şanzımana hareket gelirse park kilit ekipmanlarını bozabilir. O yüzden hep N de değişiklik yapmaya çalışın. Firene iyi basın.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- uzman06
- Er
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 22 Şub 2010 22:43
- İletişim:
Arazi vitesi kullanımı
Mustafa kardeş verdigin degerli bilgilere teşekkürler
Bir Suzuki Bir Yaşam Biçimidir.
-
- Orgeneral
- Mesajlar: 11515
- Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
- İletişim:
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
-
- Orgeneral
- Mesajlar: 11515
- Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
- İletişim:
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Doğru cevap bu... teşekkürler. Grand vitaraların sistemi daha farklı olup yağ basıncı ile aktive olur. Ama yine de 70 - 80 vites değişikliği için yüksek hız gibi geldi banamsmt yazdı:... sanırım dişiler biraz hareket ediyor. Firene iyi basmak lazım. Bu durumda ben Dye takıp tekrar N ye alıyorum. Dişlileri biraz hareket ettirince yerine oturuyor.
Otomatiklerde daha sık görüleceğini düşünüyorum. Çünkü şanzıman azda olsa tork konvertöründen gelen güçle dönme eğilimi gösteriyor.....
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re:
Fatih abi bu hızlarda 4x4 konuma geçişte sorun olmuyormu ?, kulanıcı el kitabında ne yazıyor merak ettim.fatih1966 yazdı:yooo ben yolda giderken 70 veya 80 şık diye geçiyor
Site Admin
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
Ben okudum ! şöyle yazıyor; ....konforunuz için her ne kadar hareket halinde iken kullanılabilecek şekilde tasarlanmış olsa da 80-90 da arazi vitesine atınca şanzımanı kucağınıza alırsanız Burçak oto sizlere yardımcı olacaktır.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- Er
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 03 Nis 2012 10:46
- İletişim:
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
Peki hangi viteste oladigunu nasil anliyacagiz hangisine atarsam atayim 4wd yaziyor benmi beceremiyorum ustalar yardim
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
En önde olunca 4L onun 1 kademe altı 4H onun 1 kademe altı boş yani N en alt 2H
Önden kastım motora doğru olan kısım 2 H ise bagaja doğru çektiğinizde en son kademe
Önden kastım motora doğru olan kısım 2 H ise bagaja doğru çektiğinizde en son kademe
- izogrand
- Mareşal
- Mesajlar: 13889
- Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
Onu burdan tarif etmeleri çok zor , bence topuzun üstündeki (veya yanındaki ) şemayı takip edin
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez..
- BarZef
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 18 Haz 2012 21:55
- Konum: Isparta
- İletişim:
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
msmt yazdı:Merhaba Arkadaşlar,
Biz ne kadar kullanıcı olarak biliyorsakta yeni arkadaşlara bilgi vermesi açısından ekliyorum.
Araç kılavuzundan aldığım ve kendi uygulamamdan;
Araç 2H konumunda varsayıyoruz, 4H moduna geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 4H konumuna al.
4- otomatik vitesi D moduna al, (arazi koşullarına göre L veya 2 olabilir) devam et.
* Maksimum hız 80km.
** Sert zeminde kullanma.
4H den 4L konumuna geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 4L konumuna al.
4- otomatik vitesi L moduna al, (arazi koşullarına göre 2 olabilir) devam et.
* Maksimum hız 25km.
** Sert zeminde kesinlikle kullanma.
*** Mümkün olduğunca düz git.
**** 4L den 4H ye geçişte aynı.
4H veya 4L den 2H ye geçiş:
1- Aracı durdur, frene bas.
2- Otomatik vitesi N konumuna al.
3- Arazi vitesini 2H konumuna al.
4- otomatik vitesi R moduna al,
5- Önlerden çıt çıt sesi (hub tırnaklarının sesi) gelene kadar 1-2 metre geri git. Ses her zaman gelmeyebilir yada duymaya bilirsiniz kulak zamanla alışıyor, siz yinede 1-2 metre geri gidin.
6- otomatik vitesi D ye al, devam et.
* Normal sürüş modudur , yola devam.
*** Hublar devreden çıkmaz ise zamanla tırnakları aşınıp bozulabiliyor.
Burda hız sınırı için bi değer yok aslında bu değerler benim tecrübelerimden çıkardığım değerlendirme. Kasıntıların fazla olacağı ve zorlamanın anlamı olmadığını düşündüğüm için bu sınırlara uymaya çalışıyorum. Çünkü bizim araçlarda orta difransiyel yok, 4 çekerde sert zeminde kasıntılar olması normal, buna birde hız ekleyerek şartları zorlamamak lazım.
kullanım kılavuzunda bile böyle net ve güzel anlatılmamış teşekkür ederim
2 sorum olacak
1- yol sert olsa da dik inişlerde motor freni yapmak için 4L kullanmak yanlış mı?
2- 2005 otm 5k grand vitaram var, arazi viteslerinden 2H'ye dönerken geri gitme olayı tüm suzukiler için geçerli mi, yoksa belli modellerde mi?
sağolun
Barış Çağlar
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
Sert dönüşler yapmayacaksanız 4L kullanabilirsiniz
Site Admin
- BarZef
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 18 Haz 2012 21:55
- Konum: Isparta
- İletişim:
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
teşekkür ederimOffroadpassion yazdı:Sert dönüşler yapmayacaksanız 4L kullanabilirsiniz
Barış Çağlar
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
4 L yi kullandırtmammmmmmmOffroadpassion yazdı:Sert dönüşler yapmayacaksanız 4L kullanabilirsiniz
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
Kullan bişi olmaz, Çağları anmayın yeter.
Site Admin
- BarZef
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 18 Haz 2012 21:55
- Konum: Isparta
- İletişim:
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
tamam anladım 4L kullanıcam ama kimseye söylemicem
sert dönüşte aks kırılırsa o zaman söylerim ben yaptım diye
sert dönüşte aks kırılırsa o zaman söylerim ben yaptım diye
Barış Çağlar
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)
2005 Grand Vitara 2.0 AT 5K
33 yaş
Isparta
0 Rh (-)
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
Yok öyle demedim, Vitesi 4L'ye geçirdim öyle gitim şeklinde yazmayın yeter yoksa araç sizin dilediğiniz gibi kullanın
Arazide 4L'ye geçmeden kullanılmaz bu meretler, tadı çıkmaz
Arazide 4L'ye geçmeden kullanılmaz bu meretler, tadı çıkmaz
Site Admin
Re: SUZUKI VITARA 2H - 4H - 4L GEÇİŞ KURALLARI (OTOMATİK)
Benim araçta durmadan 100 km ye kadar 4L ye geçirebiliyorsun
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir