2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
2" get ile yükseltme işleminde;
- 3" Becce kite ait diferansiyel uzatma kolları kullanılırsa uzun mu gelir; sorunsuz mu kullanılır?
- Gene 3" Becce kitin amortisör uzatma aparatları kullanılırsa sanıyorum aracın önünü yükseltmez. Ancak kesik yaylı şahin gibi zıplama eğilimi mi olur acaba?
Mantık olarak amortisör daha fazla kapanacağından ve patlama riski daha yüksek gibiyken; artikülasyonda da sanki yayları daha fazla açacakmış gibi sanıyorum.
Bunu engellemek için (3" lik kitin) amortisör uzatma aparatı kısaltılmalı mıdır?
- 3" Becce kite ait diferansiyel uzatma kolları kullanılırsa uzun mu gelir; sorunsuz mu kullanılır?
- Gene 3" Becce kitin amortisör uzatma aparatları kullanılırsa sanıyorum aracın önünü yükseltmez. Ancak kesik yaylı şahin gibi zıplama eğilimi mi olur acaba?
Mantık olarak amortisör daha fazla kapanacağından ve patlama riski daha yüksek gibiyken; artikülasyonda da sanki yayları daha fazla açacakmış gibi sanıyorum.
Bunu engellemek için (3" lik kitin) amortisör uzatma aparatı kısaltılmalı mıdır?
e
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
3" yükseltmelerde kullanılan şaft uzatma flanşı; 50-55mm lik getli yükseltmelerde kullanılmazsa ne tip sıkıntı doğurur?
Şaftın istavroza bağlandığı civatayı mı kesmeye çalışır ya da asıl sorun diferansiyelde mi olur?
Eğer böyleyse (polyamid veya benzeri aparatlara nazaran) burkulmalara karşı çok daha sağlam oluyordur. Zira uzun civata kullanılmamış oluyor.
Şaftın istavroza bağlandığı civatayı mı kesmeye çalışır ya da asıl sorun diferansiyelde mi olur?
Becce Kit takılı bir aracın altına hiç bakmadım ama amortisör uzatma aparatlarının resmine bakarak tahmin yürütüyorum. Bu aparat kuleye ayrı civatalanıyor; amortisör üst tablası ise ayrı civata ile bu aparata bağlanıyor sanıyorum. (Yanlışsa düzeltin)iNsoMNiA yazdı: 3" Becce kitin amortisör uzatma aparatları kullanılırsa ...
Eğer böyleyse (polyamid veya benzeri aparatlara nazaran) burkulmalara karşı çok daha sağlam oluyordur. Zira uzun civata kullanılmamış oluyor.
e
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
Sorulara yarım -yamalak cevap vereyim.
Benim araçta 2.5 inch Perçin Kit var. 1yıl 30 bin km civarı oldu takılalı.
Benim kitte ön diferansiyel için Becce Kitinin uzatma kollarını kullandık, sorun olmuyor.
Benim araçta şaft flanşı yok, sorun da yok.
Benim araçta 2.5 inch Perçin Kit var. 1yıl 30 bin km civarı oldu takılalı.
Benim kitte ön diferansiyel için Becce Kitinin uzatma kollarını kullandık, sorun olmuyor.
Benim araçta şaft flanşı yok, sorun da yok.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
Bu Perçin İstanbul' da olacaktı var ya...Talepleri gör o zaman...
e
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
Üstad mekanik olarak her iki sistemde dikey doğrultuda yük taşımakta, bu sebeple iki yönlü çalışma mevcut. Çalışma modelini incelersek.iNsoMNiA yazdı:3" yükseltmelerde kullanılan şaft uzatma flanşı; 50-55mm lik getli yükseltmelerde kullanılmazsa ne tip sıkıntı doğurur?
Şaftın istavroza bağlandığı civatayı mı kesmeye çalışır ya da asıl sorun diferansiyelde mi olur?
1.Hareket Sistemi Lastik=Salıncak=Amortisör yukarı harketde
a) Polyamit/Kestamid.. olursa bu parçayı çok fazla olmasada sıkıştırma eylimindedir, dayanım olarak polyamit parçanın kaldırabileceğinin neredeyse 10/1 gibi bir yüktür, hiç sıkıntı olmaz,
b) Demir parçayı söylemiyorum bile.(Kaynakların kalitesi ile doğru oranlıdır) Sorun yaşanmamıştır.
2.Hareket Sistemi Lastik=Salıncak=Amortisör aşağı harketde
a) Polyamit/Kestamid.. bu parçayı hiç sıkıştırmaz aksine civataları eksenleme haricinde görevi olmaz Askı yükü olan Pik gerilim+350 Kg kule üzerinde ve 3Adet M8 civatalardadır.
b) Demir parça... Yük 6 adet kısa M8 civata üzerindedir. Ön yayın itme kuvveti olan Pik gerilim+ 350 Kg yük bu parçaların kaynak kalitesi ve 3+3=6 adet daha fazla civata üzerindedir. Pratikde sorun yalanmamaktadır, Teorik olarak bakarsan kırılma kopma vs riski 2 kat fazladır.
Sonuç her iki parçada pratikde sorunsuz olarak yıllarca kullanılmıştır, bilginize.
Site Admin
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
Demişim...iNsoMNiA yazdı:... burkulmalara karşı çok daha sağlam oluyordur. Zira uzun civata kullanılmamış oluyor.
Cevabınızı okuyunca jetonum düştü...
Zira kafamdaki çalışma modeli baştan yanlıştı...Sanki yanal yük alacakmış gibi düşünerek burkulmaları hayal ettim ancak yanal yükler sistem normal görevini yaparken değil ; sadece kazalarda/çarpmalarda oluşacaktı...
Bilgiler için sağolun...
Ama yakalamışken bırakmam; iki sorum daha var:
50-55mm yükseltmelerde ön diferansiyel uzatma kolları Becce kitten mi temin ediliyor; özel olarak daha kısası mı yaptırılıyor?
50-55mm yükseltmelerde şaft uzatma flanşı olmalı mıdır?
Selamlar...
e
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
ön diferansiyel uzatma kolları >> uzun olanını alıp takıcak yada uzun olarak bir tornacıda üretiçeksiniz.. ugraşmaya degmez..hazır alınmalı derim..
arka defransiyel şaft uzatma flanşı olmalı mıdır? olursa iyi olur ..arkada difin üstüne takoz kondukdan sonra şaftın 4 civatasını sökün şaftı şanzıman dogru ittirip cekin boşluk size gerekeni diyecektir zaten..
get ile yükseltmede sok aks flanşına gerek yoktur..
arka defransiyel şaft uzatma flanşı olmalı mıdır? olursa iyi olur ..arkada difin üstüne takoz kondukdan sonra şaftın 4 civatasını sökün şaftı şanzıman dogru ittirip cekin boşluk size gerekeni diyecektir zaten..
get ile yükseltmede sok aks flanşına gerek yoktur..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
Oguz abim gerekli cevabı vermiş, bir ilave yapayım, Araç yukarı duğru yükselince salıncaklar aşağı dogru inecektir, bu durumda aks açıları fabrikasyon degerinden sapacaktır, yani Def. yukarıda kalıp akslar aşagı inmiş olur, salıncak en alt pozisyona geldiğinde aks açıları aşagı yönde çok ciddi biçimde bozulur, buda zorlandıgında kırılma kopma aşınma, yerinden çıkma gibi birsürü sorun yaratır.iNsoMNiA yazdı:Bilgiler için sağolun...
Ama yakalamışken bırakmam; iki sorum daha var: 50-55mm yükseltmelerde ön diferansiyel uzatma kolları Becce kitten mi temin ediliyor; özel olarak daha kısası mı yaptırılıyor?50-55mm yükseltmelerde şaft uzatma flanşı olmalı mıdır?Selamlar...
Defransiyen askı kolları yanlış hatırlamıyorsam +3 Cm kadar daha uzatılarak, yani defransiyel 3 Cm daha aşağı indirilerek, aks açılarında iyileştirme yapılır, fabrikasyon açılarına yaklaştırılır, buda birçok soruna engel olur.
Orjinal kollar pik döküm malzemeden yapılmıştır, kesip kaynak ile uzatılması pik döküm kaynagı ve malzeme çalışma karakteristliği açısından risklidir. Çekme testlerinden bilinen ve uzama index'i daha yüksek olan sünek malzemeler,örnek Demir kullanıldığında bu tip risklerde (Ani kırılma, Kopma,Çatlama) ortadan kalkacaktır.
Umarım aydınlatabilmişimdir, kolay gelsin.
Site Admin
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
Kafamdaki çokça soruya cevap buldum...
Oğuz ağabey, Hakan üstad, yardımlarınız için çok teşekkür...
Oğuz ağabey, Hakan üstad, yardımlarınız için çok teşekkür...
e
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
Konuya küçük birekleme yapayım, artık Mehmet abi, (Becce) kiti kutu harici parça olarak sadece garanti dahilinde bozuyor. BU şu demek ön diferansiyelin uzun kollarını tek olarak alamayacaksınız. Son iki aydır sık yaşadığım bir sıkıntı
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
imkansız değil ama, çözüldü
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
Kendiniz imal ettiniz ??4L yazdı:imkansız değil ama, çözüldü
Öyle ise bu da iyi haber olan kısmı...
e
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: 2" Get ile yükseltme hakkında bazı sorular...
copy past yaptırdım CNC de
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir