Dizel motor , arıza/bakım/herşey

GENERAL VEHICLE SYSTEMS

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 122773Okunmamış mesaj izogrand
08 Şub 2012 16:59

(Alıntıdır)
Bir dizel motora sahip araçta; çeşitli arızaların sabit olan belli başlı faktörleri vardır. Bu faktörler görülüyorsa sebepleri araştırılmalıdır. Dikkat etmemiz gereken bir nokta var ki kesinlikle ihal edilmemelidir. Motordaki sesi tespit etmeye çalışmadan evvel motorun çalıştırılıp, çalıştırılamayacağı hakkında bilgi edinmemiz gerekir. Kendi aracınız eğer dizel bir motor sahipse aşağıdaki ana başlıkları mutlaka kontrol ediniz. Bu kontrol size aracınız ile ilgili ön bilgiler sunacaktır. Dizel bir motorda aşağıdaki ana faktörleri görürseniz bilin ki sebepleri altta tarif edilenden başka değildir.
Dizel motorumuzda;
1. Güç düşüklüğü
2. Aşırı yağ sarfiyatı
3. Düşük yağ basıncı
4. Aşırı hararet
5. Zor çalıştırma
6. Mekanik sesler
7. Aşırı duman
8. Yakıt sarfiyatının artması
gibi sebepler varsa aşağıdakileri kontrol ediniz.

1-Güç Düşüklüğünün Sebepleri için;

•Gaz kolu bağlantıları ayarsız, tam gaza geçmiyor
•Hava filtresi kirli
•Turboşarjer bağlantı hortumlarında kaçak var
•Turboşarjer kanatları hasarlı
•Motor freni kelebeği kapalı kalarak sıkışmış
•Anaroid (LDA) bağlantısında kaçak var
•Yakıt depo havalandırması tıkalı
•Yakıt filtresi kirli
•Yakıt transfer pompa süzgeci kirli
•Enjektörler arızalı
•Enjektör meme taşma miktarı yanlış
•Supap ayarları bozuk
•Yakıt püskürtme zamanlaması yanlış
•Kompresyon düşük
•Intercooler tıkalı veya kaçak var

2-Aşırı Yağ Sarfiyatı varsa;
•Motor alıştırma (Rodaj) süresi tamamlanmamış
•Rölantide uzun süre çalıştırılmış
•Yağ seviyesi düşük
•Yağ seviyesi yüksek
•Yağ viskozitesi uygun değil
•Turboşarjer yatakları arızalı
•Supap gaydları aşınmış
•Supap sızdırmazlık keçeleri bozuk
•Silindir, piston, segman grubu aşınmış
•Karter havalandırma tıkalı
•Harici kaçaklar
3-Düşük Yağ Basıncı varsa;
•Yağ seviyesi düşük
•Yağ viskozitesi uygun değil
•Motor çalışma eğimi fazla
•Gösterge arızalı
•Yağ müşiri arızalı
•Yağ süzgeci tıkalı
•Yağ pompası emiş bağlantılarında kaçak var
•Yağ pompası arızalı
•Yağ pompası basınç tahdit valfi açık kalmış
•Yataklar aşınmış
•Külbütör mili yan tapaları kaçırıyor
4-Motor Aşırı Hararet Yapıyorsa;
•Radyatör su seviyesi düşük
•Radyatör kapağı arızalı
•Radyatör tıkalı
•Vantilatör kayışları gevşek
•Göstergeler arızalı
•Hararet müşiri arızalı
•Su pompası arızalı
•Su ceketleri tıkalı
•Termostat arızalı, uygun değil
•Motor soğutma kanatçıkları kirli
•Yağ seviyesi düşük
•Yağ soğutucusu tıkalı
•Turboşarjer bağlantı hortumlarında kaçak var
•Turboşarjer kanatçıkları hasarlı
•Hava soğutucusu tıkalı
•Enjektörler arızalı
•Yakıt miktarı fazla
•Yakıt püskürtme zamanlaması hatalı
•Egzoz susturucusu tıkalı
•Motor fren kelebeği tıkalı
•Subap ayarları sıkı
•Silindir kapak contası yanmış
•Soğutma sisteminde hava var
•Araç fren ayarları sıkı
•Debriyaj kaçırıyor
5-Motor Zor Çalışıyorsa Sebepleri
•Akü kutup başları oksitlenmiş
•Akü kapasitesi düşük
•Yağ viskozitesi uygun değil
•Soğukta çalıştırma tertibatı arızalı
•Yakıt seviyesi düşük
•Gaz kolu stop konumunda
•Yakıt sisteminde hava var
•Yakıt sistemi hava alıyor
•Yakıt filtresi tıkalı
•Hava yakıt oran valfi (LDA) arızalı
•Yakıt otomatiği arızalı, süzgeci tıkalı
•Yakıt püskürtme başlangıcı hatalı
•Yakıt pompası arızalı
•Enjektörler arızalı
•Subap ayarı bozuk
•Subaplar hasarlı
•Piston yüksekliği düşük
•Silindir kapak contası uygun değil (kalın)
•Silindirlerde aşınma
•Kompresyon düşük
6-Aşırı Siyah Duman varsa;
•Hava filtresi kirli
•Yakıt miktarı fazla
•Turboşarjer basıncı düşük
•Turboşarjer bağlantı hortumlarında kaçak var
•Intercooler bağlantı hortumlarında ve radyatöründe kaçak var
•Subap ayarları hatalı (boşluk fazla)
•Soğukta çalıştırma tertibatı arızalı
7-Aşırı Mavi Duman varsa;
•Motor yağ yakıyor
•Hava filtresi yağ seviyesi yüksek
•Yakıta yağ karışıyor
•Düşük kompresyon

8-Aşırı Beyaz Duman varsa;
•Yakıt püskürtme zaman ayarı yanlış (avanslı veya rötarlı)
•Silindirlere su alıyor (kapak çatlak,conta arızalı).
•Enjektörler ayarsız

9-Yakıt Sarfiyatının durduk yere artması varsa;
•Subap ayarları hatalı
•Yakıt pompası ayarları hatalı
•Enjektör ayarları hatalı veya arızalı
•Düşük kompresyon
•Harici yakıt kaçakları
10-Eğerki Dizel Motorunuzda Mekanik Sesler geliyorsa;
•Piston pim sesi
•Segman sesi
•Piston sesi
•Piston kolu sesi
•Kol yatak sesi
•Ana yatak sesi
•Krank mili sesi
•Supap sesi
Kontrol ediniz ve en yakın yetkili servisine aracınızı gösterniz.
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 122776Okunmamış mesaj izogrand
08 Şub 2012 17:09

Dizel Motorların Çalışma Prensibi Enjektör,Pompa,Kızdırma Bujisi Çalışma Prensipleri Ve Common Rail (Alıntıdır.)

ENJEKTÖR MEMESİ

Dizel motorlarda kullanılan enjektörler, dizel pompası tarafından üretilen basınç ile mazotu yanma odasındaki silindirlere püskürten komponenttir. Enjektör memeleri mazotun optimum bir biçimde atomize olmasını ve yanma odasına dağılmasını sağlarken, yanma odasını yakıt sisteminden yalıtır. Dizel motordaki çok önemli bir komponent olan enjektör memesi, yanma odasının içinde olduğundan muazzam ısıl ve mekanik gerilmelere maruz kalmaktadır. Özellikle kötü mazottan etkilenen bir parça olmasından dolayı dizel araç sürücüsünün temin ettiği mazotun kalitesine çok dikkat etmesi gerekir. Enjektör memeleri konvansiyonel dizel sistemlerinde kullanıldığı gibi Common Rail, Birim Enjektör ve Birim Pompa gibi yeni nesil dizel sistemlerde de kullanılmaktadır. DN, P ve S tipi gibi çeşitli tipleri mevcuttur.

COMMON RAİL SİSTEMİ

Geleneksel dizel yakıt enjeksiyon sistemleri dizel motorları için istenen daha düşük yakıt tüketimi, daha az zararlı egzoz emisyonu ve daha az gürültü seviyeleri gibi gittikçe artan talepleri artık karşılayamamaktadır. Bu istekleri karşılayabilmek için daha yüksek basınçta yakıt enjeksiyonu ve çok hassas bir püskürtme kontrolü gerekmektedir. Bu amaçla yeni nesil dizel enjeksiyon sistemi olan Common Rail sistemi geliştirilmiştir. Common Rail enjeksiyon sisteminin görevi, dizel motoruna yakıt sağlamak ve enjeksiyon için yüksek basınç üretmektedir.


SIRA TİPİ POMPA

En eski tip mazot püskürtme pompasıdır. İlk kez Bosch firması tarafından 1927 yılında pazara sunulmuştur. Günümüzde özellikle ağır vasıtalarda kullanılmaktadır. Sıra tipi pompa'da dizel motorunun her silindiri için basıncı üreten bir "pompa elemanı" adlı bir parça vardır. Tüm Bosch sıra tipi püskürtme pompaları aynı çalışma prensibini ve tasarımını baz almıştır. Her motor silindirine (azami 12?ye kadar) eleman pistonu ve eleman silindirinden oluşan kendi pompa elemanı ayrılmıştır. Yakıtı pompadan dışarı çıkmaya zorlamak için basınç altında eleman pistonu yukarı doğru pompanın eksantrik mili ile çıkartılmaya, piston yayıyla ise geri dönmeye zorlanır. Eğer mekanik (regülatör ağırlıklı) regülatörü kullanılıyorsa kramayer dişlisi ve piston heliksi vasıtasıyla, motor hızı ve yükünün bir fonksiyonu olarak her eleman silindirinden sevk edilen püskürtülen yakıt miktarı ayarlanır.

YILDIZ POMPA

Yıldız pompanın diğer ismi "Distribütör tip pompa?dır. Yıldız pompada bir "pompa elemanı" ünitesi tüm motor silindirler için basıncı üretir. Yıldız pompada bu üniteye "rotor" adı verilir.Mekanik Yıldız Pompa (VE) VE tipi yıldız pompa, kompakt yapıdaki boyutlarına rağmen yüksek performans göstermektedir. Sıra tipi püskürtme pompasının aksine yıldız pompa, basınçlı yakıtı her silindire tek bir pompa elamanıyla sevk etmektedir. Yakıt enjeksiyonu için mümkün olan en yüksek toleransın kritik bir önemi bulunur. Bir binek otomobilin dizel motorunu düşündüğümüzde, yıldız pompa, rölanti durumda enjektör memesinin her açılışında litrenin milyonda biri (5 mm³) kadar yakıt püskürtür.

ELEKTRONİK YILDIZ POMPALAR

Eksenel pistonlu yıldız tipi pompada yüksek basınç oluşumu bir eksenel piston ile, radyal pistonlu versiyonda ise birkaç radyal piston tarafından sağlanır. Son jenerasyon yıldız pompalar, üzerlerine direkt olarak ECU takılmış, kompakt sistemlerdir. Bu sistemlerin en önemli özellikleri; yakıt ölçümü için yüksek- basınç solenoid valfi, pompaya takılmış bir EDC ve yıldız pompanın şaft pozisyonu belirleyen devir kontrol sensörüdür. Püskürtme başlangıcının hassas kontrolü yakıtın en iyi bir biçimde kullanılmasını sağlarken düşük partikül, hidrokarbon, azot oksit (NOx) emisyonu ve düşük gürültü seviyesi sağlamaktadır. Solenoid valf kontrollü VP30 eksenel-pistonlu yıldız tip pompa 1550 bara kadar basınç üretir. VP44 radyal pistonlu yıldız pompalar geometrik olarak artan yakıt sevk hızları sağlarlar, ve sonuç olarak 1850 bara kadar enjektör memesi basınçları üretirler. Bu basınç, orta büyüklükteki bir binek aracın ağırlığının bir insanın serçe parmağına yaptığı basınca denk gelmektedir.

KIZDIRMA BUJİSİ

Kızdırma bujileri diğer adıyla ısıtıma bujileri, dizel motorlarının soğukken kolay çalışmasını sağlayan komponenttir. Dizel motorları sıkıştırmalı motordur. Dizel motoru motor pistonlarının sıkışırma hareketiyle sıkıştırılan ve ısıtılan havaya mazotun yüksek basınç ile püskürtülmesi prensibi ile çalışır. Ancak düşük sıcaklıklarda ve motor soğuk iken, mazot ya hiç yanmaz ya da yetersiz yanar. Bu yüzden motorun çalıştırılmasına yardımcı olmak için kızdırma bujileri kullanılır.

EDC ELEKTRONİK DİZEL KONTROL

Püskürtülen yakıt miktarı veya püskürtme zamanı gibi pompanın veri giriş parametreleri EDC (Elektronik Dizel Kontrolü) kontrol ünitesinden gelmektedir. EDC, veri çıkış bilgilerini üretirken gaz pedal ayarları, motor hızı ve diğer birkaç motor çalışma parametresini dikkate almaktadır.
EDC, motor fonksiyonlarını tanımlarken yazılım haritaları ve kapalı-çevrim devreleri kullanır. Püskürtme başlangıcı, püskürtülen yakıt miktarı, püskürtme basıncı ve hava/yakıt oranı için gereken parametreler bu yazılım haritaları ve devreleri kullanılarak motorun anlık çalışma gereksinimlerine hassas olarak uyarlanır.


BİRİM ENJEKTÖR SİSTEMLERİ

Günümüzün dizel motorları performans kapasitesi, yakıt tüketimi, sürekli daha da sıkılaşan egzoz gaz emisyon kanunları ve gürültü seviyesi sınırlandırmaları gibi gittikçe artan taleplerle karşı karşıya kalmaktadır. Direkt püskürtmeli motorlar için bu konuda çözüm ?mümkün olduğunca yakın olma? prensibidir. Bu da, zaman- kontrollü, kısa püskürtme hatlı yüksek performanslı silindir-modüler püskürtme pompasıdır. Pompa ne kadar enjektör memesine yakınsa püskürtme hassasiyeti de o kadar fazla olmaktadır. Doğrudan doğruya motorun silindir kafasına takılmış veya silindir bloğuna entegre edilmiş bu püskürtme sistemleri motorun gürültü düzeyini de azaltmaktadır.Yakıt motorun her silindirine kendi yakıt püskürtme modülüyle püskürtülür. Birim Enjektör Sistemi?nde enjektör, solenoid ve pompa elemanı tek bir montajda toplanmıştır. Birim enjektör sisteminin direkt olarak motorun silindir kafasına takılması ve tahrik edilmesiyle yeni tasarlanmış motorlarda kullanım amaçlanmıştır. Ayrı ayrı pompalar motorun üstten eksantriğinden kamlar ile tahrik edilirler.

BİRİM POMPA SİSTEMLERİ

Birim pompa sistemi Birim Enjektör Sistemine benzer. Sistem tahriğini yine doğrudan eksantrik milinden alır, ancak eksantrik milinin silindirlerin üstünden olmadığı motorlarda kullanılırlar. Bu sistemde basıncı üreten pompaya enjektörler bir yakıt hattı ile bağlanmaktadır. Birim Pompa (UPS) tahriği eksantrik mili tarafında pompa üzerindeki bir makara iteceği vasıtayla yapılır. Pompanın ürettiğini basınçla mazot yakıt hattı üzerinden enjektörlere gelir.
En son izogrand tarafından 08 Şub 2012 22:40 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14776
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 122804Okunmamış mesaj ByBira
08 Şub 2012 19:31

izogrand yazdı: COMMON RAİL SİSTEMİ

Geleneksel dizel yakıt enjeksiyon sistemleri dizel motorları için istenen daha düşük yakıt tüketimi, daha az zararlı egzoz emisyonu ve daha az gürültü seviyeleri gibi gittikçe artan talepleri artık karşılayamamaktadır. Bu istekleri karşılayabilmek için daha yüksek basınçta yakıt enjeksiyonu ve çok hassas bir püskürtme kontrolü gerekmektedir. Bu amaçla yeni nesil dizel enjeksiyon sistemi olan Common Rail sistemi geliştirilmiştir. Common Rail enjeksiyon sisteminin görevi, dizel motoruna yakıt sağlamak ve enjeksiyon için yüksek basınç üretmektedir.

Son nesil dizel yakıt sistemi olan Common Rail Sistemin CP1, CP2, CP3 pompalarının bütün yedek parçalarını
Disan pompa'dan temin edebilirsiniz.
İzzet emeğine sağlık, sağol ancak;
Bu Common Rail sistem her markada beklenen randımanı vermiyor, neden mi;
Bizim araçlar arasında Man TGA D20 Common Rail motorlu bir çekici (TIR) vardı, Man bu motoru piyasaya ilk sürdüğünde herkes bilmeden aldı ama daha sonra tüm kullanıcılar pişman oldu, herkes Common Rail Motorlu TGA çekicileri elinden çıkarmanın yollarını aradı, çünkü normal motorlu TGA çekicilerden daha fazla yakıyordu
Nitekim bizde yakıtıyla başa çıkamadığımız için satmak zorunda kaldık :P

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 122901Okunmamış mesaj izogrand
08 Şub 2012 22:45

Dizelde şu an en başarılı multijet galiba abi . küçük hacim iyi beygir az yakıt . Bu sistem acaba büyük araçlarda da kullanılıyormu bilgin varmı abi :?:
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14776
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 122905Okunmamış mesaj ByBira
08 Şub 2012 22:50

izogrand yazdı:Dizelde şu an en başarılı multijet galiba abi . küçük hacim iyi beygir az yakıt . Bu sistem acaba büyük araçlarda da kullanılıyormu bilgin varmı abi :?:
O konuda bilgim yok ama Multijet süper bir motor, yıllardır firmamızda Palio'lar, Albea'lar, Doblo'lar kullandık
Bizzat 5 aydır Fiorino Multijet kullanıyorum, samimi söylüyorum acayip keyif alıyorum, birde otomatik olsa tadından yenmez :P

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 122909Okunmamış mesaj izogrand
08 Şub 2012 22:52

Seside güzel , üst devirlerde nefis ses üretiyor. Büyük araçlar işini bir araştıracağım , merak yaptı :roll:
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14776
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 122912Okunmamış mesaj ByBira
08 Şub 2012 22:55

Araştır ama Man'ın Common Rail'i ni unut :( iyi makine ama yakıtına katlanırsan ;)

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 122933Okunmamış mesaj izogrand
08 Şub 2012 23:10

Tamam abi man almıyacağım , biz ezelinden beri ford hastasıyız D-1210 morgulus
images.jpg
images.jpg (10.21 KiB) 793 kere görüntülendi
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14776
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 122936Okunmamış mesaj ByBira
08 Şub 2012 23:11

izogrand yazdı:Tamam abi man almıyacağım , biz ezelinden beri ford hastasıyız D-1210 morgulus
images.jpg
Gerçek bir efsanedir :!:
Yıllarca Türkiye'nin yükünü sırtında taşıdı ;)

fatih1966
Orgeneral
Mesajlar: 11515
Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 122937Okunmamış mesaj fatih1966
08 Şub 2012 23:12

Alırsın Ford Olursun Lord morgulus morgulus morgulus

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 152784Okunmamış mesaj izogrand
18 Haz 2012 09:17

Sevgili moderatör arkadaşlarımız , dizel konusunda harika inciler dökülüyor (bknz. Oğuz Usta ) bunlar sağda solda helak oluyor (malum dizelle bu sitenin fazla işi yok morgulus morgulus ) Buna istinaden tüm bu bilgileri bu başlığa toplamayı öneriyor ve rica ediyorum . Saygılarımla ;)
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 152823Okunmamış mesaj oguz1134
18 Haz 2012 12:16

Sevgili moderatör arkadaşlarımız , dizel konusuna ılık bakıyorlar,, ;) (sıcak yada soğuk degil.).. morgulus neden dersen İzzet abim . :?: biri bizden,,digerleri tüplü ve öfkeli derim.. 8-)

bir kac sorunu olan arkadaşa bir şeyler yazdım cizdim..begendiklerini ,,uygun gördüklerini ,, copy paste yapıp buraya yapıştır abicim.. moderatör arkadaşlarımız'a bırakma derim.. ;)


:arrow: taze dizelciden sevgilerle.. :)
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Dizel motor , arıza/bakım/herşey

Mesaj: # 152839Okunmamış mesaj izogrand
18 Haz 2012 14:11

Soru:
Merhaba sevgili Suzuki ailesi. 2004 model 84000km 2.0 HDI aracımda çok ilginç bir arızayla uğraşıyorum. Konuyla tecrübesi olan ustalardan yardım istiyorum.
Araç soğukken hiç bir sorun yok ama 10 ila 20 km gidip motoru ısıttıktan sonra stop edip 10 dakika sonra çalıştırmak istediğimde motor marş basıyor ama çalışmıyor. Hiç bir şey yapmayıp soğumasını beklersem sorunsuz çalışıyor. Soğumasını beklemeden hafif vurdurunca da çalışıyor. Kontrol ettiğim yerler marş motoru, kontak termiği, pompa basınç sensörü ama bir sonuç elde edemedim.
Yardımınız için şimdiden teşekkürler.
Aytekin Babahasan .

El Cevap:

ilk iş marş motoru burçlarını degiştirin + 1 parmak da yag olursa üzerinde >>> şimdiki verdiği devirin %50 fazlası ile dönecek..

vurdurunca calışıyorda marş motoru ile çalışmıyorsa ilk sebeblerden biri..devir yetersiz gelip agır kalıyor..

akünüzü ölçtürün ..2 çaşit alet var ölçüm için altında resistans olan model ile ölçün önce marş anındaki voltajı ögrenin...10 volt altı akü rahmetli demek..şarz durumuna bakın 13,5 u geciyorsa boş cok doldurmaya calışıyor..demek..

birde yeşil renk bosch marka bir alet var ufacık bir şey akü üstündeki ah-vah degerini yazıp enter yapınca sonuç veriyor akün ölü yada %60 diyor..gibi..

üstündeki akü ne marka ve ah ve vah degerleri nedir küçük tkıldı ise ondan da yapar..

bunlar masrafsız işler en azından bakım olarak yapın sorun çözülecektir..cözülmez ise sizi burdaki tüpçülerin elinden ,dilinden kim kurtarır o konuda fikrim yok..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/Yeşilköy


Gönderilme zamanı: 18 Haz 2012 01:19

Soru :
camouflage yazdı:Oğuz abi yanlız araç ilk çalıştırmada değil, motor sıcakken bu sorunu çıkarıyormuş

El cevap:
teknik bir ince nokta var ..talaşlı imalatla haşır neşir olan tornacı kalıpcı vs..daha fazla bilği için danışırsınız..

teknikte ısınan metal %3-5 arası metaline ve ısıya baglı olarak büyür.. genişler.. <<<YANLIŞ OLMUŞ DÜZELTEYİM YÜZDE DEGİL..BİNDE 3 OLACAK.. ;)

biraz acıp anlaşılır hale getirirsek ..piston accık büyür ve genişler..gömlekde accık daralınca ..piston rahatca calıştığı yerde sıkıca calışmaya başlar..motorlar hararet yükseltince pistonu çalışamaz şıkışır..pert olur ve kilitlenir..

benzinli pistonunda 3 segman vardır 1 yag 2 basınc pistonu .. ortalama calışma basıncı 10 civarıdır..buji cakar patlar piston gider gelir ve çalışır..

mazotlu pistonunda 5 segman vardır..2 yag ve 3 basınc.... ortalama calışma basıncı > 20 < civarıdır..içindeki yakıt -hava karışımınıda aşırı basınçla sıkıştırıp patlatarak calışır..yani mazotlu motoru sıkı olmak zorunda içeriden..

pistonu segmanı aşınmış folofoş olmuş benzinli bujisi caktığı müddetce az yag da yaksa aslanlar gibi calışır.. aynı şekle gelmiş bir mazotlu sıkıştırıp patlatamıyacagından calışmaz bile..

bu sorun 2 ihtimalli..

1-) marş ve aku yorgun tam devrinde ceviremiyor..

2-) motorda icten bir sıkışma söz konusu ..motorun masaya yatması gerekiyor ..

sahibi vurdurunca calışıyor sorunsuz gidiyor diyor..

marşın kömürü yatagı bitti ise yavaş cevirir 90 lık takacagına benzinli sanıp 45 lik ufak akü takmış olabilirler..akü sene olarak ihtiyarlamış olabilir..

doktorlar gibi yapıp.. şimdilik kan + çiş tahlili istedim.. sonrası emar + kaka tahlili ister işin kakasını cıkartır buluruz derdini..

milangazda tüp 1,96 şu an bu devirde neden mazotlu alıpda binerler anlamadım..
En son oguz1134 tarafından 18 Haz 2012 10:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/Yeşilköy
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Cevapla

“GENEL ARAÇ SİSTEMLERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 47 misafir