KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Vitara'mda yıllardır Lassa Competus AT kullanıyorum.
Ağır off road yapmıyorum. Genelde iş gereği bazen gezi amaçlı kısa mesafeli çamur-kar-buz olabilen yerleri geçmem gerekiyor.
Dediğim gibi aracı zorlayan yerler belki 100-200 mt kadar çamur, bazen de 10 km'lik orta derece kar ve buzlu yollar.
Bunun dışında ağırlık kullanım asvalt.
Asvaltta da 80-90 ı geçmem.
Competustan kar ve çamurda çok memnun değilim, özelliikle yapışkan çamurda dişlerinin arası hemen doluyor ve patinaja düşüyor.
Bunun yanında görsel olarak da aracı güzel gösterecek bir takım MT lastik almak istiyorum.
Genelde benim şartlarım için BFG AT tavsiye edilir biliyorum ama, bazı dezavantajlarına rağmen illa MT almak istiyorum.
Bulunma kolaylığı ve fiyatının uygunluğu, bir de bazı yorumlarda asvaltta diğer MT lere göre sessiz olduğu söylendiğinden Kumho KL 71 almayı düşünüyorum.
Zaten MT lastik olduğundan benim de çamur beklentim kısa mesafeli yerlerde olduğundan mutlaka Competus'tan iyidir.
Ancak;
asvaltta bir AT kadar sessizlik beklemiyorum ama aşırı gürültü olur mu?
Islak asvaltta Kar ve buzda AT'ye göre nasıldır ?
Son olarak bulunduğum yerde hava sıcaklığı 30-35 derece civarı MT bugünlerde takılırsa çok mu yıpranır?
Teşekkürler.
Ağır off road yapmıyorum. Genelde iş gereği bazen gezi amaçlı kısa mesafeli çamur-kar-buz olabilen yerleri geçmem gerekiyor.
Dediğim gibi aracı zorlayan yerler belki 100-200 mt kadar çamur, bazen de 10 km'lik orta derece kar ve buzlu yollar.
Bunun dışında ağırlık kullanım asvalt.
Asvaltta da 80-90 ı geçmem.
Competustan kar ve çamurda çok memnun değilim, özelliikle yapışkan çamurda dişlerinin arası hemen doluyor ve patinaja düşüyor.
Bunun yanında görsel olarak da aracı güzel gösterecek bir takım MT lastik almak istiyorum.
Genelde benim şartlarım için BFG AT tavsiye edilir biliyorum ama, bazı dezavantajlarına rağmen illa MT almak istiyorum.
Bulunma kolaylığı ve fiyatının uygunluğu, bir de bazı yorumlarda asvaltta diğer MT lere göre sessiz olduğu söylendiğinden Kumho KL 71 almayı düşünüyorum.
Zaten MT lastik olduğundan benim de çamur beklentim kısa mesafeli yerlerde olduğundan mutlaka Competus'tan iyidir.
Ancak;
asvaltta bir AT kadar sessizlik beklemiyorum ama aşırı gürültü olur mu?
Islak asvaltta Kar ve buzda AT'ye göre nasıldır ?
Son olarak bulunduğum yerde hava sıcaklığı 30-35 derece civarı MT bugünlerde takılırsa çok mu yıpranır?
Teşekkürler.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Abdullah kullanım şartların göz önüne alınırsa MT senin için gereksiz Zaten 1 yaz devamlı kullan MT yi neredeyse AT gibi olur sıcaktan erir.BFG den şaşma derim sadece
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Aslında doğru söylüyorsun ama MT olmadan kendimi camiada hain, subjektif ajan gibi hissediyorum.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
işin çözümü 2. takım janttan gecer..ABDULLAH yazdı:Aslında doğru söylüyorsun ama MT olmadan kendimi camiada hain, subjektif ajan gibi hissediyorum.
yeni bf de alsan..kl 71 de alsan yaz sıcaklarında mum gibi erir..
kışa doğru 4 jant 4 de yeni tarihli lastik al ve tak derim..+ 5-10 tonluk şişe krikon hidrolik olsun..kendin sök tak yapınca güzel spor oluyor..
cıkardıgın takımı caldırmadan,saklıyacak bir yerin var ise sorun degil..
şu anki at lerinide ..asvalt lastiği görünümüne gelinceye kadar yazları kullan..en son sliks görünümüne gelince..(pist lastiği )..yenilersin artık..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Teşekkürler.oguz1134 yazdı:işin çözümü 2. takım janttan gecer..ABDULLAH yazdı:Aslında doğru söylüyorsun ama MT olmadan kendimi camiada hain, subjektif ajan gibi hissediyorum.
yeni bf de alsan..kl 71 de alsan yaz sıcaklarında mum gibi erir..
kışa doğru 4 jant 4 de yeni tarihli lastik al ve tak derim..+ 5-10 tonluk şişe krikon hidrolik olsun..kendin sök tak yapınca güzel spor oluyor..
cıkardıgın takımı caldırmadan,saklıyacak bir yerin var ise sorun degil..
şu anki at lerinide ..asvalt lastiği görünümüne gelinceye kadar yazları kullan..en son sliks görünümüne gelince..(pist lastiği )..yenilersin artık..
Bu Competus niye erimiyor acaba sıcaklarda.
Daha önce bir başlık açıp yazmıştım. 40-50 ile frene bassam bir cayırtı kopuyor, kayma aşırı dğil ama asvaltta aşırı bir ses çıkarıyor, sağdan soldan millet serseri şahincinin biri fren attı diye dönüp bakıyor. Frenleri kontrol ettirdim ön balatalar değişti, arkalar temizlenip ayarlandı ama sonuç gene aynı. Ne mikrop lastik 1 seneyi geçti alalı 30 bin km kadar oldu, 1-2 mm ancak aşındı.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
imalat tarihi bayatlamıştır..ABDULLAH yazdı:Teşekkürler.oguz1134 yazdı:işin çözümü 2. takım janttan gecer..ABDULLAH yazdı:Aslında doğru söylüyorsun ama MT olmadan kendimi camiada hain, subjektif ajan gibi hissediyorum.
yeni bf de alsan..kl 71 de alsan yaz sıcaklarında mum gibi erir..
kışa doğru 4 jant 4 de yeni tarihli lastik al ve tak derim..+ 5-10 tonluk şişe krikon hidrolik olsun..kendin sök tak yapınca güzel spor oluyor..
cıkardıgın takımı caldırmadan,saklıyacak bir yerin var ise sorun degil..
şu anki at lerinide ..asvalt lastiği görünümüne gelinceye kadar yazları kullan..en son sliks görünümüne gelince..(pist lastiği )..yenilersin artık..
Bu Competus niye erimiyor acaba sıcaklarda.
Daha önce bir başlık açıp yazmıştım. 40-50 ile frene bassam bir cayırtı kopuyor, kayma aşırı dğil ama asvaltta aşırı bir ses çıkarıyor, sağdan soldan millet serseri şahincinin biri fren attı diye dönüp bakıyor. Frenleri kontrol ettirdim ön balatalar değişti, arkalar temizlenip ayarlandı ama sonuç gene aynı. Ne mikrop lastik 1 seneyi geçti alalı 30 bin km kadar oldu, 1-2 mm ancak aşındı.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Yok abi, 2011 nisan üretimi.oguz1134 yazdı:imalat tarihi bayatlamıştır..ABDULLAH yazdı:Teşekkürler.oguz1134 yazdı:işin çözümü 2. takım janttan gecer..ABDULLAH yazdı:Aslında doğru söylüyorsun ama MT olmadan kendimi camiada hain, subjektif ajan gibi hissediyorum.
yeni bf de alsan..kl 71 de alsan yaz sıcaklarında mum gibi erir..
kışa doğru 4 jant 4 de yeni tarihli lastik al ve tak derim..+ 5-10 tonluk şişe krikon hidrolik olsun..kendin sök tak yapınca güzel spor oluyor..
cıkardıgın takımı caldırmadan,saklıyacak bir yerin var ise sorun degil..
şu anki at lerinide ..asvalt lastiği görünümüne gelinceye kadar yazları kullan..en son sliks görünümüne gelince..(pist lastiği )..yenilersin artık..
Bu Competus niye erimiyor acaba sıcaklarda.
Daha önce bir başlık açıp yazmıştım. 40-50 ile frene bassam bir cayırtı kopuyor, kayma aşırı dğil ama asvaltta aşırı bir ses çıkarıyor, sağdan soldan millet serseri şahincinin biri fren attı diye dönüp bakıyor. Frenleri kontrol ettirdim ön balatalar değişti, arkalar temizlenip ayarlandı ama sonuç gene aynı. Ne mikrop lastik 1 seneyi geçti alalı 30 bin km kadar oldu, 1-2 mm ancak aşındı.
Bir kaç ay önce arkadaşın Ranger'ine de aynı-marka ebad taze üretim lastik aldık, onda da denedim , durum aynı.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
-
- Er
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 08 Ağu 2011 09:40
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Abdullah kardeşim ben vitarama 15 gün kadar önce 215/75/15 MT Kumho KL71 aldım şu an kullanmaktayım. Bende ağır Off Road falan yapmıyorum, orta düzeyde arazide kullanıyorum bu lastik seçiminin uygun olacağını değerlendirerek aldım. 100 Km/h üzerinde hafif bir uğultu var ancak çok rahatsız edici bir durum yok. Şahsen ben genel olarak memnunum tavsiye ederim.
Özay ÇINAR
Honda Civic 2008 Elegance
Vitara 1.6 JLX 3 K. 1998
Merkez/NİĞDE
Ne Mutlu Türküm Diyene
Honda Civic 2008 Elegance
Vitara 1.6 JLX 3 K. 1998
Merkez/NİĞDE
Ne Mutlu Türküm Diyene
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Teşekkürler kardeş.ozimante yazdı:Abdullah kardeşim ben vitarama 15 gün kadar önce 215/75/15 MT Kumho KL71 aldım şu an kullanmaktayım. Bende ağır Off Road falan yapmıyorum, orta düzeyde arazide kullanıyorum bu lastik seçiminin uygun olacağını değerlendirerek aldım. 100 Km/h üzerinde hafif bir uğultu var ancak çok rahatsız edici bir durum yok. Şahsen ben genel olarak memnunum tavsiye ederim.
100 km'nin altında nasıl, tamamen bir AT gibi mi, mesela önceki lastiğiniz neydi, ona göre nasıl?
Grand Vitara XL-7 2.0TD
-
- Er
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 08 Ağu 2011 09:40
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
100 Km ye kadar dediğim gibi bir fark yok, aynen bir AT gibi, daha önceki lastiğim 205/70/15 "di, ha biraz araçta ağırlaşma oldumu oldu, ama oda ciddi değil. Kısacası ben alternatifleri araştırdım, kullanım amacımızı da ortak kabul edersek sanıdırm en uygun seçenek bu.
Özay ÇINAR
Honda Civic 2008 Elegance
Vitara 1.6 JLX 3 K. 1998
Merkez/NİĞDE
Ne Mutlu Türküm Diyene
Honda Civic 2008 Elegance
Vitara 1.6 JLX 3 K. 1998
Merkez/NİĞDE
Ne Mutlu Türküm Diyene
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Yorumlarıyla yardımcı olan herkese teşekkürler.
Dün itibarıyla 235-75-15 Kumho KL 71 siparişini verdim, bir aksilik olmazsa bugün öğleden sonra takılacak.
Dün itibarıyla 235-75-15 Kumho KL 71 siparişini verdim, bir aksilik olmazsa bugün öğleden sonra takılacak.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Bugün akşamüzeri 235-75-15 KUMHO Road Venture KL-71 MT lastiklerimi taktırdım. Lastikçiden eve, 15 km kadar asvaltta kullandım. Ses AT'den farksız. 100 km civarı hıza çıkınca belli belirsiz bir uğultu var ama rahatsız edici değil.
Yakıt tüketimi de yol bilgisayarından izlediğim kadarıyla artmadı.
Yorumda bulunup yardımcı olan herkese teşekkürler.
İlk izlenimlerim bugüne kadar takmadığım hataymış şeklinde.
Arazi, asvalt, şehiriçi-dışı izlenimlerimi ileride yazarım.
Yakıt tüketimi de yol bilgisayarından izlediğim kadarıyla artmadı.
Yorumda bulunup yardımcı olan herkese teşekkürler.
İlk izlenimlerim bugüne kadar takmadığım hataymış şeklinde.
Arazi, asvalt, şehiriçi-dışı izlenimlerimi ileride yazarım.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Konuyu kaçırmışım ama hayırlı olsun.
Ben şu anda MT kullanmaya devam ediyorum, tabii bu ben yaptım oldu değildir.
Zıpkın avı için tekne ile uzun sürecek koylara karadan daha kısa gidebiliyorsam MT işimi gayet güzel gördüğünden lastiklerimi tatile çıkmadan değiştirmedim. Kullan yada kullanma bir süre sonra yaş haddinden emekli olacakları için kullanmaya devam ediyorum, hem görüntüsü de güzel oluyor
Ben şu anda MT kullanmaya devam ediyorum, tabii bu ben yaptım oldu değildir.
Zıpkın avı için tekne ile uzun sürecek koylara karadan daha kısa gidebiliyorsam MT işimi gayet güzel gördüğünden lastiklerimi tatile çıkmadan değiştirmedim. Kullan yada kullanma bir süre sonra yaş haddinden emekli olacakları için kullanmaya devam ediyorum, hem görüntüsü de güzel oluyor
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
İlhami Hocam konuyu açtığımdan beri aslında sen bayadır kullandığından, birşeyler yazmanı bekledim. Fakat zaten daha önce de özelden sormuştum. Sizin yorumlarınız da almama vesile oldu, teşekkürler.camouflage yazdı:Konuyu kaçırmışım ama hayırlı olsun.
Ben şu anda MT kullanmaya devam ediyorum, tabii bu ben yaptım oldu değildir.
Zıpkın avı için tekne ile uzun sürecek koylara karadan daha kısa gidebiliyorsam MT işimi gayet güzel gördüğünden lastiklerimi tatile çıkmadan değiştirmedim. Kullan yada kullanma bir süre sonra yaş haddinden emekli olacakları için kullanmaya devam ediyorum, hem görüntüsü de güzel oluyor
Lastikler aracı çok heybetli gösteriyor.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Güle güle, keyifle kullanın.
Sizin araçta 2,5" yükseltme var; 235/75/15 ler 2,5" yükseltme ile gözü doyurdu mu; 30" olsa daha iyi olurdu dediniz mi mesela? Belirgin bir çekiş kaybı olmadı değil mi?. Ben de 29" düşünüyorum tavsiye eder misiniz?
Maliyeti 300TL/adet' in üstünde mi, altında mı oldu?
Sizin resimleri de bekliyoruz.
Sizin araçta 2,5" yükseltme var; 235/75/15 ler 2,5" yükseltme ile gözü doyurdu mu; 30" olsa daha iyi olurdu dediniz mi mesela? Belirgin bir çekiş kaybı olmadı değil mi?. Ben de 29" düşünüyorum tavsiye eder misiniz?
Maliyeti 300TL/adet' in üstünde mi, altında mı oldu?
Sizin resimleri de bekliyoruz.
e
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Araç bu şekilde gayet hoş oldu.iNsoMNiA yazdı:Güle güle, keyifle kullanın.
Sizin araçta 2,5" yükseltme var; 235/75/15 ler 2,5" yükseltme ile gözü doyurdu mu; 30" olsa daha iyi olurdu dediniz mi mesela? Belirgin bir çekiş kaybı olmadı değil mi?. Ben de 29" düşünüyorum tavsiye eder misiniz?
Maliyeti 300TL/adet' in üstünde mi, altında mı oldu?
Sizin resimleri de bekliyoruz.
30 inch olmasını tabi ki isterdim. Ancak benim araca yükseltmeyi yaparken 215-80-15 lastik vardı ve ben o zamanlar daha büyük lastik düşünmüyordum. asvalt konforunu dah ön planda tutuyordum. Bu nedenle PERÇİN 2.5 inch uygun dedi, öyle yaptık.
Bu haliyle de 30 inch lastiğin sürteceği endişesiyle almadım, gerçi İlhami 1.5 inch yükseltmeli Hıdır'da 30 inch kullanıyor.
Aynı ebad AT ye göre çekiş kaybı yok.
Maliyet 300.
Şimdilik sadece asvaltta kullandım bu haliyle tavsiye ederim.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
30 inch kullandığım doğrudur.
Ancak; unutmayın ben bir HıDIr kullanıcısıyım yani aracım dizel ve Çağlar'ın deyimi ile 10 fil gücünde.
Tork kurtarıyor ama benzinlide aynalı mahkuriye el atmak gerekir diye düşünüyorum.
Ancak; unutmayın ben bir HıDIr kullanıcısıyım yani aracım dizel ve Çağlar'ın deyimi ile 10 fil gücünde.
Tork kurtarıyor ama benzinlide aynalı mahkuriye el atmak gerekir diye düşünüyorum.
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Hıdır'ın torkuna lafımız yok abi .camouflage yazdı:30 inch kullandığım doğrudur.
Ancak; unutmayın ben bir HıDIr kullanıcısıyım yani aracım dizel ve Çağlar'ın deyimi ile 10 fil gücünde.
Tork kurtarıyor ama benzinlide aynalı mahkuriye el atmak gerekir diye düşünüyorum.
Esa kafamı karıştıran 1.5 inch yükseltmeyle sizin araca 30 inch lastik uyarken, benim 2.5 inch yükseltmeye rağmen işi bilen bir arkadaşımızın 30 inch sürter demesi. Ki kendisine hak da veriyorum çünkü 235-75-15 yani 29 inch bile direksiyon turunu kısmasak, önler tam turda sürtüyordu.
Ayna mahruti konusunda 235-75 tam sınırda bir ölçü. Olsa iyi olur, olmasa çok da sorun değil. Rampalarda araç dolu klima açıkken eksikliği = çekiş kaybı hissedilir derecede.
Ama özellikle düz asvaltta (belki diğer koşullarda da) yakıt tüketimini arttırabileceğinden bir de ötme riskinden kararsızım. Hatta geçen bir çıkmacıda ötme riski de olmaz düşüncesiyle ön - arka 5.125 diferansiyel bulmuştum. Böylece lastikten yaptığım %5 civarı artışı ayna-mahruti ile tam dengelemeyi düşündüm fakat yakıt olayını bir türlü çözemediğimden en azından şimdilik erteledim.
Konu lastik ama daha önce ilgili başlıklarda cevabını alamadığımdan yeri gelmişken tekrar sorayım.
Lastik büyütülüp bir süre sonra da ayna mahruti daha kısa oranlısıyla değiştirilince hep söylenen bir cümle var:
"aracın çekişi arttı, yakıt tüketimi de düştü, eskiden 1 depoyla şu kadar km yapıyorken şimdi şu kadar yapıyor"
Burtada anlayamadığım şu;
JLXlerde orjinal haldeyken bile km saati hızı ve gidilen km'yi fazla gösterdiğinden yapılan yakıt hesabı doğru değil,
lastik büyütülünce zaten yanlış gösteren km saati , bir miktar eksik göstermeye başlıyor,
ayna - mahruti kısalınca tekrar km saati gidilen yolu ve hızı fazla göstermeye başlıyor. Eğer lastik çapı ile ayna-mahruti oranı tam dengede ise araç orjinal değerlere döner ama değilse birinin lehine başka bir yanlışlık ortaya çıkar.
Ayna mahrutinin kısasıyla değişiminde yakıt tüketiminin ne olduğu konusunda sağlıklı yorum yapmak için;
lastikteki büyüme oranı ile ayna mahrutideki değişim oranı dikkate alınmalı ve gidilen km GPS ile hesaplanmalı.
Ayrıca aracın çekişi artsa bile aynı oranda gaza basıldığı halde daha yüksek devir çevirip buna rağmen daha düşük hız yapan aracın yakıt tüketiminin azalmasını da anlayamıyorum.
En son ABDULLAH tarafından 17 Ağu 2012 11:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
-
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Flanşla veya jantın offseti negatif arttırılısa tam turda sürtme kesilebilir gibi sanki.ABDULLAH yazdı:235-75-15 yani 29 inch bile direksiyon turunu kısmasak, önler tam turda sürtüyordu.
Benimki tam turda ve 235 AT lerle şasi profiline sürtüyor. Sanki tam tur anında lastik şasiden 1 - 1,5cm kadar uazaklaşsa sorun çözülecek gibi...
e
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Olabilir.iNsoMNiA yazdı:Flanşla veya jantın offseti negatif arttırılısa tam turda sürtme kesilebilir gibi sanki.ABDULLAH yazdı:235-75-15 yani 29 inch bile direksiyon turunu kısmasak, önler tam turda sürtüyordu.
Benimki tam turda ve 235 AT lerle şasi profiline sürtüyor. Sanki tam tur anında lastik şasiden 1 - 1,5cm kadar uazaklaşsa sorun çözülecek gibi...
İlhami Hocam enin HıDIr da flanş var mı?
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Benim HıDIr'da flanş yok. Direksiyon turunu az kısmam yeterli oldu.
Artikulasyona fazla dayanabileceğini sanmıyorum. Ağır offroad olduğu taktirde sürtebilir. Artı çamurluk ağzı genişliği nedeni ile özellikle ön tekerkeğe zincir takmak imkansıza yakın.
Sürme yapmaması benim ofroyt yapmamamdan olabilir. Malumunuz su birikintisi kahramanıyım. Denk gelirse bir karış çamurda da oynarım o kadar
Artikulasyona fazla dayanabileceğini sanmıyorum. Ağır offroad olduğu taktirde sürtebilir. Artı çamurluk ağzı genişliği nedeni ile özellikle ön tekerkeğe zincir takmak imkansıza yakın.
Sürme yapmaması benim ofroyt yapmamamdan olabilir. Malumunuz su birikintisi kahramanıyım. Denk gelirse bir karış çamurda da oynarım o kadar
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Aracı geçen süreçte MT lerle 8 bin km kadar kullandım. Bunun az kısmı arazide, zaten çamur da olmadığından arazi performansı hakkında henüz bir şey söylemeyeceğim.
Ancak ilk günlerin heyecan ve hevesi geçince asvaltta şehir içi- şehir dışı yolculuklarımda gözlemlerimi anlatayım.
Diş yapısı nedeniyle konforda azalma, yoldaki bozuklukları direksiyonda hissetme olayı ATlere göre hafif de olsa fark edilebiliyor.
Ses ise şehir içinde normal şehrin gürültüsü, motor sesi derken hissedilmiyor, ama ister şehir içi ister şehir dışı olsun, asvalt pürüzsüz kaymak gibiyse hız ne olursa olsun, illa 90-100 değil 50 de olsa, motor da yüksek devir çevirmeyip sessiz çalışıyorsa uğultu var.
Ancak konfor kaybı ve uğultu kesinlikle abartılacak şekilde, veya asvaltta binilmez denecek düzeyde değil, arazi aracı binen herkesin katlanabileceği hafif düzeyde, belki lüks sedan araç beklentis olanlara fazla gelebilir.
Yakıtta yol bilgisayarım olmasına rağmen, 1-2 depo fulleyip bitirmeyle ölçülebilir bir artış yok, daha önce duyduğum %10 gibi rakamlar kesinlikle abartı, belki %1-2.
Kesinlikle pişman değilim, tavsiye ederim.
Ancak ilk günlerin heyecan ve hevesi geçince asvaltta şehir içi- şehir dışı yolculuklarımda gözlemlerimi anlatayım.
Diş yapısı nedeniyle konforda azalma, yoldaki bozuklukları direksiyonda hissetme olayı ATlere göre hafif de olsa fark edilebiliyor.
Ses ise şehir içinde normal şehrin gürültüsü, motor sesi derken hissedilmiyor, ama ister şehir içi ister şehir dışı olsun, asvalt pürüzsüz kaymak gibiyse hız ne olursa olsun, illa 90-100 değil 50 de olsa, motor da yüksek devir çevirmeyip sessiz çalışıyorsa uğultu var.
Ancak konfor kaybı ve uğultu kesinlikle abartılacak şekilde, veya asvaltta binilmez denecek düzeyde değil, arazi aracı binen herkesin katlanabileceği hafif düzeyde, belki lüks sedan araç beklentis olanlara fazla gelebilir.
Yakıtta yol bilgisayarım olmasına rağmen, 1-2 depo fulleyip bitirmeyle ölçülebilir bir artış yok, daha önce duyduğum %10 gibi rakamlar kesinlikle abartı, belki %1-2.
Kesinlikle pişman değilim, tavsiye ederim.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Abdullah son kısımda siyah kalın punto ile yazdığın cümleye istinaden söylüyorum: Ayna mharuti değişimi ile motor devrinin hiç bir ilgisi yok. Devir her zaman sensörü aracılığı ile okur ve 26 lastik de taksan 35 de taksan , A ayna mahrutisini de taksan B ayna mahrutisini de taksan devir değişmez . Değişen gaza 1 birim bastığında yaptığın hızdır . Yani (rakamları atıyorum) A dişlileri takılı iken gaza 1 birim bastığında 2000 devirde ve sabit viteste 50 km hız yapıyorsa, büyük lastik için B dişlilerini taktığında yine gaza 1 birim bastığında aynı viteste yine 2000 devir çevirir ama göstergedeki hızın ve gerçek hızın 50 den farklı olur. Başka bir ifadeyle aynı viteste aynı hızı yapmak için gaza 1 değil de 0.70 birim basarsın . 1 birim basıp 2000 devir yaparken 0.70 birim basıp 2000 devir yaparsınABDULLAH yazdı:Hıdır'ın torkuna lafımız yok abi .camouflage yazdı:30 inch kullandığım doğrudur.
Ancak; unutmayın ben bir HıDIr kullanıcısıyım yani aracım dizel ve Çağlar'ın deyimi ile 10 fil gücünde.
Tork kurtarıyor ama benzinlide aynalı mahkuriye el atmak gerekir diye düşünüyorum.
Esa kafamı karıştıran 1.5 inch yükseltmeyle sizin araca 30 inch lastik uyarken, benim 2.5 inch yükseltmeye rağmen işi bilen bir arkadaşımızın 30 inch sürter demesi. Ki kendisine hak da veriyorum çünkü 235-75-15 yani 29 inch bile direksiyon turunu kısmasak, önler tam turda sürtüyordu.
Ayna mahruti konusunda 235-75 tam sınırda bir ölçü. Olsa iyi olur, olmasa çok da sorun değil. Rampalarda araç dolu klima açıkken eksikliği = çekiş kaybı hissedilir derecede.
Ama özellikle düz asvaltta (belki diğer koşullarda da) yakıt tüketimini arttırabileceğinden bir de ötme riskinden kararsızım. Hatta geçen bir çıkmacıda ötme riski de olmaz düşüncesiyle ön - arka 5.125 diferansiyel bulmuştum. Böylece lastikten yaptığım %5 civarı artışı ayna-mahruti ile tam dengelemeyi düşündüm fakat yakıt olayını bir türlü çözemediğimden en azından şimdilik erteledim.
Konu lastik ama daha önce ilgili başlıklarda cevabını alamadığımdan yeri gelmişken tekrar sorayım.
Lastik büyütülüp bir süre sonra da ayna mahruti daha kısa oranlısıyla değiştirilince hep söylenen bir cümle var:
"aracın çekişi arttı, yakıt tüketimi de düştü, eskiden 1 depoyla şu kadar km yapıyorken şimdi şu kadar yapıyor"
Burtada anlayamadığım şu;
JLXlerde orjinal haldeyken bile km saati hızı ve gidilen km'yi fazla gösterdiğinden yapılan yakıt hesabı doğru değil,
lastik büyütülünce zaten yanlış gösteren km saati , bir miktar eksik göstermeye başlıyor,
ayna - mahruti kısalınca tekrar km saati gidilen yolu ve hızı fazla göstermeye başlıyor. Eğer lastik çapı ile ayna-mahruti oranı tam dengede ise araç orjinal değerlere döner ama değilse birinin lehine başka bir yanlışlık ortaya çıkar.
Ayna mahrutinin kısasıyla değişiminde yakıt tüketiminin ne olduğu konusunda sağlıklı yorum yapmak için;
lastikteki büyüme oranı ile ayna mahrutideki değişim oranı dikkate alınmalı ve gidilen km GPS ile hesaplanmalı.
Ayrıca aracın çekişi artsa bile aynı oranda gaza basıldığı halde daha yüksek devir çevirip buna rağmen daha düşük hız yapan aracın yakıt tüketiminin azalmasını da anlayamıyorum.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA
Yağmurların başlamasıyla KL-71 leri çamurda kullanma şansım oldu.
Kesinlikle AT lerden (benim kullandığım Lassa Competus'tu) iyi. Daha önce AT lerle geçemediğim yapışkan çamurlu bir yerde özellikle denedim ve geçtim.
Ancak belki benim beklentim fazla yüksek, belki de bizim buraların çamuru fazla yapışkan daha önce bazı Suzuki'ci arkadaşların başka marka MT 'ler için kullandığı "daha önce dört çeker gidilen yerlerden tek çeker geçebilme özelliğini" yaşayamadım.
Mesela gittiğim bir köyde bahçe içindeki bir çamurda tek çekerde geri manevra yapmak istedim fakat aracın arka tekerleri pati çekip, arka benim yönlendirmek istediğim tersi yöne gitti ve dört çekerle ancak manevramı yapabildim. Çamur çok bariz yapışkan olmamasına rağmen inip baktığımda lastik çamuru tahliye edememiş, dişler dolmuştıu.
Kesinlikle AT lerden (benim kullandığım Lassa Competus'tu) iyi. Daha önce AT lerle geçemediğim yapışkan çamurlu bir yerde özellikle denedim ve geçtim.
Ancak belki benim beklentim fazla yüksek, belki de bizim buraların çamuru fazla yapışkan daha önce bazı Suzuki'ci arkadaşların başka marka MT 'ler için kullandığı "daha önce dört çeker gidilen yerlerden tek çeker geçebilme özelliğini" yaşayamadım.
Mesela gittiğim bir köyde bahçe içindeki bir çamurda tek çekerde geri manevra yapmak istedim fakat aracın arka tekerleri pati çekip, arka benim yönlendirmek istediğim tersi yöne gitti ve dört çekerle ancak manevramı yapabildim. Çamur çok bariz yapışkan olmamasına rağmen inip baktığımda lastik çamuru tahliye edememiş, dişler dolmuştıu.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir