Yağ Katkıları Yararlı mı
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Yağ Katkıları Yararlı mı
Yağ Katkıları Yararlı mı?
Günümüzde hepsi de birbirinden mükemmel olduğunu iddia eden bir çok yağ katkısı satışa sunulmuştur. Özellikle televizyonda gece yarısı reklam kuşaklarını istila eden bu ürünler gerçekten işe yarıyor mu?Şimdi şunu düşünelim:
Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip?
Aynı şey otomobil üreticisi firmalar için de geçerli. Eğer bu mucize katkılar gerçekten motor gücünü arttırıyor, ya da en azından yakıt tüketimini azaltıyorsa neden otomobil üreticisi firmalar her otomobil başına bir kutu da bu katkılardan eklemiyorlar?
Üçüncü olarak, bu mucize yağ katkılarından hiç biri tanınmış yağ üreticilerinin markasını taşımamaktadır. Sonuç olarak, yağ üreticisi firmalar en iyi karışımı elde edebilmek için zaten her yıl milyonlarca dolar harcamaktadır.
Dolayısıyla yaptıkları bu harcamanın sonucunu diğer ufak firmalardan daha iyi aldıklarına emin olabilirsiniz. Ayrıca zaten kaliteli bir yağ, üretim aşamasında 10’a yakın katkı ile zenginleştirilmektedir. .
Ancak deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır.
Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlı olmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçları iyi olmayabilir. İsterseniz piyasadaki yağ katkılarının içinde genel olarak en çok bulabileceğiniz iki maddeyi inceleyelim:
TeflonKimi yağ katkıları başlangıçta işe yarıyor gibi görünse de, Teflon gibi partiküller içeren katkılar zamanla yağ filtresini tıkayabilirler. Yağ filtresinin tıkandığını gösteren bir uyarı ışığı da olmadığına göre...
Çinko
Diğer bir çeşit yağ katkısı ise çinko içerenlerdir. Çinko genelde tüm motor yağlarında motordaki aşınmaya karşı koruyucu madde olarak bulunmakta ve motorda metal-metale temas eden yüzeylerde koruma görevi görmektedir.
Normalde sık karşılaşılmayacak bir durum olan metal-metale sürtünme anında koruyucu görev görmesi için bilinen tüm markaların yağları zaten çinko içermektedir. O halde neden daha fazlasını ekleyelim?
Motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak, sadece metal-metale temas aşırı derecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır.
Yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısı eklemek silindir valflerinde kalıntı oluşturmaktan ve bujilerinizde ateşleme sorununa sebep vermekten başka bir işe yaramayacaktır.
Günümüzde hepsi de birbirinden mükemmel olduğunu iddia eden bir çok yağ katkısı satışa sunulmuştur. Özellikle televizyonda gece yarısı reklam kuşaklarını istila eden bu ürünler gerçekten işe yarıyor mu?Şimdi şunu düşünelim:
Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip?
Aynı şey otomobil üreticisi firmalar için de geçerli. Eğer bu mucize katkılar gerçekten motor gücünü arttırıyor, ya da en azından yakıt tüketimini azaltıyorsa neden otomobil üreticisi firmalar her otomobil başına bir kutu da bu katkılardan eklemiyorlar?
Üçüncü olarak, bu mucize yağ katkılarından hiç biri tanınmış yağ üreticilerinin markasını taşımamaktadır. Sonuç olarak, yağ üreticisi firmalar en iyi karışımı elde edebilmek için zaten her yıl milyonlarca dolar harcamaktadır.
Dolayısıyla yaptıkları bu harcamanın sonucunu diğer ufak firmalardan daha iyi aldıklarına emin olabilirsiniz. Ayrıca zaten kaliteli bir yağ, üretim aşamasında 10’a yakın katkı ile zenginleştirilmektedir. .
Ancak deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır.
Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlı olmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçları iyi olmayabilir. İsterseniz piyasadaki yağ katkılarının içinde genel olarak en çok bulabileceğiniz iki maddeyi inceleyelim:
TeflonKimi yağ katkıları başlangıçta işe yarıyor gibi görünse de, Teflon gibi partiküller içeren katkılar zamanla yağ filtresini tıkayabilirler. Yağ filtresinin tıkandığını gösteren bir uyarı ışığı da olmadığına göre...
Çinko
Diğer bir çeşit yağ katkısı ise çinko içerenlerdir. Çinko genelde tüm motor yağlarında motordaki aşınmaya karşı koruyucu madde olarak bulunmakta ve motorda metal-metale temas eden yüzeylerde koruma görevi görmektedir.
Normalde sık karşılaşılmayacak bir durum olan metal-metale sürtünme anında koruyucu görev görmesi için bilinen tüm markaların yağları zaten çinko içermektedir. O halde neden daha fazlasını ekleyelim?
Motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak, sadece metal-metale temas aşırı derecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır.
Yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısı eklemek silindir valflerinde kalıntı oluşturmaktan ve bujilerinizde ateşleme sorununa sebep vermekten başka bir işe yaramayacaktır.
Site Admin
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
araclarımızda kullandıgımız 10/40 motor yagının içine katkı maddesi kullanımı hakkında castrol un sitesinden alıntıdır .
Dikkat: Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 ile birlikte herhangi bir katkı malzemesi kullanılmaması önemle önerilir.
her üreticinin web sayfasıda ve ürün kutuları üzerinde konu önemle bildirilmiştir http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6007009
eskiden beri bilgim dahilinde yardımcı olur ufak tefek bişiler yazardım ama burada bilgili arkadaşlar bir hayli fazla ,ve okur oldum dayanamadım araya bir mesajda benden olsun dedim .
dünya capındaki tüm yag üreticileri motor yagınızı içine bir şeyler karıştırmadan sek olarak motorunuza içirmenizi tavsiye ediyor.benden söylemesi..
Dikkat: Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 ile birlikte herhangi bir katkı malzemesi kullanılmaması önemle önerilir.
her üreticinin web sayfasıda ve ürün kutuları üzerinde konu önemle bildirilmiştir http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6007009
eskiden beri bilgim dahilinde yardımcı olur ufak tefek bişiler yazardım ama burada bilgili arkadaşlar bir hayli fazla ,ve okur oldum dayanamadım araya bir mesajda benden olsun dedim .
dünya capındaki tüm yag üreticileri motor yagınızı içine bir şeyler karıştırmadan sek olarak motorunuza içirmenizi tavsiye ediyor.benden söylemesi..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
zaten kaliteli bir yağ, üretim aşamasında 10’a yakın katkı ile zenginleştirilmektedir. .
Ancak deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır.
Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlı olmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçları iyi olmayabilir.
Evet
İşin özü yukarıdaki birkaç cümlede açık ve net olarak anlatılmış
Ayrıca piyasa da benzin katkısı, mazot katkısı olarak satılan ürünlerinde hiçbir özelliği olmayan ve hiçbir işe yaramayan sadece para kazanma amaçlı ürünler olduğunu söyeleyebilirim, bunların içinde aynı ürün vardır (10 no. yağ) sadece dışındaki etiketler farklıdır, birinde benzin diğerinde mazot katkısı yazar
Ancak deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır.
Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlı olmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçları iyi olmayabilir.
Evet
İşin özü yukarıdaki birkaç cümlede açık ve net olarak anlatılmış
Ayrıca piyasa da benzin katkısı, mazot katkısı olarak satılan ürünlerinde hiçbir özelliği olmayan ve hiçbir işe yaramayan sadece para kazanma amaçlı ürünler olduğunu söyeleyebilirim, bunların içinde aynı ürün vardır (10 no. yağ) sadece dışındaki etiketler farklıdır, birinde benzin diğerinde mazot katkısı yazar
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Bu cümle çok önemli, "Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip? "
Yada bu katkıcıların elinde sihirli formül var, Shell, Mobil uyuyor ..
Yada bu katkıcıların elinde sihirli formül var, Shell, Mobil uyuyor ..
Site Admin
- sahin05
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 535
- Kayıt: 21 Oca 2010 20:44
- Konum: Amasya
- İletişim:
aslında yazılanlara sonuna kadar katılan biri olarak maalesef gittiğim ustanın ısrarına dayanamadım (öyle böyle ısrar değil zaten yağıda gitti kendi aldı tahsilatıda benden yaptı )neyse kullandığım yağ shell 10w-40 olmasına rağmen yağa ek olarak nnt marka bor katkısı konuldu yaklaşık 1500km yol yaptım bence hiçbir faydası yok yada ben gözlemleyemedimOffroadpassion yazdı:Bu cümle çok önemli, "Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip? "
Yada bu katkıcıların elinde sihirli formül var, Shell, Mobil uyuyor ..
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
Bakın bu işin içinde olan biri olarak NNT bor katkı maddesini sözünü ettiğim ürünlerden ayrı tutarım, diğerlerine ödeyeceğiniz para boşa gider ancak NNT bor katkı maddesi gerçekten işe yarayan, ödeyeceğiniz ücretin karşılığını verecek bir üründür, belki farkı görememiş olabilirsiniz ama mutlaka faydası olan bir ürün olduğunu söyleyebilirim
- sahin05
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 535
- Kayıt: 21 Oca 2010 20:44
- Konum: Amasya
- İletişim:
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
Promosyon her firmada vardır, biz de yıllar boyunca neler neler verdik müşterilerimize, bırakın cep telefonunu karşılıklı yapılan taahhütlere istinaden sıfır Passat araba alıp verdiğimiz müşterimiz bile oldu, bunlar müşterinin verimliliğine göre, karşılıklı yapılan mal anlaşmalarına göre değişim gösterir, benim NNT ile bir bağım söz konusu değil, ancak markayı ve ürünü, firma sahibinin kim olduğunu biliyorum, bu nedenle daha önce yazdıklarımın arkasındayım, NNT bor katkı maddesi kesinlikle piyasada satılan ve hiç bir işe yaramayan katkı maddelerinden farklı bir üründür, tabiki bu benim düşüncem.
Saygılar
Saygılar
- barisinam
- Er
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 09 Ağu 2010 00:30
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Merhaba..
Ben Assan aluminyum fabrikasında mekanik bakım uzmanı olarak çalışıyorum. Dolayısıyla yağ üreticileri ile oldukça sık temasa geçiyorum.. Petrol ofisi tesislerinde de yağlama ile ilgili eğitim alma fırsatım oldu. Eğitmenin üzerinde durduğu nokta da sizlerin dediği gibi herhangi bir katkıya gerek olmadığı idi. Farklı bir yağ firmasının eğitiminde ise (molykote özel endüstriyel yağlar) katalog üzerinde bir yağ dikkatimi çekti ve bununla ilgili detaylı bilgiler aldık. motor katkı yağı ve molibden ana maddesinden oluşuyor..firmanın söylediğine göre fiat..renault gibi markalar bu yağı rodaj esnasında ve mekanik aksamların yağlanmasında (örneğin kapı kilit mekanizmalarında) kullandıklarını ve hem dişli kutusunda hemde motor katkısı olarak kullanılabileceğini söyledi ve bizde eğitime katılanlar olarak yağı denemeye karar verdik..1 koli yağ getirttik (20 adet) ve herkese dağıttık..Bende o dönem 1,4 2004 model astramda kullandım (ilk defa katkı maddesi kullandım)..motor sesinde ve kalkışlarda farkı hissettim..diğer kullanan arkadaşlardanda olumlu yorumlar geldi.özellikle fazla km yapmış araçlar için daha uygun sanırım.bu durum fabrika geneline yayıldı ve sonrasında 4 koli daha geldi:) şimdilik motoru eline alan arkadaş yok:) herkes memnun görünüyor..Son olarak belirtmek isterim ki yazdıklarım reklam olarak algılanmamalı...sadece deneyimimi paylaşıyorum..selamlar...
Ben Assan aluminyum fabrikasında mekanik bakım uzmanı olarak çalışıyorum. Dolayısıyla yağ üreticileri ile oldukça sık temasa geçiyorum.. Petrol ofisi tesislerinde de yağlama ile ilgili eğitim alma fırsatım oldu. Eğitmenin üzerinde durduğu nokta da sizlerin dediği gibi herhangi bir katkıya gerek olmadığı idi. Farklı bir yağ firmasının eğitiminde ise (molykote özel endüstriyel yağlar) katalog üzerinde bir yağ dikkatimi çekti ve bununla ilgili detaylı bilgiler aldık. motor katkı yağı ve molibden ana maddesinden oluşuyor..firmanın söylediğine göre fiat..renault gibi markalar bu yağı rodaj esnasında ve mekanik aksamların yağlanmasında (örneğin kapı kilit mekanizmalarında) kullandıklarını ve hem dişli kutusunda hemde motor katkısı olarak kullanılabileceğini söyledi ve bizde eğitime katılanlar olarak yağı denemeye karar verdik..1 koli yağ getirttik (20 adet) ve herkese dağıttık..Bende o dönem 1,4 2004 model astramda kullandım (ilk defa katkı maddesi kullandım)..motor sesinde ve kalkışlarda farkı hissettim..diğer kullanan arkadaşlardanda olumlu yorumlar geldi.özellikle fazla km yapmış araçlar için daha uygun sanırım.bu durum fabrika geneline yayıldı ve sonrasında 4 koli daha geldi:) şimdilik motoru eline alan arkadaş yok:) herkes memnun görünüyor..Son olarak belirtmek isterim ki yazdıklarım reklam olarak algılanmamalı...sadece deneyimimi paylaşıyorum..selamlar...
Barış İNAM
İstanbul / Tuzla
2004 vitara 3k, 2000cc
İstanbul / Tuzla
2004 vitara 3k, 2000cc
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Barış neydi bu katkı
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- barisinam
- Er
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 09 Ağu 2010 00:30
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Abi Molykote A adında bir katkı. aşağıdaki linkte bulabilirsin.. Alman markası ve endüstriyel yağlar (zincir yağı, koruyucu, ısıya dayanıklı yağ, suya dayanıklı yağ vb..) üzerine uzmanlaşmış bir marka...Endüstri teknik firması Türkiye distrübütörlüğünü yapıyor..
http://www.endustriteknik.com/9.html
http://www.endustriteknik.com/9.html
Barış İNAM
İstanbul / Tuzla
2004 vitara 3k, 2000cc
İstanbul / Tuzla
2004 vitara 3k, 2000cc
- barisinam
- Er
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 09 Ağu 2010 00:30
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Bu arada Endüstri Teknik firmasında Tolga Erdoğan Bey var. Onunla iletişime geçbilirsiniz..
Barış İNAM
İstanbul / Tuzla
2004 vitara 3k, 2000cc
İstanbul / Tuzla
2004 vitara 3k, 2000cc
- msmt
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 744
- Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
- Konum: ANKARA
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Benzer bir ürünü eski şirketimdeki takım lideri Abimiz denemişti, sonuç oldukça tatminkardı.
Bu deneyimini kendi blogunda yayınlamıştı. Hatta ses şiddet ölçer ile motor sesini önce ve sonra şeklinde ölçmüştü. 6db ses azalması oldu. 6db iyi bir değer. Çünkü ses logaritmik olarak ölçülür, her db de kulağa gelen basınç katlanarak artar.
http://blog.milliyet.com.tr/Motorunuza_ ... ogNo=64504
Bu deneyimini kendi blogunda yayınlamıştı. Hatta ses şiddet ölçer ile motor sesini önce ve sonra şeklinde ölçmüştü. 6db ses azalması oldu. 6db iyi bir değer. Çünkü ses logaritmik olarak ölçülür, her db de kulağa gelen basınç katlanarak artar.
http://blog.milliyet.com.tr/Motorunuza_ ... ogNo=64504
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
08 Grand Vitara II, 2.0 AT
- barisinam
- Er
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 09 Ağu 2010 00:30
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Ayrıca adamlar yaklaşık 5 bg gücü kazanıldığını iddia ediyorlar..bunu ölçmem olanaksız tabiki ama eğer doğru ise en azından sıralı tip LPG ile kaybettiğim gücü geri kazanma şansım oluyor..Dediğim gibi eski astramda denedim..100000 kmde idi..motor sesinin azaldığını ve kalkışların daha atak olduğunu hissettim..bilemiyorum psikolojik olabilir..ölçmek lazım...
Barış İNAM
İstanbul / Tuzla
2004 vitara 3k, 2000cc
İstanbul / Tuzla
2004 vitara 3k, 2000cc
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Geçtiğimiz bayramdan sonra başıma ikinci kez gelen bir olaydan söz edeyim, Araç 1,2 corsa c 2005 model 120 bin km de . Bayramda yağ lambası yanıyor önce şahsi müdahaleler sonra, bizi arıyor, acil servis kurtarıcı derken araç servise geliyor.Üstte arkadaki egzantrik kitlemiş. sökmeye başladık. Yağlama yok araçta, yağ pompası, müşir, kapak, bloktaki yağ kanalları elden geçti vs vs .... derken yağ süzgecinin üzerinin krem rengi jöle gibi bir katmanla kaplı olduğunu gördük. Biraz daha kurcaladıkça bu jölemsi şeyin, yağ kanallları, yağ filtre kütüğünün üzerindeki subaplar dahil bir çok yerde tıkanmaya sebep olduğunu gördük. Sorguladıkça veriler 30 bin km önce başka bir servisin kullandığı katkının varlığına götürdü. BU benim katkı ile ilgili son 5-6 yıl içindeki ikinci deneyimim. İçinde teflon grafit çinko gibi ağır meteller bulunan katkılara pek sevimli bakmıyorum. Konuda en iyisi ticari adları ile motor silk ve power up olduğunu düşünüyorum
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Bir ilave de ben yapayım
Yıllardır farklı markalarca ''Economizer'' adı altında piyasada satılan yağ katkıları var, bunlar her yağ değişim istasyonunda mutlaka bulunur ve tamamen ticari amaçlıdır, adam arabanızın yağını değiştirir, olay tamamdır ama koruyucu adı altında bir kutuda bundan boca eder.
Bu Economızer denilen ''koruyucu'', aracın motoruna konulan yağın içinde olması gereken kadar zaten var (tabi koyacağınız yağ ne idüğü belirsiz merdiven altı bir marka değilse), yağın içerisinde fomülasyona uygun şekilde bulunan bir katkı maddesini motora fazladan bir kutu daha koymakta zarardan başka hiç bir işe yaramaz.
Sonuçta bu viskozite arttırıcı bir katkı maddesidir, ve yağı gereğinden fazla kalınlaştırmaktan öteye gitmez.
Çağlar sözünü ettiklerim senin yazdığın markalar değil kesinlikle
Yıllardır farklı markalarca ''Economizer'' adı altında piyasada satılan yağ katkıları var, bunlar her yağ değişim istasyonunda mutlaka bulunur ve tamamen ticari amaçlıdır, adam arabanızın yağını değiştirir, olay tamamdır ama koruyucu adı altında bir kutuda bundan boca eder.
Bu Economızer denilen ''koruyucu'', aracın motoruna konulan yağın içinde olması gereken kadar zaten var (tabi koyacağınız yağ ne idüğü belirsiz merdiven altı bir marka değilse), yağın içerisinde fomülasyona uygun şekilde bulunan bir katkı maddesini motora fazladan bir kutu daha koymakta zarardan başka hiç bir işe yaramaz.
Sonuçta bu viskozite arttırıcı bir katkı maddesidir, ve yağı gereğinden fazla kalınlaştırmaktan öteye gitmez.
Çağlar sözünü ettiklerim senin yazdığın markalar değil kesinlikle
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Ufuk abi aynı dili koşunuyoruz zaten. Ama yağ konusunda ben sen varken ben susarım, biz sadece gözlemciyiz, yada gurmeyiz diyelim Mutfağını bilmeyiz işin. (öğlen oldu karnım acıktı gurme de ordan geldi aklıma)
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
- barisinam
- Er
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 09 Ağu 2010 00:30
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Tabiki her katkı maddesi yağ ile uyumlu olmayabilir..Yağın sentetik veya madeni olması..içerisindeki katıkların ne olduğu vb çok önemli..İçerisindeki maddellerin katkı ile reaksiyona girmemesi gerekiyor..fabrikada demontaj yaptığımız dişli kutularında veya yağ tanklarında çok farklı durumlar ile karşılaşıyoruz..köpürmeler..su karışmaları (yoğuşma nedenli), yağım krem rengi alması..vb .. PO'ya veya Belgin'e analize gönderdiğimizde neden kaynaklandığını anlayabiliyoruz.. Demem şu ki..yağdaki o katılaşma katkıdan kaynaklımıdır bilemiyorum..olabilir de...olmayabilir de..
Barış İNAM
İstanbul / Tuzla
2004 vitara 3k, 2000cc
İstanbul / Tuzla
2004 vitara 3k, 2000cc
- adg_ercu
- Er
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 04 Nis 2012 19:45
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
benim kullandığım ve yakınlarımın kullandığı araçlarda uzun süre nnt bor yağ katkısını kullandık, kullandığımız araçların aynı model diğer araçlara göre motorlarında performans artışları gözle görülür düzeydeydi. Yakıt tüketimindede yaşanan farkları test etme imkanımız olmuştu.
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Bahsettiğiniz performans artışı ne kadardı % olarak?adg_ercu yazdı:benim kullandığım ve yakınlarımın kullandığı araçlarda uzun süre nnt bor yağ katkısını kullandık, kullandığımız araçların aynı model diğer araçlara göre motorlarında performans artışları gözle görülür düzeydeydi. Yakıt tüketimindede yaşanan farkları test etme imkanımız olmuştu.
Yakıt tüketiminde yaşanan fark azalma mı artış mı idi ve onun da %si ne kadardı?
Teşekkürler.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- adg_ercu
- Er
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 04 Nis 2012 19:45
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Kullandığımız araç tempra motorlu dediğimiz şahinlerden di, % olarak kıyaslama imkanımız hiç olmadı. Fakat 170 -180,000 km gibi bir motor km sinde bile en ufak bir yağ eksiltme yoktu ve motor performansı üst düzeydeydi. Yalnız bu araçta kullanılan nnt değildi fakat uzun zaman geçtiği için markasını tam olarak hatırlamıyorum.
Aracı kullanan ve otomobillerden anlayan birçok kişi aracın performansından etkileniyordu.
Yakıt tüketimi konusunda şöyle bir örnek verebilirim. istanbul samsun arası uzun yolda, ortalama 100-120 km hızla ve 4 yetişkin yüküyle, bir depoyla 650 km yol yapmıştık.
En son 2006 model dobloda, 0 km de alındığından beri iki yağlamadan birinde nnt kullanıldı. Bu araçta 180,000-190,000 km de satıldı, Bu araçtada en ufak yağ eksiltme yoktu ve aynı şekilde motor performansı muadillerine göre üst düzeydeydi.
Aracı kullanan ve otomobillerden anlayan birçok kişi aracın performansından etkileniyordu.
Yakıt tüketimi konusunda şöyle bir örnek verebilirim. istanbul samsun arası uzun yolda, ortalama 100-120 km hızla ve 4 yetişkin yüküyle, bir depoyla 650 km yol yapmıştık.
En son 2006 model dobloda, 0 km de alındığından beri iki yağlamadan birinde nnt kullanıldı. Bu araçta 180,000-190,000 km de satıldı, Bu araçtada en ufak yağ eksiltme yoktu ve aynı şekilde motor performansı muadillerine göre üst düzeydeydi.
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: Yağ Katkıları Yararlı mı
Konu üzerine uzman bazı makina mühendisi arkadaşlar katkıların kısa vadede yararları görünse de uzun vadede motorda ne tür bir etki bıraktığını bilmenin imkansız olduğunu, dolayısıyla artık rektefeye girmesi kesin olan motorda sadece bir miktar zaman kazanma dışında kullanılmasının doğru olmayacağını söylüyorlar.
Tek tük de olsa usulüne uygun kullanıldığı halde yağ filtresini tıkayıp motora ciddi zarar veren katkı örnekleri de var.
Araçtaki sorunların katkı ile çözülmeye çalışılması yerine daha kalın yağa geçmek- değişim periyodunu sıklaştırmak sorunu çözmese de öteleme açısından katkı kullanmaya göre daha doğru bir yaklaşım.
Tek tük de olsa usulüne uygun kullanıldığı halde yağ filtresini tıkayıp motora ciddi zarar veren katkı örnekleri de var.
Araçtaki sorunların katkı ile çözülmeye çalışılması yerine daha kalın yağa geçmek- değişim periyodunu sıklaştırmak sorunu çözmese de öteleme açısından katkı kullanmaya göre daha doğru bir yaklaşım.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir