Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- impress
- Er
- Mesajlar: 79
- Kayıt: 31 Oca 2012 13:53
- Konum: Maslak/İstanbul
- İletişim:
Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Deeeermişim
Pek mübarek arazi taşıtı, uzatmalı sevgilim Kermit gidince uzun süredir kaşıntım olan samurai yi, portakal bahçelerinde buldum. Aracımız Zühtü (bu yazıda Zü olarak anılacaktır), tek noktadan enjeksiyonlu olup, dört noktadan helezonludur.
Aracımız Zü, 1 ve 2. viteste patinaj çektiği için biraz yavaşlatmanın akıllıca olduğunu düşündük
İşte aracımız Zü!!
İşe ilk olarak Goliath marka şnorkelden (şonorkel diye okunur) başladık...
Taze müdür Burak, taze gelin gibi saldırdı şnorkele ama takamayınca işin ustası Ali Ustaya devretti :crazy:
Ondan sonracığıma geldi sıra jantlara... Benim jantların göbeği en dışta olduğundan kesilemeyince imdadımıza Raif Usta dan patlattığım jimnny jantları yetişti
Arkadaşlara bir güzel offset verdirdikten sonra siboplar kopmasın diye boru kaynatacaktım. sonra Aklıma ofrayt sibopları geldi soluğu Koray Abi nin yanında aldım
Janttan ortalama 5-6 mm taşıyor ve çok şık duruyor. Kopartmak imkansız. Aparatını takarak hava basıyorsunuz...
Sıra geldi pabuçlara... Bu sezon aracı tanımak istediğimden 30x9.5x15 Falken LandAir TA da karar kıldım. Kimseye danışmadan yedim bu haltı ve doğru bir karar verdiğimi sanıyorum. Kullananlar oldukça memnun olduğunu söyledi...
Tam o sırada Mehmet Becce abimizden 4 adet yayımız geldi. Bu yaylara müteakip Sakallı Hüseyin Abim Bilstein amortisörler kullanacağını söyledi...
Yapacak bir halt bulamayınca orasını burasını mıncıklamaya başladım. Farkettim ki şnorkel takılı olduğu zaman araç hava ememiyor ve zengin karışım yaparak siyah duman atıyor. Şnorkeli iptal ettiğimde bu sorunun olmadığını gözlemledim. Bu sorunu da Hüseyin Abinin desturunu da alarak blower fan ile çözdüm. Hava filtresine sürekli düşük basınçlı hava gönderiyor. Böylece bu sorunu da aşmış olduk.
Şimdilik bu kadar yeter Yarın yükseltmesini de yapıp, pabuçlarımı takacağım. Bakalım S4X4T da finale çıkabilecek miyiz ?
Pek mübarek arazi taşıtı, uzatmalı sevgilim Kermit gidince uzun süredir kaşıntım olan samurai yi, portakal bahçelerinde buldum. Aracımız Zühtü (bu yazıda Zü olarak anılacaktır), tek noktadan enjeksiyonlu olup, dört noktadan helezonludur.
Aracımız Zü, 1 ve 2. viteste patinaj çektiği için biraz yavaşlatmanın akıllıca olduğunu düşündük
İşte aracımız Zü!!
İşe ilk olarak Goliath marka şnorkelden (şonorkel diye okunur) başladık...
Taze müdür Burak, taze gelin gibi saldırdı şnorkele ama takamayınca işin ustası Ali Ustaya devretti :crazy:
Ondan sonracığıma geldi sıra jantlara... Benim jantların göbeği en dışta olduğundan kesilemeyince imdadımıza Raif Usta dan patlattığım jimnny jantları yetişti
Arkadaşlara bir güzel offset verdirdikten sonra siboplar kopmasın diye boru kaynatacaktım. sonra Aklıma ofrayt sibopları geldi soluğu Koray Abi nin yanında aldım
Janttan ortalama 5-6 mm taşıyor ve çok şık duruyor. Kopartmak imkansız. Aparatını takarak hava basıyorsunuz...
Sıra geldi pabuçlara... Bu sezon aracı tanımak istediğimden 30x9.5x15 Falken LandAir TA da karar kıldım. Kimseye danışmadan yedim bu haltı ve doğru bir karar verdiğimi sanıyorum. Kullananlar oldukça memnun olduğunu söyledi...
Tam o sırada Mehmet Becce abimizden 4 adet yayımız geldi. Bu yaylara müteakip Sakallı Hüseyin Abim Bilstein amortisörler kullanacağını söyledi...
Yapacak bir halt bulamayınca orasını burasını mıncıklamaya başladım. Farkettim ki şnorkel takılı olduğu zaman araç hava ememiyor ve zengin karışım yaparak siyah duman atıyor. Şnorkeli iptal ettiğimde bu sorunun olmadığını gözlemledim. Bu sorunu da Hüseyin Abinin desturunu da alarak blower fan ile çözdüm. Hava filtresine sürekli düşük basınçlı hava gönderiyor. Böylece bu sorunu da aşmış olduk.
Şimdilik bu kadar yeter Yarın yükseltmesini de yapıp, pabuçlarımı takacağım. Bakalım S4X4T da finale çıkabilecek miyiz ?
Yusuf GÜR (B rh+) / Yaş : 27
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
yusuf hayırlı olsun güle güle kullan, güzel işler çıkacak senden
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- impress
- Er
- Mesajlar: 79
- Kayıt: 31 Oca 2012 13:53
- Konum: Maslak/İstanbul
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Eyvallah Çağlar Abim gücümün yettiğince bambaşka bir samurai yapmaya çalışcam
Yusuf GÜR (B rh+) / Yaş : 27
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
olur olurrrrr, hem de güzel olur... orjinal şeyler çıkarsa benim HıDIr'ı da amelyata alırız (JLX diesel HDİ)
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Ciğerim sonunda Suzukiyi buldun hadi hayırlısı elimizden gelen her yardımı esirgemeyiz
- impress
- Er
- Mesajlar: 79
- Kayıt: 31 Oca 2012 13:53
- Konum: Maslak/İstanbul
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Eyvallah abim daha çok oynicaz bu makineyle illa ki yardım gerekecek
Yusuf GÜR (B rh+) / Yaş : 27
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
-
- Orgeneral
- Mesajlar: 11515
- Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Yusufum hayırlı uğurlu olsun güle güle kullan
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
korpem hayırlı olsun
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
son vaziyet nedir ceryancım
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- impress
- Er
- Mesajlar: 79
- Kayıt: 31 Oca 2012 13:53
- Konum: Maslak/İstanbul
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
abim şu an rölantiye aldım. yükseltme yapıldı ancak ufak bir hata sonucu ön 7 cm düşük kaldı arkaya göre. yay tablası yukarıya alınacak. arazi şanzımanında da sıkıntı var. 410 arazi şanzımanı geliyor. kol burçlarını standart almıştım ancak takmadım açılı poliüretan burç yaptıracağım şaft açılarını düzlemem lazım aşırı titreme var. parçalar gelsin komple bir gireceğim. acayip projelerim var zehir gibi bir makine olacak
Yusuf GÜR (B rh+) / Yaş : 27
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Yusuf Hayırlı olsun,
Gönlüne göre güzel bir makine olacak inşallah.
Keyifle bekliyoruz.
Gönlüne göre güzel bir makine olacak inşallah.
Keyifle bekliyoruz.
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
- impress
- Er
- Mesajlar: 79
- Kayıt: 31 Oca 2012 13:53
- Konum: Maslak/İstanbul
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Zuki hala yapım aşamasında
şimdilik yapılanları sıralayalım
*direkt pervane sökülüp elektrikli fan takılarak motorun çabuk ısınması, yakıt tüketiminin düşürülmesi ve + güç sağlandı.
* fana 20 saniye iptal switchi eklenerek su geçişlerinde fanın durdurulması sağlanarak hem aracın motor içinin rezil bir hale gelmesi önlendi hem de olası pervane kırılmalarının önüne geçildi.
* şarj dinamosu 30 amperden 130 ampere çıkartıldı. böylece vinç kullanımında akünün daha uzun süreli kullanımı sağlandı.
*gaz pedalı altına switch koyularak tam gaz anında 10 saniye şarj dinamosu iptali yapıldı. böylece motordan ortalama + 5 hp daha alındı.
* orta konsola devir, volt ve vakum saati ile motordan daha fazla bilgi alınır hale getirildi.
*tavana Led Bar yapılarak minimum tüketim maksimum ışık performansı elde edildi.
* samurai nin ufak olan debriyaj balatası sökülerek daha büyük baskı balata takıldı.
*su fıskıye sistemi far yıkama sistemi ile değiştirildi.
*atom far sistemi sökülerek yerine bosch farlar takıldı.
* 60 amper akü sökülerek yerine 65 amper optima akü takılacak
* lastiklerimi satarsam da 31x10.5x15 silverstone extreme lastikler takılacak
* arka diferansiyele %100 kilit takılacak
Hafta sonu hepsini görsele dökerim diye ümit ediyorum
beni izlemeye devam edin
şimdilik yapılanları sıralayalım
*direkt pervane sökülüp elektrikli fan takılarak motorun çabuk ısınması, yakıt tüketiminin düşürülmesi ve + güç sağlandı.
* fana 20 saniye iptal switchi eklenerek su geçişlerinde fanın durdurulması sağlanarak hem aracın motor içinin rezil bir hale gelmesi önlendi hem de olası pervane kırılmalarının önüne geçildi.
* şarj dinamosu 30 amperden 130 ampere çıkartıldı. böylece vinç kullanımında akünün daha uzun süreli kullanımı sağlandı.
*gaz pedalı altına switch koyularak tam gaz anında 10 saniye şarj dinamosu iptali yapıldı. böylece motordan ortalama + 5 hp daha alındı.
* orta konsola devir, volt ve vakum saati ile motordan daha fazla bilgi alınır hale getirildi.
*tavana Led Bar yapılarak minimum tüketim maksimum ışık performansı elde edildi.
* samurai nin ufak olan debriyaj balatası sökülerek daha büyük baskı balata takıldı.
*su fıskıye sistemi far yıkama sistemi ile değiştirildi.
*atom far sistemi sökülerek yerine bosch farlar takıldı.
* 60 amper akü sökülerek yerine 65 amper optima akü takılacak
* lastiklerimi satarsam da 31x10.5x15 silverstone extreme lastikler takılacak
* arka diferansiyele %100 kilit takılacak
Hafta sonu hepsini görsele dökerim diye ümit ediyorum
beni izlemeye devam edin
Yusuf GÜR (B rh+) / Yaş : 27
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
hadi hayırlısı, merakla resimleri bekliyoruz
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
ceyrancı enjektör işini hallettin mi nerde kaça , benimki de ufaktan ufaktan sanki işiyor.
Yusuf bu elektrikli fan mevzusunda bir geciktirici gibi bir şey takılabilirmi benim dizele. Mesela 15 derecinin altında ise 10 dakka çalışmasın gibi. Kışın dünyanın yolunu gidiyorum ibre anca normale geliyor. Eski sistem arabanın radyatörü kartonla kapatıyorum. Tesmostat devirdaim sağlam .
Yusuf bu elektrikli fan mevzusunda bir geciktirici gibi bir şey takılabilirmi benim dizele. Mesela 15 derecinin altında ise 10 dakka çalışmasın gibi. Kışın dünyanın yolunu gidiyorum ibre anca normale geliyor. Eski sistem arabanın radyatörü kartonla kapatıyorum. Tesmostat devirdaim sağlam .
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
saat işini de beğendim hem görüntüsü güzeldi hem fonksiyonu
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- impress
- Er
- Mesajlar: 79
- Kayıt: 31 Oca 2012 13:53
- Konum: Maslak/İstanbul
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
iki tane oringle çözdüm işi abi
Eğer elektrikliyse fan birşekilde yapılır ama termikliyse yapacak hiçbişey yok zaten elektrikli olsaydı 90 a gelene kadar çalışmazdı benimki de laf işte
Eğer elektrikliyse fan birşekilde yapılır ama termikliyse yapacak hiçbişey yok zaten elektrikli olsaydı 90 a gelene kadar çalışmazdı benimki de laf işte
Yusuf GÜR (B rh+) / Yaş : 27
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
- zafer
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1701
- Kayıt: 07 Ara 2010 01:56
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
2 ve 4 nolu işler akıllıca işler.....bravo yusuf.
H.Zafer Teker - A Rh (+) yaş: 47 küsur
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-
(Suadiye-İstanbul)
Suzuki Vitara JLX 1999 model - 1.6 - 16v-
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
termikli (civalı). Kartona devam o zaman. Soğuk havayı hiç sevmiyor benim dizel motor. ısınana kadar gitmiyor, çok yakıyor. Ama ısındımı aslan kesiliyor. Isınana kadar geçen süreyi orjinal termostatı değişmeden çözmem lazım
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- impress
- Er
- Mesajlar: 79
- Kayıt: 31 Oca 2012 13:53
- Konum: Maslak/İstanbul
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
çevir abi elektrikliye ne uğraşıyosun boşuna. butün kış yakacağın mazotun fazlasını kar edersin. performans + üşümemen de cabası Eyvallah Zafer Abi
Yusuf GÜR (B rh+) / Yaş : 27
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Ne bileyim onda da kontrol edecen devamlı açacan kapatacan unuttun unutmadın falan
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- impress
- Er
- Mesajlar: 79
- Kayıt: 31 Oca 2012 13:53
- Konum: Maslak/İstanbul
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
niye açıyon kapıyon ki takıyosun müşürü 90 a gelince açıyor fanı 82 ye gelince kapatıyor
Yusuf GÜR (B rh+) / Yaş : 27
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Öyle değil , ben kafamda, suya girdim girerken kapadım çıkınca unuttum açmayı rampaya falan sardım.... yanlış ifade ettim yani
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- impress
- Er
- Mesajlar: 79
- Kayıt: 31 Oca 2012 13:53
- Konum: Maslak/İstanbul
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
La yaş tahtaya basar mıyım ben :D onun sistemi de var 20 saniye iptal ediyor otomatik eski haline dönüyor sonra :D
Yusuf GÜR (B rh+) / Yaş : 27
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
Maslak - İSTANBUL
Suzuki Samurai SJ 80
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Bir Samurai SJ 80 in rezil-i rüsva edilişi...
Yusuf çok ilginç ve ilk defa okuduğum ve/veya karşılaştığım ugyulamalar olmuş.
Desene samuraiden de + güç alınabiliyormuş
Desene samuraiden de + güç alınabiliyormuş
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir