Pinion / Driveline Fren sistemi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Pinion / Driveline Fren sistemi
Merhaba,
http://www.fourwheeler.com 'daki yapım hikayelerini incelerken şu projede http://www.fourwheeler.com/project-vehi ... er-part-3/ araca Pinion fren sistemi bir sistem uygulandığını gördüm. Diferansiyel üzerine takılan bir fren diski ve balata.
Araştırınca farklı örneklerini de buldum:
Şimdi sorum şu, diferansiyel üzerine neden böyle bir fren sistemi yerleştiriyor bu abiler? Aracın var olan fren sistemi ile paralel mi çalışıyor yoksa tamamen bağımsız mı? Hangi şartlarda diferansiyel üzerinden yavaşlatmak isteriz hareketi pek ampul yanmadı kafamda.
http://www.fourwheeler.com 'daki yapım hikayelerini incelerken şu projede http://www.fourwheeler.com/project-vehi ... er-part-3/ araca Pinion fren sistemi bir sistem uygulandığını gördüm. Diferansiyel üzerine takılan bir fren diski ve balata.
Araştırınca farklı örneklerini de buldum:
Şimdi sorum şu, diferansiyel üzerine neden böyle bir fren sistemi yerleştiriyor bu abiler? Aracın var olan fren sistemi ile paralel mi çalışıyor yoksa tamamen bağımsız mı? Hangi şartlarda diferansiyel üzerinden yavaşlatmak isteriz hareketi pek ampul yanmadı kafamda.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- reis67
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4046
- Kayıt: 03 Kas 2012 00:14
- Konum: istanbul
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
valla bu koca ayaklar ancak bununla duruyor demek ki..
ben de ilk defa gördüm sayende.. ilginçmiş...
ben de ilk defa gördüm sayende.. ilginçmiş...
Selçuk Engin / 43 / Bahçeşehir
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
1997 Nissan Pathfinder R50 3.3 V6 / PÖH
1999 İNFİNİTİ QX4 3.3V6/ LORD
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
İlginç, neden gerek duyuldu, bi de disk önde ve açık çarpmaya vurulmaya müsait..
bi araştırayım akalım..
bi araştırayım akalım..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
Tekerlek çaplarını büyüttüğünüzden dolayı dönme momenti çok artar ve mevcut sistemle arabayı durduramazsınız. Buna karşılık takviye olarak doğrudan şafttan durdurmak en doğrusu olur. (Ağır vasıtalardaki retarder denen sistem de bu mantıkta çalışıyor.) Fakat bunu zaten Japon düşünmüş ve en hafif ve en ilkel arabası olan SJ 410' a fabrika çıkışı olarak uygulamıştır fakat o sadece el freni için çalışır. Kısaca bildiğim bu
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
google amcaya sordum ticari araçlarda aşagıdaki bilgileri verdi, koca ayak araçlarda da aracın ağırlıgı eğimin fazla olması fren sistemine desteklemek ve aracın aktarma organlarından frenleme sistemi olarak açıklanabilir diyor ben onun yalancısıyım..
""" Yavaşlatıcı fren sistemleri, ticari karayolu taşıtlarında özellikle yokuş aşağı inişlerde araç hızını sabit
bir değerde tutmak amacıyla kullanılırlar. Yavaşlatıcı fren sistemleri, taşıtın tahrik hattı üzerinde uygulanır
ve devreye girdiğinde taşıt şasisi ile aktarma organları arasında değişken etkisi olan frenleme
momenti oluşturur.
Ticari taşıtlarda yük kapasitesinin ve şehir içi kullanım yüzdesinin fazla olduğu durumlarda fren sisteminin devreye girme
sıklığı artmasına karşın, fren sistemindeki disk, kampana ve balata ömürleri azalmakta, aracın servise girme periyodu
kısalmaktadır. Bu durum, taşıtın hizmet verme yüzdesini düşürmektedir. Ayrıca, bilindiği gibi %12’ lik eğime sahip bir
inişte 7 km boyunca yavaşlatılan 15 tonluk bir yolcu otobüsünün frenleri, yaklaşık olarak 210 kg’lık bir döküm parçayı
ergitmeye yetecek ısı enerjisini açığa çıkarır . Bu gibi durumlarda balata, kampana ve fren diski vb. fren sistemi
parçalarının ömrü dramatik şekilde azalmaktadır. Ticari taşıt sahiplerinin bu problemine bir çözüm olarak yavaşlatıcı fren
sistemi (Retarder) taşıtlar üzerine üretici firmalar tarafından uygulanmaktadır. Yüksek kullanım yüzdesine sahip düşük
frenleme ivmesi ihtiyacı böylece yavaşlatıcı fren sistemi tarafından karşılanmış olmaktadır.
Yavaşlatıcı sistemlerin araç üzerindeki yeri, şaft üzerinde olduğu gibi otomatik vites kutuları içerisinde de uygulanmaktadır
(Intarder). Tahrik mili üzerinde şanzıman çıkışına veya diferansiyel girişine monte edilmelerinin yanı sıra retarderin
sabit (stator) kısmının doğrudan araç taşıyıcı şasisine, rotorun ise tahrik miline bağlanması söz konusudur. Elektromanyetik
ve hidrodinamik tipleri mevcuttur. Çalışmada model aracın sürüş adımları için azami yüklü ağırlıktaki
aracın, ilk duraktan hızlanarak 55 km/h hıza ulaştıktan sonra, direkt olarak retarderle frenlemeye geçip bir sonraki durakta
durması esas alınmıştır. Burada genel uygulama olarak, retarder frenleme ivme değeri 1m/sn2 civarında bir frenleme
etkisi yarattığından, sürücüler aracın yavaşlaması için yavaşlatıcının tüm frenleme kademelerini hızla kademeli olarak devreye sokmaktadırlar. """"
MMO sı resmi sitesinden alıntıdır....
""" Yavaşlatıcı fren sistemleri, ticari karayolu taşıtlarında özellikle yokuş aşağı inişlerde araç hızını sabit
bir değerde tutmak amacıyla kullanılırlar. Yavaşlatıcı fren sistemleri, taşıtın tahrik hattı üzerinde uygulanır
ve devreye girdiğinde taşıt şasisi ile aktarma organları arasında değişken etkisi olan frenleme
momenti oluşturur.
Ticari taşıtlarda yük kapasitesinin ve şehir içi kullanım yüzdesinin fazla olduğu durumlarda fren sisteminin devreye girme
sıklığı artmasına karşın, fren sistemindeki disk, kampana ve balata ömürleri azalmakta, aracın servise girme periyodu
kısalmaktadır. Bu durum, taşıtın hizmet verme yüzdesini düşürmektedir. Ayrıca, bilindiği gibi %12’ lik eğime sahip bir
inişte 7 km boyunca yavaşlatılan 15 tonluk bir yolcu otobüsünün frenleri, yaklaşık olarak 210 kg’lık bir döküm parçayı
ergitmeye yetecek ısı enerjisini açığa çıkarır . Bu gibi durumlarda balata, kampana ve fren diski vb. fren sistemi
parçalarının ömrü dramatik şekilde azalmaktadır. Ticari taşıt sahiplerinin bu problemine bir çözüm olarak yavaşlatıcı fren
sistemi (Retarder) taşıtlar üzerine üretici firmalar tarafından uygulanmaktadır. Yüksek kullanım yüzdesine sahip düşük
frenleme ivmesi ihtiyacı böylece yavaşlatıcı fren sistemi tarafından karşılanmış olmaktadır.
Yavaşlatıcı sistemlerin araç üzerindeki yeri, şaft üzerinde olduğu gibi otomatik vites kutuları içerisinde de uygulanmaktadır
(Intarder). Tahrik mili üzerinde şanzıman çıkışına veya diferansiyel girişine monte edilmelerinin yanı sıra retarderin
sabit (stator) kısmının doğrudan araç taşıyıcı şasisine, rotorun ise tahrik miline bağlanması söz konusudur. Elektromanyetik
ve hidrodinamik tipleri mevcuttur. Çalışmada model aracın sürüş adımları için azami yüklü ağırlıktaki
aracın, ilk duraktan hızlanarak 55 km/h hıza ulaştıktan sonra, direkt olarak retarderle frenlemeye geçip bir sonraki durakta
durması esas alınmıştır. Burada genel uygulama olarak, retarder frenleme ivme değeri 1m/sn2 civarında bir frenleme
etkisi yarattığından, sürücüler aracın yavaşlaması için yavaşlatıcının tüm frenleme kademelerini hızla kademeli olarak devreye sokmaktadırlar. """"
MMO sı resmi sitesinden alıntıdır....
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- sahin05
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 535
- Kayıt: 21 Oca 2010 20:44
- Konum: Amasya
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
nissan patrollerde fabrika çıkışı el freni şafttaki kampanaya bağlı
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
O zaman şunu anlıyorum, mesela çok dik bir yamaçtan aşağı doğru iniyoruz diyelim, bununla aracı diferansiyel üzerinden yavaşlatıp hızlanmasını engellemek daha doğru ve kolay oluyor.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- taner.eraslan
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 01 Ara 2011 22:23
- Konum: İzmir
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
Bence çok doğru değil zira retarder sistemin uygulandığı araçların ağırlıkları bizimkilere nazaran çok fazla. Dolayısı ile o araçlarda kütleyi birazcık yavaşlatmak bile başlı başına bir dert. Maksat durdurmak değil zaten. Hızlanmasın yeterbbalta yazdı:O zaman şunu anlıyorum, mesela çok dik bir yamaçtan aşağı doğru iniyoruz diyelim, bununla aracı diferansiyel üzerinden yavaşlatıp hızlanmasını engellemek daha doğru ve kolay oluyor.
Bizim araçlarda arazide dik bir inişte fren yerine 4L ve 1. vites ile elde ettiğimiz frenleme etkisini bu sistemlerle elde etmek mümkün değil bence. Bunları söylerken bilgi ve ispata dayalı konuşmuyorum. Tamamen kişisel tahminim.
Senin bahsettiğin projede sistem acaba arabayı durdurmaya mı yoksa otobüslerdeki gibi hızını kontrol altında tutmaya mı yarıyor
Taner Eraslan (46) - İzmir , 98' Vitara 1.6 JLX 5 Kapı manuel
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
Önemli olan varmak değil yolda olmaktır...
- ozdemirbrs
- Albay
- Mesajlar: 5953
- Kayıt: 01 May 2012 12:50
- Konum: BURSA merkez
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
Bu sistemlerde araştırıp okuduguma göre araçı durdurmak değil, ağır tonajlı araçların dik eğimlerde hızlanmasını önlemek, frenlemeye yardımcı olmak..
Hüseyin Özdemir
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
Bursa köyü ağası...
yaş = İzmir + Bursa
[/b]2007 suzuki Jimny JLX 1,3 MT Koçero
2012 ford fiesta 5k titanium 1,4 TDCI
0 RH (+)
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
Arkadaşlar tonaj ile alakası yok olayın Moment ile alakalı, yani lastik çapı Ağır vasıtaların ki ile karıştırmayın
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
5 yıl evvel falan aksiyona Becce 'nin kendi kullandıgı arac beyaz cimi gelmişti tesadüfen ordaydım fren balatası degişiyordu..yalan olmasın 32 mi 35 mi dev lastikleri vardı kupa emanet duruyordu üstünde..
fren balataları erimiş mum gibim cıktıydı üstünden..
capı büyük disk ve balata modifiyesi bu işlere gerekli derim ..
fren balataları erimiş mum gibim cıktıydı üstünden..
capı büyük disk ve balata modifiyesi bu işlere gerekli derim ..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- DERKMEN
- Albay
- Mesajlar: 5888
- Kayıt: 06 Ara 2011 11:26
- Konum: GÖKTÜRK / İSTANBUL
- İletişim:
Re: Pinion / Driveline Fren sistemi
33 9,5 16 lastik var her bakımda balata değiştiğini söyler Mehmet Abi
Facebook / Suzuki4x4Turkiye.com
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Deniz ERKMEN Yaş / 32
Göktürk / İSTANBUL
Mitsubishi L200 2009 Instyle AT
KARAKTERİM VE TAVRIMI BİRBİRİNE KARIŞTIRMAYINIZ
KARAKTERİM KİM OLDUĞUMLA İLGİLİDİR; TAVRIM "SİZİN" KİM OLDUĞUNUZLA
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir