Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif...

TAMAMLANMIŞ FOTOĞRAFLI ANLATIMLI YAPIM HİKAYELERİ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
e.deren
Albay
Mesajlar: 5439
Kayıt: 24 Oca 2013 09:18
Konum: İstanbul/Ümraniye
İletişim:

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Mesaj: # 200594Okunmamış mesaj e.deren
13 Nis 2014 22:42

Hayırlı olsun çok güzel olmuş
İlker Kılıçkaya 39 (A rh+)
Ümraniye/İstanbul
2005 Grand Vitara AT/5K

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18659
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Mesaj: # 201123Okunmamış mesaj Offroadpassion
16 Nis 2014 16:15

Üstad eline sağlık güle güle kullan..Defransiyel üstündeki polyamid takoz zaman içinde ezilip oturma yapıyor.. sıktıkça kenarları eziliyor. Bu parçayı alüminyum yaptımıştım JLX varken, önerim alüminyumdan yapıp iyice sıkman yönünde olur. Polyamiti sıktıkça aşağı doğru ezilmeye devam eder, güvenilir değil.
Site Admin

mustafayesillik
Er
Mesajlar: 64
Kayıt: 05 Kas 2013 12:26
İletişim:

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Mesaj: # 206654Okunmamış mesaj mustafayesillik
29 May 2014 00:20

herkese teşekkürler verdiğiniz bilgiler doğrultusunda arkadaşlarımıda tavsiyelerde bulunuyorum.
Offroadpassion yazdı:Üstad eline sağlık güle güle kullan..Defransiyel üstündeki polyamid takoz zaman içinde ezilip oturma yapıyor.. sıktıkça kenarları eziliyor. Bu parçayı alüminyum yaptımıştım JLX varken, önerim alüminyumdan yapıp iyice sıkman yönünde olur. Polyamiti sıktıkça aşağı doğru ezilmeye devam eder, güvenilir değil.
abi ara sıra kontrol ediyorum şimdilik bir sorun yok ama en yakın zamanda dediğin gibi değiştiririm.
Mustafa Yeşillik
Yaş: 25
Memleket: Kıbrıs
Araç: Suzuki Vitara 95 JX

mustafayesillik
Er
Mesajlar: 64
Kayıt: 05 Kas 2013 12:26
İletişim:

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Mesaj: # 209126Okunmamış mesaj mustafayesillik
16 Haz 2014 12:31

Camur76 yazdı:Aynı aracı yapmış birisi olarak ;

-o uzatmalar orjinal amortisörü uzatmak için. Ben de monroe gazlı r19 amortisör kullandım. Tam artikülasyonda yaylar tamamen kapanacak ve açılacak kadar 2 tarafa da izin veriyor. Uzatma vidalarına da gerek kalmıyor. Yay çıkma gibi bir sorun yasamadım.

-beccenin ön aks kolları ile sol aks için ara flanşı da birlikte geliyor. Bu kolları ve sol flanşı bir şekilde becceden temin etmek şart gibi. Kolları imal ettirmek meşakkati, ince işçilik isteyen bir iş. Hazırı var, uğraşmayın derim.

-get yerine yay kullanın. Orjinal mercedes yayın tanesi 55 60 tl. Ben de 1 ayda oturdu ama çok iyi sonuç verdi. Hala biraz ( ama onun çözümünü yaza saklıyorum. Ya uygun fiyatı becce ön salıncak lazım ya da yayın altına açı düzeltecek bir parça yapacağım. Taktım ona yapınca resimleyeceğim. Yaylar w124 kasa olacak ve 3 tipi var. En hafif olan kasanınkini alın. Sanırım 200 benzinli olan en hafifi oluyor.

-ön amortisöre strut yani flanş yerine direk orjinal amortisörleri hem daha uzun çalışacak hem de mili orijinalinin 2katı kalın olacak şekilde modifiye ettirebiliyorsunuz Bostancı sanayi de. Böylece hem o parçayı yaptırma maliyetiniz ortadan kalkıyor hem de amortisörlerin sıfırlanmış, 30% sertleştirilmiş ve oldukça sağlam oluyor. Özdemir oto Suzuki Mustafa Usta yardımcı olur bu konuda bana o tavsiye etti ve süper oldu.

Selamlar arabanın tam yaylanma mesafesi alamıyorum kullandıgım getler dolayısıyla ve bazı yerlerde buna gerek duydugumu düşünüyorum.
mercedes yaylarını kulllanmak istiyorum fakat anlamadıgım bir nokta var.
Ön yaylar için ön yayaları, ara yaylar için arka yaylarımı kullanıyoruz? yoksa tüm yaylar için mercedes ön yaylarımı kullanıcaz ?
Mustafa Yeşillik
Yaş: 25
Memleket: Kıbrıs
Araç: Suzuki Vitara 95 JX

iNsoMNiA
Uzman Çavuş
Mesajlar: 735
Kayıt: 16 Ağu 2011 00:42
Konum: İzmir
İletişim:

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Mesaj: # 209130Okunmamış mesaj iNsoMNiA
16 Haz 2014 13:26

mustafayesillik yazdı:
Camur76 yazdı:Aynı aracı yapmış birisi olarak ;

-o uzatmalar orjinal amortisörü uzatmak için. Ben de monroe gazlı r19 amortisör kullandım. Tam artikülasyonda yaylar tamamen kapanacak ve açılacak kadar 2 tarafa da izin veriyor. Uzatma vidalarına da gerek kalmıyor. Yay çıkma gibi bir sorun yasamadım.

-beccenin ön aks kolları ile sol aks için ara flanşı da birlikte geliyor. Bu kolları ve sol flanşı bir şekilde becceden temin etmek şart gibi. Kolları imal ettirmek meşakkati, ince işçilik isteyen bir iş. Hazırı var, uğraşmayın derim.

-get yerine yay kullanın. Orjinal mercedes yayın tanesi 55 60 tl. Ben de 1 ayda oturdu ama çok iyi sonuç verdi. Hala biraz ( ama onun çözümünü yaza saklıyorum. Ya uygun fiyatı becce ön salıncak lazım ya da yayın altına açı düzeltecek bir parça yapacağım. Taktım ona yapınca resimleyeceğim. Yaylar w124 kasa olacak ve 3 tipi var. En hafif olan kasanınkini alın. Sanırım 200 benzinli olan en hafifi oluyor.

-ön amortisöre strut yani flanş yerine direk orjinal amortisörleri hem daha uzun çalışacak hem de mili orijinalinin 2katı kalın olacak şekilde modifiye ettirebiliyorsunuz Bostancı sanayi de. Böylece hem o parçayı yaptırma maliyetiniz ortadan kalkıyor hem de amortisörlerin sıfırlanmış, 30% sertleştirilmiş ve oldukça sağlam oluyor. Özdemir oto Suzuki Mustafa Usta yardımcı olur bu konuda bana o tavsiye etti ve süper oldu.

Selamlar arabanın tam yaylanma mesafesi alamıyorum kullandıgım getler dolayısıyla ve bazı yerlerde buna gerek duydugumu düşünüyorum.
mercedes yaylarını kulllanmak istiyorum fakat anlamadıgım bir nokta var.
Ön yaylar için ön yayaları, ara yaylar için arka yaylarımı kullanıyoruz? yoksa tüm yaylar için mercedes ön yaylarımı kullanıcaz ?
Mustafa bu konuda Selçuk Hoca' nın detaylı anlatımı var...Onun açtığı konuya ben de kendi uygulamalarımı koydum...Mercedes yayları ile aracın arkası biraz sert oluyor benden söylemesi...Ayrıca dikkat edilmesi gereken hususlar az değil...Bu konu başlığında hapsoldun birader...Linke bir göz at...Diğer yapım hikayelerine de bak... ;) ;)
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... =21&t=5456
Detayları ve uyarıları es geçme...Önemli noktalar var...
e

mustafayesillik
Er
Mesajlar: 64
Kayıt: 05 Kas 2013 12:26
İletişim:

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Mesaj: # 211431Okunmamış mesaj mustafayesillik
05 Tem 2014 12:51

aynen öyle abi yazdıktan sonra buldum onuda. serverda baska sayfa yokmus gibi takıldım kaldım buraya :D
2. el almayı düşünüyorum biraz yıbranmış olursa daha yumuşak olablir. ki hepsini geçtim abi araç zaten rahatsız :D
Lastik havalarını 36psida kullanıyorum ekonomiklik açısından o yüzden rahat aramıyorum. Tekrardan teşekkürler
Mustafa Yeşillik
Yaş: 25
Memleket: Kıbrıs
Araç: Suzuki Vitara 95 JX

Cevapla

“SUZUKI MODİFİKASYON VE YAPIM HİKAYELERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir