Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Herkese merhaba,
Yaklaşık 3-4 aydır aracımın şaftından aşırı bir ses geliyor. Ses yavaş giderken çok değil,özellikle araç yüke bindiğinde ve 70-80 km hızla giderken gazı kestiğinizde aşırı bir sürtme sesi gibi bir ses geliyordu.Ses daha çok şanzımanın altından geliyor.Birde 2500-3000 devir arasında aynı bölgeden sanki mobilet sesi gibi,şahin araçlardan gelen ses gibi bir ses geliyor.
İlk başta ıstavrozları değiştirdik.Aracımda 3" yükseltme var, şafta flanş yaptık .Seste hiç bir değişiklik olmadı.
Aracımda %100 arka kilit var, difransiyeli kontrol ettik ,oradada bir sorun yok.
Aracım otomatik vites ,şanzımanı 2 kere kontrol edildi,gene bir sorun yok
Bu tip bir ses sorunuyla karşılaşan oldu mu? Arazi zinciri bu tip bir ses yapar mı?
Teşekkürler,
Emre
Yaklaşık 3-4 aydır aracımın şaftından aşırı bir ses geliyor. Ses yavaş giderken çok değil,özellikle araç yüke bindiğinde ve 70-80 km hızla giderken gazı kestiğinizde aşırı bir sürtme sesi gibi bir ses geliyordu.Ses daha çok şanzımanın altından geliyor.Birde 2500-3000 devir arasında aynı bölgeden sanki mobilet sesi gibi,şahin araçlardan gelen ses gibi bir ses geliyor.
İlk başta ıstavrozları değiştirdik.Aracımda 3" yükseltme var, şafta flanş yaptık .Seste hiç bir değişiklik olmadı.
Aracımda %100 arka kilit var, difransiyeli kontrol ettik ,oradada bir sorun yok.
Aracım otomatik vites ,şanzımanı 2 kere kontrol edildi,gene bir sorun yok
Bu tip bir ses sorunuyla karşılaşan oldu mu? Arazi zinciri bu tip bir ses yapar mı?
Teşekkürler,
Emre
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Merhaba, aracınız 3 kapı mıydı?
Bahsettiğiniz ses muhtemelen şaft istavrozlarından geliyor. Aynı durum yükseltme sonrası bende de oluştu. Yükseltme sonrası 3Klarda şaft çalışma açısı oldukça fazla değişiyor ve o güne kadar çalıştığı açıya alışmış ve bu şekilde aşınmış olan dişliler ötmeye başlıyor. İstavrozları değiştirdikten sonra sorunun düzelmesi gerekirdi diye düşünüyorum.
Bu sorunu çözmenin bir diğer yolu da extrem kitte bulunan 2.5cm daha uzun olan üst dif askı kollarını kullanmak ya da var olan kolları kesip 2.5cm kadar uzatmak. Hakan abi bu problemi bu şekilde çözmüş.
Bu sorunu çözmenin bir yanlış yolu daha var. Murat usta'ya bu problemle ilgili aracımı teslim ettiğimde şanzımanı takozlarından aşağı indirip şaft çalışma açsını iyileştirdi ama bu sefer de araçta vibrasyon arttı radyatör açısı bozuldu. Bunu kesinlikle tavsiye etmiyorum. İlk fırsatta bunu düzeltip ben de uzun kolları kullanacağım.
Biraz karışık yazdım ama umarım anlatabilmişimdir.
Bahsettiğiniz ses muhtemelen şaft istavrozlarından geliyor. Aynı durum yükseltme sonrası bende de oluştu. Yükseltme sonrası 3Klarda şaft çalışma açısı oldukça fazla değişiyor ve o güne kadar çalıştığı açıya alışmış ve bu şekilde aşınmış olan dişliler ötmeye başlıyor. İstavrozları değiştirdikten sonra sorunun düzelmesi gerekirdi diye düşünüyorum.
Bu sorunu çözmenin bir diğer yolu da extrem kitte bulunan 2.5cm daha uzun olan üst dif askı kollarını kullanmak ya da var olan kolları kesip 2.5cm kadar uzatmak. Hakan abi bu problemi bu şekilde çözmüş.
Bu sorunu çözmenin bir yanlış yolu daha var. Murat usta'ya bu problemle ilgili aracımı teslim ettiğimde şanzımanı takozlarından aşağı indirip şaft çalışma açsını iyileştirdi ama bu sefer de araçta vibrasyon arttı radyatör açısı bozuldu. Bunu kesinlikle tavsiye etmiyorum. İlk fırsatta bunu düzeltip ben de uzun kolları kullanacağım.
Biraz karışık yazdım ama umarım anlatabilmişimdir.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Merhaba Barış bey,bbalta yazdı:Merhaba, aracınız 3 kapı mıydı?
Bahsettiğiniz ses muhtemelen şaft istavrozlarından geliyor. Aynı durum yükseltme sonrası bende de oluştu. Yükseltme sonrası 3Klarda şaft çalışma açısı oldukça fazla değişiyor ve o güne kadar çalıştığı açıya alışmış ve bu şekilde aşınmış olan dişliler ötmeye başlıyor. İstavrozları değiştirdikten sonra sorunun düzelmesi gerekirdi diye düşünüyorum.
Bu sorunu çözmenin bir diğer yolu da extrem kitte bulunan 2.5cm daha uzun olan üst dif askı kollarını kullanmak ya da var olan kolları kesip 2.5cm kadar uzatmak. Hakan abi bu problemi bu şekilde çözmüş.
Bu sorunu çözmenin bir yanlış yolu daha var. Murat usta'ya bu problemle ilgili aracımı teslim ettiğimde şanzımanı takozlarından aşağı indirip şaft çalışma açsını iyileştirdi ama bu sefer de araçta vibrasyon arttı radyatör açısı bozuldu. Bunu kesinlikle tavsiye etmiyorum. İlk fırsatta bunu düzeltip ben de uzun kolları kullanacağım.
Biraz karışık yazdım ama umarım anlatabilmişimdir.
Verdiğiniz cevap için teşekkür ederim.
Istavrozları değiştirdikten sonra ses sanki biraz daha arttı.Montajından kaynaklı bir sorun olabilir.Bir daha kontrol etmem gerekiyor.
Hatta ıstavrozları orjinal almıştım. Bir sorun yaşanmasın diye.
Bu dediğiniz üst diff askı kolunu alıp denemeyi düşünüyorum. Tek olarak Mehmet Becce satıyordur heralde.
En son yazdığınız şanzımanı aşağı almayı benim ustamda söylemişti.Benim bir fikrim olmadığı için bir şey yapmamıştım.Bunu söylemenize sevindim.Hiç denemeyim
İyi günler dilerim,
Emre
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Bu arada yazmayı unutmuşum ,aracım 3 kapı.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Aynı sorun bendede vardı, servis çözümü yokdesede uğraştım yaptım..sorun çözüldü..
Def.Üst askı kollarını kesip 2,5 cm uzatın, yada Beccede hazır uzunu var alın takın konu kapansın..kolay gelsin..
Def.Üst askı kollarını kesip 2,5 cm uzatın, yada Beccede hazır uzunu var alın takın konu kapansın..kolay gelsin..
Site Admin
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Teşekkürler Hakan bey, deneyip sonucu burada paylaşacağım.Offroadpassion yazdı:Aynı sorun bendede vardı, servis çözümü yokdesede uğraştım yaptım..sorun çözüldü..
Def.Üst askı kollarını kesip 2,5 cm uzatın, yada Beccede hazır uzunu var alın takın konu kapansın..kolay gelsin..
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Hiç zaman bulamadım Hakan abi. Hala aynı geziyorumOffroadpassion yazdı:Barış sen hallettinmi bu sorunu ne aşamadasın
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
4xfourart ile görüştüm. Ön diferansiyel üst askı kolu nun extremdede ,normal kittede aynı olduğunu söylediler.Bir yanlış anlaşılma mı oldu anlamadım.
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Arka diferansiyel tandır kollarında farklılık olduğundan bahsettiler.thetrio yazdı:4xfourart ile görüştüm. Ön diferansiyel üst askı kolu nun extremdede ,normal kittede aynı olduğunu söylediler.Bir yanlış anlaşılma mı oldu anlamadım.
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Arka diferansiyel üst askı kollarından bahsetmiştik. Sesi yapan arka diferansiyel oluyor genelde. Kolları kırmızı ile işaretledim.thetrio yazdı:4xfourart ile görüştüm. Ön diferansiyel üst askı kolu nun extremdede ,normal kittede aynı olduğunu söylediler.Bir yanlış anlaşılma mı oldu anlamadım.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
TEŞEKKÜR EDERİM.
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Orjinalinden 2,5 cm uzun olması işi çözüyor, ister orjinaline kesip uzatın (çok basit), isterseniz beccede varsa uzun sa alın / orjnali ile aynı boy ise işe yaramaz. Bu işlem sonrasında
arka amortisör / üst bağlantı noktalarını 2Cm geri kaydırın. (yeniden delin)
arka amortisör / üst bağlantı noktalarını 2Cm geri kaydırın. (yeniden delin)
Site Admin
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Teşekkürler Hakan bey,Offroadpassion yazdı:Orjinalinden 2,5 cm uzun olması işi çözüyor, ister orjinaline kesip uzatın (çok basit), isterseniz beccede varsa uzun sa alın / orjnali ile aynı boy ise işe yaramaz. Bu işlem sonrasında
arka amortisör / üst bağlantı noktalarını 2Cm geri kaydırın. (yeniden delin)
Ben şafta flanş yaptırmıştım. Sizce bu işlem sonrası flanşı sökmeme gerek var mı?
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Flanş kalsın oda yükselme ile geri gelen şaftı orjinal yerine geri getiriyor.
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Defransiyel üst kolu standartmı Kit kolumu
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Ayna mahruti veya kilit varsa ise bu ses normal.. difransiyelin açısıyla alakalı bir durum aslında bu.. bizim kitlerde A bar veya V bar denen bir kol var. bu koldaki rotil yenilerde biraz farklı, ama ayarlıdır. Bunun ayarı çok zor yapılıyor.. ve genelde de tutmadığından bahsettiğiniz sesi yapıyor araç. ayna mahruti varsa daha belirgin oluyor..
Sorunun çözümü aslında teoride basit.. şanzımandan çıkan şaft bağlantı noktasının açısı ile diffteki şaft bağlantı noktasındaki açı aynı oranda olmalı.. örnek vermek gerekir ise şanzıman şaft girişi 0 derecede ise araç yere basıyorken difinde derecesi yere 0 olmalı.. şaftın açısı önemli değil.. aşağıdaki (mütiş) çizimdeki gibi...
Sorunun çözümü aslında teoride basit.. şanzımandan çıkan şaft bağlantı noktasının açısı ile diffteki şaft bağlantı noktasındaki açı aynı oranda olmalı.. örnek vermek gerekir ise şanzıman şaft girişi 0 derecede ise araç yere basıyorken difinde derecesi yere 0 olmalı.. şaftın açısı önemli değil.. aşağıdaki (mütiş) çizimdeki gibi...
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Othar'ım bu çizime katılamıyorum..
Aracım standartken gayet güzeldi +3,5" yükseltince (süspansiyondan) şanzuman yukarıda kaldı dolayısı ile senin dediğin 1. Ok olan şekli aldı..Otobana çıktım 100-110 şaft kopacak gibi oluyor..Murat abiye gittim..yaw bu araç normaldi yükseltim böyle deli bir ses var dedim şaftta..normal hepsi yapar dedi.. moralim bozuldu..
Ulen okadar yaptık aracın tadık kaçtı dedim.. araştırdım..herkes aynı şey diyor bu 3 kapı eee şaft öter bişi yapamassın..iyice moralim bozuldu..
Bir hafta araştır incele bilgi bulamadım..sonra yattım aracın altına bakımmm baktımm yarım saat düşündüm..
1-Şaft şanzuman çıkışında 20 dece kadar aşağı bükülüyor,
2-sonra +20 derece daha bükülüp Def. bağlanıyor.
Def. burunu kriko ile kaldırdım 2. resimde olmaz dediğin gibi, şaft açısını sıfırladım.. Def. üst kollarını kesip+2.5 Cm uzattım..
Sonuç:
1-Araç daha rahat akmaya başladı
2-Yakıt 0.5 Lt kadar düştü.
3-Şaft sesi yok oldu.
Yaşadığım tecrübe böyle.
Aracım standartken gayet güzeldi +3,5" yükseltince (süspansiyondan) şanzuman yukarıda kaldı dolayısı ile senin dediğin 1. Ok olan şekli aldı..Otobana çıktım 100-110 şaft kopacak gibi oluyor..Murat abiye gittim..yaw bu araç normaldi yükseltim böyle deli bir ses var dedim şaftta..normal hepsi yapar dedi.. moralim bozuldu..
Ulen okadar yaptık aracın tadık kaçtı dedim.. araştırdım..herkes aynı şey diyor bu 3 kapı eee şaft öter bişi yapamassın..iyice moralim bozuldu..
Bir hafta araştır incele bilgi bulamadım..sonra yattım aracın altına bakımmm baktımm yarım saat düşündüm..
1-Şaft şanzuman çıkışında 20 dece kadar aşağı bükülüyor,
2-sonra +20 derece daha bükülüp Def. bağlanıyor.
Def. burunu kriko ile kaldırdım 2. resimde olmaz dediğin gibi, şaft açısını sıfırladım.. Def. üst kollarını kesip+2.5 Cm uzattım..
Sonuç:
1-Araç daha rahat akmaya başladı
2-Yakıt 0.5 Lt kadar düştü.
3-Şaft sesi yok oldu.
Yaşadığım tecrübe böyle.
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Hakan abim sorunu çözmüş gibi olabilirsin ama neden olmaz bu videoyu izlersen anlarsın
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Othar bu videoyu uzun zaman önce izlemiştim..Bende tek açı farkı var oda şanzuman çıkışında dediğim yöntem ses kesiyor, İlfer ustada aynı yöntemi yapıyor bir L200'de gördüm..Def. burnunu kaldırıp ses zırlama tırlama olayını bitiriyor.
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
peki ama merak ettigim saftla diff ayni aciya geldiginde sanziman da 0 derecede oldugunda, videoda oldugu gibi saftin donusu hizlanip yavaslama yapar? dif tarafi duz (0 derece) olmazsa ayni yavaslama ve hizlanma dife de yansir gibi geliyor? yanlis mi dusunuyorum yoksa farkli bi olay mi var??
bu arada bendeki sistemde dif ve sanziman yere paralel bakiyor yani cizdigim gibi durum.. ve sorunsuz calisiyor kasilma vs. yok..
bu arada bendeki sistemde dif ve sanziman yere paralel bakiyor yani cizdigim gibi durum.. ve sorunsuz calisiyor kasilma vs. yok..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Buldum olayi..
simdi ilk resim benim saftin sekli..
Buda acaba sizin saft mi? yani sanziman tarafinda 2 adet mi cv joint var???
simdi ilk resim benim saftin sekli..
Buda acaba sizin saft mi? yani sanziman tarafinda 2 adet mi cv joint var???
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Othar'ım bu foto fabrikasyon standart bir aracın çizim..Hemen hemen tüm Suzukiler bu şekilde..sanırım diğer araçlarda..
Fotoğrafa bakarsak, 3-3,5" yükseltmeden sonraki açılar acaip bir hal alıyor. Bizim ustalar bu işe çare olamayınca..bende Defransiyelin burnunu kaldırıp en azından oradaki kasıntıyı sıfırladım..araç çok daha rahat akmaya başladı..
Yukarıdaki Training Videoda ki şaft hızlanma ve yavaşlama olayıda bir gerçek..Ancak testde benim yaptığım gibi bir tarafın açısı tam sıfır bir deneme yok, tam tersi deneme var..
Benim uygulamada ise ses sorunu kesildi, piyasada gördüğüm İlfer ustada şaft sesini kesmek için direk def.burnunu kaldırıyor.
Fotoğrafa bakarsak, 3-3,5" yükseltmeden sonraki açılar acaip bir hal alıyor. Bizim ustalar bu işe çare olamayınca..bende Defransiyelin burnunu kaldırıp en azından oradaki kasıntıyı sıfırladım..araç çok daha rahat akmaya başladı..
Yukarıdaki Training Videoda ki şaft hızlanma ve yavaşlama olayıda bir gerçek..Ancak testde benim yaptığım gibi bir tarafın açısı tam sıfır bir deneme yok, tam tersi deneme var..
Benim uygulamada ise ses sorunu kesildi, piyasada gördüğüm İlfer ustada şaft sesini kesmek için direk def.burnunu kaldırıyor.
Site Admin
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Sonadan okudum iyicene ve zaten adamların dediğide (şanzıman ve diff açıları birbirine paralel iken) ideal şaft açısı 3 derece, max 15 derece açıya kadar çıkabiliyor, üstüne çıkıldığında kasma başlıyor, ki sanırım bizim 3" yükseltme 15 dereceyi geçiyordur. Şaftın açısı 15 dereceden daha fazla olduğunda çift ıstavrozlu bağlantı tavsiye ediliyor ve senin tarzda açılar ile yani şanzıman açısı X, şaft ve dif açıları Y gibi..
Bu arada videoda ideal açılarla çalışma yapılırken şaft yinede hızlanıp yavaşlıyor.. bu yüzden dedim diffi şaftla aynı açıya getirdiğinde şaftin hızlanma ve yavaşlamasını almazmı diye.. aslında bi ara test etmek lazım 3" yükseltmeye göre, bi şekilde doğru çalışmayı bulup ona göre sistemi ayarlamak lazım, sağlıklı olan bu olur sanırım...
Sonuç olarak grand farklı tepki veriyor, jlx ise farklı.. Benim araçta ilk başta ses vardı sona dif açısını ayarlayan (a barındaki) rotili (bozulduğu için) değiştik ve o sırada ayar yapılırken tutturdular (fark ne kadar desen 1 veya 2 diş daha fazla veya az sıktılar rotili yerine) ve sesler %99 kesildi.. hafif gaza basarken/dokunurken veya boşta giderken gelen sesler yani..
Bu arada videoda ideal açılarla çalışma yapılırken şaft yinede hızlanıp yavaşlıyor.. bu yüzden dedim diffi şaftla aynı açıya getirdiğinde şaftin hızlanma ve yavaşlamasını almazmı diye.. aslında bi ara test etmek lazım 3" yükseltmeye göre, bi şekilde doğru çalışmayı bulup ona göre sistemi ayarlamak lazım, sağlıklı olan bu olur sanırım...
Sonuç olarak grand farklı tepki veriyor, jlx ise farklı.. Benim araçta ilk başta ses vardı sona dif açısını ayarlayan (a barındaki) rotili (bozulduğu için) değiştik ve o sırada ayar yapılırken tutturdular (fark ne kadar desen 1 veya 2 diş daha fazla veya az sıktılar rotili yerine) ve sesler %99 kesildi.. hafif gaza basarken/dokunurken veya boşta giderken gelen sesler yani..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- thetrio
- Er
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 29 Kas 2010 16:50
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara Grand Vitara çözülemeyen şaft sesi
Merhaba,Offroadpassion yazdı:Defransiyel üst kolu standartmı Kit kolumu
Kit kolu taktım, ilk başta ses baya bir kesildi. Kasıntı tamamen gitti. Fakat belli bir süre sonra ses tekrar aynı halini aldı.
Şaft sesi ciddi sinir bozucu, ama artık çok takmıyorum sesi
Benim aracım otomatik vites , aynı yöntemi yine şaft sesi yapan manuel bir araçta denedik. O araçta çok daha iyi oldu.
Manuel ,otomatik bir fark yaratır mı bilmiyorum.
Emre
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir