Suzuki Vitara JLX / Klima Rölanti Ayar Valfi
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 13 Tem 2014 21:31
- İletişim:
Suzuki Vitara JLX / Klima Rölanti Ayar Valfi
merhaba herkese,
araçlarda klimayı çalıştırdığımızda genellikle bir solenoid valf aracılığı ile vakum hortumları yardımıyla emme manifoltundan hava çekilir ve rolantiyi yükseltir ve klima motoru devreden çıkınca vakum hortumunun bağlantısı valf aracılığı ile kesilir ve rölanti eski konumuna (800-900 devire) geri iner.
bu bahsettiğimiz sistem ispanyol vitara jlx lerde nerede bulunmakta?
araçlarda klimayı çalıştırdığımızda genellikle bir solenoid valf aracılığı ile vakum hortumları yardımıyla emme manifoltundan hava çekilir ve rolantiyi yükseltir ve klima motoru devreden çıkınca vakum hortumunun bağlantısı valf aracılığı ile kesilir ve rölanti eski konumuna (800-900 devire) geri iner.
bu bahsettiğimiz sistem ispanyol vitara jlx lerde nerede bulunmakta?
-
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 13 Tem 2014 21:31
- İletişim:
Re: JLXlerde klima çalıştığında rolantiyi yükselten valf ner
örnek alıntı şemalar
-
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 13 Tem 2014 21:31
- İletişim:
-
- Er
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 13 Tem 2014 21:31
- İletişim:
-
- Er
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 12 Haz 2018 03:14
Re: Suzuki Vitara JLX / Klima Rölanti Ayar Valfi
Konuya 2014 den beri cevap gelmemiş. Aracımda aynı konuda benzer problemim var ... Araştırıyorum ...
-
- Er
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 12 Haz 2018 03:14
Re: Suzuki Vitara JLX / Klima Rölanti Ayar Valfi
Murat1972's Profil
E-posta Murat1972
Er
Mesajlar: 4
Kayıt: 12 Haz 2018 02:14
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2018 18:37
Evet biraz araştırdım ... Katalog karıştırdım ... Rölanti devrini ayarlayan aygıt katalogda İSC (İDLE SPEED CONTROLER / RÖLANTİ HIZ KONTROLÖRÜ) yada yada başka bir adı ile IAC (İDLE AİR CONTROLER / RÖLANTİ HAVA KONTROLÖRÜ ) ikisi de aynı olsa da farklı isimlerle olarak geçiyor. Şemaları inceledim komutu direk ECM (ELECTRONİC CONTROL MODULE / ELEKTRONİK KONTROL MODÜLÜ) Yani beyinden alıyor gibi görünüyor. Klima kapalıyken devir normal seyrinde iken bir problem yok. Ancak klima devreye girdiği anda yüke giren motorun rölanti devri düşüyor .
Mantıken Klima açıldığında beyinden İSC/İAC ye giden sinyal ile devir otomatik olarak normale dönmeli. Araştırmalarımın ışığında öncelikle beyin klimanın açık olduğunu algılamalı diye düşünüyorum.
Neden ?
http://www.rhinoman.org/manuals/vitara/A01271.pdf linkindeki kataloğunda sayfa 30 daki şemayı inceledim. Şemada ECM beyin giriş çıkış teminalleri kodları ile ve kablo renkleri dahil belirtilmiş. 30. sayfadaki şemada 10 numara ICS/IAC ve beyin çıkış terminali 31. sayfada tabloda hem AT hem MT (Otomatik/Manuel şanzuman) terminal A2 olarak belirtilmiş kontrolör gereken devir ayarı sinyallerini komutunu buradan alıyor olmalı. Sayfa 30 da 37 numara ile klima anfisi, yükselticisi görülüyor , sayfa 32 de ise tabloda ACS diye kodlanan terminalin tabloda lgili satırda "A/C Signal " olarak açıklaması yapılmış. beyin terminali AT otomatik şanzuman için D7 , MT manuel şanzuman için B3 olarak belirtilmiş.
Sonuç olarak öncelikle beyine kilmadan sinyal geliyormu ? sorusuna cevap bulmak gerekir . Aslında katalog ta her sistemin ve sinyalin nasıl ölçüleceği hakkında bilgi var ancak gerekli servis ekipmanlarına sahip değilim. Bu yüzden bu kısmı atlayıp daha basit bir yöntem için sayfa 70 bakıyorum ... Sayfa 70 deki tabloda 3. satırda belirtilen ACS kodu ile belirtilen B3 terminalindeki yeşil-mavi kablo nun beyine kontak açıkken 10-14 volt verirken , motor çalışır durumda klima açıkken 0-1 volt değerinin ölçülmesi gerektiği yazmakta ..
bunu en kısa sürede bir avometre bulur bulmaz ölçüp sonucu paylaşacağım ...
[size=150 ÖNEMLİ NOT: BEYİN UÇLARINA avometre cihazının uçları dokundurulmamalıdır ... olacak hasardan sorumlu tutulmak istemem ... [/size]
E-posta Murat1972
Er
Mesajlar: 4
Kayıt: 12 Haz 2018 02:14
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2018 18:37
Evet biraz araştırdım ... Katalog karıştırdım ... Rölanti devrini ayarlayan aygıt katalogda İSC (İDLE SPEED CONTROLER / RÖLANTİ HIZ KONTROLÖRÜ) yada yada başka bir adı ile IAC (İDLE AİR CONTROLER / RÖLANTİ HAVA KONTROLÖRÜ ) ikisi de aynı olsa da farklı isimlerle olarak geçiyor. Şemaları inceledim komutu direk ECM (ELECTRONİC CONTROL MODULE / ELEKTRONİK KONTROL MODÜLÜ) Yani beyinden alıyor gibi görünüyor. Klima kapalıyken devir normal seyrinde iken bir problem yok. Ancak klima devreye girdiği anda yüke giren motorun rölanti devri düşüyor .
Mantıken Klima açıldığında beyinden İSC/İAC ye giden sinyal ile devir otomatik olarak normale dönmeli. Araştırmalarımın ışığında öncelikle beyin klimanın açık olduğunu algılamalı diye düşünüyorum.
Neden ?
http://www.rhinoman.org/manuals/vitara/A01271.pdf linkindeki kataloğunda sayfa 30 daki şemayı inceledim. Şemada ECM beyin giriş çıkış teminalleri kodları ile ve kablo renkleri dahil belirtilmiş. 30. sayfadaki şemada 10 numara ICS/IAC ve beyin çıkış terminali 31. sayfada tabloda hem AT hem MT (Otomatik/Manuel şanzuman) terminal A2 olarak belirtilmiş kontrolör gereken devir ayarı sinyallerini komutunu buradan alıyor olmalı. Sayfa 30 da 37 numara ile klima anfisi, yükselticisi görülüyor , sayfa 32 de ise tabloda ACS diye kodlanan terminalin tabloda lgili satırda "A/C Signal " olarak açıklaması yapılmış. beyin terminali AT otomatik şanzuman için D7 , MT manuel şanzuman için B3 olarak belirtilmiş.
Sonuç olarak öncelikle beyine kilmadan sinyal geliyormu ? sorusuna cevap bulmak gerekir . Aslında katalog ta her sistemin ve sinyalin nasıl ölçüleceği hakkında bilgi var ancak gerekli servis ekipmanlarına sahip değilim. Bu yüzden bu kısmı atlayıp daha basit bir yöntem için sayfa 70 bakıyorum ... Sayfa 70 deki tabloda 3. satırda belirtilen ACS kodu ile belirtilen B3 terminalindeki yeşil-mavi kablo nun beyine kontak açıkken 10-14 volt verirken , motor çalışır durumda klima açıkken 0-1 volt değerinin ölçülmesi gerektiği yazmakta ..
bunu en kısa sürede bir avometre bulur bulmaz ölçüp sonucu paylaşacağım ...
[size=150 ÖNEMLİ NOT: BEYİN UÇLARINA avometre cihazının uçları dokundurulmamalıdır ... olacak hasardan sorumlu tutulmak istemem ... [/size]
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18658
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Klima Rölanti Ayar Valfi
Doğru tespit bende baktım araç çalışıyorken 10-14 volt arası, klima açılınca ve araç çalışıyorken 0-1 Volta düşmeli..
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 24 Haz 2016 09:55
- İletişim:
Re: Suzuki Vitara JLX / Klima Rölanti Ayar Valfi
Aynı sorun bende de var çözemedim maalesef
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 35 misafir