4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
-
- Er
- Mesajlar: 100
- Kayıt: 12 May 2020 15:14
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Hakan Abi ,
Olur güzel fikir.
Perşembe günü dediğin şekilde yazarak bir gezi organizasyonu oluşturacağım.
Fotoğraf işlerini de ilerleteceğim inş bunlar biraz az oldu ama maksat haftaya dinamik başlayalım diye attım böylece cumartesi gelsin diye dört gözle beklerken bir an önce biter hafta :D
Olur güzel fikir.
Perşembe günü dediğin şekilde yazarak bir gezi organizasyonu oluşturacağım.
Fotoğraf işlerini de ilerleteceğim inş bunlar biraz az oldu ama maksat haftaya dinamik başlayalım diye attım böylece cumartesi gelsin diye dört gözle beklerken bir an önce biter hafta :D
Çok bilen, Çok yanılır
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
-
- Er
- Mesajlar: 100
- Kayıt: 12 May 2020 15:14
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Abi ,
Bir rota bulduk dedik..
az gezelim nefes alalım dedik..
Oda olmadı..
Bedevi şansı bu olsa gerek.
Bir rota bulduk dedik..
az gezelim nefes alalım dedik..
Oda olmadı..
Bedevi şansı bu olsa gerek.
Çok bilen, Çok yanılır
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Pandemi iyice kabak tadı verdi...Biz eskiden her hafta sonu ormandaydık, ayda bir genel gezi yapardık hadi gelin derdik, yılda bir iki kezde toplu Suzuki buluşması yapardık..heyyy gidi günler
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 100
- Kayıt: 12 May 2020 15:14
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Hakan Abi ,
Hanımın ahı tutuyor herhalde :D
Geçen denk geldi bi get kiti buldum tesadüfen
Adam 700 TL dedi anlaştık hesap no at dedim 10 dk sonra adam aradı abi vazgeçtim ben dedi.
İki nefes alıcaz tam güzel yer keşfettik dedik ona da yeniden yasak geldi..
Arabaları kapıda yatırarak kullanmayarak bakın cidden günaha,vebale giriyoruz :D
:D
Hanımın ahı tutuyor herhalde :D
Geçen denk geldi bi get kiti buldum tesadüfen
Adam 700 TL dedi anlaştık hesap no at dedim 10 dk sonra adam aradı abi vazgeçtim ben dedi.
İki nefes alıcaz tam güzel yer keşfettik dedik ona da yeniden yasak geldi..
Arabaları kapıda yatırarak kullanmayarak bakın cidden günaha,vebale giriyoruz :D
:D
Çok bilen, Çok yanılır
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Grand oto Battal ustayı bir ara telefonla ondan fiyat al..İkinci el get sök tak vs... sen ara istersen.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 100
- Kayıt: 12 May 2020 15:14
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Olur Abi bi sorıyım nedir ne değildir diye.
Sağolasın
Sağolasın
Çok bilen, Çok yanılır
-
- Er
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 01 Tem 2020 10:56
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Merhabalar,
15 gün kadar önce aracımın tavan lambası açık kaldığı için aküsü (varta) tamamen bitmişti. Takviye ile çalıştırıp aracın kendi sistemiyle şarj etmiştim. 1 hafta kullandıktan sonra 4 gün boyunca arabayı çalıştırmamıştım ve 4.gün baktığımda akü zayıflamış ve marş basmıyordu. Bugün yenisi ile değiştirdim (çelik marka). Değiştirirken de fark ettim ki, eksi kutup başına bağlı olan (sanırım LPG tesisatı) ikinci bir kablonun pabucunu tutan somun biraz gevşekti, yani çabucak açıldı. Merak ettiğim ise, bu tarz gevşek bağlantılar akünün bitmesine sebep olabilir mi ? Oraya daha sağlam bir somun takacağım elbet ama merak ettim. Yeni aküyü bağlamadan önce voltajını ölçtüm 12.6 V geliyordu. Arabaya bağlayıp çalıştırdıktan sonrada ölçünce 14.5 V değerlerini gördüm. Sanırım şarj sisteminde de bir problem yok.
15 gün kadar önce aracımın tavan lambası açık kaldığı için aküsü (varta) tamamen bitmişti. Takviye ile çalıştırıp aracın kendi sistemiyle şarj etmiştim. 1 hafta kullandıktan sonra 4 gün boyunca arabayı çalıştırmamıştım ve 4.gün baktığımda akü zayıflamış ve marş basmıyordu. Bugün yenisi ile değiştirdim (çelik marka). Değiştirirken de fark ettim ki, eksi kutup başına bağlı olan (sanırım LPG tesisatı) ikinci bir kablonun pabucunu tutan somun biraz gevşekti, yani çabucak açıldı. Merak ettiğim ise, bu tarz gevşek bağlantılar akünün bitmesine sebep olabilir mi ? Oraya daha sağlam bir somun takacağım elbet ama merak ettim. Yeni aküyü bağlamadan önce voltajını ölçtüm 12.6 V geliyordu. Arabaya bağlayıp çalıştırdıktan sonrada ölçünce 14.5 V değerlerini gördüm. Sanırım şarj sisteminde de bir problem yok.
2004 G.Vitara 1.6 3k manuel
Yalova/İstanbul
Reha MERİÇ
Yalova/İstanbul
Reha MERİÇ
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Yeni akün hayırlı olsun..Şarj voltajı biraz fazla ara ara ölç, akü voltajı çok değişken bir şeydir.. Yeni stop etmiş arabada farklı 3 saat sonra farklı, ortam sıcaklıklarına göre farklı, Akü yaşına göre farklı, Tipine göre farklı, Üzerinde bağlı standby cihazlara göre vs vs..özetlersek..
Araba alışınca 14-14.2 (Max) Stop Konumda 12-12.8 Arası genel olarak iyidir.
Kutup başındaki ilave beslemeler LPG tesisatı içinse gevşek ve oksitli olması LPG ECU ve Enjektörlerine giden voltajda düşüklüğe eksikliğe sebep olabilir, o pabuçlar paslı olmasın ve somunları sıkı olsun dikkat et.
Araba alışınca 14-14.2 (Max) Stop Konumda 12-12.8 Arası genel olarak iyidir.
Kutup başındaki ilave beslemeler LPG tesisatı içinse gevşek ve oksitli olması LPG ECU ve Enjektörlerine giden voltajda düşüklüğe eksikliğe sebep olabilir, o pabuçlar paslı olmasın ve somunları sıkı olsun dikkat et.
Site Admin
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
kutup başları beni de rahatsız etti :D acil zımpara, tel fırça tedavisi lazım. tertemiz olmalılar.Offroadpassion yazdı: ↑01 Nis 2021 08:45 o pabuçlar paslı olmasın ve somunları sıkı olsun dikkat et.
Bir de + kutup başını kurşun marin olanlarla değiştirmeni öneririm. Ben n11.com'dan satın aldım 2 takım. 1 takım yanımda yedek duruyor. O pirinç kaplı olanlar bir b.ka yaramıyor.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
-
- Er
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 01 Tem 2020 10:56
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Tavsiyeler için teşekkürler Bu kutup başları elektriği daha mı iyi iletiyor ?
2004 G.Vitara 1.6 3k manuel
Yalova/İstanbul
Reha MERİÇ
Yalova/İstanbul
Reha MERİÇ
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Hub ön aks ile ön tekerin bağlantısını açar kapatır, jantın ortasındadır, araziye girerken uzerindeki tutma yerini 2cm sağa çevirince (LOCK) konumunda ön aks ve jatı birbirine bağlar, araziden çıkınca tersini yaparsınız.. Bu size +50km menzil getirir araç rahat akar ve akslarınız boşu boşuna dönmemiş olur, aks körüğü ve aks ömrüde 2-3 katına çıkar..1 yıl içinde parasını geri öder. Aşağıdaki linklerden bulabilirsiniz.oaoh yazdı: ↑27 Nis 2021 21:28üstad selam Zonguldak Ereğli'deyim,Şnorkel sökmeme gerek kalmadı, filtre kutusunun altına baya delik açtım, pişman oldum ama olan oldu, yeterince hava giriyor.Hub dediğiniz kolay bulunur mu, kullanması pratik mi, 4x4 geçişi içerden arazi vitesini 4x4 e alınca oluyormu ve 4x2 ye geçince ayrılıyormu, başka işleme gerek kalıyor mu.wastegate i kontrol ettim, tık tık kapanıyor, horultu sesi hava filtre kutusundan geliyor, benim gibi takıntısı olmayan duymaz bile.soğuk havada soğuk motor rampada zor kalkıyor, onun haricinde memnunum. son olarak ilginiz için teşekkür ederim.
İçeriden 4x4 konuma alınca ön hub kilitleri açıksa araç hala 4x2 demektir ön akslar boşa döner..inip hub üzerinden el ile kitlediğinizde 4x4 olursunuz..içeriden 4x4e geçiş hublar açıksa çalışmaz..hublar kilit yani devrede iken 4x4 olarak devam edersiniz. Zaten amaç asvalt sürüşünü rahatlatmak ve yakıt tasarrufu.
Yazılım işini burada (İstanbul) yaptırdığım arkadaşa soracağım Ereğli için ne yapabiliriz.
HUB likleri aşağıda
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-p ... 8130/detay
https://www.offroad.ist/satilik/offroad ... anuel-hub/
https://www.facebook.com/offroadferhat/ ... 081821109/
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 12 Eki 2020 14:21
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
üstad verdiğiniz bilgiler gerçekten çok önemli ve aracımızı sevmemizi sağlayan bilgiler.
hub olayına gelince, manuel hup, 4x4 kullanmayacağını lazım olmayacağını düşünen ve normal kullanımda gerçekten ihtiyaç duymayan veya gerekli olmayan için çok mantıklı.
ancak benim iş yerim dik bi rampada, bazen şase uzun olduğundan patinaja kalabiliyo o anda 4x4 e alıp anı kurtarıyorum, sıklıkla köye gidiyorum ıslak ve çamur zemin olunca o anlık 4x4 lazım olabiliyo. yani ne zaman 4x4 lazım olacak bilemiyorsanız içerden 4x4 kumanda daha kullanışlı.
dediğiniz gibi asfalt kullanımında manuel hub çok mantıklı
hub olayına gelince, manuel hup, 4x4 kullanmayacağını lazım olmayacağını düşünen ve normal kullanımda gerçekten ihtiyaç duymayan veya gerekli olmayan için çok mantıklı.
ancak benim iş yerim dik bi rampada, bazen şase uzun olduğundan patinaja kalabiliyo o anda 4x4 e alıp anı kurtarıyorum, sıklıkla köye gidiyorum ıslak ve çamur zemin olunca o anlık 4x4 lazım olabiliyo. yani ne zaman 4x4 lazım olacak bilemiyorsanız içerden 4x4 kumanda daha kullanışlı.
dediğiniz gibi asfalt kullanımında manuel hub çok mantıklı
- MEHMETALİKORKMAZ
- Çavuş
- Mesajlar: 404
- Kayıt: 06 Şub 2016 22:36
- Konum: İstanbul Zeytinburnu
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Arkadaşıma henüz 102binde tüp takılmamış temiz bir 2001 model JLX aldık. 2. sahibinden ve 1 parça boyası var. Alırken çok içimize sindi ama yatmış araba haftada 20-30 km yol yapmış 2008den beri. Durum böyle olunca bide bakım namına yağ değişimi harici bişey yapılmayınca 102bindeki aracın altında yağ kaçırmayan yer kalmamış. Genel olarak kondisyonunu çok beğendik yükseklik ve lastik olarak tamamen orjinal halde bu haliyle uzun yolda da keyifli ancak bendeki 5cm getler ve spacerlarla güzel bi kombinasyon oluşturup bide AT-MT lastik atarsak ormanda da keyf yaparız. Yakında konuyu açar Mini proje diye başlarız. Yalnız Hakan başkanım kapıda kuyruk varmış kayıtlara bi onay verirsen aracın sahibide foruma bişeyler yazmaya başlar .
Mehmet Ali KORKMAZ 22 İstanbul Rize
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
Otomotiv Mühendisliği 3.sınıf :D
Grand Vitara XL7 2.0TD (2013/2016)
Grand Vitara 3K 2004 2'' yükseltme 29'' lastik (2016/2018)
Ford Ranger XLT 2004 2'' yükseltme 30'' lastik (2017)
Toyota Hilux 2006 3'' yükseltme 31'' lastik(2017/2019)
Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005) henüz orjinal :D
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Bakıyorum şimdi geldim bende.. baktım bekleyen üyelik yok..
Site Admin
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Uzun zamandır devam eden performans kaybı ve artan yakıt tüketimi şikayetlerim sonucu bugün Aksiyon'da kompresyon testi yaptık veeeee kaçınılmaz son. İki silindirdeki değerler berbat çıktı. Hüseyin sağolsun işini gücünü bıraktı ve çok ilgilendi. Üst kapak hemen söküldü ve revizyona gitti. Aracım şu anda Aksiyon'da yatıyor. Bir aksilik olmazsa cuma eksikleri tamamlanmış bir şekilde teslim alıyorum. Ha bir de manuel hublara geçmeye karar verdim, onlar da takılacak.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
-
- Er
- Mesajlar: 100
- Kayıt: 12 May 2020 15:14
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Abi çok geçmiş olsun.
Peki performans düşüklüğü ve fazla yakıt dediğin oran neydi ?
Dikkat çekici detaylar nedir ?
Kendi aracımın da yakıtı bana mı fazla geliyor yoksa normal açıkçası çok anlayamıyorum. 31-33 LT LPG ile 220-245 KM normal midir ?
1.6 olduğu için aracım zaten çok güçlü değil ve bunun aracın normal gidişi midir yoksa bir sıkıntı var da ben fark edemiyorum arada kalıyorum.
Bostancıya yolum düştüğünde Hakan abinin tavsiyesi üzerine Battal Usta da çekişi arttıran ufak işlemi yaptıracağım zaten de.
Şikayetlerini biraz daha detaylandırırsan sevinirim.
Peki performans düşüklüğü ve fazla yakıt dediğin oran neydi ?
Dikkat çekici detaylar nedir ?
Kendi aracımın da yakıtı bana mı fazla geliyor yoksa normal açıkçası çok anlayamıyorum. 31-33 LT LPG ile 220-245 KM normal midir ?
1.6 olduğu için aracım zaten çok güçlü değil ve bunun aracın normal gidişi midir yoksa bir sıkıntı var da ben fark edemiyorum arada kalıyorum.
Bostancıya yolum düştüğünde Hakan abinin tavsiyesi üzerine Battal Usta da çekişi arttıran ufak işlemi yaptıracağım zaten de.
Şikayetlerini biraz daha detaylandırırsan sevinirim.
Çok bilen, Çok yanılır
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Koral illa fırça istiyorsunuz bu 1.6 motorlar 1990 yapım-1995te az geliştirilmiş, 2000 YıIlında son parmaklama işi İspanyol Sanatana motor yapmış...Aracın 2004-2005 yılında fabrikadan çıkarken 94-95Hp aradan yıllarr geçmiş 17 yılda o piston sekman milyarlarca kez in çık git gel yapmış..
Yetmemiş üstüne sağı solu delip LPG vs bağlamışsınız, yetmedi standardından büyük lastik takmışsınız, hemde dişli dişli MT model veya AT, tepesine sepet takıp sis takıp aero dinami denilen şeyi bozmuşsunuz, yetmedi yerden yükseltelim diye orasına burasına get takoz yok mercedes yayı takmışsınız (Hepimiz)..
Laynn arazide kalırız mazallah diye öne 35-40 kg toplam ağırlık olan Vinci tamda şas ucuna koyup dengenin içine etmişiz, yetmedi laynn buna Büyük akü iyidir abi Vinç var deyip orjinali 45-48 amper olan aküleri 60-72 90 amper koyan gördüm..iki kat ağır aküyü dayamışız, +50kg LPG sistemini ve ek yükleri dayamışız..Araba 17 yıl çalışıp yorulmuş.
Tavana sepet arkaya kürek börek koyan sivriler gördüm (bakınız ben)
Sonra abi bizim arabalar çokmu yakıyor acaba diye birbirime forumlarda soruyoruz (hepimiz) 14 Lt/100 km yakıyor daha ne yapsın araba
ne yakıyorun izahı..iki kez oku derim.
Yetmemiş üstüne sağı solu delip LPG vs bağlamışsınız, yetmedi standardından büyük lastik takmışsınız, hemde dişli dişli MT model veya AT, tepesine sepet takıp sis takıp aero dinami denilen şeyi bozmuşsunuz, yetmedi yerden yükseltelim diye orasına burasına get takoz yok mercedes yayı takmışsınız (Hepimiz)..
Laynn arazide kalırız mazallah diye öne 35-40 kg toplam ağırlık olan Vinci tamda şas ucuna koyup dengenin içine etmişiz, yetmedi laynn buna Büyük akü iyidir abi Vinç var deyip orjinali 45-48 amper olan aküleri 60-72 90 amper koyan gördüm..iki kat ağır aküyü dayamışız, +50kg LPG sistemini ve ek yükleri dayamışız..Araba 17 yıl çalışıp yorulmuş.
Tavana sepet arkaya kürek börek koyan sivriler gördüm (bakınız ben)
Sonra abi bizim arabalar çokmu yakıyor acaba diye birbirime forumlarda soruyoruz (hepimiz) 14 Lt/100 km yakıyor daha ne yapsın araba
ne yakıyorun izahı..iki kez oku derim.
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Barış kompresyon yerine gelsin hem çekiş düzelir hemde yakıtı düşer, yokuşlarda bayılma vs azalır.bbalta yazdı: ↑23 Haz 2021 18:16 Uzun zamandır devam eden performans kaybı ve artan yakıt tüketimi şikayetlerim sonucu bugün Aksiyon'da kompresyon testi yaptık veeeee kaçınılmaz son. İki silindirdeki değerler berbat çıktı. Hüseyin sağolsun işini gücünü bıraktı ve çok ilgilendi. Üst kapak hemen söküldü ve revizyona gitti. Aracım şu anda Aksiyon'da yatıyor. Bir aksilik olmazsa cuma eksikleri tamamlanmış bir şekilde teslim alıyorum. Ha bir de manuel hublara geçmeye karar verdim, onlar da takılacak.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 100
- Kayıt: 12 May 2020 15:14
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Hakan Abi ,
Saygılar :D
Denecek bir şey bulamadım 4 kez okudum ve şimdi bir daha okuyacağım :D
Konu kapanmıştır. :D
Saygılar :D
Denecek bir şey bulamadım 4 kez okudum ve şimdi bir daha okuyacağım :D
Konu kapanmıştır. :D
Çok bilen, Çok yanılır
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Teşekkürler Koray
Sabah geç çalışma, yokuşlarda devirlenmeme ya da bayılma, hesaplarıma göre 17-20lt/100km civarı bir yakıt vardı. Kısacası eski parlak günlerden çok uzak bir motor çalışma karakteri. OK fazla yakıt tüketimine sebep olacak her şey var kabul. Mekanik diff. kilit, AT lastikler, tavan sepeti, LED spotlar, Lift kit, vs. vs.... ama tüketim değerleri bunlar için bile yüksekti.
Ben sadece benzinli kullanıyorum, LPG'ye karşıyım. Hiçbir aracıma takmadım, takmam da. LPG bambaşka bir konu. Türkiye'de LPG işi yapanların çoğu berbat haritalarla bu işi yapıyor. İyi bir harita şart. Google'da LPG AFR ayarı diye ararsan ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın.
Bakım da yapılıyor. Tekerlek rulmanları vs. ne varsa değiştiriyorum. Yarın, ünlü düşünür Hakan abi'nin dediği gibi tereyağı gibi olacak
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Bu 10-13lt/100km gibi bir değer demek. Normal diyebilirim.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
-
- Er
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 01 Tem 2020 10:56
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Bugün nihayet, arabaya lastik almaya karar verdim, üzerindeki 225/75/r16 M+S lastikleri çıkarıp, 215/65/r16 ölçüde lastik takıcam ama iki seçenek arasında kaldım. Birisi Michelin Taurus Suv lastiği diğeri Dayton yaz lastiği olarak geçiyor. Yani Dayton normal araba lastiği, diğeri desenli lastik. Ses ve yakıt olarak ikisi arasında çok fark olur mu ?
2004 G.Vitara 1.6 3k manuel
Yalova/İstanbul
Reha MERİÇ
Yalova/İstanbul
Reha MERİÇ
- bbalta
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 1081
- Kayıt: 23 May 2013 14:13
- İletişim:
Re: 4X4'ün İçin Bugün Ne Yaptın?
Cuma akşam üzeri arabayı servisten çıkarabildim. Öğlen gibi bitirip teste çıktık, bu sefer de alternatör su koyu verdi. (Sinyal veriyordu zaten, beklemedeydim. 150TL sıkışmış, konjektör değişti.)
Aracımın gidişi baya düzeldi, yakıt da şu andaki hesabıma göre %25 civarı azaldı. Eskiden tam gaz açtığım yerlerde şu an yarım ya da çeyrek gaz ilerleyebiliyorum. Manuel hublardan sonra aracın yol sesi ve titreşim net azaldı, direksiyon hafifledi ve konfor arttı.
Önümüzdeki hafta daha net izlenimlerimi yazarım.
Aracımın gidişi baya düzeldi, yakıt da şu andaki hesabıma göre %25 civarı azaldı. Eskiden tam gaz açtığım yerlerde şu an yarım ya da çeyrek gaz ilerleyebiliyorum. Manuel hublardan sonra aracın yol sesi ve titreşim net azaldı, direksiyon hafifledi ve konfor arttı.
Önümüzdeki hafta daha net izlenimlerimi yazarım.
Barış Balta / 38
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
2005 Grand Vitara 1.6 AT 3K / Gently tuned.
Şişli / İstanbul
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir