Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Wastegate Kaynaklı Çekiş Güç Kaybı
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Wastegate Kaynaklı Çekiş Güç Kaybı
Wastegate (Türkçesi Atık gaz kapısı-geçidi) turboda oluşan fazla basınçın engellenmesi, eksoz gazının turbo pervanesine uğramadan bye-pass edilmesi(Atılması) sabit tutarı kontrol edilir turbo basıncı için yapılmış eski nesil Turbo kontrol sistemlerinden biridir.
Wastegate kapak (fotolara bakınız) sistemi beş sebepten bazen açık kalabilyor, buda direk olarak çekiş düşüklüğü turbonun geç dolması, turboda gecikme kalkışlarda hantallık gibi sorunlara sebep olur, malesef bazen arıza ikazı vermeden öylece oluşan, bilinmeyen bir şekilde kalır.
1-Mekanik sıkışma- Eksoz kurumu sebepli hareket edememe ve açık pozisyonda kalma..eksoz gazının Turboya uğramadan egzoza gitmesi=çekişte düşüklük, el ile kontrol edin mekanik olarak çalışması pürüzsüz olmalıdır, hareket ettirdiğinizde tık tık şeklinde metal metale hafif çarpma kapak kapanması sesini duyun. Kapakçık kapanmazsa turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık.. bu videoyada göz atın..https://www.youtube.com/watch?v=Y6kXFUfLcMY
2-Diafram Patlaması/Yırtılması: Wastegate kontrol kumandasını yapan minik vakum diaframın içinden yırtılması bozulması (turbonun üzerindeki yan duran minik vakum)yırtılmışsa araç çalıştığında vakum yapamayacağında wastegat'i kapatamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
3- Diafram Kontrol Hortumu çıkması/Yırtılması: Selonoid den vakuma gelen aradaki minik siyah hortum yırtık, çatlak, wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
4- Selenoid kontol valfi kaynaklı sorunlar: selenoid yanık bozuk veya açık wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
5- Selenoid Kablo Hasarları: Beyinden Selenoid'e giden kablo sisteminde sorun var, selenoid çalışmıyor wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
Umarım birilerini işine yarıyordur.. Devam edecek....
Wastegate kapak (fotolara bakınız) sistemi beş sebepten bazen açık kalabilyor, buda direk olarak çekiş düşüklüğü turbonun geç dolması, turboda gecikme kalkışlarda hantallık gibi sorunlara sebep olur, malesef bazen arıza ikazı vermeden öylece oluşan, bilinmeyen bir şekilde kalır.
1-Mekanik sıkışma- Eksoz kurumu sebepli hareket edememe ve açık pozisyonda kalma..eksoz gazının Turboya uğramadan egzoza gitmesi=çekişte düşüklük, el ile kontrol edin mekanik olarak çalışması pürüzsüz olmalıdır, hareket ettirdiğinizde tık tık şeklinde metal metale hafif çarpma kapak kapanması sesini duyun. Kapakçık kapanmazsa turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık.. bu videoyada göz atın..https://www.youtube.com/watch?v=Y6kXFUfLcMY
2-Diafram Patlaması/Yırtılması: Wastegate kontrol kumandasını yapan minik vakum diaframın içinden yırtılması bozulması (turbonun üzerindeki yan duran minik vakum)yırtılmışsa araç çalıştığında vakum yapamayacağında wastegat'i kapatamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
3- Diafram Kontrol Hortumu çıkması/Yırtılması: Selonoid den vakuma gelen aradaki minik siyah hortum yırtık, çatlak, wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
4- Selenoid kontol valfi kaynaklı sorunlar: selenoid yanık bozuk veya açık wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
5- Selenoid Kablo Hasarları: Beyinden Selenoid'e giden kablo sisteminde sorun var, selenoid çalışmıyor wastegate kapanamaz turbo açık ve devre dışı kalır, hopp çekişiniz düşük kalkışta gidişte cansızlık..
Umarım birilerini işine yarıyordur.. Devam edecek....
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Wastegate Kaynaklı Çekiş Güç Kaybı
Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD araçlarda Wastegate Kaynaklı Çekiş ve güç kaybı çok görülen bir olaydır, genelde arıza kodu vermediği için araba güçsüzleşir kalkışlarda inanılmaz hantallaşır bir gizli sebebi de budur..
Hava filtresinin oradan elinizi sokun turbonun üzerinde emiş hava girişini gevşetip sola kaydırın, az ilerinde motor bloğuna doğru biraz daha gidin orada 6mm kalınlığında Wasategate kontrol çubuğu/kolu göreceksiniz... onu eliniz ile ileri geri oynatın 8-10 kez ileri geri tam açıp kapanmasını sağlayın, tık tık tık şeklinde tam kapatma sesini duyun..bu valf kalp kapakçığı gibi bir deliği açar ve kapatır, bazen sıkışır bazen arasına kurum dolar..
Kapanamadığı durumlarda eksoz gazınız Turboya uğramadan direk veya belirli bir oranda buradan atılır buda turbonuzun geç dolmasına kalkışlarda Cansızlığa, 2000-2500 devirlerde kalkmanıza sebep olur..
Bu konu turbo kaynaklı olası sorunlarda biridir, her şeyin tam çözümü değildir kontrolü ve sağlaması kolay bir müdahaledir bilginiz olsun.
Hava filtresinin oradan elinizi sokun turbonun üzerinde emiş hava girişini gevşetip sola kaydırın, az ilerinde motor bloğuna doğru biraz daha gidin orada 6mm kalınlığında Wasategate kontrol çubuğu/kolu göreceksiniz... onu eliniz ile ileri geri oynatın 8-10 kez ileri geri tam açıp kapanmasını sağlayın, tık tık tık şeklinde tam kapatma sesini duyun..bu valf kalp kapakçığı gibi bir deliği açar ve kapatır, bazen sıkışır bazen arasına kurum dolar..
Kapanamadığı durumlarda eksoz gazınız Turboya uğramadan direk veya belirli bir oranda buradan atılır buda turbonuzun geç dolmasına kalkışlarda Cansızlığa, 2000-2500 devirlerde kalkmanıza sebep olur..
Bu konu turbo kaynaklı olası sorunlarda biridir, her şeyin tam çözümü değildir kontrolü ve sağlaması kolay bir müdahaledir bilginiz olsun.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 6
- Kayıt: 02 May 2020 14:40
Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Wastegate Kaynaklı Çekiş Güç Kaybı
peki sayın admin diyaframın sağlamlığını yada vakum hattının sağlamlığını nasıl anlayacağız ?
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Wastegate Kaynaklı Çekiş Güç Kaybı
iki kontrol edilecek husus var sorunuzda biri hortumun kırık kesik çatlak vs olup olmadığı, ikincisi Vacum diaframının kontrolü..bunun için yurtdışında diafram kontrol kitleri var hortumları söküp bu test kiti bağlanır el ile manual vakum yapılır, vacum pompasının hareketi gözlenir ve üzerindeki saatten vakum kaçağına bakılır, bu işlem burada nasıl yapıyorlar bilmiyorum, öyle profesyonel seti olan turbocu vardır umarım...yoksa oturup o test kitinide yapıcaz anlaşılan
Bu videoda güzel anlaşılıyor..
https://www.youtube.com/watch?v=Y6kXFUfLcMY
https://www.youtube.com/watch?v=XPBf9Xjv1Yg
Bu videoda güzel anlaşılıyor..
https://www.youtube.com/watch?v=Y6kXFUfLcMY
https://www.youtube.com/watch?v=XPBf9Xjv1Yg
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Wastegate Kaynaklı Çekiş Güç Kaybı
Üstad bu konuyu sakin sakin dikkatlice okuyun iki mesaj üstte anlattığım wastegate kontrol çubuğunu el ile baya bir oynatın çalıştırın rahat çalıştığından emin olun..o homurtu gidecektir...devam ederse yazın başka bir iki işlem var..
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 23 Haz 2019 14:07
Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Wastegate Kaynaklı Çekiş Güç Kaybı
HOCAM BENİM ARABA DA 2 SAAT YOL GİDİNCE (BELKİ ISINDIĞI İÇİN) TURBO KESİYOR. YANİ BEN ÖYLE ANLIYORUM. ÇÜNKÜ ARABANIN ÇEKİŞ TAMAMEN BİTİYOR. BİRAZ DİNLENDİRİP DEVAM ETTİĞİMDE 1 SAAAT GİDİP YİNE KESİYOR. BURALARDA (MERSİN) BU MOTORDAN ANLAYAN BİR USTA OLMADIĞI İÇİN YAPTIRMADIM. ŞEHİR İÇİNDE SIKINTI YOK AMA UZUN YOLA GİDEMİYORUM. SİZCE SIKINTI SELENOİD VALFİNDE MİDİR. YOKSA YUKARIDA ANLATTIĞINIZDA BU ŞEKİLDE OLUR MU?. USTA OLAYIDA 2 TL LİK KABLO KIRIĞI OLAYINDA BANA EGR DAHİL 8000 TL HARCATTILAR. SONRA 2 TL LİK KABLOYLA DÜZELDİ ARABA. AYNI ŞEYİ YAŞAMAK İSTEMİYORUM. SAYGILAR
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18659
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Wastegate Kaynaklı Çekiş Güç Kaybı
Alper bey aramıza hoş geldiniz, çekiş kaybının Turbo kaynaklı olduğu düşünülebilir ama başka sebepleride olabilir. Motor arıza ışığınız yanıyor mu ?
Şu aşağıdaki cihazdan bir tane alın, ELM327 ODB2 bağlantı cihazı, cep telefonunuza Torque (Lite) proğramını indirip çekiş kaybı olduğunda
beyinde ne hata var, o anda Turbo basıncınız nedir görürsünüz.
Bunu alın, yazılımı kurun ve cep telefonunuzu ön cam seviyesinde gözünüzün önünde bir yere sabitleyin..araç normal kullanımda Torque programı açıkken bir çok beyin verisini izleyin..(Önce normal koşulları ve turbo basıncınızı görün)..bu program sürekli açık kalsın ve araç sürekli denetiminizde olsun...çekiş kaybı olduğunda tüm değerlere ve özellikle turbo basıncına dikkat edin.
https://urun.n11.com/diger/mastek-elm32 ... P436875021
Olası sebepler, uzun yolda her şey iyice ısındığı için bir hortum çatlağı geniler ve tüm vakum sisteminin dengesini bozar, motorun arka bölümünde akün aradan aşağıya doğru bakın..orada bir vakum sistemi var (Civril (girdap)valf diye geçer) bu sistem emiş boğazındaki ikinci 4lü kelebeği kontrol eder..genelde 10 yaş üstü araçlarda iç diaframı yırtılır ısınıp vakum kaçırdığında 2. kelebek sistemi hep açık kalır..buda arabanızın yığılmasına sebep olur. Not bu arızayıda bi yapar bir yapmaz deli eder (bakınız ben) insanı XL7 Konusunda alim ederler...işiniz uzun elimden geldiğince yardım ederim. Benimde bu parça yeni geldi, bugün yarın takacağım.
Kolay gelsin.
Şu aşağıdaki cihazdan bir tane alın, ELM327 ODB2 bağlantı cihazı, cep telefonunuza Torque (Lite) proğramını indirip çekiş kaybı olduğunda
beyinde ne hata var, o anda Turbo basıncınız nedir görürsünüz.
Bunu alın, yazılımı kurun ve cep telefonunuzu ön cam seviyesinde gözünüzün önünde bir yere sabitleyin..araç normal kullanımda Torque programı açıkken bir çok beyin verisini izleyin..(Önce normal koşulları ve turbo basıncınızı görün)..bu program sürekli açık kalsın ve araç sürekli denetiminizde olsun...çekiş kaybı olduğunda tüm değerlere ve özellikle turbo basıncına dikkat edin.
https://urun.n11.com/diger/mastek-elm32 ... P436875021
Olası sebepler, uzun yolda her şey iyice ısındığı için bir hortum çatlağı geniler ve tüm vakum sisteminin dengesini bozar, motorun arka bölümünde akün aradan aşağıya doğru bakın..orada bir vakum sistemi var (Civril (girdap)valf diye geçer) bu sistem emiş boğazındaki ikinci 4lü kelebeği kontrol eder..genelde 10 yaş üstü araçlarda iç diaframı yırtılır ısınıp vakum kaçırdığında 2. kelebek sistemi hep açık kalır..buda arabanızın yığılmasına sebep olur. Not bu arızayıda bi yapar bir yapmaz deli eder (bakınız ben) insanı XL7 Konusunda alim ederler...işiniz uzun elimden geldiğince yardım ederim. Benimde bu parça yeni geldi, bugün yarın takacağım.
Kolay gelsin.
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 23 Haz 2019 14:07
Re: Suzuki Grand Vitara XL7 XL 7 2.0 TD / Wastegate Kaynaklı Çekiş Güç Kaybı
Teşekkür ederim siparişi vereceğim sanırım bu program bundan sonra arabada ne sıkıntı var sorusunu canlı olarak cevaplayacaktır
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir