1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Degısım
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Degısım
aracımın 1 ay once sıbob ayarları ıcın goturdugum servıste ust kapak contasını duzgun yapıstıramamaları yuzunden olusan yag kacakları ve arabayı az devırlı kullanınca olan yanık yag kokusundan rahatsız oldugum ıcın ust kapak contasını degısmeye karar verdım
motor aksamında bulunan yaglar ıcın motor ustasının onerdıgı bır kımyasallla arabanın tum motor aksamını once ılacladık daha sonra yıkadık
bu yagdan kaputta nasıbını almıstı onuda temızledık
kımyasal 20 dakıka bekledıkten sonra yıkadık yagdan eser yoktu
sımdı abılerım dıcek suyun zararı olmadımı yada zararlıdır dıye arkadas yıkadıktan hemen sonra komprasorden hava basarak suyu temızledı
sonunda temızlık ıslerı bıttı ve ust kapagı soktuk
motor aksamında bulunan yaglar ıcın motor ustasının onerdıgı bır kımyasallla arabanın tum motor aksamını once ılacladık daha sonra yıkadık
bu yagdan kaputta nasıbını almıstı onuda temızledık
kımyasal 20 dakıka bekledıkten sonra yıkadık yagdan eser yoktu
sımdı abılerım dıcek suyun zararı olmadımı yada zararlıdır dıye arkadas yıkadıktan hemen sonra komprasorden hava basarak suyu temızledı
sonunda temızlık ıslerı bıttı ve ust kapagı soktuk
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: 1.6 jlx sıbob ayarları yapılması ve ustkapak contası deg
aracı son zamanlarda lpg ye yapılan zamlardan dolayı benzınde kullanmaya baslamıstım cıg benzın atııyordu ustaya ust kapak neden olabılırmı dedım sıbob ayarlarına baktı yetkılı servıstekı arkadas ayarları 20 emme 20 eksoz olarak yapmıs yada emmeler daha yuksek oranda dedı eksozlara gıre daha gevsekmısler bunedenle cıg benzın atıyormus zaten arabanın calısmasıda bı garıptı 1 aydır ebnde soguuktandır dıyodum
usta dur ben bunu 15 e 25 yapayım falan deyınce hemen ısın ehlı olan abılerımi aradım bana emmeler 10 eksozlar 15 ayarla dedı bende usta yok bole olmas kem kum derken zorla 10-15 olarak ayarlatdım
ve sonundaust kapak ayarları bıttı cntayı takıp arabayı topladık
aracın calısmassı degıstı arı gıbı oldu
usta dur ben bunu 15 e 25 yapayım falan deyınce hemen ısın ehlı olan abılerımi aradım bana emmeler 10 eksozlar 15 ayarla dedı bende usta yok bole olmas kem kum derken zorla 10-15 olarak ayarlatdım
ve sonundaust kapak ayarları bıttı cntayı takıp arabayı topladık
aracın calısmassı degıstı arı gıbı oldu
En son gokhan5234 tarafından 22 Ara 2010 05:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: 1.6 jlx sıbob ayarları yapılması ve ustkapak contası deg
10 emme 15 eksoz yaptıktan sonra beım gordugum kadarıyla degısmeler arac rampada baymıyor yada dusuk oranda ssıyor dıyelım alt devırlerı serılerstı gaz pedalı sert lestı bununda olması bana o kadar mantıklı gelmedı ama 2000-2200 arasında 110 u goruyor lpg de lakın lpg ayarlarını yapan arkadas ust devırlerın ayarını yapmadıgı ıcın lpg de 3000 devırım ustunde randuman alamadım ( araca gaz gelmıyor )(gaz ayarının ust devırlerının yapılmamaıs oldugununu hakan abım soyledı bu sorun sadece bu nedenden kaynaklanıyormus ) bu nedenle aracı benzınnde yarın tam deneyıp ona gore lpg ayarı yaptıracagım
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: 1.6 jlx sıbob ayarları yapılması ve ustkapak contası deg
Hayırlı olsun Gökhan Bey. İnsan bir eksiği giderdiğinde üzerinden bir yük kalkıyor. Güle güle kullanın.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Deg
Gökhan güle güle kullan, dogru ayar her zaman en iyisidir, usta kafama göre yapayım degil, fabrika verisi neyse o olmalıdır, bizler Suzuki firmasından ve motoru yapan adamlardan daha iyi bilemeyiz. Orjinal ayarlar yapılınca nasıl kendine geldi araç dimi.
3000 Devir üstü bayılma için dün akşamda dediğim gibi, önce benzinde dene 6 bin devire kadar şıkkıır şıkır çalışacakki motorun LPG'ye geçtiginde bir gariplik varsa LPG'den yaptıgına emin olasın.
Benzinde herşey normalsa LPG'de 3000 devir sonrası yürümüyorsa, yakıt haritasından 3000 devir üstü yakıt bölümünü biraz daha açmak gerekecektir.
Gökhan Örnek ve çok güzel bir konu oldu paylaşım için tşekkür ederim, eline sağlık.
Not:Teknik bölüm içerisindeki tüm sohbet mesajları ve teknik yorum dışındaki mesajlar, moderasyon tarafından silinecektir, şimdiden belirtelim alınma gücenme olmasın.
3000 Devir üstü bayılma için dün akşamda dediğim gibi, önce benzinde dene 6 bin devire kadar şıkkıır şıkır çalışacakki motorun LPG'ye geçtiginde bir gariplik varsa LPG'den yaptıgına emin olasın.
Benzinde herşey normalsa LPG'de 3000 devir sonrası yürümüyorsa, yakıt haritasından 3000 devir üstü yakıt bölümünü biraz daha açmak gerekecektir.
Gökhan Örnek ve çok güzel bir konu oldu paylaşım için tşekkür ederim, eline sağlık.
Not:Teknik bölüm içerisindeki tüm sohbet mesajları ve teknik yorum dışındaki mesajlar, moderasyon tarafından silinecektir, şimdiden belirtelim alınma gücenme olmasın.
Site Admin
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: 1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Deg
abı suan 5-6 devurde sorun yok arac gayet serılestı lakın senın dedıgın gıbı hızı genel ıtıbarıyle 140 ın ustune cıkmıyo mehmet becce abıyı aradım 30/9,5/15 lastık oldugundan o hızın aslında 165 km cıvarı oldugu ve gayet tatmın edıcı oldugunu ve rakımdan dolayı burada cekısın dusuk olacagını normalde de yavas kullanmamı ıstedı yanı suan sorun yok
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: 1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Deg
bugun abılerım cıkmıyosa zorlama demelerıne ragmen lpg cıye gıttım aracın performansı daha ıyılesssın dıye lpg enjektorlernı degıstım tıkanmaya donmusler bıde lpg fıltresını degıstırıp ayarlarını yaptırdım suan 160 ı gordum
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Deg
Nassı yani şimdi denkleme bakın...gokhan5234 yazdı:abı suan 5-6 devurde sorun yok arac gayet serılestı lakın senın dedıgın gıbı hızı genel ıtıbarıyle 140 ın ustune cıkmıyo mehmet becce abıyı aradım 30/9,5/15 lastık oldugundan o hızın aslında 165 km cıvarı oldugu ve gayet tatmın edıcı oldugunu ve rakımdan dolayı burada cekısın dusuk olacagını normalde de yavas kullanmamı ıstedı yanı suan sorun yok
140 Giderken = 165 İse (30"LAstik 5.72)
Benim veriler..
185 Giderken = 218 KM (30"LAstik 5.82)
Nasssı oluyor
Site Admin
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: 1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Deg
abı ben radarda baktım kesınlıkle emınımkı 100 ıle gıderken 116-119 arası cunku 4 kere test ettık senın km saatın hakkındada cesıtlı rıvayetler yok degıl abı (otoparda ıken 100km hız gosterdıgıne daır)
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Deg
Suzuki Vitara Üst Kapak contası değişim işlemleri güzel bir şekilde anlatılmış fotoğraflanmış.. Üst kapakda yağ sızıntısı olanlar için incelenmesi yararlı olur (kendim)
Site Admin
-
- Er
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 14 Mar 2013 23:26
- İletişim:
Re: 1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Deg
Tekrar merhaba.suzuki vitara 2001 model 5 kapı aracım.Kaputu her açışımda tozlu topraklı çok azda yag lekesi olan motoru yıkayım temizleyim dedim.Bir yıkamacıya gittim.Adam beyin elektrik vb yerlere su kaçar sorun olur diye yıkamak istemedi.
Ben ısrar edince tehlikeli kısımları naylon poşetlerle kapatıp 2 kutu motor temizleyicisini sıktık.Epeyi pislik yağ aktı.Motor ve kaput kısmı pırıl pırıl oldu.Biz işi sağlama alalım diye su tutmaya başlamadan önce arabayı çalıştırdım.Bu şekilde ilaçlanan motor ve kaput basınçlı suyla temizlendi.
Araba hep çalışır halde idi.Sonra arabayı istop etmeden yandaki oto lastikçide basınçlı hava ile kuruttuk.Hatta arabayı 10dakika çalışır vaziyette beklettim.Sonra 2-3 km yol katederek iyice kurusun istedim.Daha sonra yokuş bir yere çıkıp arabayı ilk kez istop ettim.
Marşa basınca normal çalıştı.(Ha bu arada unuttum bu işlerden hemen 20 dakika önce arabanın debriyaj telinide değiştirmiştim). Fakat arabayla giderken direksiyonun biraz sertleştiğini hissettim.Bunun üzerine arabanın kaputunu açıp baktım bir anormallik varmı diye.
Birde ne göreyim motorun üstündeki bujilerden birinden yağ sızdığını gördüm.İşin aslı motoru yıkamadan önce bujilerin etrafında zaten biraz yağ lekesi hep vardı ama hiç taze yağ akışı yoktu.Zaten arabada yağ eksiltme gibi bir sorunum da yoktu.
Hemen ustamın yanına arabayı götürdüm.O da bakınca üst kapak contasından kaçırdığını değiştirmemiz gerektiğini söyledi.Bunun normal olduğunu söyledi.Acaba anlatmaya çalıştığım bu olaylar sırasında bir yanlış şey yaptımmı? Üst kapak contasını hemen değiştireyimmi.
Bu işlemi yaparken yapmam gereken yada baktırmam gereken eksra işler ve ayarlar varmı.
Ben ısrar edince tehlikeli kısımları naylon poşetlerle kapatıp 2 kutu motor temizleyicisini sıktık.Epeyi pislik yağ aktı.Motor ve kaput kısmı pırıl pırıl oldu.Biz işi sağlama alalım diye su tutmaya başlamadan önce arabayı çalıştırdım.Bu şekilde ilaçlanan motor ve kaput basınçlı suyla temizlendi.
Araba hep çalışır halde idi.Sonra arabayı istop etmeden yandaki oto lastikçide basınçlı hava ile kuruttuk.Hatta arabayı 10dakika çalışır vaziyette beklettim.Sonra 2-3 km yol katederek iyice kurusun istedim.Daha sonra yokuş bir yere çıkıp arabayı ilk kez istop ettim.
Marşa basınca normal çalıştı.(Ha bu arada unuttum bu işlerden hemen 20 dakika önce arabanın debriyaj telinide değiştirmiştim). Fakat arabayla giderken direksiyonun biraz sertleştiğini hissettim.Bunun üzerine arabanın kaputunu açıp baktım bir anormallik varmı diye.
Birde ne göreyim motorun üstündeki bujilerden birinden yağ sızdığını gördüm.İşin aslı motoru yıkamadan önce bujilerin etrafında zaten biraz yağ lekesi hep vardı ama hiç taze yağ akışı yoktu.Zaten arabada yağ eksiltme gibi bir sorunum da yoktu.
Hemen ustamın yanına arabayı götürdüm.O da bakınca üst kapak contasından kaçırdığını değiştirmemiz gerektiğini söyledi.Bunun normal olduğunu söyledi.Acaba anlatmaya çalıştığım bu olaylar sırasında bir yanlış şey yaptımmı? Üst kapak contasını hemen değiştireyimmi.
Bu işlemi yaparken yapmam gereken yada baktırmam gereken eksra işler ve ayarlar varmı.
Mustafa Okan .... Taşköprü/ Kastamonu
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Deg
Üst kapak contası terleme yaparsa değiştirmekten başka çözümü yoktur, birde buji yuvalarının altında bir yerde oringleri olacaktı (yanlış hatırlamıyorsam) hepsini değitirin.. montaj öncesinde kapak da contanın oturacağı yerler ve motor blogunda basacağı yerler iyice temizlenmeli.. kapak sökülmüşkende sibop ayarlarınızı kontrol ettirin..iki dk basit bir işlem.. motor soğukken...eksoz 15-Emme 10 tatlı sıkı yapıp kapatın...performans kendine gelir..kolay gelsin araç LPG'li ise avansı +12 derece avans tabancası ile ayarlatın
Site Admin
-
- Çavuş
- Mesajlar: 253
- Kayıt: 06 Eyl 2015 00:47
- İletişim:
Re: 1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Deg
Hakan abi +12 derece avans ayarlatmak benzinde sürerken sıkıntı çıkarır mı? Avans vurması gibi.bir sorun olur mu? Bir de bizim yeni kasalar için de önerdiğin değer aynı mı?
Demirhan ÜNLÜ / 1986
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
Grand Vitara 2.0 jlx-al / 2006
Ankara
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: 1.6 Jlx Sıbob Ayarları Yapılması ve Üstkapak Contası Deg
Olmaz ama olursa elinde 12 anahtar olsun yeter 1mm geri alırsın devam eder gidersin..oka basit
Site Admin
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir