Motor Neden Yağ Eksiltir?
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Motor Neden Yağ Eksiltir?
Sakı yayla gezisi sonrası son yağ değişiminden itibaren 9800 km olmuş. Yağ çubuğunu çekip kontrol ettiğimde 1lt den biraz daha fazla yağ eksildiğini gördüm. 1,2 lt gibi. Yaklaşık 10000 km de bu miktar normal midir? Yağ değişimine az bir süre kaldığı için ilave yapmayı düşünmüyorum. Temmuz başında yaz tatiline çıkarken yağ, yağ filtresi ve mazot filtresi değişimi yapıp yola çıkmayı düşünüyorum. Bu arada Çağlar, aracım hem mazotlu hemde klimalı İlgili, bilgili arkadaşlardan yorum beklemekteyim.
Ufuk abi senin yanında bu konu hakkında hüküm vermek bana yakışmaz ama
Bu konuda sanal alemde biraz araştırma yaptım aşağıdaki bilgilere ulaştım paylaşayım dedim.
Alıntıdır
1-) Yağlamanın amacı nedir?
Yağlamanın amacı iki yüzeyi birbirinden ayırarak sürtünmeyi azaltmak, yüzeyleri kayganlaştırarak hareketi kolaylaştırmak, yüzeylerde film oluşturarak korozyon ve oksidasyonu önlemek ve motorda yağ – yakıt karışımını önlemektir.
2-) Viskozite denilince ne akla gelir?
Viskozite; akışkanın akmaya karşı gösterdiği direnç olup akışkanların en belirgin ve en önemli özelliklerinden biridir. Yağlamanın her safhasında viskozite, tüketici için ilk olarak dikkate alınması gereken çok önemli bir faktördür.
3-) Motor yağı değiştirilirken nelere dikkat edilmelidir?
Motor yağının sıcak olup olmadığına, aracın stop konumunda ve düz bir zeminde olmasına, motor karterindeki eski yağın tam boşalıp boşalmadığına ve karter tapasının tekrar yerine takılıp takılmadığına dikkat edilmelidir.
4-) Motorda yağ eksilmesinin sebebi nedir?
Ana neden motorda kullanılan teknolojidir. Yeni teknoloji motorlarda, yüksek performans sağlamak için metaller birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Bu da yağın eksilmesine yol açar. Ayrıca araç karterinde uygun viskozitede yağ kullanılmaması, araçta uygun performansta yağ kullanılmaması ve aracın sürekli yüksek devirde çalıştırılması da motorda yağ eksilmesinin nedenleri olarak sayılabilir.
5-) Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir?
Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki katıklar sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir.
6-) Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
Motor yağının bozuk olup olmadığını kesin olarak anlamak için yağın laboratuvar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekmektedir.
7-) Yağ eksilmesi durumunda, değişik markalı yağ eklenebilir mi?
Öncelikle ilave edilecek yağın, normal yağ seviyesini geçmemesi gerekir. Geçmesi halinde köpürme ve sistemde ısınma meydana gelebilir. Eklenen yağın; aynı viskozite derecesinde ve aynı API sınıfında olmasına dikkat edilmeli, mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır.
Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır?
Sentetik esaslı yağlar kimyasal yolla elde edilen yağlardır. Doğal yapıya sahip diğer yağların görev yapamayacakları hallerde yağlamayı yapabilmek amacıyla üretilirler.
Sentetik esaslı yağlar minerallere oranla daha yüksek veya daha düşük sıcaklıklara ve yüksek basınca dayanıklıdır.
9-) Sentetik yağlar neden daha pahalıdır?
Sentetik yağın hammaddesi ileri teknoloji ile ve çok karmaşık işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti mineral yağlara göre daha yüksektir. Bu da ürünün fiyatını etkiler.
10-) Yağ performansı nedir ve nasıl anlarız?
Bir yağın performansı ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlaşılabilir. Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda; benzinli sınıfta SL (Temmuz 2001), dizel sınıfta ise CI – 4 (2002) en üst API performans düzeyini gösterir. A3 binek, B3 dizel hafif ticari ve E4 ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıflarını belirtir.
11-) API SJ / CF ne demektir?
API (Amerikan Petrol Enstitüsü) yağın performansını ifade eder. ‘ S ‘ harfi bujiyle ateşlemeli araçlarda, ‘ C ‘ harfi basınçla ateşlemeli araçlarda kullanılacağını gösterir.
API SJ / CF örneğinde, ‘ S ‘ önde olduğu için bu yağın öncelikli benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. ‘ S ‘nin yanındaki ‘ J ‘ harfi yağın benzinli araç sınıfı bir yağ olduğunu gösterir.Bu yağ, dizel araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir.
12-) 0W ne demektir?
‘W’ İngilizce ‘winter’dan gelmektedir. 0W kış şartlarında ‘sıfır’ numara yağ özelliği gösteren çok ince yağ anlamına gelir.
13-) Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL - 5 ne anlama gelir?
Dişli yağları için kullanılan API sınıflandırmasıdır. GL-5’te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır.Aksi belirtilmediği sürece, GL-4 tavsiye edilen yerlerde GL-5 kullanılmamalıdır.Çünkü GL-5’te fazladan bulunan aşırı basınç katığındaki kükürt, sarı metalleri aşındırır.
14-) Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim kilometresi değişir mi?
Araçların yağ değişim kilometrelerini sadece araç üreticileri belirler. Sentetik yağların minerallere oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması, motor performansını ve korumasını doğrudan etkiler. Ancak yağ değişim kilometresi araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.
15-) Köpürme neden olur, motora zararı nedir?
Aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu, köpürme meydana gelir.
Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa veya yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temasta patlar. Böylece, metal sürtünmesi başlar ve aşınma başlar.
Halk arasında bilinen köpürme ise yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkamıyor ve gece – gündüz sıcaklık farkında kondense olup, yağa karışıyorsa, bu olay meydana gelir.
Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma, köpürmeden ayırmak gerekir.
16-) Viskozite Derecesini Seçmek
En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır:
SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırması:
SAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanılanı olması sebebi ile, ilk sırada SAE sınıflandırmasını inceleyelim.
SAE sınıflandırmasında derece “W” harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40’taki “10W” gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.
İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.
Aşağıda, tahmin edilen dış sıcaklığa göre seçim yaparken belirli viskozite aralıklarında örnekler verilmiştir:
17-) API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması:
Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel © motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans sınıflaması her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-J arası, dizel motorlar için ise C-F arası yapılır.
Benzinli motorlarda:
(min.performans) SA..SB..SC..SD..SE..SF..SG..SH..SJ.SL.SM(max.perfo rmans)
Dizel motorlarda:
(min. performans) CA..CB..CC..CD..CE..CF.CH.CI (max.performans)
Eğer yağ kutunuzun üzerinde “API SL/CF” şeklinde bir ibare görürseniz bu, yağın hem benzinli, hem de dizel tüm motorlarda kullanılabileceği (Ferrari dahil) anlamına gelir.
18-)ACEA (Association of European Car Manufacturers) Sınıflandırması:
Sınıflandırma bir harfi takip eden bir rakam ile yapılır (A3 gibi). ACEA standardı iki kategoriye ayrılır. Birinci kategori yağın hangi motorda kullanılabileceğini açıklar:
Benzinli motorlar için A
Dizel otomobil motorları için B
Dizel kamyon motorları için C
Yağın performans seviyesini ise takip eden rakam belirler:
Yakıt ekonomisi için 1
Genel amaç için (ortalama seviye) 2
Yüksek performans için 3
Örnegin A3 benzinli motorlar için yüksek performanslı bir yağı, A1 benzinli motorlar için ekonomi amaçlı bir yağı tanımlar.
Ufuk abi senin yanında bu konu hakkında hüküm vermek bana yakışmaz ama
Bu konuda sanal alemde biraz araştırma yaptım aşağıdaki bilgilere ulaştım paylaşayım dedim.
Alıntıdır
1-) Yağlamanın amacı nedir?
Yağlamanın amacı iki yüzeyi birbirinden ayırarak sürtünmeyi azaltmak, yüzeyleri kayganlaştırarak hareketi kolaylaştırmak, yüzeylerde film oluşturarak korozyon ve oksidasyonu önlemek ve motorda yağ – yakıt karışımını önlemektir.
2-) Viskozite denilince ne akla gelir?
Viskozite; akışkanın akmaya karşı gösterdiği direnç olup akışkanların en belirgin ve en önemli özelliklerinden biridir. Yağlamanın her safhasında viskozite, tüketici için ilk olarak dikkate alınması gereken çok önemli bir faktördür.
3-) Motor yağı değiştirilirken nelere dikkat edilmelidir?
Motor yağının sıcak olup olmadığına, aracın stop konumunda ve düz bir zeminde olmasına, motor karterindeki eski yağın tam boşalıp boşalmadığına ve karter tapasının tekrar yerine takılıp takılmadığına dikkat edilmelidir.
4-) Motorda yağ eksilmesinin sebebi nedir?
Ana neden motorda kullanılan teknolojidir. Yeni teknoloji motorlarda, yüksek performans sağlamak için metaller birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Bu da yağın eksilmesine yol açar. Ayrıca araç karterinde uygun viskozitede yağ kullanılmaması, araçta uygun performansta yağ kullanılmaması ve aracın sürekli yüksek devirde çalıştırılması da motorda yağ eksilmesinin nedenleri olarak sayılabilir.
5-) Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir?
Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki katıklar sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir.
6-) Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
Motor yağının bozuk olup olmadığını kesin olarak anlamak için yağın laboratuvar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekmektedir.
7-) Yağ eksilmesi durumunda, değişik markalı yağ eklenebilir mi?
Öncelikle ilave edilecek yağın, normal yağ seviyesini geçmemesi gerekir. Geçmesi halinde köpürme ve sistemde ısınma meydana gelebilir. Eklenen yağın; aynı viskozite derecesinde ve aynı API sınıfında olmasına dikkat edilmeli, mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır.
Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır?
Sentetik esaslı yağlar kimyasal yolla elde edilen yağlardır. Doğal yapıya sahip diğer yağların görev yapamayacakları hallerde yağlamayı yapabilmek amacıyla üretilirler.
Sentetik esaslı yağlar minerallere oranla daha yüksek veya daha düşük sıcaklıklara ve yüksek basınca dayanıklıdır.
9-) Sentetik yağlar neden daha pahalıdır?
Sentetik yağın hammaddesi ileri teknoloji ile ve çok karmaşık işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti mineral yağlara göre daha yüksektir. Bu da ürünün fiyatını etkiler.
10-) Yağ performansı nedir ve nasıl anlarız?
Bir yağın performansı ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlaşılabilir. Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda; benzinli sınıfta SL (Temmuz 2001), dizel sınıfta ise CI – 4 (2002) en üst API performans düzeyini gösterir. A3 binek, B3 dizel hafif ticari ve E4 ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıflarını belirtir.
11-) API SJ / CF ne demektir?
API (Amerikan Petrol Enstitüsü) yağın performansını ifade eder. ‘ S ‘ harfi bujiyle ateşlemeli araçlarda, ‘ C ‘ harfi basınçla ateşlemeli araçlarda kullanılacağını gösterir.
API SJ / CF örneğinde, ‘ S ‘ önde olduğu için bu yağın öncelikli benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. ‘ S ‘nin yanındaki ‘ J ‘ harfi yağın benzinli araç sınıfı bir yağ olduğunu gösterir.Bu yağ, dizel araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir.
12-) 0W ne demektir?
‘W’ İngilizce ‘winter’dan gelmektedir. 0W kış şartlarında ‘sıfır’ numara yağ özelliği gösteren çok ince yağ anlamına gelir.
13-) Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL - 5 ne anlama gelir?
Dişli yağları için kullanılan API sınıflandırmasıdır. GL-5’te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır.Aksi belirtilmediği sürece, GL-4 tavsiye edilen yerlerde GL-5 kullanılmamalıdır.Çünkü GL-5’te fazladan bulunan aşırı basınç katığındaki kükürt, sarı metalleri aşındırır.
14-) Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim kilometresi değişir mi?
Araçların yağ değişim kilometrelerini sadece araç üreticileri belirler. Sentetik yağların minerallere oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması, motor performansını ve korumasını doğrudan etkiler. Ancak yağ değişim kilometresi araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.
15-) Köpürme neden olur, motora zararı nedir?
Aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu, köpürme meydana gelir.
Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa veya yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temasta patlar. Böylece, metal sürtünmesi başlar ve aşınma başlar.
Halk arasında bilinen köpürme ise yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkamıyor ve gece – gündüz sıcaklık farkında kondense olup, yağa karışıyorsa, bu olay meydana gelir.
Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma, köpürmeden ayırmak gerekir.
16-) Viskozite Derecesini Seçmek
En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır:
SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırması:
SAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanılanı olması sebebi ile, ilk sırada SAE sınıflandırmasını inceleyelim.
SAE sınıflandırmasında derece “W” harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40’taki “10W” gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.
İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.
Aşağıda, tahmin edilen dış sıcaklığa göre seçim yaparken belirli viskozite aralıklarında örnekler verilmiştir:
17-) API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması:
Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel © motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans sınıflaması her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-J arası, dizel motorlar için ise C-F arası yapılır.
Benzinli motorlarda:
(min.performans) SA..SB..SC..SD..SE..SF..SG..SH..SJ.SL.SM(max.perfo rmans)
Dizel motorlarda:
(min. performans) CA..CB..CC..CD..CE..CF.CH.CI (max.performans)
Eğer yağ kutunuzun üzerinde “API SL/CF” şeklinde bir ibare görürseniz bu, yağın hem benzinli, hem de dizel tüm motorlarda kullanılabileceği (Ferrari dahil) anlamına gelir.
18-)ACEA (Association of European Car Manufacturers) Sınıflandırması:
Sınıflandırma bir harfi takip eden bir rakam ile yapılır (A3 gibi). ACEA standardı iki kategoriye ayrılır. Birinci kategori yağın hangi motorda kullanılabileceğini açıklar:
Benzinli motorlar için A
Dizel otomobil motorları için B
Dizel kamyon motorları için C
Yağın performans seviyesini ise takip eden rakam belirler:
Yakıt ekonomisi için 1
Genel amaç için (ortalama seviye) 2
Yüksek performans için 3
Örnegin A3 benzinli motorlar için yüksek performanslı bir yağı, A1 benzinli motorlar için ekonomi amaçlı bir yağı tanımlar.
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Motor neden yağ eksiltir?
Hangi Viskosite de yağ kullanıyosun
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: Motor neden yağ eksiltir?
10W-40
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Motor neden yağ eksiltir?
HDI motorlu araçları tam olarak bilmemekle beraber;
Lifterli sübap ayarı olan motorlarda 10W-40 ok ama Lifter olmayan araçlarda (ki tüm JLX ler) bu yağ ince gelip mecburen yakılır. Benim aracımda 20W-50 yağ kullanılıyor ve 1 gr bile eksilme olmuyor. Aslında tüm 10W-40 kullanıcısı JLX sahiplerine 20W-50 ye dönmelerini tavsiye ediyorum.
Tekrar söylüyorum dizel motorun içini bilmediğimden net olarak söyleyemeyeceğim ama 20W-50 sanki sizin motorda da ideal gibime geliyor.
Lifterli sübap ayarı olan motorlarda 10W-40 ok ama Lifter olmayan araçlarda (ki tüm JLX ler) bu yağ ince gelip mecburen yakılır. Benim aracımda 20W-50 yağ kullanılıyor ve 1 gr bile eksilme olmuyor. Aslında tüm 10W-40 kullanıcısı JLX sahiplerine 20W-50 ye dönmelerini tavsiye ediyorum.
Tekrar söylüyorum dizel motorun içini bilmediğimden net olarak söyleyemeyeceğim ama 20W-50 sanki sizin motorda da ideal gibime geliyor.
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Motor neden yağ eksiltir?
Yağın yanma sebebi Lifter değil, Lifterin yağlamasını kolay yapması için 10W-40 kullanılıyor.
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: Motor neden yağ eksiltir?
Bu fotoğraftakilerdemi 20W-40 deyip, soruya olan ilgiyi arttırayım hemen
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Motor neden yağ eksiltir?
Aslında arabamda olan yağ da Lubco ama bu değil 20W-50 olanından. Onun bidonu yeşil renkli, istersen reise onaylatalım Bu yağı Lifterli bir arabaya yani bizim doktorun arabasına koyucam
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
Re: Motor neden yağ eksiltir?
Motorun yağ eksiltmesi iyidir ne kadar eksilirse o kadar tüketilir, tüketildiği oranda da üretilir, bu da ekonomiye canlılık getirir
- gokhan5234
- Kurmay Albay
- Mesajlar: 6044
- Kayıt: 21 Haz 2010 12:44
- Konum: marmaris
- İletişim:
Re: Motor neden yağ eksiltir?
ByBira yazdı:Motorun yağ eksiltmesi iyidir ne kadar eksilirse o kadar tüketilir, tüketildiği oranda da üretilir, bu da ekonomiye canlılık getirir
Gökhan KARABIYIK
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
(yamaan )
Suzuki SAMURAİ NAMI diğer KOCA KAFA
Karaambar Gamyoncular dernegının eski ıkıncı uyesi
Muğla--marmaris yaş 33
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: Motor neden yağ eksiltir?
Alın verin, ekonomiye can verin diyorsun yani abiByBira yazdı:Motorun yağ eksiltmesi iyidir ne kadar eksilirse o kadar tüketilir, tüketildiği oranda da üretilir, bu da ekonomiye canlılık getirir
Yosun'da yapılacak bir şeyler kaldıysa alalım 3 er 5er litre ateşe verelim abi, maksat tüketim olsun
İşin ilginç yanı sanal alemde gezinirken yağ yakan aracın iyi olduğu gibi abuk bir bilgiye ulaştım. Bu doğru bir bilgi,midir, şehir efsanesi midir?
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
-
- Mareşal
- Mesajlar: 14776
- Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
- İletişim:
Re: Motor Neden Yağ Eksiltir?
Doğrudur, nedendir bilmiyorum ama yağ yakan araba çok kaçar
Ayrıca başka birşey daha;
Çok yakan arabayla, çok içen adamdan zarar gelmez, ikiside yolda bırakmaz
Konuyla alakasız oldu ama idare et, aklıma geldi yazdım
Ayrıca başka birşey daha;
Çok yakan arabayla, çok içen adamdan zarar gelmez, ikiside yolda bırakmaz
Konuyla alakasız oldu ama idare et, aklıma geldi yazdım
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Motor Neden Yağ Eksiltir?
İlahi Ufuk abi, ben segmanları bozayım bari de sektör canlansın
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- PERÇİNSÜMER
- MODERATOR
- Mesajlar: 10647
- Kayıt: 05 Nis 2010 14:12
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Motor Neden Yağ Eksiltir?
Yazın kullanında görünn ........
Perçin SÜMER
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
Konyaaltı/Antalya/Türkiye/Dünya
1992 Suzuki Samurai 1.3 nam-ı diğer ZEYNA - 07 K 8529
2005 Suzuki Grand Vitara 2.0 nam-ı diğer CHUCKY - 07 FYZ 87
ASİL BAYRAĞIMIZI BEĞENMEYENE ALTINDAKİ DİREĞİ VERIYORUZ !!!
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Motor Neden Yağ Eksiltir?
Motor Neden Yağ Eksiltir?..soru buymuş ..her şey olmuş..
motor kışın yag eksiltmiyorda ..yazın sıcaklarında aniden başladı ise..yaş olarak ihtiyarlamış lastik - kaucuk turevi parcalardan yapar..
bunlar nelerdir..sibob lastikleri..ön ve arka krank keceleri ,,alt karter contaları..
bunlar iyi ihtimaller ..bunların bırazcık kötüsü turbodan olabilir..
en kötüsü piston segman eskimesi olabilir bu en kötüsüdür..
sizin arac common rail sistem turbo dizel motora sahip bu da sentetik yag kullanacaksınız ve ısıdan etkilenmiyecek sınız..biraz daha pahalı oldugundan yag işi yapan abilerimiz biraz fazla kazanacaklar demek..
motor altına seyyar lamba le girip nerelerden yag kacıdıgını tesit edin..lifte kaldırıpta..
>>sabah ilk calıştıgında direksiyona başkası geciçek siz arkaya eksoz aşında durup duman rengi + kokusu gözlemliyeceksiniz..eger yag sadece sabah yakıyorsa ..sibob lastıkleri ileiş bitti demek..
>>direksiyona başkası geciçek sizin aracı devirli olarak bagırta begirta vitesleri degiştiren bi eleman bulacak ve siz 2. bir aracta arkadan takıp edeceksinz ekzoz duman rengi kokusunu gözlemliyeceksiniz..
>>anlatabildim inşallah. şimdilik gecmis olsun tahlil leri yaptırın haftaya bida görim..
motor kışın yag eksiltmiyorda ..yazın sıcaklarında aniden başladı ise..yaş olarak ihtiyarlamış lastik - kaucuk turevi parcalardan yapar..
bunlar nelerdir..sibob lastikleri..ön ve arka krank keceleri ,,alt karter contaları..
bunlar iyi ihtimaller ..bunların bırazcık kötüsü turbodan olabilir..
en kötüsü piston segman eskimesi olabilir bu en kötüsüdür..
sizin arac common rail sistem turbo dizel motora sahip bu da sentetik yag kullanacaksınız ve ısıdan etkilenmiyecek sınız..biraz daha pahalı oldugundan yag işi yapan abilerimiz biraz fazla kazanacaklar demek..
motor altına seyyar lamba le girip nerelerden yag kacıdıgını tesit edin..lifte kaldırıpta..
>>sabah ilk calıştıgında direksiyona başkası geciçek siz arkaya eksoz aşında durup duman rengi + kokusu gözlemliyeceksiniz..eger yag sadece sabah yakıyorsa ..sibob lastıkleri ileiş bitti demek..
>>direksiyona başkası geciçek sizin aracı devirli olarak bagırta begirta vitesleri degiştiren bi eleman bulacak ve siz 2. bir aracta arkadan takıp edeceksinz ekzoz duman rengi kokusunu gözlemliyeceksiniz..
>>anlatabildim inşallah. şimdilik gecmis olsun tahlil leri yaptırın haftaya bida görim..
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: Motor Neden Yağ Eksiltir?
Oğuz bey ilginiz için teşekkürler. Önceki tespitlerimi yazayımki teşhis kolay olsun.
Y.dışı bir kaç forumu incelediğimde 10000 km de 0,8lt yağ eksiltmenin fabrika verisi, ama 1 lt yağ eksiltmenin de normal karşılanabileceği bir sonuç çıkıyor. Sanırım buda madeni yağ sektörünün devamlılığı için
Kışın aşırı soğuklarda malum Bolu eksi bilmem kaç sabah ilk çalıştırdığımda yaklaşık 1 dakika boyunca beyaz duman. Bu meseleyi dizelci bir usta ile görüştüğümde kendisinin Doblosu olduğu ve aynısını kendi aracında da yaşadığını aracımı böyle bir mesele için kimselere elletmemem konusunda telkinle beni geri postaladı
Geçen hafta muayeneye gittiğimde egsoz muayeneside yaptırdım. Malumunuz bu test önce 2000 devir ve sonrasında tapa gaz ile yapılıyor. Birimini bilmemekle beraber kabul edilebilir referans değeri 3.0 olan, yapılan 5 ölçümün averajı (yada aritmetik ortalaması) 0.90 birim çıktı. Yani bana göre emilsyon değeride normal.
Sibop lastikleri ve krank keçesi konusuna gelince. Henüz o konuyu işlemedik tamda bilmediğim yerden sordun. Önce onların nerele olduğunu öğrenmem gerekecek
Y.dışı bir kaç forumu incelediğimde 10000 km de 0,8lt yağ eksiltmenin fabrika verisi, ama 1 lt yağ eksiltmenin de normal karşılanabileceği bir sonuç çıkıyor. Sanırım buda madeni yağ sektörünün devamlılığı için
Kışın aşırı soğuklarda malum Bolu eksi bilmem kaç sabah ilk çalıştırdığımda yaklaşık 1 dakika boyunca beyaz duman. Bu meseleyi dizelci bir usta ile görüştüğümde kendisinin Doblosu olduğu ve aynısını kendi aracında da yaşadığını aracımı böyle bir mesele için kimselere elletmemem konusunda telkinle beni geri postaladı
Geçen hafta muayeneye gittiğimde egsoz muayeneside yaptırdım. Malumunuz bu test önce 2000 devir ve sonrasında tapa gaz ile yapılıyor. Birimini bilmemekle beraber kabul edilebilir referans değeri 3.0 olan, yapılan 5 ölçümün averajı (yada aritmetik ortalaması) 0.90 birim çıktı. Yani bana göre emilsyon değeride normal.
Sibop lastikleri ve krank keçesi konusuna gelince. Henüz o konuyu işlemedik tamda bilmediğim yerden sordun. Önce onların nerele olduğunu öğrenmem gerekecek
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- oguz1134
- Yüzbaşı
- Mesajlar: 4187
- Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
- Konum: ISTANBUL
- İletişim:
Re: Motor Neden Yağ Eksiltir?
Kışın aşırı soğuklarda malum Bolu eksi bilmem kaç sabah ilk çalıştırdığımda yaklaşık 1 dakika boyunca beyaz duman. Bu meseleyi dizelci bir usta ile görüştüğümde kendisinin Doblosu olduğu ve aynısını kendi aracında da yaşadığını aracımı böyle bir mesele için kimselere elletmemem konusunda telkinle beni geri postaladı
kışın o beyaz duman eksoz içi oluşan su buharı vs.kimyevi bir konu ..
>>şu an akşam motoru sıcakken siz park ediçeksiniz..gevşemiş,yalama olmuşşa sibob lastıkleri ..sabaha kadar damlalar halinde piston üzerinde birikecekler..ve ilk çalıştırdıgınızda pis kokan bir grımtrak beyaz duman görürseniz..o sibob lastigi aşınmasıdır..
benzinli motor biraz aşınınca iyi olur hızlı devir alır sürat yapar..hata göstermez iyi bile olur..
>dizel de 5 segman vardır 3 basınc 2 de yag ve sıkıştırma basıncı benzinliye oranla 2 mislidir..birazcık eskir de iyi sıkıştıramayıp hafif basınc kacırırsa calışmaz bilhassa kışın..
motor altına piknik tüpü koyup ısıtıpta calıştırmayı düşünen benden de sivri akıllı tıpler de var.. egerki bu tip bi sorun varsada en iyi kışın belli oluçak.. soğukla arası kışın nasıldı..?üzmedi ise ..pejo partner hdi motor dan iyi cakan bi abi yi yakalmanız gerekli ..derim.
kışın o beyaz duman eksoz içi oluşan su buharı vs.kimyevi bir konu ..
>>şu an akşam motoru sıcakken siz park ediçeksiniz..gevşemiş,yalama olmuşşa sibob lastıkleri ..sabaha kadar damlalar halinde piston üzerinde birikecekler..ve ilk çalıştırdıgınızda pis kokan bir grımtrak beyaz duman görürseniz..o sibob lastigi aşınmasıdır..
benzinli motor biraz aşınınca iyi olur hızlı devir alır sürat yapar..hata göstermez iyi bile olur..
>dizel de 5 segman vardır 3 basınc 2 de yag ve sıkıştırma basıncı benzinliye oranla 2 mislidir..birazcık eskir de iyi sıkıştıramayıp hafif basınc kacırırsa calışmaz bilhassa kışın..
motor altına piknik tüpü koyup ısıtıpta calıştırmayı düşünen benden de sivri akıllı tıpler de var.. egerki bu tip bi sorun varsada en iyi kışın belli oluçak.. soğukla arası kışın nasıldı..?üzmedi ise ..pejo partner hdi motor dan iyi cakan bi abi yi yakalmanız gerekli ..derim.
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ..
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: Motor Neden Yağ Eksiltir?
Kışı bu araba ile geçirdim Oğuz abi, 2. marşı istemedi. Yani o konuda da bir sorun yaşamadım.
Pejocu motor ustasına gelince, yukarıda da bahsettiğim üzere beyaz duman için gittiğimde o kadar olur deyip kovalamıştı
Forumlarda inceleyebildiğim kadarı ile makul bir miktar gibi görünüyor. Şimdi içim biraz daha rahat.
Pejocu motor ustasına gelince, yukarıda da bahsettiğim üzere beyaz duman için gittiğimde o kadar olur deyip kovalamıştı
Forumlarda inceleyebildiğim kadarı ile makul bir miktar gibi görünüyor. Şimdi içim biraz daha rahat.
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
- koray_fu
- Çavuş
- Mesajlar: 356
- Kayıt: 02 May 2011 21:44
- İletişim:
Re: Motor Neden Yağ Eksiltir?
Konuyla ne kadar ilgisi var bilmiyorum ama, kac kilometrede oldugunu bilmedigim (oldukca yuksek olsa gerek) 93 model 1.6 JLX aracim 5000 KM'de 1 litre civarinda yag yakmisti. Mobilin eski motorlar icin ozel urettigi 10-60W tam sentetik yagiyla degistirdim, 1000 kilometre sonra tekrar baktigimda hic eksilme yoktu. Tabi yag ozel oldugu icin fiyati da ozel oluyor, gecen ay 5 litresini 110 liraya aldim.
Selamlar
Selamlar
Suzuki JLX 5 Kapi - 93 - Istanbul
Bana bakın ! Herkes duysun ve bilsin ki… Hakiki Tosun Paşa, benim !
Bana bakın ! Herkes duysun ve bilsin ki… Hakiki Tosun Paşa, benim !
- ABDULLAH
- Ast Sub. Çavuş
- Mesajlar: 918
- Kayıt: 14 Şub 2010 08:19
- Konum: DENİZLİ- BAĞBAŞI MH.
- İletişim:
Re: Motor Neden Yağ Eksiltir?
Son durum nedir?koray_fu yazdı:Konuyla ne kadar ilgisi var bilmiyorum ama, kac kilometrede oldugunu bilmedigim (oldukca yuksek olsa gerek) 93 model 1.6 JLX aracim 5000 KM'de 1 litre civarinda yag yakmisti. Mobilin eski motorlar icin ozel urettigi 10-60W tam sentetik yagiyla degistirdim, 1000 kilometre sonra tekrar baktigimda hic eksilme yoktu. Tabi yag ozel oldugu icin fiyati da ozel oluyor, gecen ay 5 litresini 110 liraya aldim.
Selamlar
Sonuçta ilk 1000 km de eksiltme olmaması bence yağın yeni olmasından 10 w-60 değil 10w-40 da koysanız sonuç büyük ihtimal aynı, zaten hiç fark olmasa bile 1000 km'de 200 ml eksiltme olacak ki bu da iklim, aracın park edildiği zemindeki hafif eğim, değişimde konulan miktarın göz kararı yapılması, kontrol öncesi bekleme süresi gibi .... bir çok faktöre bağlı olduğundna yanıltıcı olabilir.
Bence 10w-60 kullanmak sürekli baş ağrısı çeken bir insanın gereken muayeneleri yaptırmadan, ağrının sebebini bulup radikal tedavi olmadan sürekli ağrı kesici alarak ağrıyı hissetmemesi gibi bir şey.
Grand Vitara XL-7 2.0TD
- peaceseller
- Er
- Mesajlar: 69
- Kayıt: 31 Oca 2012 15:50
- Konum: Ankara
- İletişim:
Re: Motor Neden Yağ Eksiltir?
Motor Neden Yağ Eksiltir? sorusunun cevaplarından biri de:
Dangalak servisin hem de yetkili servisin periyodik bakımda yağ filtresini takarken tam sıkmamasıdır.
Dangalak servisin hem de yetkili servisin periyodik bakımda yağ filtresini takarken tam sıkmamasıdır.
Alperen Ercan (A Rh+) / Yaş:30
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
Batıkent-ANKARA
2008 Suzuki Grand Vitara 2.0 MT
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir