5. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Gönderilme zamanı: 13 Nis 2014 22:42
gönderen e.deren
Hayırlı olsun çok güzel olmuş

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Gönderilme zamanı: 16 Nis 2014 16:15
gönderen Offroadpassion
Üstad eline sağlık güle güle kullan..Defransiyel üstündeki polyamid takoz zaman içinde ezilip oturma yapıyor.. sıktıkça kenarları eziliyor. Bu parçayı alüminyum yaptımıştım JLX varken, önerim alüminyumdan yapıp iyice sıkman yönünde olur. Polyamiti sıktıkça aşağı doğru ezilmeye devam eder, güvenilir değil.

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Gönderilme zamanı: 29 May 2014 00:20
gönderen mustafayesillik
herkese teşekkürler verdiğiniz bilgiler doğrultusunda arkadaşlarımıda tavsiyelerde bulunuyorum.
Offroadpassion yazdı:Üstad eline sağlık güle güle kullan..Defransiyel üstündeki polyamid takoz zaman içinde ezilip oturma yapıyor.. sıktıkça kenarları eziliyor. Bu parçayı alüminyum yaptımıştım JLX varken, önerim alüminyumdan yapıp iyice sıkman yönünde olur. Polyamiti sıktıkça aşağı doğru ezilmeye devam eder, güvenilir değil.
abi ara sıra kontrol ediyorum şimdilik bir sorun yok ama en yakın zamanda dediğin gibi değiştiririm.

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Gönderilme zamanı: 16 Haz 2014 12:31
gönderen mustafayesillik
Camur76 yazdı:Aynı aracı yapmış birisi olarak ;

-o uzatmalar orjinal amortisörü uzatmak için. Ben de monroe gazlı r19 amortisör kullandım. Tam artikülasyonda yaylar tamamen kapanacak ve açılacak kadar 2 tarafa da izin veriyor. Uzatma vidalarına da gerek kalmıyor. Yay çıkma gibi bir sorun yasamadım.

-beccenin ön aks kolları ile sol aks için ara flanşı da birlikte geliyor. Bu kolları ve sol flanşı bir şekilde becceden temin etmek şart gibi. Kolları imal ettirmek meşakkati, ince işçilik isteyen bir iş. Hazırı var, uğraşmayın derim.

-get yerine yay kullanın. Orjinal mercedes yayın tanesi 55 60 tl. Ben de 1 ayda oturdu ama çok iyi sonuç verdi. Hala biraz ( ama onun çözümünü yaza saklıyorum. Ya uygun fiyatı becce ön salıncak lazım ya da yayın altına açı düzeltecek bir parça yapacağım. Taktım ona yapınca resimleyeceğim. Yaylar w124 kasa olacak ve 3 tipi var. En hafif olan kasanınkini alın. Sanırım 200 benzinli olan en hafifi oluyor.

-ön amortisöre strut yani flanş yerine direk orjinal amortisörleri hem daha uzun çalışacak hem de mili orijinalinin 2katı kalın olacak şekilde modifiye ettirebiliyorsunuz Bostancı sanayi de. Böylece hem o parçayı yaptırma maliyetiniz ortadan kalkıyor hem de amortisörlerin sıfırlanmış, 30% sertleştirilmiş ve oldukça sağlam oluyor. Özdemir oto Suzuki Mustafa Usta yardımcı olur bu konuda bana o tavsiye etti ve süper oldu.

Selamlar arabanın tam yaylanma mesafesi alamıyorum kullandıgım getler dolayısıyla ve bazı yerlerde buna gerek duydugumu düşünüyorum.
mercedes yaylarını kulllanmak istiyorum fakat anlamadıgım bir nokta var.
Ön yaylar için ön yayaları, ara yaylar için arka yaylarımı kullanıyoruz? yoksa tüm yaylar için mercedes ön yaylarımı kullanıcaz ?

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Gönderilme zamanı: 16 Haz 2014 13:26
gönderen iNsoMNiA
mustafayesillik yazdı:
Camur76 yazdı:Aynı aracı yapmış birisi olarak ;

-o uzatmalar orjinal amortisörü uzatmak için. Ben de monroe gazlı r19 amortisör kullandım. Tam artikülasyonda yaylar tamamen kapanacak ve açılacak kadar 2 tarafa da izin veriyor. Uzatma vidalarına da gerek kalmıyor. Yay çıkma gibi bir sorun yasamadım.

-beccenin ön aks kolları ile sol aks için ara flanşı da birlikte geliyor. Bu kolları ve sol flanşı bir şekilde becceden temin etmek şart gibi. Kolları imal ettirmek meşakkati, ince işçilik isteyen bir iş. Hazırı var, uğraşmayın derim.

-get yerine yay kullanın. Orjinal mercedes yayın tanesi 55 60 tl. Ben de 1 ayda oturdu ama çok iyi sonuç verdi. Hala biraz ( ama onun çözümünü yaza saklıyorum. Ya uygun fiyatı becce ön salıncak lazım ya da yayın altına açı düzeltecek bir parça yapacağım. Taktım ona yapınca resimleyeceğim. Yaylar w124 kasa olacak ve 3 tipi var. En hafif olan kasanınkini alın. Sanırım 200 benzinli olan en hafifi oluyor.

-ön amortisöre strut yani flanş yerine direk orjinal amortisörleri hem daha uzun çalışacak hem de mili orijinalinin 2katı kalın olacak şekilde modifiye ettirebiliyorsunuz Bostancı sanayi de. Böylece hem o parçayı yaptırma maliyetiniz ortadan kalkıyor hem de amortisörlerin sıfırlanmış, 30% sertleştirilmiş ve oldukça sağlam oluyor. Özdemir oto Suzuki Mustafa Usta yardımcı olur bu konuda bana o tavsiye etti ve süper oldu.

Selamlar arabanın tam yaylanma mesafesi alamıyorum kullandıgım getler dolayısıyla ve bazı yerlerde buna gerek duydugumu düşünüyorum.
mercedes yaylarını kulllanmak istiyorum fakat anlamadıgım bir nokta var.
Ön yaylar için ön yayaları, ara yaylar için arka yaylarımı kullanıyoruz? yoksa tüm yaylar için mercedes ön yaylarımı kullanıcaz ?
Mustafa bu konuda Selçuk Hoca' nın detaylı anlatımı var...Onun açtığı konuya ben de kendi uygulamalarımı koydum...Mercedes yayları ile aracın arkası biraz sert oluyor benden söylemesi...Ayrıca dikkat edilmesi gereken hususlar az değil...Bu konu başlığında hapsoldun birader...Linke bir göz at...Diğer yapım hikayelerine de bak... ;) ;)
http://www.suzuki4x4turkiye.com/viewtop ... =21&t=5456
Detayları ve uyarıları es geçme...Önemli noktalar var...

Re: Suzuki 1.6JLX-3Kapı(91-Karbürator)Get, Kupa ve Muhtelif.

Gönderilme zamanı: 05 Tem 2014 12:51
gönderen mustafayesillik
aynen öyle abi yazdıktan sonra buldum onuda. serverda baska sayfa yokmus gibi takıldım kaldım buraya :D
2. el almayı düşünüyorum biraz yıbranmış olursa daha yumuşak olablir. ki hepsini geçtim abi araç zaten rahatsız :D
Lastik havalarını 36psida kullanıyorum ekonomiklik açısından o yüzden rahat aramıyorum. Tekrardan teşekkürler