Correl Plastik Dodik - Montaji

TAMAMLANMIŞ FOTOĞRAFLI ANLATIMLI YAPIM HİKAYELERİ

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 226618Okunmamış mesaj othar
26 Şub 2015 08:43

Evet araçta sadece 3inch extreme süspansiyon kiti var. 30x9.5x15 bile çok rahat sigiyor.

Extreme kit olursa on orjinal tampon 30 lastikte surtme yapabilir dikkat ;) 235x75x15 ler ise çok rahat. Yakın zamanda değiştirmem heralde :(
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 226619Okunmamış mesaj othar
26 Şub 2015 08:46

Bu arada ek bilgi 5.72 ayna mahruti 30 lastik için yapılmış. Km saatindeki hız ile yoldaki gerçek hız birbirini bu kombinasyon ile tutuyor.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
oktyunus
Er
Mesajlar: 56
Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
Konum: Istanbul
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 226647Okunmamış mesaj oktyunus
26 Şub 2015 10:14

othar yazdı:Bu arada ek bilgi 5.72 ayna mahruti 30 lastik için yapılmış. Km saatindeki hız ile yoldaki gerçek hız birbirini bu kombinasyon ile tutuyor.

Tesekkurler. 215 lastik aırken hiç niyetim yoktu, yukseltme vs. , rahatsız eden; max hızının cok dusmesi, cok yuksek deviri zorluyor 80-90 la bile gitmek için , kalkısta tak tuk sesle ok gibi ama :)
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4

Kullanıcı avatarı
oktyunus
Er
Mesajlar: 56
Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
Konum: Istanbul
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 229445Okunmamış mesaj oktyunus
20 Nis 2015 15:56

othar yazdı:Bu arada ek bilgi 5.72 ayna mahruti 30 lastik için yapılmış. Km saatindeki hız ile yoldaki gerçek hız birbirini bu kombinasyon ile tutuyor.
İlginc, 5.12 orjinal ayna mahruti oranı , orjinal lastik ebadı 185 yani cevre 25.9 inc, 235 lastiğin cevresi ise 28.9 inc .
Değişen ayna mahruti ile oranladığında 5.72 için uygun lastik cevresi 28.93

Yani, senin lastiklerle km saatinde hiç şaşma olmaması lazım, ama oluyor değil mi , ilginç :/
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 229456Okunmamış mesaj othar
20 Nis 2015 22:04

5.72 mayna ahruti, duz viteslerde orjinal olan 4.8bisi ayna mahruti yerine takildiginda 30 linch lastikte km saatini tam tutuyor. Ayna mahruti 5.85 oldugunda ise 31 lastik takilinca km saati dogru okuyor.

Benim arac tam corba :) otomatikti, duze cevirdim ustunde 5.12 vardi orjinal, ben 5.85 taktim. 30 inch lastikle %10 civari km saati fazla gosteriyor. 235 lastikle %20 civari fazla gosteriyor. Ben 31 takarsam buyuk ihtimal tam tutacak da deneme sansim olmadi.

He bide bu mt/extrem vs. tipi lastiklerin olculeri hep sasiyor yani ustunde yazandan az biraz farkli cikabiliyor ozellikle kaplama olanlar. Oda fark ettiriyor dogal olarak. ;)

Bide benim bildigim orjinal lastik boyutu 190x80x15 buda 27 inch gibi bisi yapior.

Su alttaki linkten bakabilirsin herseyi hesapliyor.

http://www.grimmjeeper.com/gears.html

Suzuki vites oranlarini daha once bulmustum ama simdi bulamadim. Onlarda olursa tam sonuclari gorebilirsin
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 229457Okunmamış mesaj othar
20 Nis 2015 22:09

Bide ayna mahruti ses yapmamali kalkislarda yaw :roll:

Kilit yapabilir ama morgulus
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 229540Okunmamış mesaj Offroadpassion
23 Nis 2015 21:47

lastik üzerinde yazanla hesaplardaki çaplar tutmaz ;) hele ektremse unutun ;) ..bende 235 75 15 ekstrem var dış çap 30.7" geliyor buyrun yuhh ;) her markanın degişir en güzeli metre ile ölçmek.. :P
Site Admin

Kullanıcı avatarı
oktyunus
Er
Mesajlar: 56
Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
Konum: Istanbul
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 229569Okunmamış mesaj oktyunus
24 Nis 2015 18:53

othar yazdı:Bide ayna mahruti ses yapmamali kalkislarda yaw :roll:

Kilit yapabilir ama morgulus
Ayna mahruti değişimi sonrası , Vuuu lama dışında bir de gazı bıraktığnda ve ilk bandığında inceden bi tak sesi geliyor, sadece sesse derdim değil.
Lastik 215, ayna mahruti 5.72, 235 lastik takarsam kaybettiğim son hız değerini 10 km geri alırım diyordum , biraz capı buyuterek. Simdi yine karıstım

Bazen iyiydi diyorum ya 215 lastik , alt koruma , uste port bagaj takılıyordum , baska hicbir ekstrası yoktu. İyiydi
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4

Kullanıcı avatarı
oktyunus
Er
Mesajlar: 56
Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
Konum: Istanbul
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 229570Okunmamış mesaj oktyunus
24 Nis 2015 18:55

Offroadpassion yazdı:lastik üzerinde yazanla hesaplardaki çaplar tutmaz ;) hele ektremse unutun ;) ..bende 235 75 15 ekstrem var dış çap 30.7" geliyor buyrun yuhh ;) her markanın degişir en güzeli metre ile ölçmek.. :P
Fazladan demir tamponlar vinc vs var arabadanın arkası da dolu. Su 5.72 mahruti ile otomatik vites mevcut 215 leri 235 yapsam Murat Usta biraz rahatlar dedi ama , sen ne dersin hocam , 235 capını metre ile alıp olcmeye gerek kalmadan. Tesekkurler
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 229574Okunmamış mesaj othar
24 Nis 2015 22:21

o vulama normalmis, daha dogrusu bazi serilerde yapiyor bazilarinda yapmiyormus vs.. yinede taktuk sesi yapmamasi lazim.. ayarinda fazla bosluk olabilir. kilit varsa ama onu yapar ve normaldir. bide giderken gaza basip basmak arasinda pedala dokununcada farkli bi ses yapar (yaziyla anlatamicam bunu 1w5ey8 ) ayna mahrutili araba buda difransiyelin acisiyla alakali biraz.. en ufak milimden bile nem aliyo tutturmasi cok zor ama ses normal ;)

Lastik isi icin ise bf at alicaksan o olcude boyutta sorun olmaz ;) ki rahatlar aracin son hizi biraz.

Gerci zaten gercekte 120 km gayet guvenli ve yeterli bi hiz daha hizli gitmek biraz riskli oluyor bizim araclarda.. ama yerden yukseklik icinde biraz daha buyuk lastik sart..

iyice karistirabildim mi kafani morgulus morgulus
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 229577Okunmamış mesaj yuzen_adam
24 Nis 2015 23:36

5,72 oranda motor frenindeyken hafif otme oluyor. Benim arabada oyle. Murat usta oyle dedi morgulus
4,3 orandan 5,72 orana gecince 235/85/16 lastikle makina mermi gibi oldu. 35 inch'e kadar yolu var morgulus
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 229628Okunmamış mesaj Offroadpassion
27 Nis 2015 10:28

Koray zaten Titanic gibi oldu daha abartmasan diyoruz yuhh morgulus morgulus morgulus morgulus
Site Admin

Kullanıcı avatarı
oktyunus
Er
Mesajlar: 56
Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
Konum: Istanbul
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231788Okunmamış mesaj oktyunus
30 Haz 2015 15:48

othar yazdı:o vulama normalmis, daha dogrusu bazi serilerde yapiyor bazilarinda yapmiyormus vs.. yinede taktuk sesi yapmamasi lazim.. ayarinda fazla bosluk olabilir. kilit varsa ama onu yapar ve normaldir. bide giderken gaza basip basmak arasinda pedala dokununcada farkli bi ses yapar (yaziyla anlatamicam bunu 1w5ey8 ) ayna mahrutili araba buda difransiyelin acisiyla alakali biraz.. en ufak milimden bile nem aliyo tutturmasi cok zor ama ses normal ;)

Lastik isi icin ise bf at alicaksan o olcude boyutta sorun olmaz ;) ki rahatlar aracin son hizi biraz.

Gerci zaten gercekte 120 km gayet guvenli ve yeterli bi hiz daha hizli gitmek biraz riskli oluyor bizim araclarda.. ama yerden yukseklik icinde biraz daha buyuk lastik sart..

iyice karistirabildim mi kafani morgulus morgulus
Aynen, soktuler yagladırlar, tak tuk ses gitti , vulama ve ayagı gazdan cektiğinde kusma (boyle tanımlanabilir mi ? :)) duruyor, az ama . Simdi ben lastikte cooper at3 e karar verdim olcu konusunda cok emin değilim, cunku 235x75x15 olcusu 28.9 inc ken , 30 inc in lugun olcusu 29.29. Verdiğin linklerden hesaplamaları yaptım, haklısın 5.72 oranı 30 inc lik lastik için dusunulmus , tam olcu vermek gerekirse; orjinali bizim araclar gibi 5.12 oranında olan vitara için 5.72 mahruti oranının denk geldiği lastik cevresi 29.6 inc.

Simdi,

1. 29.29 cevrenin denk geldiği ideal mahruti oaranı 5.66. Benim aradığım otobanda gerekli son hızı verebilir. Sen 120 diyorsun ancak ben GPS e gore 3000 rpm ustunu i zorlamadan 215 lastikle gidebildiğim hız 85-90. 100-110 idealim. Yeni lastikle bunu yakalayabilir miyiz?
2.Jant için bir değişikliğe gerek var mı ? (Orjinal 15 lik celik jant)
3.Benim araba yuklu oyle i, 3 inc yukseltmenin arkası coktu, 2 cm spacer koyduk simdi iyi gibi . 30 luk 29.29 inc cevreye sahip lastik, kupa yukseltme olmadan girer mi ? Girerse yaylar zorlanır mı , hareket alanı kalır mı ?

Herkese tesekkurler.
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4

Kullanıcı avatarı
oktyunus
Er
Mesajlar: 56
Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
Konum: Istanbul
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231789Okunmamış mesaj oktyunus
30 Haz 2015 15:51

Offroadpassion yazdı:lastik üzerinde yazanla hesaplardaki çaplar tutmaz ;) hele ektremse unutun ;) ..bende 235 75 15 ekstrem var dış çap 30.7" geliyor buyrun yuhh ;) her markanın degişir en güzeli metre ile ölçmek.. :P

Tesekkurler. Oyleymiş, lastiğe baktıgında anlasılıyor aslında ama , bu işleri araba basında değil , daha ziyade online ogrenme imkanımız oldugundan kafa ekranda gordugun verilerle cabuk karısıyor. 235 lik lastik bakıyorum cevresi 28.9 geliyor. 30 inc diye sattiği ise 29.29 inc cevreye sahip :/
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231835Okunmamış mesaj othar
01 Tem 2015 19:58

oncelikle 30 inc lastik arazide dahil olmak uzere 3inc yukseltmeyle cok rahat kurtariyor.. tam kapali suspansiyonla bile arkalar degme yapmiyor.. ama kit extrem ise onlerde degme ihtimali var tam kapali amortisor ile.. direksiyon turu kisilarak veya spacerla is cozuluyor..

kisaca eger eskiden/orjinalinde 5.125 vardiysa (benimkiler 4.875 (39/8) bisiymis cok sona ogrendim) ve 5.72 (40/7) yaptiysaniz. 30 lastikle km saatinde gosterdiginden az daha hizli gidecektir, yok eger 4.875 olan varsa o zaman km saati ne gosteriyorsa ayni hizda gidecektir 5.72 mahrutiyle.. (hesabi buna gore kontrol ettim tekrar)

Bu sebeple lastik boyutu ve guc orani ortadan kalkacaktir 30 inch lastikle diyebiliriz, geriye araca yuklenen agirlik kaliyor, bu son hizinizi ve seriligi dusurur..

bende suanda 5.85 (41/7) ayna mahruti var. 235/75/15 lastikle devir 3000 de iken arac ortlama 90 gosteriyor kadranda, gps ise 77-80 arasi oynuyor.. kadran 140 gosterdiginde ise ki 5000 devirlere geliyor, gpste hiz 120 civarinda oluyor.. 30 lastik varken ise fark ortalama %10..

jantlar orjinal ise oynamaya degmez cunku hafifler, 30inch lastikte genislik 9.5 bu biraz fazla oluyor 6 inch genislikteki janta, ideli 7.5 tur ama 7-8 inch daha fazla bulunuyor. bu sebeple yan sanayi jant dusunebilinir ama orda da çin tehlikesi var ;) ben 235lerle cok rahat geziyorum 9.5 olan ise 242ye tekabul ediyor 7mm cok fark yaratirmi bilemicem.. ama lastikler daha cabuk ve ortantisiz bitebilirler capraz degisim yaparak bunun onune gecilebilir eger arac gezme yapmiyorsa orjinal jant 30 lastik kombinasyonuyla..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231836Okunmamış mesaj othar
01 Tem 2015 20:01

bu arada spacerdan kastim benim burda jant icin olan.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
oktyunus
Er
Mesajlar: 56
Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
Konum: Istanbul
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231890Okunmamış mesaj oktyunus
02 Tem 2015 17:03

othar yazdı:oncelikle 30 inc lastik arazide dahil olmak uzere 3inc yukseltmeyle cok rahat kurtariyor.. tam kapali suspansiyonla bile arkalar degme yapmiyor.. ama kit extrem ise onlerde degme ihtimali var tam kapali amortisor ile.. direksiyon turu kisilarak veya spacerla is cozuluyor..

kisaca eger eskiden/orjinalinde 5.125 vardiysa (benimkiler 4.875 (39/8) bisiymis cok sona ogrendim) ve 5.72 (40/7) yaptiysaniz. 30 lastikle km saatinde gosterdiginden az daha hizli gidecektir, yok eger 4.875 olan varsa o zaman km saati ne gosteriyorsa ayni hizda gidecektir 5.72 mahrutiyle.. (hesabi buna gore kontrol ettim tekrar)

Bu sebeple lastik boyutu ve guc orani ortadan kalkacaktir 30 inch lastikle diyebiliriz, geriye araca yuklenen agirlik kaliyor, bu son hizinizi ve seriligi dusurur..

bende suanda 5.85 (41/7) ayna mahruti var. 235/75/15 lastikle devir 3000 de iken arac ortlama 90 gosteriyor kadranda, gps ise 77-80 arasi oynuyor.. kadran 140 gosterdiginde ise ki 5000 devirlere geliyor, gpste hiz 120 civarinda oluyor.. 30 lastik varken ise fark ortalama %10..

jantlar orjinal ise oynamaya degmez cunku hafifler, 30inch lastikte genislik 9.5 bu biraz fazla oluyor 6 inch genislikteki janta, ideli 7.5 tur ama 7-8 inch daha fazla bulunuyor. bu sebeple yan sanayi jant dusunebilinir ama orda da çin tehlikesi var ;) ben 235lerle cok rahat geziyorum 9.5 olan ise 242ye tekabul ediyor 7mm cok fark yaratirmi bilemicem.. ama lastikler daha cabuk ve ortantisiz bitebilirler capraz degisim yaparak bunun onune gecilebilir eger arac gezme yapmiyorsa orjinal jant 30 lastik kombinasyonuyla..


cok tesekkurler, 15 jant için cok secenegimiz yok, ben lastik izini / taban genişliğini sabit tutup, cevresini buyumek istiyorum, ince ve buyuk lastik, 15 istediğim olcuyu bulamaıyorum, jantları da degiştirmek istemiyorum. Kaldık bole :)
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231896Okunmamış mesaj othar
02 Tem 2015 17:59

Üyelerimizden Koray Yamacı, dodikleri aldığım kişi aynı zamanda :) (facebookta ilanı var), 16 orjinal grand 2.5 jantlarını satıyor, 7 inch genişliğindeler ve (sanırım +) 5 et değeri var jantların. üzerlerinde 235/60/16 asfalt lastiği var. bi konuşun isterseniz. 235/75/16 ölçülerinde bir lastikle ideal orana ulaşırsınız ve tabanda çok genişlememiş olur, ayrıca jant ve latik genişlikleri birbirine uygun olur. he bide orjinal jant olduğudan hafifler ve sağlamlar ;)

ilan linki
https://www.facebook.com/groups/4x4.las ... nt_mention
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
oktyunus
Er
Mesajlar: 56
Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
Konum: Istanbul
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231898Okunmamış mesaj oktyunus
02 Tem 2015 18:14

othar yazdı:Üyelerimizden Koray Yamacı, dodikleri aldığım kişi aynı zamanda :) (facebookta ilanı var), 16 orjinal grand 2.5 jantlarını satıyor, 7 inch genişliğindeler ve (sanırım +) 5 et değeri var jantların. üzerlerinde 235/60/16 asfalt lastiği var. bi konuşun isterseniz. 235/75/16 ölçülerinde bir lastikle ideal orana ulaşırsınız ve tabanda çok genişlememiş olur, ayrıca jant ve latik genişlikleri birbirine uygun olur. he bide orjinal jant olduğudan hafifler ve sağlamlar ;)

ilan linki
https://www.facebook.com/groups/4x4.las ... nt_mention
Closed group mus bakıyorum, 30 luk cevre degerini yakaladıgım 215/85R16 gibi bir lastik , bu yukselikte ince gelir mi sence ?
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231905Okunmamış mesaj othar
02 Tem 2015 19:56

Yo tersine gayet iyi olucaktir, yakit ve performans acisindan. 215 8.5 inche tekabul eder lastik genisligi olarak janttada sorun olmayacaktir..

Hatta bu kombinasyonu bende dusunebilirim bole bi olcuden haberim yoktu :)
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
oktyunus
Er
Mesajlar: 56
Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
Konum: Istanbul
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231916Okunmamış mesaj oktyunus
03 Tem 2015 10:19

othar yazdı:Yo tersine gayet iyi olucaktir, yakit ve performans acisindan. 215 8.5 inche tekabul eder lastik genisligi olarak janttada sorun olmayacaktir..

Hatta bu kombinasyonu bende dusunebilirim bole bi olcuden haberim yoktu :)
overland için , cevre buyuk genişlik az olsun seklinde tavsiyeler, simdiki lastikler 215 , bu genişlik yeterli gibi spacer la beraber, cevrede 5.72 mahruti oranına gore, 30 inc olacaksa tam olcu bu , 215*85*15 lastik bulamadım, en fazla 215*80*15 var, bu kombinasyon için r16 jant lazım.

Bi soru daha bizdeki orjinal arası siyahlı bu celik jant ın offset degeri neydi, +2 miydi ? spacer ı da cıkartabiliriz, gonderdiğin linkteki gibi +5 degerli bir jant bulursak ? Tesekkurler
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231921Okunmamış mesaj yuzen_adam
03 Tem 2015 10:53

İstedikten sonra janttan bol ne var yahu morgulus
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231922Okunmamış mesaj othar
03 Tem 2015 11:38

yuzen_adam yazdı:İstedikten sonra janttan bol ne var yahu morgulus
morgulus morgulus
oktyunus yazdı: Bi soru daha bizdeki orjinal arası siyahlı bu celik jant ın offset degeri neydi, +2 miydi ? spacer ı da cıkartabiliriz, gonderdiğin linkteki gibi +5 degerli bir jant bulursak ? Tesekkurler
arası siyahlı olan doner gibi gözüken jant 5.5 inç genişlikte ve et degeri 0. bu arada offset olması için - değerde olmalı jant. + olduğunda jant daha içerde durur. Ama +5 çok büyük bir rakam diil 5mm demek zaten. 1 inç spacerlar la kullanıldığında lastikler 2cm dışarda kalır, toplamda 4cm iz genişliği artmış olur orjinaline göre..

Benim şuanda kullandığım jantlar 6 inç genişlikte orjinaller onlarda +10 et değeri var. Toplamda 3cm iz genişliğim artmış durumda 5cm yerine, spacer kullanıyorum yinede dodiklerle birlikte biraz içerde kalıyorlar. Şehir içi için ideal oluyor o ayrı.. Arazide kullandığım jantlarda ise et -13 + 25mm spacer var =3,8cm toplamda 7.6cm iz genişliğim artmış oluyor ve dodiklerle tam sınırda oluyor, arazide yinede cama bazen çamur gelebiliyor.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Kullanıcı avatarı
yuzen_adam
Asteğmen
Mesajlar: 2470
Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231923Okunmamış mesaj yuzen_adam
03 Tem 2015 11:41

othar yazdı:
yuzen_adam yazdı:İstedikten sonra janttan bol ne var yahu morgulus
morgulus morgulus
oktyunus yazdı: Bi soru daha bizdeki orjinal arası siyahlı bu celik jant ın offset degeri neydi, +2 miydi ? spacer ı da cıkartabiliriz, gonderdiğin linkteki gibi +5 degerli bir jant bulursak ? Tesekkurler
arası siyahlı olan doner gibi gözüken jant 5.5 inç genişlikte ve et degeri 0. bu arada offset olması için - değerde olmalı jant. + olduğunda jant daha içerde durur. Ama +5 çok büyük bir rakam diil 5mm demek zaten. 1 inç spacerlar la kullanıldığında lastikler 2cm dışarda kalır, toplamda 4cm iz genişliği artmış olur orjinaline göre..

Benim şuanda kullandığım jantlar 6 inç genişlikte orjinaller onlarda +10 et değeri var. Toplamda 3cm iz genişliğim artmış durumda 5cm yerine, spacer kullanıyorum yinede dodiklerle birlikte biraz içerde kalıyorlar. Şehir içi için ideal oluyor o ayrı.. Arazide kullandığım jantlarda ise et -13 + 25mm spacer var =3,8cm toplamda 7.6cm iz genişliğim artmış oluyor ve dodiklerle tam sınırda oluyor, arazide yinede cama bazen çamur gelebiliyor.

+ olarak jant genişliği 7inch olduğundan 5.5inch janta öre 1.5 inch geniş. Buda dış taraftan 0.75 inch daha genişlik demek
Suzuki way of life...

Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6

Kullanıcı avatarı
othar
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 2244
Kayıt: 02 May 2012 01:08
Konum: Istanbul/Gokturk
İletişim:

Re: Correl Plastik Dodik - Montaji

Mesaj: # 231928Okunmamış mesaj othar
03 Tem 2015 11:48

Doğru o kısmı atlamışım utanma gerçi ben hiç hesaplamadım sonuça iz genişliği denge için daha önemli geliyor bana ve o mantıkta genişliği düşünüyorum hep :) ama dodik hizası için önemli bir konu..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL

Cevapla

“SUZUKI MODİFİKASYON VE YAPIM HİKAYELERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir