Correl Plastik Dodik - Montaji
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Evet araçta sadece 3inch extreme süspansiyon kiti var. 30x9.5x15 bile çok rahat sigiyor.
Extreme kit olursa on orjinal tampon 30 lastikte surtme yapabilir dikkat 235x75x15 ler ise çok rahat. Yakın zamanda değiştirmem heralde
Extreme kit olursa on orjinal tampon 30 lastikte surtme yapabilir dikkat 235x75x15 ler ise çok rahat. Yakın zamanda değiştirmem heralde
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Bu arada ek bilgi 5.72 ayna mahruti 30 lastik için yapılmış. Km saatindeki hız ile yoldaki gerçek hız birbirini bu kombinasyon ile tutuyor.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oktyunus
- Er
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
othar yazdı:Bu arada ek bilgi 5.72 ayna mahruti 30 lastik için yapılmış. Km saatindeki hız ile yoldaki gerçek hız birbirini bu kombinasyon ile tutuyor.
Tesekkurler. 215 lastik aırken hiç niyetim yoktu, yukseltme vs. , rahatsız eden; max hızının cok dusmesi, cok yuksek deviri zorluyor 80-90 la bile gitmek için , kalkısta tak tuk sesle ok gibi ama
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4
- oktyunus
- Er
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
İlginc, 5.12 orjinal ayna mahruti oranı , orjinal lastik ebadı 185 yani cevre 25.9 inc, 235 lastiğin cevresi ise 28.9 inc .othar yazdı:Bu arada ek bilgi 5.72 ayna mahruti 30 lastik için yapılmış. Km saatindeki hız ile yoldaki gerçek hız birbirini bu kombinasyon ile tutuyor.
Değişen ayna mahruti ile oranladığında 5.72 için uygun lastik cevresi 28.93
Yani, senin lastiklerle km saatinde hiç şaşma olmaması lazım, ama oluyor değil mi , ilginç :/
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
5.72 mayna ahruti, duz viteslerde orjinal olan 4.8bisi ayna mahruti yerine takildiginda 30 linch lastikte km saatini tam tutuyor. Ayna mahruti 5.85 oldugunda ise 31 lastik takilinca km saati dogru okuyor.
Benim arac tam corba otomatikti, duze cevirdim ustunde 5.12 vardi orjinal, ben 5.85 taktim. 30 inch lastikle %10 civari km saati fazla gosteriyor. 235 lastikle %20 civari fazla gosteriyor. Ben 31 takarsam buyuk ihtimal tam tutacak da deneme sansim olmadi.
He bide bu mt/extrem vs. tipi lastiklerin olculeri hep sasiyor yani ustunde yazandan az biraz farkli cikabiliyor ozellikle kaplama olanlar. Oda fark ettiriyor dogal olarak.
Bide benim bildigim orjinal lastik boyutu 190x80x15 buda 27 inch gibi bisi yapior.
Su alttaki linkten bakabilirsin herseyi hesapliyor.
http://www.grimmjeeper.com/gears.html
Suzuki vites oranlarini daha once bulmustum ama simdi bulamadim. Onlarda olursa tam sonuclari gorebilirsin
Benim arac tam corba otomatikti, duze cevirdim ustunde 5.12 vardi orjinal, ben 5.85 taktim. 30 inch lastikle %10 civari km saati fazla gosteriyor. 235 lastikle %20 civari fazla gosteriyor. Ben 31 takarsam buyuk ihtimal tam tutacak da deneme sansim olmadi.
He bide bu mt/extrem vs. tipi lastiklerin olculeri hep sasiyor yani ustunde yazandan az biraz farkli cikabiliyor ozellikle kaplama olanlar. Oda fark ettiriyor dogal olarak.
Bide benim bildigim orjinal lastik boyutu 190x80x15 buda 27 inch gibi bisi yapior.
Su alttaki linkten bakabilirsin herseyi hesapliyor.
http://www.grimmjeeper.com/gears.html
Suzuki vites oranlarini daha once bulmustum ama simdi bulamadim. Onlarda olursa tam sonuclari gorebilirsin
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Bide ayna mahruti ses yapmamali kalkislarda yaw
Kilit yapabilir ama
Kilit yapabilir ama
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
lastik üzerinde yazanla hesaplardaki çaplar tutmaz hele ektremse unutun ..bende 235 75 15 ekstrem var dış çap 30.7" geliyor buyrun her markanın degişir en güzeli metre ile ölçmek..
Site Admin
- oktyunus
- Er
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Ayna mahruti değişimi sonrası , Vuuu lama dışında bir de gazı bıraktığnda ve ilk bandığında inceden bi tak sesi geliyor, sadece sesse derdim değil.othar yazdı:Bide ayna mahruti ses yapmamali kalkislarda yaw
Kilit yapabilir ama
Lastik 215, ayna mahruti 5.72, 235 lastik takarsam kaybettiğim son hız değerini 10 km geri alırım diyordum , biraz capı buyuterek. Simdi yine karıstım
Bazen iyiydi diyorum ya 215 lastik , alt koruma , uste port bagaj takılıyordum , baska hicbir ekstrası yoktu. İyiydi
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4
- oktyunus
- Er
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Fazladan demir tamponlar vinc vs var arabadanın arkası da dolu. Su 5.72 mahruti ile otomatik vites mevcut 215 leri 235 yapsam Murat Usta biraz rahatlar dedi ama , sen ne dersin hocam , 235 capını metre ile alıp olcmeye gerek kalmadan. TesekkurlerOffroadpassion yazdı:lastik üzerinde yazanla hesaplardaki çaplar tutmaz hele ektremse unutun ..bende 235 75 15 ekstrem var dış çap 30.7" geliyor buyrun her markanın degişir en güzeli metre ile ölçmek..
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
o vulama normalmis, daha dogrusu bazi serilerde yapiyor bazilarinda yapmiyormus vs.. yinede taktuk sesi yapmamasi lazim.. ayarinda fazla bosluk olabilir. kilit varsa ama onu yapar ve normaldir. bide giderken gaza basip basmak arasinda pedala dokununcada farkli bi ses yapar (yaziyla anlatamicam bunu ) ayna mahrutili araba buda difransiyelin acisiyla alakali biraz.. en ufak milimden bile nem aliyo tutturmasi cok zor ama ses normal
Lastik isi icin ise bf at alicaksan o olcude boyutta sorun olmaz ki rahatlar aracin son hizi biraz.
Gerci zaten gercekte 120 km gayet guvenli ve yeterli bi hiz daha hizli gitmek biraz riskli oluyor bizim araclarda.. ama yerden yukseklik icinde biraz daha buyuk lastik sart..
iyice karistirabildim mi kafani
Lastik isi icin ise bf at alicaksan o olcude boyutta sorun olmaz ki rahatlar aracin son hizi biraz.
Gerci zaten gercekte 120 km gayet guvenli ve yeterli bi hiz daha hizli gitmek biraz riskli oluyor bizim araclarda.. ama yerden yukseklik icinde biraz daha buyuk lastik sart..
iyice karistirabildim mi kafani
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
5,72 oranda motor frenindeyken hafif otme oluyor. Benim arabada oyle. Murat usta oyle dedi
4,3 orandan 5,72 orana gecince 235/85/16 lastikle makina mermi gibi oldu. 35 inch'e kadar yolu var
4,3 orandan 5,72 orana gecince 235/85/16 lastikle makina mermi gibi oldu. 35 inch'e kadar yolu var
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
- oktyunus
- Er
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Aynen, soktuler yagladırlar, tak tuk ses gitti , vulama ve ayagı gazdan cektiğinde kusma (boyle tanımlanabilir mi ? ) duruyor, az ama . Simdi ben lastikte cooper at3 e karar verdim olcu konusunda cok emin değilim, cunku 235x75x15 olcusu 28.9 inc ken , 30 inc in lugun olcusu 29.29. Verdiğin linklerden hesaplamaları yaptım, haklısın 5.72 oranı 30 inc lik lastik için dusunulmus , tam olcu vermek gerekirse; orjinali bizim araclar gibi 5.12 oranında olan vitara için 5.72 mahruti oranının denk geldiği lastik cevresi 29.6 inc.othar yazdı:o vulama normalmis, daha dogrusu bazi serilerde yapiyor bazilarinda yapmiyormus vs.. yinede taktuk sesi yapmamasi lazim.. ayarinda fazla bosluk olabilir. kilit varsa ama onu yapar ve normaldir. bide giderken gaza basip basmak arasinda pedala dokununcada farkli bi ses yapar (yaziyla anlatamicam bunu ) ayna mahrutili araba buda difransiyelin acisiyla alakali biraz.. en ufak milimden bile nem aliyo tutturmasi cok zor ama ses normal
Lastik isi icin ise bf at alicaksan o olcude boyutta sorun olmaz ki rahatlar aracin son hizi biraz.
Gerci zaten gercekte 120 km gayet guvenli ve yeterli bi hiz daha hizli gitmek biraz riskli oluyor bizim araclarda.. ama yerden yukseklik icinde biraz daha buyuk lastik sart..
iyice karistirabildim mi kafani
Simdi,
1. 29.29 cevrenin denk geldiği ideal mahruti oaranı 5.66. Benim aradığım otobanda gerekli son hızı verebilir. Sen 120 diyorsun ancak ben GPS e gore 3000 rpm ustunu i zorlamadan 215 lastikle gidebildiğim hız 85-90. 100-110 idealim. Yeni lastikle bunu yakalayabilir miyiz?
2.Jant için bir değişikliğe gerek var mı ? (Orjinal 15 lik celik jant)
3.Benim araba yuklu oyle i, 3 inc yukseltmenin arkası coktu, 2 cm spacer koyduk simdi iyi gibi . 30 luk 29.29 inc cevreye sahip lastik, kupa yukseltme olmadan girer mi ? Girerse yaylar zorlanır mı , hareket alanı kalır mı ?
Herkese tesekkurler.
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4
- oktyunus
- Er
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Offroadpassion yazdı:lastik üzerinde yazanla hesaplardaki çaplar tutmaz hele ektremse unutun ..bende 235 75 15 ekstrem var dış çap 30.7" geliyor buyrun her markanın degişir en güzeli metre ile ölçmek..
Tesekkurler. Oyleymiş, lastiğe baktıgında anlasılıyor aslında ama , bu işleri araba basında değil , daha ziyade online ogrenme imkanımız oldugundan kafa ekranda gordugun verilerle cabuk karısıyor. 235 lik lastik bakıyorum cevresi 28.9 geliyor. 30 inc diye sattiği ise 29.29 inc cevreye sahip :/
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
oncelikle 30 inc lastik arazide dahil olmak uzere 3inc yukseltmeyle cok rahat kurtariyor.. tam kapali suspansiyonla bile arkalar degme yapmiyor.. ama kit extrem ise onlerde degme ihtimali var tam kapali amortisor ile.. direksiyon turu kisilarak veya spacerla is cozuluyor..
kisaca eger eskiden/orjinalinde 5.125 vardiysa (benimkiler 4.875 (39/8) bisiymis cok sona ogrendim) ve 5.72 (40/7) yaptiysaniz. 30 lastikle km saatinde gosterdiginden az daha hizli gidecektir, yok eger 4.875 olan varsa o zaman km saati ne gosteriyorsa ayni hizda gidecektir 5.72 mahrutiyle.. (hesabi buna gore kontrol ettim tekrar)
Bu sebeple lastik boyutu ve guc orani ortadan kalkacaktir 30 inch lastikle diyebiliriz, geriye araca yuklenen agirlik kaliyor, bu son hizinizi ve seriligi dusurur..
bende suanda 5.85 (41/7) ayna mahruti var. 235/75/15 lastikle devir 3000 de iken arac ortlama 90 gosteriyor kadranda, gps ise 77-80 arasi oynuyor.. kadran 140 gosterdiginde ise ki 5000 devirlere geliyor, gpste hiz 120 civarinda oluyor.. 30 lastik varken ise fark ortalama %10..
jantlar orjinal ise oynamaya degmez cunku hafifler, 30inch lastikte genislik 9.5 bu biraz fazla oluyor 6 inch genislikteki janta, ideli 7.5 tur ama 7-8 inch daha fazla bulunuyor. bu sebeple yan sanayi jant dusunebilinir ama orda da çin tehlikesi var ben 235lerle cok rahat geziyorum 9.5 olan ise 242ye tekabul ediyor 7mm cok fark yaratirmi bilemicem.. ama lastikler daha cabuk ve ortantisiz bitebilirler capraz degisim yaparak bunun onune gecilebilir eger arac gezme yapmiyorsa orjinal jant 30 lastik kombinasyonuyla..
kisaca eger eskiden/orjinalinde 5.125 vardiysa (benimkiler 4.875 (39/8) bisiymis cok sona ogrendim) ve 5.72 (40/7) yaptiysaniz. 30 lastikle km saatinde gosterdiginden az daha hizli gidecektir, yok eger 4.875 olan varsa o zaman km saati ne gosteriyorsa ayni hizda gidecektir 5.72 mahrutiyle.. (hesabi buna gore kontrol ettim tekrar)
Bu sebeple lastik boyutu ve guc orani ortadan kalkacaktir 30 inch lastikle diyebiliriz, geriye araca yuklenen agirlik kaliyor, bu son hizinizi ve seriligi dusurur..
bende suanda 5.85 (41/7) ayna mahruti var. 235/75/15 lastikle devir 3000 de iken arac ortlama 90 gosteriyor kadranda, gps ise 77-80 arasi oynuyor.. kadran 140 gosterdiginde ise ki 5000 devirlere geliyor, gpste hiz 120 civarinda oluyor.. 30 lastik varken ise fark ortalama %10..
jantlar orjinal ise oynamaya degmez cunku hafifler, 30inch lastikte genislik 9.5 bu biraz fazla oluyor 6 inch genislikteki janta, ideli 7.5 tur ama 7-8 inch daha fazla bulunuyor. bu sebeple yan sanayi jant dusunebilinir ama orda da çin tehlikesi var ben 235lerle cok rahat geziyorum 9.5 olan ise 242ye tekabul ediyor 7mm cok fark yaratirmi bilemicem.. ama lastikler daha cabuk ve ortantisiz bitebilirler capraz degisim yaparak bunun onune gecilebilir eger arac gezme yapmiyorsa orjinal jant 30 lastik kombinasyonuyla..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
bu arada spacerdan kastim benim burda jant icin olan.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oktyunus
- Er
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
othar yazdı:oncelikle 30 inc lastik arazide dahil olmak uzere 3inc yukseltmeyle cok rahat kurtariyor.. tam kapali suspansiyonla bile arkalar degme yapmiyor.. ama kit extrem ise onlerde degme ihtimali var tam kapali amortisor ile.. direksiyon turu kisilarak veya spacerla is cozuluyor..
kisaca eger eskiden/orjinalinde 5.125 vardiysa (benimkiler 4.875 (39/8) bisiymis cok sona ogrendim) ve 5.72 (40/7) yaptiysaniz. 30 lastikle km saatinde gosterdiginden az daha hizli gidecektir, yok eger 4.875 olan varsa o zaman km saati ne gosteriyorsa ayni hizda gidecektir 5.72 mahrutiyle.. (hesabi buna gore kontrol ettim tekrar)
Bu sebeple lastik boyutu ve guc orani ortadan kalkacaktir 30 inch lastikle diyebiliriz, geriye araca yuklenen agirlik kaliyor, bu son hizinizi ve seriligi dusurur..
bende suanda 5.85 (41/7) ayna mahruti var. 235/75/15 lastikle devir 3000 de iken arac ortlama 90 gosteriyor kadranda, gps ise 77-80 arasi oynuyor.. kadran 140 gosterdiginde ise ki 5000 devirlere geliyor, gpste hiz 120 civarinda oluyor.. 30 lastik varken ise fark ortalama %10..
jantlar orjinal ise oynamaya degmez cunku hafifler, 30inch lastikte genislik 9.5 bu biraz fazla oluyor 6 inch genislikteki janta, ideli 7.5 tur ama 7-8 inch daha fazla bulunuyor. bu sebeple yan sanayi jant dusunebilinir ama orda da çin tehlikesi var ben 235lerle cok rahat geziyorum 9.5 olan ise 242ye tekabul ediyor 7mm cok fark yaratirmi bilemicem.. ama lastikler daha cabuk ve ortantisiz bitebilirler capraz degisim yaparak bunun onune gecilebilir eger arac gezme yapmiyorsa orjinal jant 30 lastik kombinasyonuyla..
cok tesekkurler, 15 jant için cok secenegimiz yok, ben lastik izini / taban genişliğini sabit tutup, cevresini buyumek istiyorum, ince ve buyuk lastik, 15 istediğim olcuyu bulamaıyorum, jantları da degiştirmek istemiyorum. Kaldık bole
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Üyelerimizden Koray Yamacı, dodikleri aldığım kişi aynı zamanda (facebookta ilanı var), 16 orjinal grand 2.5 jantlarını satıyor, 7 inch genişliğindeler ve (sanırım +) 5 et değeri var jantların. üzerlerinde 235/60/16 asfalt lastiği var. bi konuşun isterseniz. 235/75/16 ölçülerinde bir lastikle ideal orana ulaşırsınız ve tabanda çok genişlememiş olur, ayrıca jant ve latik genişlikleri birbirine uygun olur. he bide orjinal jant olduğudan hafifler ve sağlamlar
ilan linki
https://www.facebook.com/groups/4x4.las ... nt_mention
ilan linki
https://www.facebook.com/groups/4x4.las ... nt_mention
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oktyunus
- Er
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Closed group mus bakıyorum, 30 luk cevre degerini yakaladıgım 215/85R16 gibi bir lastik , bu yukselikte ince gelir mi sence ?othar yazdı:Üyelerimizden Koray Yamacı, dodikleri aldığım kişi aynı zamanda (facebookta ilanı var), 16 orjinal grand 2.5 jantlarını satıyor, 7 inch genişliğindeler ve (sanırım +) 5 et değeri var jantların. üzerlerinde 235/60/16 asfalt lastiği var. bi konuşun isterseniz. 235/75/16 ölçülerinde bir lastikle ideal orana ulaşırsınız ve tabanda çok genişlememiş olur, ayrıca jant ve latik genişlikleri birbirine uygun olur. he bide orjinal jant olduğudan hafifler ve sağlamlar
ilan linki
https://www.facebook.com/groups/4x4.las ... nt_mention
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Yo tersine gayet iyi olucaktir, yakit ve performans acisindan. 215 8.5 inche tekabul eder lastik genisligi olarak janttada sorun olmayacaktir..
Hatta bu kombinasyonu bende dusunebilirim bole bi olcuden haberim yoktu
Hatta bu kombinasyonu bende dusunebilirim bole bi olcuden haberim yoktu
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- oktyunus
- Er
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 25 Eki 2012 15:04
- Konum: Istanbul
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
overland için , cevre buyuk genişlik az olsun seklinde tavsiyeler, simdiki lastikler 215 , bu genişlik yeterli gibi spacer la beraber, cevrede 5.72 mahruti oranına gore, 30 inc olacaksa tam olcu bu , 215*85*15 lastik bulamadım, en fazla 215*80*15 var, bu kombinasyon için r16 jant lazım.othar yazdı:Yo tersine gayet iyi olucaktir, yakit ve performans acisindan. 215 8.5 inche tekabul eder lastik genisligi olarak janttada sorun olmayacaktir..
Hatta bu kombinasyonu bende dusunebilirim bole bi olcuden haberim yoktu
Bi soru daha bizdeki orjinal arası siyahlı bu celik jant ın offset degeri neydi, +2 miydi ? spacer ı da cıkartabiliriz, gonderdiğin linkteki gibi +5 degerli bir jant bulursak ? Tesekkurler
Vitara 1.6 JLX / 3 dr, Piaggio Mp3, Vespa ET4
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
İstedikten sonra janttan bol ne var yahu
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
yuzen_adam yazdı:İstedikten sonra janttan bol ne var yahu
arası siyahlı olan doner gibi gözüken jant 5.5 inç genişlikte ve et degeri 0. bu arada offset olması için - değerde olmalı jant. + olduğunda jant daha içerde durur. Ama +5 çok büyük bir rakam diil 5mm demek zaten. 1 inç spacerlar la kullanıldığında lastikler 2cm dışarda kalır, toplamda 4cm iz genişliği artmış olur orjinaline göre..oktyunus yazdı: Bi soru daha bizdeki orjinal arası siyahlı bu celik jant ın offset degeri neydi, +2 miydi ? spacer ı da cıkartabiliriz, gonderdiğin linkteki gibi +5 degerli bir jant bulursak ? Tesekkurler
Benim şuanda kullandığım jantlar 6 inç genişlikte orjinaller onlarda +10 et değeri var. Toplamda 3cm iz genişliğim artmış durumda 5cm yerine, spacer kullanıyorum yinede dodiklerle birlikte biraz içerde kalıyorlar. Şehir içi için ideal oluyor o ayrı.. Arazide kullandığım jantlarda ise et -13 + 25mm spacer var =3,8cm toplamda 7.6cm iz genişliğim artmış oluyor ve dodiklerle tam sınırda oluyor, arazide yinede cama bazen çamur gelebiliyor.
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
othar yazdı:yuzen_adam yazdı:İstedikten sonra janttan bol ne var yahu
arası siyahlı olan doner gibi gözüken jant 5.5 inç genişlikte ve et degeri 0. bu arada offset olması için - değerde olmalı jant. + olduğunda jant daha içerde durur. Ama +5 çok büyük bir rakam diil 5mm demek zaten. 1 inç spacerlar la kullanıldığında lastikler 2cm dışarda kalır, toplamda 4cm iz genişliği artmış olur orjinaline göre..oktyunus yazdı: Bi soru daha bizdeki orjinal arası siyahlı bu celik jant ın offset degeri neydi, +2 miydi ? spacer ı da cıkartabiliriz, gonderdiğin linkteki gibi +5 degerli bir jant bulursak ? Tesekkurler
Benim şuanda kullandığım jantlar 6 inç genişlikte orjinaller onlarda +10 et değeri var. Toplamda 3cm iz genişliğim artmış durumda 5cm yerine, spacer kullanıyorum yinede dodiklerle birlikte biraz içerde kalıyorlar. Şehir içi için ideal oluyor o ayrı.. Arazide kullandığım jantlarda ise et -13 + 25mm spacer var =3,8cm toplamda 7.6cm iz genişliğim artmış oluyor ve dodiklerle tam sınırda oluyor, arazide yinede cama bazen çamur gelebiliyor.
+ olarak jant genişliği 7inch olduğundan 5.5inch janta öre 1.5 inch geniş. Buda dış taraftan 0.75 inch daha genişlik demek
Suzuki way of life...
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
Koray Yamacı 1986
İstanbul Maltepe Altıntepe
A Rh(+)
1999 Grand Vitara 2.5 v6
- othar
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 2244
- Kayıt: 02 May 2012 01:08
- Konum: Istanbul/Gokturk
- İletişim:
Re: Correl Plastik Dodik - Montaji
Doğru o kısmı atlamışım gerçi ben hiç hesaplamadım sonuça iz genişliği denge için daha önemli geliyor bana ve o mantıkta genişliği düşünüyorum hep ama dodik hizası için önemli bir konu..
Othar Avarkan (A rh+) / D.Yili : 1982
Gokturk-İSTANBUL
Gokturk-İSTANBUL
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir