Re: Suzuki Vitara JLX Kalorifer Radyatörü Değişimi
Gönderilme zamanı: 21 Ara 2017 14:57
Herkese merhaba.Buradan çok bilgi aldım ve hep işe yaradı.Çoktandır girmiyordum.Yine işim düştü girdim:) Benim aracım 2001 suziki vitara JLX 5 kapılı.3 sene önce kış hazırlığı yapayım diye sanayide bir ustaya gittim.Yağına suyuna baktırdım.Antifirizde koyalım dedik.Bana kırmızı antifiriz aldıttırdı.
Ne olduysa bundan sonra oldu.Radyatörden bağlantı borularından heryerden akıttı.Başka bir ustaya gittim radyatörün delik değiştirecez dedi.Radyatörü değiştirdim ama akıntı kesilmedi ama radyatördeki sızıntı bitti.Fakat bağlantı yerlerinden borulardan yine akıtmaya devam etti.Sonradan öğrendikki kırmızı antifiriz yanlış tercihmiş.
Bağlantıları iyice sıktırıp antifirizede su ilave ederek gözle görülen akıntıyı yok ettik.Ama gelin görünki o günden buyana şoför koltuğunun altından hiç nem rutubet ve ıslaklık eksik olmadı.Çok hafif diye 1-2 sene öğle devam ettim.Tabi bu arada radyatördeki ve yedek depodaki suyuda yaz kış gözlemledim bir anormal eksilme değilde hafif eksilme ile idare ettim.
Bu sene 2017 aralığında tekrar kırmızı antifiriz koyunca (mecburmuşum önceden kırmızı koyduğum için) ilk başlarda radyatörün hortum bağlantılarından biraz aktı sonra kesildi.Ama daha önce sadece şoför koltuğunun yani ayağımın altındaki ıslaklığa ilaveten yan koltuğun altında da ıslanma hemde ciddi ciddi ıslanma başladı.
Sanayide ustalara baktırınca kalorifer peteğinin delik olduğu mutlaka değiştirmem gerektiği söylendi.Burda forumda sizlerinde yazdıklarını okuyunca hak verdim.Hem arabanın tabanının çürümemesi hemde arabanın susuz kalıp daha ciddi sorun yaşamamak için hemde arabanın içindeki aşırı buğlanmayı engellemek için kalorifer peteğini değiştirmeye karar verdim.
Sizlerden yardım istiyorum.Hangi marka kalorifer peteği alayım.Nasıl yaptırayım.Yada başka çözüm öneriniz varmı.Gerçi bu forumda yazılanlar 4-5 sene önce ama yinede tecrübesinden yararlanacağım bir suzuki dostu mutlaka vardır
Ne olduysa bundan sonra oldu.Radyatörden bağlantı borularından heryerden akıttı.Başka bir ustaya gittim radyatörün delik değiştirecez dedi.Radyatörü değiştirdim ama akıntı kesilmedi ama radyatördeki sızıntı bitti.Fakat bağlantı yerlerinden borulardan yine akıtmaya devam etti.Sonradan öğrendikki kırmızı antifiriz yanlış tercihmiş.
Bağlantıları iyice sıktırıp antifirizede su ilave ederek gözle görülen akıntıyı yok ettik.Ama gelin görünki o günden buyana şoför koltuğunun altından hiç nem rutubet ve ıslaklık eksik olmadı.Çok hafif diye 1-2 sene öğle devam ettim.Tabi bu arada radyatördeki ve yedek depodaki suyuda yaz kış gözlemledim bir anormal eksilme değilde hafif eksilme ile idare ettim.
Bu sene 2017 aralığında tekrar kırmızı antifiriz koyunca (mecburmuşum önceden kırmızı koyduğum için) ilk başlarda radyatörün hortum bağlantılarından biraz aktı sonra kesildi.Ama daha önce sadece şoför koltuğunun yani ayağımın altındaki ıslaklığa ilaveten yan koltuğun altında da ıslanma hemde ciddi ciddi ıslanma başladı.
Sanayide ustalara baktırınca kalorifer peteğinin delik olduğu mutlaka değiştirmem gerektiği söylendi.Burda forumda sizlerinde yazdıklarını okuyunca hak verdim.Hem arabanın tabanının çürümemesi hemde arabanın susuz kalıp daha ciddi sorun yaşamamak için hemde arabanın içindeki aşırı buğlanmayı engellemek için kalorifer peteğini değiştirmeye karar verdim.
Sizlerden yardım istiyorum.Hangi marka kalorifer peteği alayım.Nasıl yaptırayım.Yada başka çözüm öneriniz varmı.Gerçi bu forumda yazılanlar 4-5 sene önce ama yinede tecrübesinden yararlanacağım bir suzuki dostu mutlaka vardır