Vitara Arka Stepne Emniyeti
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
Vitara Arka Stepne Emniyeti
Vitaralarda birkaç kez arka stepnenin çalındığını duymuştum bununla ilgili kendi çapımda bir emniyet sistemi geliştirdim ve uyguladım.Piyasada satılan şifreli bijon kilitleri bir çözüm olabilirmi dedim ve denedim 10 liraya satılan 4 adet şifreli bijon müsfettelerinin anahtarı başka bir paketten çıkanın şifresi ile aynı şifre derken yanlış anlaşılmasın anahtarın girdiği yeri tamamlayan dönmesini sağlayan salak bir sistem ve genelde hepsi aynı yani çalacak olan kişi 10 lira verip bir takım alsa her kilidi açar ayrıca orjinalinde olan kontak anahtarı ile açılan kilitlerde bana pek güvenli gelmedi ve araştırmaya geçtim.....
Kaleydi dafdı derken tüm markalara baktım hepsi testere ile kesilip çekiçle vurunca patlayacak cinsten kilitlerdi derken bauhausda dolaşırken Masterlock standını gördüm ve incelemeye başladım güvenlik seviyesi 9 olan 10 üzerinden bir kilite rastladım hem etrafı plastik kaplı idi paslanmaya karsı hemde mat siyak bir kasası vardı şekilli duruyordu derken kutusunu okuduğumda titanyum alaşımı malzemeden üretildiğini ve sadece osijen kaynağı yada spiral taş ile kesilebileceği yazıyordu demir testeresi ve çekiç işe yaramıyormuş derken inandım yazılanlara ve 68 tl vererek aldım asma kilidi hayatımda asma kilite verdiğim en fazla paraydı bu o yüzden aynı sistemi v6 içinde yapmıştım satarken aracı kilidimi söktüm aldım yeni zukimde kullanırım diye
Gelelim nasıl yapıldığına .....
İlk etapta stepne takılı iken boşta kalan bijon deliklerinin taşıyıcı demirle temas edilen yerleri cd kalemi yada yumuşak uçlu bir kalemle işaretleniyor
Kaleydi dafdı derken tüm markalara baktım hepsi testere ile kesilip çekiçle vurunca patlayacak cinsten kilitlerdi derken bauhausda dolaşırken Masterlock standını gördüm ve incelemeye başladım güvenlik seviyesi 9 olan 10 üzerinden bir kilite rastladım hem etrafı plastik kaplı idi paslanmaya karsı hemde mat siyak bir kasası vardı şekilli duruyordu derken kutusunu okuduğumda titanyum alaşımı malzemeden üretildiğini ve sadece osijen kaynağı yada spiral taş ile kesilebileceği yazıyordu demir testeresi ve çekiç işe yaramıyormuş derken inandım yazılanlara ve 68 tl vererek aldım asma kilidi hayatımda asma kilite verdiğim en fazla paraydı bu o yüzden aynı sistemi v6 içinde yapmıştım satarken aracı kilidimi söktüm aldım yeni zukimde kullanırım diye
Gelelim nasıl yapıldığına .....
İlk etapta stepne takılı iken boşta kalan bijon deliklerinin taşıyıcı demirle temas edilen yerleri cd kalemi yada yumuşak uçlu bir kalemle işaretleniyor
Re: Vitara arka stepne emniyeti
Daha sonra stepne çıktıktan sonra lokma yardımı ile çıkartılan taşıyıcı yıkanıp temizleniyor ve işaretli yerler matkapla güzelce deliniyor ilk başta kolay gibi görünen delme işlemi arkadaki kalın demirlere gelince zorlaşıyor taşıyıcı ayakların kalınlığı delmeyi zorlaştırıyor yılmıyoruz delmeye devam azcık yağ damlatırsanız deliğe daha kolaylaşıyor yanmayı engelliyor ve matkap ucunu kırmıyorsunuz...
Deldikten sonra bız bız ile yada eğe çapakları temizleyip bir güzel siyaha boyuyorsunuz hazır çıkarmışken yıllara meydan okuyan boya illaki paslanıyor varsa paslı yerler ince bir zımpara sonra boya derken kuruyunca cillop gibi mat siyah bir taşıyıcınız oluyor.
Sonra zevkle getirip aracınıza takıyorsunuz...
Deldikten sonra bız bız ile yada eğe çapakları temizleyip bir güzel siyaha boyuyorsunuz hazır çıkarmışken yıllara meydan okuyan boya illaki paslanıyor varsa paslı yerler ince bir zımpara sonra boya derken kuruyunca cillop gibi mat siyah bir taşıyıcınız oluyor.
Sonra zevkle getirip aracınıza takıyorsunuz...
Re: Vitara arka stepne emniyeti
Daha sonra kiliti arkadan geçirip kilitliyorsunuz birde ses yapmasın diye arkadan siyah bir cırt attıkmı gayet şık ve güvende bir stepneniz oluyor ben alttaki 3. bijonun yerinede kendi orjinal kilidini taktım kontak anahtarı ile açılan çifte güvenlik yaptım yani Toplamda yarım saat 1 saat arası bir emekle stepnem çalındı derdi kalmıyor ancak oksijen kaynağı yada spiralle kesilebiliyormuşya artık onlarlada kesip alırlarsa gece ve bu seside duymazsak yada arabadaki anahtarla açıp alırsa diyecek birşey yok
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
Re: Vitara Arka Stepne Emniyeti
benim stepne Hakanın nasl olsa? çalınsa da sorun olmaz , Şaka bir kenara güzel bir işlem fonksiyonel bir şey yapmışsın eline sağlık
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Re: Vitara Arka Stepne Emniyeti
Eyvallah birader ama kör ölür badem gözlü olur atasözünü unutma yerine 5 tane aldırır o mikrop4L yazdı:benim stepne Hakanın nasl olsa? çalınsa da sorun olmaz , Şaka bir kenara güzel bir işlem fonksiyonel bir şey yapmışsın eline sağlık
- antalya_mehmet
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 609
- Kayıt: 28 Eyl 2011 13:42
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Vitara Arka Stepne Emniyeti
Suzuki stepne emniyeti sorununu tamamen ortadan kaldırmış sanırım
ayrıca stepnesiz görüntüsü kötü olmuş bence..
http://www.autoblog.com/2012/02/26/cana ... ara-urban/" onclick="window.open(this.href);return false;
ayrıca stepnesiz görüntüsü kötü olmuş bence..
http://www.autoblog.com/2012/02/26/cana ... ara-urban/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mehmet ÇAKIRER B Rh+
1995 Vitara V6 2.0 (Design by Oguz1134)
Nam- diğer "prototype"
Yaş 37
Alanya / ANTALYA
1995 Vitara V6 2.0 (Design by Oguz1134)
Nam- diğer "prototype"
Yaş 37
Alanya / ANTALYA
Re: Vitara Arka Stepne Emniyeti
Yahu bu salak japonlar araçları çirkinleştirmek için daha neler yapacaklar acaba
- antalya_mehmet
- Uzman Çavuş
- Mesajlar: 609
- Kayıt: 28 Eyl 2011 13:42
- Konum: Antalya
- İletişim:
Re: Vitara Arka Stepne Emniyeti
Hem çirkinleştiriyorlar hem de araçlarımız "off road" yapmasın diyorlar resmen. Lastik patladığında bir süre daha yol almanı sağlayan karışımların, off road yapan kişilerin işine yaramayacağını japonca anlatabilecek birilerine ihtiyacımız var galiba..!
Mehmet ÇAKIRER B Rh+
1995 Vitara V6 2.0 (Design by Oguz1134)
Nam- diğer "prototype"
Yaş 37
Alanya / ANTALYA
1995 Vitara V6 2.0 (Design by Oguz1134)
Nam- diğer "prototype"
Yaş 37
Alanya / ANTALYA
- TARDUK
- Ast Sub. Üst Çavuş
- Mesajlar: 1481
- Kayıt: 13 Mar 2011 23:59
- İletişim:
Re: Vitara Arka Stepne Emniyeti
stepne yerine 30 lastik sorunsuz sığıyormu?
- camouflage
- Ast Sub. Baş Çavuş
- Mesajlar: 1882
- Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
- Konum: Bolu
- İletişim:
Re: Vitara Arka Stepne Emniyeti
JLX için söylüyorum. 1-2 milim sürterek kurtarıyor.
İlhami ÖZDEMİR
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
BOLU
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir