1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2011 11:45
gönderen cenk
Carbon Clean, bir makine ve temizleme kimyasallarından oluşan bir sistemdir. Carbon Clean makinesinin deposuna 4 silindirli motorlar için bir şişe, 6 silindirli motorlar için bir buçuk şişe temizlik maddesi konulur. Daha sonra, deponun içindeki işarete kadar benzin (Benzinli motorlar için) eklenir. Otomobilin yakıt deposuyla ilişkisini kesmek amacıyla, yakıt kütüğüne bağlı olan benzin girişini ve çıkışını sağlayan borular birbirine bağlanır. Daha sonra makinenin hortumları buralara monte ediyir. Böylece makinenin deposu, otomobilin benzin deposu haline gelir. Hazırlanan karışım bitene kadar -ki bu yaklaşık 30-45 dakika sürer-, motor rölanti devirde çalıştırılır. Arada bir gaza basılarak sökülen kurumun egzozdan atılması sağlanır. Carbon Clean temizlik kimyasallarının en büyük özelliği, yanıcı olmamalarıdır. Bu nedenle motor parçalarına hiçbir yan etkisi bulunmaz.

http://www.carboncleanturkiye.com/nedir.htm


Arkadaşlar bu carbon clean ile bilgisi olan varmı yararlımı zararlımı kimileri yararlı diyor kimileri zararlı diyor.Özellikle km si fazla olan araçlarda tavsiye etmiyorlar kimiside yeni araçlarda zararlı diyor yok yararlı kurumlar varmış onlarıda temizliyormuş vs vs yani bir sürü şehir efsanesi.Ben eski V6 ya 200.000 kmde iken yaptırmıştım bir hevesle ama inanın bir fark bariz olarak görmedim sonrasında gidip boğaz kelebeğinide temizletmek zorunda kaldım carbon cleandan sonra hani ona bağlamayım direk ama ondan sonra rolanti ve gaz yememe sorunu olmuştu kelebek temizlendikten sonra düzelmişti..

Sonuç olarak bu Carbon Clean yaptırmakmı lazım yaptırmamakmı??

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2011 11:54
gönderen izogrand
Ben yaptırdım , gaz yemesi bariz değişti (bu arada rolanti ayar valfi değişti) yüksek vites düşük devri sevmiyordu şimdi güzel.

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2011 11:57
gönderen cenk
Peki abi senin stop etme sorunu bu işlemden sonramı oluştu :?:

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2011 12:03
gönderen izogrand
Hayır , rolanti ayarvalfinden kaynaklanıyormuş , battaldan çıkma takmıştık oda su koyvermiş . Valf değişirken temizlikte yapıldı. Şimdi rolanti stabil olması için uğraşıyorlar.

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2011 12:47
gönderen PERÇİNSÜMER
Ben önceden yaptırmıştım süper oluyor, tavsiye ediyorum ;)

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2011 15:20
gönderen fatih1966
ben birkere toyota corollaya yaptırmıştım biraz proplemli oldu ilk marşta çalışan araba 2 veya 3 marşta çalışmaya başladı.

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2011 16:27
gönderen 4L
Carbon clean işleminde inandğm bir detay var. Kullanılacak kimyasalın solventsiz olması gerekiyor. Normalde motor içerisindeki patlama sırasnda ortaya çıkan ısı 500 derece civarndadır. Eğerki kullanlan kimyasal solvent içeriyorsa bu patlama scaklğı (araştırmalar diyor) 600-650 derecelere kadar çıkyormuş. 30-40 dakika süresince yaklaşık 100-150 derece daha yüksek ısıda çalışan motor aksamnda bazı handikaplar ortaya çıkabiliyor. Evet solvent karbon temizliğini yapıyor ancak segman, gömlek, ay yataklar, ana yataklar, piston, subaplar da bu ısya maruz kalıyor, genleşiyor. Sözedilen sorunların temelde nedeni bu olsa gerek. Ben yeni ve eski motorlar arasnda bir fark görmedim, yani eski motora yapılmaz yeniye yapılır gibi bir fark, hepsine yapılr. Belki eski ve km yapmış motorda metal, yeni motordaki gibi dirençli olmadğından metal yorgunluğu olduğundan kaynaklı sözediliyor olabilir.
Ben işleme 70 bin km ye kadar sıcak bakmyorum , 100 bin sonrasında ise mutlaka yapılmas gerekir diye düşünüyorum. Würth, carbon clean de dahil olmak üzere bir çok markanın ürünü değişik miktarlarda solvent içeriyor gerisi deterjan bazlı temizleyiciler. Solvent içermeyen bildiğim sytem clean var. MAkine çoğunda ayndır ilaç değişebilir. Yani würthün ilacı C.C in makinasnda kullanlabilir. Yada C.C in ürünü S.C in makinada , ama ürün solvent içermesin yeter.

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2011 16:32
gönderen cenk
Nasıl anlayacağız solvent içermediğini yazıyor bir sürü madde içindekilerde solvent solvent diyemi yazıyor yoksa teknik bir tabiri varmı :?:

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2011 17:32
gönderen 4L
şu an iki üründe elimde duruyor ve üzerinde ingreditions diye bir şey yazmıyor. resimleri yüklerim . Ama kimya bilgisi olan arkadaşlar; 2 butoxyethanol nedir. bilen varsa belki çozebilirim. Çünkü carbon clean şişesinde yazyor system clean şişesinde yazmıyor. carbon clean daha açık renk, sytem clean daha turuncu... :roll: ama emin olduğum bir şey var system clean de solvent yok

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 10 Mar 2011 22:37
gönderen hakanbusa
Ben dizel ve benzinli araca yaptırmıştım. Samimi söylüyorum hiç bir fark oluşmadı. Yine aynı çekiş, yine aynı yakıt sarfiyatı. Olan parama oldu. (Carbon clean) Ha birde servis ford mondeo ma yapmıştı o da fasarya çıktı. :( :(

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 11 Mar 2011 10:01
gönderen cenk
İşte abi sorunda burada kimisi iyi çok farkediyor diyor kimisi ise buna bende dahil yaptırdım ama hiç birşey farketmedi diyor mesela ben 1998 V6 ya yaptırdım değişen tek şey boğaz kelebeği temizleme masrafı oldı İzzet abi 1997 V6 ya yaptırdım diyor çok memnunum hani araç yada motor seçiyor diyeceğim V6 lar aynı araç bu nasıl rejim anlamadım valla

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 11 Mar 2011 12:26
gönderen 4L
zaten şu beklentiye girmemek lazım bence ; mesela araba 100 beygir bunu yapınca 110 olacak uçacak kaçacak fişek gibi olacak diye bir şey yok; 10 dan 9 a düşen zamanzingo tekrar 10a çıkyor gibi bir sonuç ortaya çıkartır. Ama asıl etkisinın kapak içinde olduğunu düşünüyorum, Keşke kolay olsada önce açık görsek , sonra yapıp bir daha açıp görsek

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 11 Mar 2011 12:28
gönderen cenk
Artema gibi aç kapa morgulus

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 11 Mar 2011 13:11
gönderen oguzulubey
bu işlemi 80.000 - 120.000 km arasında yaptırma k en makbülü diye bilgiveren servisler var. Bende daha önce 110,000 km de dizel araca yaptırmıştım. Cekiş ve yakıt ekonomisi olarak artılarını gördüm kurum temizlenen motorda yanma ve cekiş artışı haliyle oluyo. Ama Çağlar abinin dediği gibi kullanılan kimyasallar ve işlemi yapan servisin becerisi de önemli.. Bunlarda dikkate alınmalı. Birse km si yükselen araçlara fazla önerilmiyor oda aşınmaalrın iyi ce artacağı ve motorun elde kalacağı senaryolarına dayanıyor.

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 12 Mar 2011 20:59
gönderen ABDULLAH
Ben aracım yaklaşık 180 bin km'de iken yaptırdım, ne çekiş ne yakıt ekonomisi, ne ses anlamında hiç bir faydasını göremedim.
Denizli'de bu işi servis bazında WV servisi yapıyor, ben önce onlara yaptırmak için telefon ettiğimde wv dışındaki araçlara yapmadıklarını söylediler ben de sanayide yaptırdım.
Daha sonra bir arkadaşımın ww aracını servise götürdüğümüzde bu konuyu servis müdürüyle konuşurken müdür benzinli araçlarda sökülen kurumların sorun yaptığından kendilerinin de sadece dizellere yaptıklarını söylemişti.

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 12 Mar 2011 21:15
gönderen gokhan5234
ben yazın 1.9 dobloma yaptırdım verdıgım paraya bence yazık oldu aracta hicbir fark yok ve yakıt tuketımı arttı gozle gorunur bır sekılde

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 12 Mar 2011 22:43
gönderen hakanbusa
Bu işlem için acizane benim gözlemlediğim, çok sorunlu (pis benzin veya mazottan ötürü sıkıntısı olan araçlarda) nebze olsun iş yapıyor. Ama normal araçlarda hiç bir fark oluşmuyor. Senelerdir takip ettim. Dolduruşa gelip, birçok kez de yaptırdım. Sonuç aynı her şey aynı. En azından temizliyorsa, çıkan kurumları kimyasalla yakıp, ekzost tan atması gerekiyordu. Redline yaptırdığım halde, eksozst tan çıkan hiçbir duman yoktu. Bir de bor dan şüpheleniyorum. Onu da birkaç araçta deneme fırsatım oldu. Sonuç : Sabahları dizel araçlar daha sesiz çalışıyor. Hepsi bu. Yani bunun hissedilebilir bir durumu var. Ama üzerinde yazdığı gibi, %'de bilmem kaç tasarruf ve + beygir veriyor durumları şüpheli. Çünkü bir fark göremiyorsunuz. Aaaa bir farkı daha var. Yağ yakan motorda 1 hafta çalışmasın, İlk çalıştırmada atan mavi dumanı kesiyor. Yiğidi öldür hakkını yeme. ! Tarafımdan Test edilmiştir. :)
Yine konuyu dağıttım. Gazladım mı duramıyorum. morgulus morgulus morgulus morgulus

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 13 Mar 2011 08:55
gönderen 4L
Uygulama yapılan araçların, egzost çıkışında yerde 20 - 30 cm çapında kurum olur, dışarıdan tek görünebilen şey budur zaten. Ama bor için aynı şeyi düşünmüyorum örneğin Hakan, bor sebebi ile şahit olduğum iki motor revizyonu var. Diğer servislerde de benzer şeyler kulağıma geldi.

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 13 Mar 2011 09:24
gönderen hakanbusa
4L yazdı:Uygulama yapılan araçların, egzost çıkışında yerde 20 - 30 cm çapında kurum olur, dışarıdan tek görünebilen şey budur zaten. Ama bor için aynı şeyi düşünmüyorum örneğin Hakan, bor sebebi ile şahit olduğum iki motor revizyonu var. Diğer servislerde de benzer şeyler kulağıma geldi.

Benim araçlarda kurum çıkmadı Çağlar cım. Ama Bor iyi diyorsan o zaman güvenle kullanalım. İçimi ferahlattın. Çünkü işim gereği bu tip benzer katkı maddeleri ile uğraşıyorum. Ama bor kullanıp ta senin gibi açılmış bir motor da yaptıklarını görmedim. Bor'u bir kenara koyarsak, buna benzer Dynamıc kode isimli bir kimyasal vardı. O da fena değildi.

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 13 Mar 2011 09:35
gönderen 4L
yanlış anlaşılmasın Hakan, motor açılmasını zorunlu hale getiren şey bor kullanılması idi bendeki olay. Karteldeki yağ süzgeci ve yağ pompası ikisi birden ağzı kremalı nescafe rengi jölemsi, bir şey ile tıkanmıştı. İkisnde de aynı şey. Bahsettiğin ürünün tanıtımı için gelmişlerdi, sanırım organik kökenliydi. Birde Kanadalı power up var organik kökenli o da fena değil.

Re: Carbon Clean

Gönderilme zamanı: 27 Mar 2011 11:16
gönderen 4L
Resim

Geçtiğimiz cuma günü bir seata carbon temizliği uyguladık, uygulama sonunda egzostun çıkışındaki kurum ve ziftler resimde belli özellikle yekın çekim ikinci resimde zift partikülerini görbilirsiniz.
Bu çıkış egzosttan bir iki gün daha azalarak devam edecek.

Birde bu işlemi yaparken bir detay var diesellerde basınç 2 bar, benzinlilerde 1.5 bar olarak ayarlanmalı, 20 dakika uygulama yapılıp 10 dakika dinlendirme yaptıktan sonra 20 dakika dahaikinci seans olarak uygulanmalı. Ama çoğu yer bunu bilmiyor ve hatta iş çabuk bitsin diye gaza basıp sürece müdahale ediliyor. Gaza ara ara basıp pisliklerin atılmasına yardımcı olunması lazım ama sürekli çabuk bitin diye yapılmaz.

Resim

Resim