Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu

SUZUKİ MOTOR HAKKINDA SORU VE PAYLAŞIMLAR

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu

Mesaj: # 49048Okunmamış mesaj Cypriot4x4
03 Nis 2011 08:37

Merhabalar,

son 2-3 aydır araçta az miktar (haftada 1 - 1 1/2) su bardağı da da olsa bir su eksiltme sorunu var. Epey araştırma inceleme sonunda öncelikle

1- Orjinal 0.9 basınç ayarında (ki aracın orjinali de böyle idi) Radyatör kapağı bulup taktım
2- orjinal 82 C derece termostat bulup değiştirdim.

ancak hafiften hafiften suyun hala daha eksildiğini fark ediyorum. Cumartesi (dün) tanıdığım motor ustası ile aracı incelemeye aldığımızda aracın eksozundan olması gerekenden daha çok su buharı / su attığını fark ettik.

sanırım benim aracın bu gidişatı üst kapağın sökülüp bir elden geçirilmesinin zamanı geldiğini işaret ediyor.

şu ana kadar maliyet hesaplamak için aldığım parça fiyatlarını sizinle paylaşıyorum

1- Üst kapak conta seti FAI marka 120 /-TL
2- Time kayışı 65 /-TL (gergi rulmanını daha önceden almıştım şu an fiyatını hatırlamıyorum)
3- Tamircinin üst kapağın sökülüp takılması için ne kadar emek talep edeceğini henüz bilmiyorum
4- Üst kapağın gönderileceği kapakçı ustasının (torno ustası) çatlak testi, supab alıştırma ve gerekmesi halinde kapağın yüzeyinin düzleştirilmesi için tahminen 200 /-TL talep edeceğini de öğrendim.

aracın motoru yağa su veya suya yağ karıştırmıyor, sökülmeden yaptığımız tahminlere göre silindir kapak contasının eksoz tarafına az miktarda su kaçırdığını sanıyoruz.

inşallah silindir kapağında çatlak veya dolgu gerektirecek erime / çürüme mevcut değildir.

bu arada motor da ısınma gibi bir sorun yok zaten orjinal termostatı taktıktan sonra aracın çalışması, sıcaklık göstergesinin ibresi daha bir istikrarlı ve düzgün oldu.

ancak aklıma takılan çok önemli bir konu var internette yaptığım araştırmalarda aleminyum silindir kapaklarında ısınmadan dolayı herhangi bir eğilme varsa yapılacak olan işlemin planya ile yüzey düzleştirmesi değil de silindir kapağının fırında ısıtılıp kendiliğinden (veya üzerine bir ağırlık mı konuluyor da o ağırlık yardımıyla mı düzeltiliyor detaylarını bilmiyorum) düzleşmesini sağlamak doğru işlemmiş. Kıbrıs 'ta hiç böyle bir uygulama görmedim duymadım. Silindir kapağı torno / kapak ustasına gittiğinde adamlar doğrudan planya makinesine bağlayıp yüzeyden bir miktar malzeme alarak kapak düzeltiyorlar.

neyse yaz sıcakları başlamadan fırsat bulup kapağı söktürdüğümüz zaman ne olup olmadığını göreceğiz.
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Re: Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu

Mesaj: # 49069Okunmamış mesaj Cypriot4x4
03 Nis 2011 17:54

Tekrardan merhabalar,

bahsettiğim problem nedeniyle aracın üst kapağını söktüğümüzde çatlak olmasından şüpheleniyorum. Bunun sebebi de motor normal sıcaklığına ulaştığında "çat, çat, çat ... " diye termostatın bulunduğu yerden 5-6 kez ses gelmesi. Bu ses ısınan motor bloku ve kapağının genleşme yaptığını bunun da belkide mevcut olan çatlaktan dolayı olduğunu düşünüyorum.

böyle bir durumda çok masraf çıkacağını tahmin ettiğimden, alternatif araştırması yaptım.

yakın tanıdığım çıkma parça satan bir arkadaşta ingiltereden ithal edilmiş 1996 model 1.6 16 valve komple motor ve motor beyni bulunmakta ancak bağlantı kablo ve soketler yok.

1996 (OBD2 tip) model motoru benim 1991 (OBD1 tip) model aracımda mevcut ECM / ECU yani motor beyni ile çalıştır ma imkanım var mıdır sizce?

OBD 2 tip yani 1996-1998 arası üretilmiş olanlardaki G16B motorların 1991 - 1996 arasında üretilen OBD1 tip motorlardan farklı olarak "krank pozisyon sensörü" bulunmakta ve bildiğim kadarıyla distribüterler de mekanik olarak bir diğerine uymakla birlikte elektrik bağlanlıları farklı tip.

OBD2 tipiteki O2 ve EGR sensörünü bağlamazsam, distribütörü de benim arabanın (OBD 1 tipi) orjinalini takarsam motoru çalıştırma imkanım var mıdır ?

bu arada MAF, TPS, ECT, ISC sensörleri de benim aracın orjinallerini kullanmayı düşünüyorum.

sizce 1996 model 1.6 16 valve EFI motoru 1991 model vitara kasasında çalıştırabilir miyim?
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu

Mesaj: # 49231Okunmamış mesaj 4L
04 Nis 2011 10:30

Ali çok bıçak sırtında bir durum, seninki, motor yakında el altında olsa, sökme takma kolay olsa sorun yok diyeceğim ama aklma takılan, tesisat olmaynca beyin bağlantısını yapsan bile ayn ıveri akışını sağlaya bilecekmi? tüm verileri okuyamama riski olabilir. OBD 1-2 girişleri ve tesisatı farklıdır. tesisatınıda bulabilirsen, bir adım daha öne gitmiş olursun ve büyük ihtimallede sorun çözülür ama şu anda, iyi bir rektefiye işçiliği ile işe girmen sanki daha garanti gibi.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Re: Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu

Mesaj: # 50425Okunmamış mesaj Cypriot4x4
11 Nis 2011 16:16

Selamlar,

hafta sonu Cumartesi gün silindir kapağını söküp gözle kontrol ettik, herhangi bir çatlak v.s tesbit edemedik. silindir kapağını sökmüşken kemik gibi olmuş eksantrik mili keçesini, time kayışını da değiştirdik.

araç bittikten sonra isviçre (yoksa isveç miydi) saati gibi tıkır tıkır çalışmaya başladı. yalnız fark ettiğim bir mevzuu var siz siz olun aracınızı sakın soğutma suyunda antfriz katkısı olmadan kullanmayın. ISC, yani rölanti kontrol parçasına parmak kalınlığında girip çıkan iki adet su hortumundan bir tanesi baştan sona kadar tıkalı idi. Bu tıkanıklığı giderdiğimiz için motor artık ısındığında rölanti devri de olması gerektiği gibi 800 rpm 'e düşüyor, aracın yolda gidişi de bir başka oldu, sıcaklık gösterge ibresi çok daha istikrarlı hareket ediyor.

şimdilik sorun çözüldü gibi silindir kapağını söküp elden geçirdiğimiz Cumartesi gününden şu ana kadar, aracı gerek uzun yolda gerek ise şehir içi trafiğinde kullandım 1 gram bile su eksiltme tespit edemedim.

termostatın ordan gelen "çat çat " sesi de kesildi onun sebebi de zaten radyatör fan termiğiydi o da kendiliğinden düzeldi.
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

4L
SITE ADMIN
Mesajlar: 8310
Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
Konum: İSTANBUL
İletişim:

Re: Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu

Mesaj: # 50463Okunmamış mesaj 4L
11 Nis 2011 19:32

Geçmiş olsun güle güle kullan Ali. Antifirizi genellikle yanlış bildiğimiz bir şekilde kullanıyoruz millet olarak. Zannediyoruz ki, antifiriz, yazın suyun daha yüksek derecede kaynamasını ( geç hararet yapmasını) ve kışın suyun donmasını geciktirir. Doğrudur ikisi de doğrudur. Ama zaten bu ekstrem koşullarla az karşılaşıyoruz , esas motor içinideki metal aksamlarda pas tortu kireç oluşmasını önler, haliyle soğutma sisteminin tıkanıp bu sebepten hararet yapmasını da önler antifiriz.
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul

Kullanıcı avatarı
hakanbusa
Çavuş
Mesajlar: 407
Kayıt: 28 Ara 2010 09:35
İletişim:

Re: Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu

Mesaj: # 50472Okunmamış mesaj hakanbusa
11 Nis 2011 21:08

Geçmiş olsun, ucuz atlatmışınız.
Yaratılanı severim, YARATAN'dan ötürü

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18661
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Re: Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu

Mesaj: # 50583Okunmamış mesaj Offroadpassion
12 Nis 2011 09:44

Üstad öncelikle geçmiş olsun bir kapak operasyonu ile atlatmışsın, (bir kaç fotoğrafda olsaydı tadundan yinmezdi diyecem) motordan gelen her tepki veya belirtiyi es geçmemek zamanında müdahale yapmak çok önemli seninde yaptıgın gibi zamanında ve erken teşhis çok önemli, fark etmeyip motor hararet vs. gibi sorunlar yaşasaydın çok daha farklı şeylerde yaşaya bilirdin. Detaylı anlatım ve paylaşımın için teşekkür ederim. Benzer sorunlar yaşayan veya yaşayacak Suzukici dostlara örnek bir anlatım olmuş, eline sağlık.
Site Admin

Kullanıcı avatarı
msmt
Uzman Çavuş
Mesajlar: 744
Kayıt: 11 Şub 2010 10:03
Konum: ANKARA
İletişim:

Re: Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu

Mesaj: # 50729Okunmamış mesaj msmt
12 Nis 2011 22:09

Ali geçmiş olsun. En kısa yoldan sorunu çözmüşsün.
Mustafa TEZEL
08 Grand Vitara II, 2.0 AT

Kullanıcı avatarı
Cypriot4x4
Onbaşı
Mesajlar: 194
Kayıt: 27 Haz 2010 17:56
Konum: Girne / Kıbrıs
İletişim:

Re: Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu

Mesaj: # 50860Okunmamış mesaj Cypriot4x4
13 Nis 2011 08:22

Herkese çok teşekkürler,

bu kapak operasyonu gerçekleştirmeden, elimizde kızıl ötesi termometre olsaydı (IR thermometer) motor soğutma suyunun geçtiği hortumları, radyatörün farklı farklı kısımlarından sıcaklık ölçümü alıp çok daha kolay bir şekilde tıkalı bölgeyi tesbit edebilirdik. Neyse önemli olan aracın şu anda tamam olması
Suzuki Vitara JLX 1.6 16v LWB
Şasi : TD01V Motor : G16B
3" Body Lift
15" x 8" Jant, Kumho 30" x 9.5" x 15" KL71 MT Lastik
SuziQ Fender Flares

http://www.trncipclawyer.com

Cevapla

“SUZUKI MOTOR / SUZUKI ENGINE” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir