Vitara 1.6 16valve Su eksiltme sorunu
Gönderilme zamanı: 03 Nis 2011 08:37
Merhabalar,
son 2-3 aydır araçta az miktar (haftada 1 - 1 1/2) su bardağı da da olsa bir su eksiltme sorunu var. Epey araştırma inceleme sonunda öncelikle
1- Orjinal 0.9 basınç ayarında (ki aracın orjinali de böyle idi) Radyatör kapağı bulup taktım
2- orjinal 82 C derece termostat bulup değiştirdim.
ancak hafiften hafiften suyun hala daha eksildiğini fark ediyorum. Cumartesi (dün) tanıdığım motor ustası ile aracı incelemeye aldığımızda aracın eksozundan olması gerekenden daha çok su buharı / su attığını fark ettik.
sanırım benim aracın bu gidişatı üst kapağın sökülüp bir elden geçirilmesinin zamanı geldiğini işaret ediyor.
şu ana kadar maliyet hesaplamak için aldığım parça fiyatlarını sizinle paylaşıyorum
1- Üst kapak conta seti FAI marka 120 /-TL
2- Time kayışı 65 /-TL (gergi rulmanını daha önceden almıştım şu an fiyatını hatırlamıyorum)
3- Tamircinin üst kapağın sökülüp takılması için ne kadar emek talep edeceğini henüz bilmiyorum
4- Üst kapağın gönderileceği kapakçı ustasının (torno ustası) çatlak testi, supab alıştırma ve gerekmesi halinde kapağın yüzeyinin düzleştirilmesi için tahminen 200 /-TL talep edeceğini de öğrendim.
aracın motoru yağa su veya suya yağ karıştırmıyor, sökülmeden yaptığımız tahminlere göre silindir kapak contasının eksoz tarafına az miktarda su kaçırdığını sanıyoruz.
inşallah silindir kapağında çatlak veya dolgu gerektirecek erime / çürüme mevcut değildir.
bu arada motor da ısınma gibi bir sorun yok zaten orjinal termostatı taktıktan sonra aracın çalışması, sıcaklık göstergesinin ibresi daha bir istikrarlı ve düzgün oldu.
ancak aklıma takılan çok önemli bir konu var internette yaptığım araştırmalarda aleminyum silindir kapaklarında ısınmadan dolayı herhangi bir eğilme varsa yapılacak olan işlemin planya ile yüzey düzleştirmesi değil de silindir kapağının fırında ısıtılıp kendiliğinden (veya üzerine bir ağırlık mı konuluyor da o ağırlık yardımıyla mı düzeltiliyor detaylarını bilmiyorum) düzleşmesini sağlamak doğru işlemmiş. Kıbrıs 'ta hiç böyle bir uygulama görmedim duymadım. Silindir kapağı torno / kapak ustasına gittiğinde adamlar doğrudan planya makinesine bağlayıp yüzeyden bir miktar malzeme alarak kapak düzeltiyorlar.
neyse yaz sıcakları başlamadan fırsat bulup kapağı söktürdüğümüz zaman ne olup olmadığını göreceğiz.
son 2-3 aydır araçta az miktar (haftada 1 - 1 1/2) su bardağı da da olsa bir su eksiltme sorunu var. Epey araştırma inceleme sonunda öncelikle
1- Orjinal 0.9 basınç ayarında (ki aracın orjinali de böyle idi) Radyatör kapağı bulup taktım
2- orjinal 82 C derece termostat bulup değiştirdim.
ancak hafiften hafiften suyun hala daha eksildiğini fark ediyorum. Cumartesi (dün) tanıdığım motor ustası ile aracı incelemeye aldığımızda aracın eksozundan olması gerekenden daha çok su buharı / su attığını fark ettik.
sanırım benim aracın bu gidişatı üst kapağın sökülüp bir elden geçirilmesinin zamanı geldiğini işaret ediyor.
şu ana kadar maliyet hesaplamak için aldığım parça fiyatlarını sizinle paylaşıyorum
1- Üst kapak conta seti FAI marka 120 /-TL
2- Time kayışı 65 /-TL (gergi rulmanını daha önceden almıştım şu an fiyatını hatırlamıyorum)
3- Tamircinin üst kapağın sökülüp takılması için ne kadar emek talep edeceğini henüz bilmiyorum
4- Üst kapağın gönderileceği kapakçı ustasının (torno ustası) çatlak testi, supab alıştırma ve gerekmesi halinde kapağın yüzeyinin düzleştirilmesi için tahminen 200 /-TL talep edeceğini de öğrendim.
aracın motoru yağa su veya suya yağ karıştırmıyor, sökülmeden yaptığımız tahminlere göre silindir kapak contasının eksoz tarafına az miktarda su kaçırdığını sanıyoruz.
inşallah silindir kapağında çatlak veya dolgu gerektirecek erime / çürüme mevcut değildir.
bu arada motor da ısınma gibi bir sorun yok zaten orjinal termostatı taktıktan sonra aracın çalışması, sıcaklık göstergesinin ibresi daha bir istikrarlı ve düzgün oldu.
ancak aklıma takılan çok önemli bir konu var internette yaptığım araştırmalarda aleminyum silindir kapaklarında ısınmadan dolayı herhangi bir eğilme varsa yapılacak olan işlemin planya ile yüzey düzleştirmesi değil de silindir kapağının fırında ısıtılıp kendiliğinden (veya üzerine bir ağırlık mı konuluyor da o ağırlık yardımıyla mı düzeltiliyor detaylarını bilmiyorum) düzleşmesini sağlamak doğru işlemmiş. Kıbrıs 'ta hiç böyle bir uygulama görmedim duymadım. Silindir kapağı torno / kapak ustasına gittiğinde adamlar doğrudan planya makinesine bağlayıp yüzeyden bir miktar malzeme alarak kapak düzeltiyorlar.
neyse yaz sıcakları başlamadan fırsat bulup kapağı söktürdüğümüz zaman ne olup olmadığını göreceğiz.