Suzuki Grand Vitara 2004 3 K. İncelemesi
Gönderilme zamanı: 08 Ara 2011 15:39
Merhabalar, 2004 Model Grand Vitara 3 K. Sahibiyim 1600 modeli. Satın alalı yaklaşık 2 ay oldu. Suzuki Grand Vitara alacak arkadaşlar için araç inceleme yazısı ve edindiğim genel izlenimleri bilgileri paylaşmak istedim.
Suzuki Grand Vitara 3 K. Aracınızda normal kullanımlarda, aşağıdaki yakıt değerlerini görülecektir.
Yakıt Verileri.
Benzin ile şehir içi 10Lt/100Km yakıyor.
Şehir dışı 8Lt/100Km yakıyor.
Sakin kullanımla 7Lt/100Km düşürmeniz mümkün.
LPG ile şehir içi 12.Lt/100Km yakıyor.
LPG ile şehir içi 12.5-13 Lt/100Km yakıyor.(MT dişli lastik ile)
LPG ile Şehir dışı 10Lt/100Km yakıyor.
LPG ile Sakin kullanımla 9Lt/100Km düşürmeniz mümkün.(Cenk şahit olmuştur.)
LPG ile Şehir dışı 11-11,5Lt/100Km yakıyor. (MT dişli lastik ile)
Periyodik bakımı son derece kolay sorunsuz ve hesaplıdır.(Çünkü hiçbir şey bozulmuyor)
Yedek parça temini sanıldığı kadar zor değil normal sürelerde parça temin ediliyor.
Arazi Kullanımında :
Motor 1.6 yeterli düzeyde, arazide asla güç kaybı hissetmedim. İstediğiniz yere çıkar iner Kum tepelerinde kaygan ve yumuşak zeminlerde çok başarılıdır.
Şasi olması arazi kullanımında ve modifikasyonlarda ciddi avantajlar ve sağlamlık getirmeltedir.
Asfalt Kullanımında :
Asfalt da ise ara hızlanmaları biraz zayıf. Gaza biraz fazla basmak gerekiyor, biraz agresif kullanıyorsanız keşke +15-20 Hp güç daha olsaydı diyorsunuz.
Kısa zamanda arıza beklemeyin araç çok sağlam, hatta uzun zamanda da arıza beklemeyin.
Kasko ücreti Ankara Sigortada 1184 TL (Aralık 2012), Max 1800TL aralığında.Tabi yaptıracağınız kasko şirketi de önemli.
Bana sorarsanız 3k mantıklı. Sürüş keyfi çok yüksek. Gerek direksiyon tepkileri gerekse güvende hissetmeniz acısından çok (+) sı var. Tabi (-) yanları da var amacınıza göre araç diye düşünürseniz mutlu olursunuz. Gerekli hallerde tabi 5 kapı alınmalıdır.
Donanımları incelersek
Pozitif (+) yanları:
1)Yüksekten bakmanın verdiği keyif ve keyifli sürüş.
2)Yüksekliğe rağmen yol tutuşu başarılı. (Viraj denge çubuğu ile) Mack Person süspansiyon sistemi ve standart süspansiyon sistemi ile çukurları hissedersiniz, ancak uygun ve yanaklı lastik seçimi ile tadından yenmez hale gelecektir.
3)Vitesler geçişleri biraz sert. Bayanlara göre ise sert
4)Standar donanım paketi ise ciddi oranda tatminkar.
a)ısıtmalı koltuklar
b)Elektrikli+Isıtmalı aynalar
c)Elektrikli camlar.
d)Abs sistem.
e)Çift airbağ.
f)Otomatik Klima
g)Elektrikli ayarlı Far+Sis Lambaları.
h)Merkezi Kilit.
I)Hareket halinde 4 çekere geçebilme özelliği.
5)Özellikle karlı yağışlı ve kaygan yollarda güven veriyor ve rahat kullanabiliyorsunuz. Arazi kabiliyeti diğer rakiplerinden üstün. Gerçek bir arazi aracı olduğunu yoğun kar yağışında, Çamurda ve Kum zeminlerde anlıyorsunuz. Asfaltta da diğer rakipleri gibi başarılı.
6)3k olmasına rağmen arka koltukda yeterli diz mesafesi sunuyor.
7)Direksiyon kısa turlu,hemen tepki veriyor, kullanım rahatlığı olarak binek araçlardan bir farkı yok.
8)iç ve dış tasarım başarılı.
9) 1600 Cc araç olarak vergide bir avantaj o ayrı mevzu yıllık 300TL (2012)
10) Suzuki JLX 3 K modellere oranla, bağaj +20 Cm kadar daha uzatılmış. Ek hacim kazanılmış.
11) Offroad için modifikasyona çok uygun olması, piyasada hazır kitlerinin ve parçalarının kolayca temin edilebilmesi.
Negatif (-) yanları:
1)1.6 motor, hızlanma değerleri, ara hızlanmalar ve normal akselerasyon için biraz ağır kalıyor.
2) Normal 1.6 motorlardan %10 kadar fazla yakıt tüketiyor. ( Ektra ağırlık+Arazi Şanzumanı ve 4 çeker sistem ekleri sebebiyle)
3)Ön cam köşe direkleri(A-sütunu) kalın. Virajlarda sağ ve sol köşe görüş açısından hafif problem yaratıyor.
4)Bagajı küçük, bu en büyük eksisi, 3 Kapı JLX kardeşlerine göre +20 Cm kadar daha uzatılmasına rağmen yetersiz.
5) Standart olarak kullanılan Clarion Teyp+Cd ünitesi ses kalitesi açısından başarısız. Kullanılan kolonlar ise düşük performanslı. Suzuki bu konuda sınıf da kalıyor. Twiter kabloları mevcut ama fabrika 2 adet twiterden tasarruf etmiş.
6) Standart süspansiyon sistemi biraz sert, yanaksız lastik ile kullanımda spor araç gibi içeride sarsıntılar hissediliyor. Ancak yol tutuş çok başarılı.
7)Arka bölümlerde kullanılan plastik yan pandizotlar yüksek seste zırıltı yapabiliyor, plastik kalitesi orta, uzun yol için ses izolasyonu gerektiriyor.
8)Küçük bagaj sebebi ile LPG sis. Tüpü de küçük konulmuş. Max menziliniz şehir içinde 300Km. 250 Km’lerde yakıt almak zorunluluğu var.
9)Hemen kirlenen ve çok leke gösteren koltuk kılıfları. Su damlaları bile leke leke görünmektedir.
Tüm + ve - yanları ile gördüklerim paylaşmak, Suzuki için fikir talep edecek arkadaşalar ile bildiklerimi ve izlenimlerimi paylaşmak istedim, umarım faydası olmuştur.
Selamlar, Sevgiler
Hakan Irıklı