1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 31 Ara 2011 17:42
gönderen ozimante
Uzun zamandır düşündüğüm 5x139,7 bijon aralıklı, arkalar 42 mm, önler 40 mm.lik flanşlarımın imalatı bugün tamamlandı ve aracıma taktım. Araç kullanımında herhangi bir farklılık hissetmedim yani direksiyonda ağırlaşma, titreme vb. hiçbir olumsuzluk şimdilik yok. Lastikler dışa doğru çıktı ve güzel oldu.

Re: Samurai Spacer (Flanş) yapımı

Gönderilme zamanı: 31 Ara 2011 19:26
gönderen cenk
Bir fotoğrafını koysaydınız keşke görseydik umarım faturalıdır yapıklarınız direk bijonlara yükü bindirmemişsinizdir

Re: Samurai Spacer (Flanş) yapımı

Gönderilme zamanı: 01 Oca 2012 00:10
gönderen ozimante
tabi tabi faturalı

Re: Samurai Spacer (Flanş) yapımı

Gönderilme zamanı: 01 Oca 2012 21:13
gönderen cenk
morgulus morgulus

Re: Samurai Spacer (Flanş) yapımı

Gönderilme zamanı: 01 Oca 2012 23:30
gönderen PERÇİNSÜMER
KDV si kaç :?: :?: :?: :?:

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 02 Oca 2012 12:32
gönderen cenk
Umarım aynı faturadan bahsediyoruzdur

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 02 Oca 2012 12:35
gönderen izogrand
morgulus morgulus

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 02 Oca 2012 15:56
gönderen ozimante
Jant faturaya tam olarak oturuyor. sıfır.... haa bu arada siz hangi faturadan bahsediyorsunuz bilmiyorum ama KDV. den muaf ..... ;) :)

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 02 Oca 2012 22:06
gönderen izogrand
morgulus morgulus

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 09 Oca 2012 16:03
gönderen 4L
elinize sağlık, mutlaka güzel olmuştur , resimleri görmemiş olsak da. Hangi malzemeyi imalatta kulandınız

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 05 Oca 2013 00:15
gönderen ozdemirbrs
sevgili dostlarım

konu samurai spacer flanş yapımı ama konu flanş oldugu için buradan girdim ( flanş ile ilgili )
15-20 gün önce yaklaşık (50-200 km önceleri) sağ arka tekerden sanki lastik bir yere sürtüyor gibi
gıcırdama sesi özellikle lastik turunun bir yerinde oluyor gibi gece kırmızı ışıklarda dururken daha net duyuluyordu yüksek süratlarda oluyor belki ama duyulmuyordu. Ben geçen ay dört teker fren bakımı ve ayarları için gittigim ustamda arka sağ fren ayarı sıktı diye düşündüm ama frenlerde bir tutma görmedim araçı akarına bıraktıgında gidiyordu neyse cumartesi ustanım ve arkadaşımın yanına gittim sesi duydu lifte aldık kaldırdık 1-2 vites 50-60 km ses yok ileri geri 4H - 4L ses yok lift ten indiriyorsun yol denemesi ses var tekrar lifte aldık arka tekerleri açtık sağ arka teker flanş ortadan kırık ayrılmış iki yerden kırık tamam dedik ses bundan geliyor flanşları söktük ve test ve ses tekrar var lastikleri sağ sol ön arka yaptık ses tekrar var ustam tekerlek rulmanından olabilir diyor ama ben ve yanımdaki benim gibi ustalar rulman sesi değil diyoruz rulman sesi 80 - 100 km de ugultu gibi ses yapar bu ses giderken 1 - 2 vites boşa al kontak kapat sesi duy cıyyyk cıykkk cıykkk diye bir ses malum jımny lerin arka aks ların sökmek bir ölüm bu arada benim araçım 2007 jımny mt japon abilerimiz tekerlek rulmanını ve keçesini aksüzerinde fren tertibatı balatalar ve bunların bağlı oldugu saç aksamın arkasına koymuş aks çekiyorsun komple aks fren tertibatı saç kısımla geliyor haydii tornacıya git rulmanı pres ile bas bu arada ABS sensör dişlileri rulmanın arkasında tornacı pres için makastan aparat yaptı ve bastı rulmanı dışarıya aldık. sen rulman dağıl aks üzerindeki rulman yuvasını boz meğer ses burdan geliyormuş ilk kez böyle rulman sesi duydum. neyse yeni rulman keçe aldık aksı üzerinde bozulan rulman yerini şişe kaynagı ile aks ısıtmadan bekliye bekliye güzelcene doldurdu tornaladı ve montajı yapıldı preslendi araç üzerine takıldı ses vallah gitti ben ilk kez böyle rulman sesi duydum benim ilk japon aracım demekki japon abilerimiz sesi böyle çıkıyormuş bu sesi duyanlar bilsinlerki ses rulmandan geliyor vallah..
geldik spacer flanş olayına flanş iki yerden kırılmış olamsına rağmen flanş 5 saplama ile kampanaya tekerde 5 bijonla sıkılıyor kısa vadede sorun olmaz bence fakat yaptırmak gerekir diye düşünüyorum ustamla ve tornacım ile fikir teatisinde bulunup malzeme kalitesi veya malzeme yorgunlugu diye karar verdik araç 100 000 de flanş ta olsa olsa 60 - 70 bin yapmıştır. şimdi can alıcı nokta alacağım flanş malzemlerine bir az güvenim kalmadı hazır almayayım kendin tornacımda yaptırayım diyorum tornacım aynı zamanda CNC ustası olup tezgahlarıda mevcut ama bu noktada hangi malzemeden yapayım onun kararını veremiyorum ben aliminyum olsun hafif olsun derim sizler ne dersiniz birde şu an üzerinde 2,5 cm lik flanş var ben 5 cm lik takayım derim araç izi 10 santim genişlesin araç ta yükseltme kiti mevcut olup biraz özellikle arazide güvensiz geliyor bana gör iyide yanımda oturan kolçaklara yapışıyor
sizce aracıma 5 cm lik flanşın malzemesini ne kullanayım..

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 05 Oca 2013 00:21
gönderen ozdemirbrs
aşagıdaki yazının resimleridir.
ilave.
Resim

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 05 Oca 2013 00:35
gönderen ozdemirbrs
aşagıdaki yazının resimleridir.
ilave

Resim

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 05 Oca 2013 01:32
gönderen oguz1134
1050, 2007,2011,2024,3003, 3005, 3103, 3105, 5005, 5182,5083,5754 ,6060,6063,6082,7075,8006, 8011

aliminyum sertlik dereceleri. :?: bu iş bilim dalı gibi karışıktır.. ;) yumuşagı ilk arazide yamultursunuz.. ;) ve tornada işleme aşamasında capagı yay şeklinde cıkar o dandiktir.. ;)

7075 t6 vavsiye ederim o da ithal bulunmaz+pahalıdır..içi dolu kütügü boşaltmak çok kiloda zarar ettirir.. ;)

boru şeklinde iç ve dış deliği istediğiniz çapta denk getirmek de zor anca şiparişle olur .. ;)

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 05 Oca 2013 02:02
gönderen ozdemirbrs
oguz abi

engin bilgi tecrubenize dayanrak ( en iyi tecrube baskasının tecrubesini kullanmakmış)
sipariş etsem hangi markayı önerirsiniz huma otoda değişik ölçülerde var ben 5 cm lik takayım derim.
ölçü bu olacak ama marka ne olur sizce ve istanbulda nerelerden sip. edebilirim.

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 06 Oca 2013 01:39
gönderen oguz1134
5 cm lik bence aşırı bir ölçü .. ;)

jimy bildigim 2teker arası izi azcık ufak..ve yükselincede dengeyi kaybedip çabuk devrilmeye sebeb veriyor..sanırım daha dengeli olsunun peşindesiniz.. ;)

5 santimde tekerin camurluk içine girdiği durumlarda dodiği ve camurluğu bozmıyacagına eminmisiniz.. :!: :?:

olaya şu mantıkla bakın.. :arrow: bir rulman bulun ve iç capına görede miller.. :idea: rulmanı mengenede sıkıştırın ve içine yarım metrelik bir mil takıp zorlayın göbegini bozmak amaclı..mili cıkarıp 1,5-2 metre lik bir mil ile zorlarsanız ilk denemede rulman pert olacaktır.. ;)

tekerlek rulmanın yük merkezi dışa acıldıkca üstündeki yük artacak tahminim..derim..

bu işin 2 yolu daha var.. :arrow:
geniş taban lastik kullanımı..225 taban yerine misal 245 kullanırsanız teker izi 1+1 genişler dıştan..ve 1+1 de daralır içeriden o rulmana hafiften takviye olur.. ;)
amortisör tamircisinde saglam amartisörü kestirip biçtirmek.. :roll: % 25-30-50 gibi oranlarda sertleştirip..+ gazlıya cevirmek.. ;) tamirli amortisöründe max kullanım süresi malesef 2 yılı gecmez..abone olmakda var.. morgulus

2,5-3 cm yi gecmeyin derim..4xfourarttanda fiyat alın derim..en azından malının arkasında olan biridir..m.becce.derim

ebayden cinli taiwanlı da hesaplı düşebiir..alibaba sitesinden de alınabilir..resimdeki olay olunca kapısını calıçak birinden lmak her zaman hayırlı olur derim benim görüşüm olup beni baglar.. :)

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 08 Oca 2013 10:08
gönderen Offroadpassion
Oguz abi Tekerlek ekseni ile rulman ekseni arasındaki fark açıldıkça, rulmana binecek yükler doğru orantılı olarak artacaktır. Ancak araç yukarı doğru yükselince standart halinden daha dengesi olur, bu sebeple iz genişliği arttırılması yerinde bir uygulama olur. Haa ne olur normalda 7-8 yıl gidecek rulman, arazi şartları, asvalt kullanımına göre fazla zorlama, + dışa doğru açılma yani lastiğin dışa alına etkisinide eklersek normalden erken aşınır kırılır bozulur vs. nedemişler hamam giren terler okadar olsun.

Sonuç Flanş yapımı veya offsetli jant seçimi, taban alanı genişletmesi jantın dışa doğru alınması denge açısından son derece önemli. Kendi aracıma +3 Cm offsetli jant taktım ve aracın yol tutuşu dengesi süspansiyonu baya düzeldi, yani faydalı bir şey, yapılmasında yarar var.

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 08 Oca 2013 11:10
gönderen oguz1134
:arrow: Tekerlek ekseni ile rulman ekseni arasındaki fark açıldıkça, rulmana binecek yükler doğru orantılı olarak artacaktır. :!:

yaw bu işi bende biliyom ama bi türlü doğru kelimelerle anlatamıyorum.. :!: morgulus

sayın abim senin hep sagımda solumda olman gerek. ;) beni yalnız bırakma.. morgulus morgulus morgulus

Re: Samurai Spacer (Flanş) Yapımı

Gönderilme zamanı: 18 Haz 2017 21:03
gönderen klorr
Selam lar acaba teknik resim varmıdır elinizde uygulamak için