SUZUKI VITARA HDI MOTOR ARIZASI
Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
SUZUKI VITARA HDI MOTOR ARIZASI
Arkadaşlar Suzuki Vitara HDI motor ile ilgili geçenlerde bir tamirci arakdaşımda anlatılan bir arızayı buradan paylaşmak isterim...
Servisdeki 2003 model Suzuki Vitara 1.9 HDİ dizel sahibi bir arkadaş, yolda araç giderken birden arıza lambası yanıdığını ve hız 60-70'lerde kaldığını. Ne kadar gaza bassada, 20km hızı yokuş aşağı 60-70'ı geçmiyor.
Biraz bekleyip marşa basınca hiç birşey olmamış gibi yola devam ediyor, bazen ayda bir bazen günde 10 kez yapıyor dedi.
Servis soruna çözüm bulamadığını, arabanın beynini resetleyip düzelterek verdiklerini söyledi.
Servisdeki 2003 model Suzuki Vitara 1.9 HDİ dizel sahibi bir arkadaş, yolda araç giderken birden arıza lambası yanıdığını ve hız 60-70'lerde kaldığını. Ne kadar gaza bassada, 20km hızı yokuş aşağı 60-70'ı geçmiyor.
Biraz bekleyip marşa basınca hiç birşey olmamış gibi yola devam ediyor, bazen ayda bir bazen günde 10 kez yapıyor dedi.
Servis soruna çözüm bulamadığını, arabanın beynini resetleyip düzelterek verdiklerini söyledi.
En son Offroadpassion tarafından 20 Şub 2010 00:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
Site Admin
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
Benim tahminim EGR valfi arıza sinyali üreterek belli bir süre sonra motoru bloke ediyor, Beyin Safe yani koruma moduna geçerek sürati iyice kısıyor. Servsde EGR valfi temizleyince bir süre idare ediyor..
Servisdeki arkadaşlarda arıza tespiti yapamayıp resetleyerek çözmüşler..
Sizin fikriniz nedir..???
Servisdeki arkadaşlarda arıza tespiti yapamayıp resetleyerek çözmüşler..
Sizin fikriniz nedir..???
Site Admin
- yuzen_adam
- Asteğmen
- Mesajlar: 2470
- Kayıt: 25 Oca 2010 22:06
- Konum: İSTANBUL/MALTEPE/ALTINTEPE
- İletişim:
- Offroadpassion
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 18661
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
- İletişim:
-
- SITE ADMIN
- Mesajlar: 8310
- Kayıt: 21 Oca 2010 15:23
- Konum: İSTANBUL
- İletişim:
araç dizel üstelik turbo olduğundan dolayı EGR daha geri planda kalır benim yorumum . Hava basınç ünitesinden kaynaklanabilecek bir sorun sebebiyle barometrik basınç değerlerinde düşme meydana gelir. Basınç değerlerindeki düşme de üç sebepten kaynaklabilir.
*Map sensöründe hata olabilir
*Basıncı ayarlayan turbonun selenoid valfinde hata olabilir
*ya da genel olarak turbo şarj ünitesinde hata olabilir.
Stop edilip tekrar çalıştrıldığında selenoid valfi vakum ile kendini resetlediğinden geçici bir süre içinde olsa sorun yokmuş gibi görülebilir.
Ben turbo arızası da ihimaldir diyorum...EGR daha çok benzinli araçlarda karşılaşılan bir sorun olarak karşımıza çıkar
*Map sensöründe hata olabilir
*Basıncı ayarlayan turbonun selenoid valfinde hata olabilir
*ya da genel olarak turbo şarj ünitesinde hata olabilir.
Stop edilip tekrar çalıştrıldığında selenoid valfi vakum ile kendini resetlediğinden geçici bir süre içinde olsa sorun yokmuş gibi görülebilir.
Ben turbo arızası da ihimaldir diyorum...EGR daha çok benzinli araçlarda karşılaşılan bir sorun olarak karşımıza çıkar
Çağlar Köker (38) - 0 (RH) +
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Vitara 2.0 HDI DIESEL 2003 (10 Fil gücü + chip tuning )
Maltepe-İstanbul
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir