Mazot

VEHICLE FUEL TYPES

Moderatörler: cenknalbantoglu, DERKMEN, Offroadpassion

Kullanıcı avatarı
Offroadpassion
SITE ADMIN
Mesajlar: 18656
Kayıt: 21 Oca 2010 15:21
İletişim:

Mazot

Mesaj: # 3748Okunmamış mesaj Offroadpassion
23 Şub 2010 14:11

MAZOT
Site Admin

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52674Okunmamış mesaj izogrand
20 Nis 2011 12:49

Shell power safe
PO Yeni Prodizel
Bu yakıtlar kamyonlar ve eski teknoloji 1995 ve öncesi için olumlu sonuçlar vermekte imiş . Bilenler bilgisini paylaşırsa sevinirim .
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
camouflage
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1882
Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
Konum: Bolu
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52675Okunmamış mesaj camouflage
20 Nis 2011 13:26

Deeeh diyince giden, çüüüş diyince duran Suzuki Peugeot karışımı Hıdırların kullandığı yakıt türü :)
İlhami ÖZDEMİR
BOLU Resim
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
Resim

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52677Okunmamış mesaj izogrand
20 Nis 2011 13:30

:) :) Sanırım , euro dizel gibi sükseli mazotlardan uzak durup kamyoncuların mazot aldığı yerlerden mazot almam daha doğru olacak golyata . ;)
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
camouflage
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1882
Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
Konum: Bolu
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52679Okunmamış mesaj camouflage
20 Nis 2011 13:33

İzzet abi, diğer tarafda da tartışmıştık ama sanırım bu sorunun cevabını tam olarak bilen henüz yok. Deneme yanılma yöntemi ile kavrıyoruz diyelim.
Shell de V Power ile söylendiğine göre mazot daha ince olduğu için yakıt artıyormuş.
Full Save de ise az yaksada uzun vadede zararlı olabileceği gibi bir sonuç ortaya çıkıyor. Tabii bu şimdi kullandığım Hıdır için geçerli. Seninki zaten nakliye arabası ver 10 numara yağı :)
İlhami ÖZDEMİR
BOLU Resim
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
Resim

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52681Okunmamış mesaj izogrand
20 Nis 2011 13:44

Aynen kamyoncuların peşindeyim.
Konuyu özellikle bu başlığa çektim , her yerde herşeyi konuşur olduk ; tamam biz neyin nerde olduğunu biliyoruzda başkaları çok sıkıntı çekiyorlarmış bizim formda . ;)
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
oguz1134
Yüzbaşı
Mesajlar: 4187
Kayıt: 21 Oca 2010 22:59
Konum: ISTANBUL
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52685Okunmamış mesaj oguz1134
20 Nis 2011 14:43

Shell FuelSave Diesel

Maksimum 10 ppm kükürt seviyesine sahip bir yakıt olup (düşük kükürtlü) eski veya yeni teknoloji her tür dizel araç için uygundur.
Binek araç, ticari araç, ağır vasıta her tür dizel araçta kullanılabilir.
Türk Standartları Enstitüsünün TS EN 590 standardına uygun bir yakıt olup Euro 2,3,4 ve 5 normundaki tüm motor tipleri için uygundur.

*En az 50 litrelik bir deponun tamamının doldurulduğu varsayımıyla hesaplanmıştır. Standart benzinle ilk depoda etkisini gösteren yakıt tasarrufu formülümüze sahip standart benzin karşılaştırılmıştır.

Standart dizel yakıtla ilk depoda etkisini gösteren yakıt tasarrufu formülümüze sahip standart dizel yakıt şehiriçi kullanım baz alınarak karşılaştırılmıştır. Gerçek tasarruf miktarı araca, sürüş şartlarına ve sürüş stiline göre değişebilir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Shell V-Power Diesel son model dizel motorların sürekli daha fazla güç üretmesine yardımcı olmak için tasarlanmış bir üstün performans yakıtıdır.

Shell kaliteli yakıt geliştirilmesi konusunda lider rolü üstlenmiştir. 100 yılı aşkın bir süredir kaliteli yakıtlar sunmakta ve yakıt teknolojisini ileri götürmek için en iyi insanlara ve bilime yatırım yapmaktayız.

Motorunuzu en iyi durumda tutmak için tasarlandı

Modern dizel motorlar düşük salınım ile üstün sürüş performansı sunmak için oldukça hassas bir enjeksiyon teknolojisi kullanır. Zaman içinde dizel yakıt enjeksiyon sistemlerinde tortular oluşarak motorun gücünü düşürebilir. İyi performansı sürdürebilmek için motorun bu çok hassas ve karmaşık parçalarını en iyi durumda tutmak gerekir.

Shell V-Power Diesel eşsiz formülü ile bu tür çöküntüleri temizlemek ve önlemek için tasarlanmıştır. Böylece dizel motorların sürekli geliştirilmiş bir sürüş deneyimi sunmasını sağlar.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
shell sitesinden alıntıdır ..

:arrow: Shell FuelSave Diesel >>kırsal motorine alternetif olarak cıkardıgı bir yakıt..tır..euru dizel kullanan araclarda da kullanılabilecegi sitesinde de yazıyor ..şahsi fikrim ..hıdırlar uzak durmalı derim..

:arrow: yeni nesil hıdır ,cdi ,crdi,tdi ..vs için euro dizel kullanımı kesinlikle şarttır..

Shell V-Power Diesel ..buda ben denedim cekiş düşüyor biraz fazla km yapıyor.. fiyatı diğerlerinden yüksek ben begenmedim.. :roll: illede bundan alıçam diye tutturursanız ha diyince bulunmuyor bide.. ;) :idea: netten sitesine girip bulunan istasyonları kertiriz alıp onlara gitmeniz gerekiyor.. morgulus
Oğuz Hekimoğlu
İstanbul/B.cekmece,mimaroba
kendi 61 modelcipi 2001
KONULARIMA EKLEDİĞİM RESİMLERİ GÖREMİYORSUNUZ.. ;)
YILLIK 400 USD HARAÇ İSTİYOR BENDEN ..
YOKSA VERMEM SİLERİM HAA,, DİYO TEHDİT EDİYOO POLİSE GİTME,,PARAYI VER RESİMLERİ AL DİYOO resimleri silmedim ve benden kaynaklanan bi sorun değil.. bilğiniz olsun..

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52691Okunmamış mesaj izogrand
20 Nis 2011 17:53

Petrol ofisi diyorki

Tüm eski ve yeni tip motorlu kamyon, otobüs ve tır kullanıcılarının beklentileri göz önüne alınarak özel olarak geliştirilen “Yeni Prodizel” Şubat 2011 tarihinde ürün yelpazemizdeki yerini aldı.
Petrol Ofisi için özel olarak akaryakıt sektörünün en son teknolojilerinin kullanılmasıyla gerçekleştirilen ortak çalışma neticesinde “Yeni Prodizel” ortaya çıktı.Yeni Prodizel,büyük otomotiv,bağımsız test merkezleri ve bağımsız teknolojik araştırma kurumlarının denetiminde yüksek bütçeli saha, motor ve şasi dinamometre testlerinden geçerek onaylandı.
Profesyonellere özel olarak geliştirilmiş olan “Yeni Prodizel” üstün yağlama özelliği ve Dual Faz katkı teknolojisi sayesinde tüm eski ve yeni nesil motorlar için üstün özellikler sunuyor.

Tüm Eski ve Yeni Tip Motorlar İçin
• Yeni Prodizel , Greenclean dual faz katkı teknolojisiyle üretilmiş olup tüm eski tip ve yeni tip motorlu araçlar için özel olarak geliştirilmiştir.
• Özellikle ağır vasıtalar için üretilmiş olan Yeni Prodizel yeni nesil ağır vasıtaların yanı sıra, eski tip motorlu yani yüksek kükürtlü motorin ile çalışan araçlarda da en üstün performansı sağlar.

Üstün Yağlama Özelliği
• Eski tip dizel motorlarda kükürtle elde edilen yağlamayı koruyacak özel lubricity katkısıyla motoru aşınmaya karşı iki kat daha fazla korur.


Her depoda +100 km’ye varan daha fazla yol* (100 Litrede 4 Litreye Varan Yakıt Ekonomisi)
• Yeni Nesil, Yeni Teknoloji
» Patentli Afton Teknolojisi: Afton GreenClean Technology
• En Yüksek Oranda Deterjan İçerir, böylece
» Enjektörlerin temizlenmesini ve temiz kalmasını sağlayarak yakıtın daha verimli ve tam yanmasını sağlar.
» Motoru temizleyerek, tam ve verimli yanma sağlar.
» Düzenli kullanımı ile enjektörlerde biriken tortu temizlenir ve yakıtın akış kalitesi istenilen düzeyde tutulur.
» Bunun sonucunda performans, güç artışı ve yakıt ekonomisi elde edilir.

• Temiz Enjektörler
» Enjektörlerde tortu oluşması, yakıt püskürtme kalitesini etkiler.
» Enjektörlerin temizlenmesi ve temiz tutulması yakıtın daha verimli ve tam yanmasını sağlar.
» Enjektörlerde biriken tortu yakıtın akış oranını etkiler. Yeni Prodizel’in düzenli kullanımı ile enjektörlerde biriken tortu temizlenir ve yakıtın akış kalitesi istenilen seviyede tutulur.
• Temiz, Tam ve Verimli Yanma
» Motordaki kir düzensiz yanmaya sebep olur. Yeni Prodizel motoru temizleyerek, tam ve verimli yanma sağlar. Böylece performans, güç artışı ve yakıt ekonomisi elde edilir.

2 Kat Daha Fazla Motor Koruma
• Üstün motor temizliği
• Yanma sonucu motorda tortu oluşabilir
• Yeni Prodizel ilk depodan başlayarak;
» Etkin motor temizliği sağlar, enjektölerde biriken tortuyu temizler.
» Motorda oluşan güç kaybını önler, verimli yanma sağlar.
» Yakıt tüketimini azaltır.
• Kükürtün yağlayıcılık özelliğiyle eski nesil dizel motorlarda aşınmayı önlediği bilinmektedir. Maksimum 10 ppm kükürt içeren Yeni Prodizel, üstün yağlama özelligiyle motor için üstün koruma sağlar.
• Yeni Prodizel’in üstün formülünde bulunan korozyon önleyici ve demulsifier ile;
• Motora zarar verebilecek pas kalıntılarının oluşumu önlenir.
• Yakıt sistemi ve motor uzun ömürlü olur.


*En az 500 litrelik tamamı dolu bir depoyla 100 km’de 20 litre yakıt tüketim değerine sahip bir aracın elde edeceği tasarruf miktarıdır.
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52692Okunmamış mesaj izogrand
20 Nis 2011 17:55

YENİ NESİL V/MAX EURODİZEL

100 lt’de 4 lt’ye Varan Yakıt Ekonomisi

Petrol Ofisi ailesi olarak hem çevre korunmasına katkıda bulunmak, hem de EPDK uygulamaları ve mevzuata uyum açısından öncü olmak amacıyla 05 Aralık 2007 tarihinde müşterilerimizin kullanımına sunduğumuz V/MAX Eurodizel 10 yenileniyor ve Şubat 2010 itibariyle Yeni Nesil V/MAX Eurodizel olarak ürün gamımızda yerini alıyor.

En yeni ve en üstün teknoloji Petrol Ofisi’nde

Petrol Ofisi olarak sektöre yenilikçi yaklaşımımız ve Türkiye için en gelişmiş akaryakıtları müşterilerimizin beklentilerine uygun olarak sunma isteğimizin bir parçası olarak akaryakıt katkılarında 1 numaralı firma olan Afton Chemical ile Ar-Ge ortaklığı yapmaktayız.

Bu ortak çalışma neticesinde dünya çapında ispatlanmış, akaryakıtta son teknoloji ile Petrol Ofisi`ne özel olarak geliştirilen Yeni Nesil V/Max Eurodizel, saha, motor ve şasi dinamometre testleri ile büyük otomotiv firmaları, bağımsız test merkezleri ve bağımsız teknolojik araştırma kurumları ile birlikte test edilip onaylanmıştır.

• 100 lt’de 4 lt’ye Kadar Yakıt Ekonomisi

» En yüksek oranda deterjan - yüksek motor temizliği
• Yanma sonucunda, motor parçalarında kalıntılar oluşur.
• Oluşan kalıntılar motorun gücünü, ivmelenmesini azaltır.
• Yakıt tüketimini artırarak emisyonları yükseltir.
• Yeni Nesil V/Max Eurodizel`in düzenli kullanımı ile;
• Motor temizliği sağlanır.
• Yakıt ekonomisi elde edilir.

» Temiz enjektörler
• Enjektörlerde tortu oluşması, yakıt püskürtme kalitesini etkiler.
Enjektörlerin temizlenmesi ve temiz tutulması yakıtın daha verimli ve tam yanmasını sağlar.
• Enjektörlerde biriken tortu yakıtın akış oranını etkiler. Yeni Nesil V/Max Eurodizel`in düzenli kullanımı ile enjektörlerde biriken tortu temizlenir ve yakıtın akış kalitesi istenilen düzeyde tutulur.

» Temiz, tam ve verimli yanma
• Motorda oluşan kirlilik düzensiz yanmaya sebep olur. Yeni Nesil V/Max Eurodizel motoru temizleyerek,tam ve verimli yanma sağlar. Böylece performans, güç artışı ve yakıt ekonomisi elde edilir.
• %10 Güç ve Performans Artışı

» En yüksek setan sayısı, en yüksek performans
• Yüksek setan sayısı ile ateşleme süresi kısalır ve yanma kalitesi daha üstün olur.
• Soğuk havalarda kolay çalışma
• Sessiz motor, keyifli sürüş

» Motorun ilk günkü gücü
• Yeni Nesil V/Max Eurodizel, ilk depodan itibaren etkin temizlik, güçlü motor, hissedilir sürüş üstünlüğü ve daha fazla güç, daha seri ivmelenme sağlar.
• Yüksek Motor Koruma

» Üstün motor temizliği
• Yanma sonucu motorda tortu oluşabilir.
• Yeni Nesil V/Max Eurodizel ilk depodan başlayarak;
• Etkin motor temizliği sağlar.
• Enjektörlerde biriken tortuyu temizler.
• Motorda oluşan güç kaybını önler.
• Verimli yanma sağlar.
• Yakıt tüketimini azaltır.

» Anti Metal - Türkiye’de tek metal deaktivatör
• Metal partiküllerini izole ederek tepki vermelerini önler.
• Dizelin oksidasyon reaksiyonunu engeller.
• Enjeksiyonun en iyi şekilde gerçekleşmesini sağlar.
• Motor yüksek performansını korur.

» Korozyona karşı tam koruma
• Yeni Nesil V/Max Eurodizel`in üstün formülünde bulunan korozyon önleyici ve demulsifier ile;
• Motora zarar verebilecek pas kalıntılarının oluşumu önlenir.
• Uzun ömürlü yakıt sistemi ve motor gücü sağlar.

» Donmaz dizel
• Dizeli oluşturan parafinlerin soğuk nedeniyle kristalleşip çökelmesini ve filtrelerin tıkanmasını önler.
• Yeni Nesil V/Max Eurodizel içerdiği özel katkı ile kış aylarında kolay çalışma sağlar.
• -20 dereceye kadar donmaz.

» Çevreci
• Daha düşük egzoz emisyonları
• Daha az motor sesi
• Hidrokarbonlarda %27 azalma
• Partikül emisyonlarında %16 azalma
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52693Okunmamış mesaj izogrand
20 Nis 2011 17:59

BP diyorki

Kaliteli dizel yakıt nasıl olur?
TSE’nin belirlediği özelliklere uyar.
Motor performansını olumsuz yönde etkilemez.
Yakıt tüketimini ve araç bakım maliyetlerini artırmaz.
Enjektör ve yakıt pompasının erken arızalanmasına sebep olmaz.
Aracınıza uygun dizeli aldınız mı?
Motor Tipi Kullanılması Gereken Yakıt
EURO 2 BP Dizel (1000 ppm kükürt)
EURO 3-4-5 BP Ultimate Diesel (10 ppm kükürt)
Aracınıza uygun dizeli almazsanız neler olur?
Aşırı yüksek kükürt motora hasar verebilir. Fuel oil, marine (deniz taşıtları) yakıtları gibi daha fazla kükürt içeren yakıtları aracınızda kullanmayın.
BP Dizel’in (Kırsal Motorin) kükürt oranı yaklaşık 1.250 litrede en fazla 1.000 gramdır. BP Ultimate Diesel’de ise bu oran en fazla 10 gramdır.

*Aracınıza uygun olan yakıt türünü, kullanma kitapçığınıza bakarak veya yetkili servisinize danışarak öğrenebilirsiniz.

Dizel araç kullanıcılarına tavsiyeler:
Aracınıza uygun özelliklerde dizel yakıt kullanın.
İlk çalıştırmalarda motoru ısıtmak için gaz vermeden rölantide 30 saniye kadar çalıştırın.
Aracınızı ilk 5 dakikada aşırı yüksek devirli kullanmamaya özen gösterin. En fazla motor aşınmaları ilk 5 dakikada meydana gelir.
Uzun süreli araç kullanımlarından sonra aracı birden stop etmeyin. 30-45 saniye kadar bekleyin.
Stop etmeden önce kesinlikle gaz vermeyin.
Yeni nesil bir araç kullanıyorsanız, yokuşları boş viteste inmeyin.
Yakıta 10 numara yağ veya TSE onayı olmayan biodizel gibi ürünleri karıştırmayın.
Soğuk havalarda donmayı önlemek için motorunuza benzin, alkol gibi çözücü ürünleri katmayın.
Enjektör temizlemesi için yakıt içerisine benzin, hidrolik gibi çözücüler katmayın.
Aracınızın periyodik bakımlarını zamanında yaptırmaya özen gösterin.
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52694Okunmamış mesaj izogrand
20 Nis 2011 18:02

Motor temizleme ve koruma (koy bu yakıtı aracın sıfır motor olsun öyle güzel yazmışki morgulus )
Siz aracınızı kullanırken, BP Ultimate Eurodiesel, motorunuzu temizler.
Peki, temiz motor bu kadar önemli midir? Evet.

BP Ultimate Eurodiesel, motorunuzu temizleyip, sonra da temiz kalmasına yardımcı olacak şekilde formüle edilmiştir. Sıradan yakıt kullanımı araçlarda motorda tortuların oluşmasına yol açabilir. Kritik öneme sahip motor parçalarında, örneğin yakıt enjektörlerinde, hızla tortu oluşabilir. Bu tortuların performans üzerinde kayda değer bir etkisi olabileceği hiç de şaşırtıcı değildir: Tortu birikimleri, motor gücünü ve tepki süresini azaltabilir, yakıt tüketimini ve egzoz emisyonlarını, hatta motor titreşimini artırabilir. Sıradan bir dizel yakıttan dört kata kadar fazla bir temizleme gücüne sahip olan BP Ultimate Eurodiesel, siz aracınızı kullandıkça motorunuzu temizleyecek şekilde formüle edildiğinden, aracınızın daha düzgün ve verimli çalışmasını sağlar.
BP Ultimate Eurodiesel düzenli kullanıldığında , motorunuzun temiz kalmasını ve mevcut tortuların temizlenmesini sağlayabilir.
Motor temizliğinin ne kadar önemli olduğunu bildiğimiz için, BP Ultimate Eurodiesel’ in özel formülasyonu, siz aracınızı kullandıkça motorunuzu temizlemeye yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır. BP Ultimate Eurodiesel, motorda biriken tortuları temizlemeye ve motoru temiz tutmaya yardımcı olmak üzere formüle edilmiştir.

Sürekli BP Ultimate Eurodiesel kullanımı, motorun yeni durumda tutulmasına ve motorun kritik öneme sahip parçalarında birikmiş olabilecek tortuları temizleyerek, motorunuzun düzgün ve verimli çalışmasına yardımcı olabilir.
Verimli bir motor, daha iyi performans sergiler ve yakıt ekonomisini artırır. Temiz bir motor, daha az bakım, hatta daha uzun araç ömrü anlamına gelebilir.

Yakıt enjektörlerinde tortu oluşması, yakıt püskürtme kalitesini büyük ölçüde etkileyebilir. Enjektör tortularının temizlenmesi ve önlenmesi, optimum püskürtme düzenini korumaya yardımcı olarak, yakıtın daha verimli ve tamamen yanmasını sağlar.
Enjektör iğnesinin ve meme etrafında oluşan tortu, yakıt akışını kısıtlayarak, yetersiz püskürtme kalitesine yol açabilir ve motora yakıt püskürmesi sırasında sağlanması gereken kontrolün hassasiyetini olumsuz olarak etkileyebilir. Bu durum da sonuç olarak kötü yanmaya neden olabilir. Yakıt püskürtme kalitesi, yakıtın pürüzsüz ve tamamen yanması için, daha sonraki yanma sürecinde kritik öneme sahiptir. Optimum püskürtme modeli, enjektörler temiz tutulduğunda elde edilir.
Motorun önemli parçalarında paslanma olabileceğini biliyor muydunuz?
Pas aracınızın kaportasına zarar verebildiği gibi, motorunuzun görmediğiniz iç kısımlarına da zarar verebilir.

Motorunuzun içindeki pas, zamanla daha fazla aşınmaya ve yıpranmaya yol açabilir. Paslanmış bir motor, daha az güvenilir bir motordur. Hatta, aracınızın ömrünü bile kısaltabilir. Fakat, aynı koşullarda BP Ultimate Eurodiesel’e temas eden metal yüzeylerin aşınmaya karşı nasıl korunduğunu görebilirsiniz.
Bunun nedeni, BP Ultimate Eurodiesel’in paslanma ve aşınmanın zararlı etkilerine karşı motorunuzu korumaya yardımcı olacak katıklar içerecek şekilde tasarlanmış olmasıdır: Bu koruma, motor işleyişini geliştirmeye, motorun hasar görme riskini azaltmaya ve hatta aracınızın motor ömrünü uzatmaya yardımcı olabilir.

Üstün performans
BP Ultimate Eurodiesel, motorunuzdan daha fazla performans almanızı sağlayacak şekilde formüle edilmiş gelişmiş bir yakıttır. BP Ultimate Eurodiesel ile daha fazla güç, daha seri ivmelenme ve daha fazla yakıt ekonomisi elde edebilirsiniz.
Yüksek setan

Setan sayısı, dizel yakıtların yanma kalitesinin temel ölçüsüdür. Bu sayı, yakıt enjeksiyonun başlaması ile yanmanın başlaması arasında geçen süre olan ateşleme gecikmesiyle ilgilidir. İyi kaliteli yanma, hızlı ateşlemenin ardından yakıtın pürüzsüz ve tamamen yanmasıyla sonuçlanır: Setan sayısı ne kadar yüksek olursa, ateşleme gecikmesi o denli kısalır ve yanma kalitesi daha üstün olur. Buna karşın, düşük setan sayılı yakıtların ateşlenmesi yavaştır, fakat ardından çok hızlı yandıkları için, yüksek oranda basınç artışına yol açarlar. Bu kötü yanma özelliği, motorun daha fazla zorlanması nedeniyle, aşırı yüksek motor gürültüsüne ve titreşimine, egzoz emisyonlarında artışa ve araç performansında düşüşe yol açabilir. Aşırı duman ve gürültü, özellikle aracın soğuk koşullarda çalıştırılması durumunda, dizel araçlarla ilgili bilinen sorunlardır.
BP Ultimate Eurodiesel, asgari 55 setan sayısına sahiptir. Bu, pazardaki dizel yakıtlar için standart olan 51 setan sayısından önemli ölçüde yüksek bir değerdir. Bu iyileştirilmiş setan kalitesi, sıradan dizel yakıtlara kıyasla, BP Ultimate Eurodiesel'in daha düzgün ve tamamen yanması anlamına gelmektedir. Dolayısıyla, aracın daha gelişmiş performans ve daha fazla yakıt ekonomisiyle birlikte, daha düşük egzoz emisyonu ve motor gürültüsü sunmasına yardımcı olabilir.
Daha fazla güç
Daha yüksek setan sayısı ve gelişmiş motor temizleme özellikleriyle BP Ultimate Eurodiesel, sıradan dizel yakıtlardan daha düzgün ve tamamen yanacak şekilde tasarlanmış olup, enerjinin daha verimli açığa çıkmasına yardımcı olur. Başka bir ifadeyle, BP Ultimate Eurodiesel sayesinde motorunuz daha iyi tepki verebilir, daha fazla güç ve daha hızlı ivmelenme sağlayabilir.

BP Ultimate Eurodiesel daha ilk depodan itibaren kendini göstermeye başlayabilir ve farkı hemen hissedebilirsiniz. Ancak, sonuçlar elbette araçtan araca farklılık gösterebilir ve elde edilen avantaj genellikle sürekli kullanımda artabilir.
Daha seri ivmelenme

BP Ultimate Eurodiesel daha büyük bir motorlu araç kullandığınızı hissettirecek ivmelenme faydaları sağlayabilir.

BP Ultimate Eurodiesel daha ilk depodan itibaren kendini göstermeye başlayabilir ve farkı hemen hissedebilirsiniz. Ancak, sonuçlar elbette araçtan araca farklılık gösterebilir ve elde edilen avantaj genellikle sürekli kullanımda artabilir. Daha yüksek setan sayısı ve gelişmiş motor temizleme özellikleriyle BP Ultimate Eurodiesel, sıradan dizel yakıtlardan daha düzgün ve tamamen yanacak şekilde tasarlanmış olup, enerjinin daha verimli açığa çıkmasına yardımcı olur. Başka bir ifadeyle, BP Ultimate Eurodiesel sayesinde motorunuz daha iyi tepki verebilir, daha fazla güç ve daha hızlı ivmelenme sağlayabilir. Daha büyük bir motorlu araç kullandığınız hissedebilirsiniz.
Daha fazla yakıt ekonomisi
BP Ultimate Eurodiesel daha fazla yol gitmenize yardımcı olabilir.

Daha yüksek setan sayısı ve özel motor temizleme formülasyonu sayesinde BP Ultimate Eurodiesel, sıradan yakıtlara kıyasla daha iyi yanarak, enerjinin daha verimli açığa çıkmasını sağlayacak şekilde tasarlanmış olduğundan, performansın artmasını ve deponuzdaki yakıtla daha fazla yol gitmenize yardımcı olur. Her ne kadar yararları derhal fark edecek olsanız da, en iyi sonucu almak için BP Ultimate Eurodiesel’i düzenli olarak kullanın.

Daha az egzoz emisyonu ve motor sesi
BP Ultimate Eurodiesel, egzoz emisyonlarını azaltacak ve motor gürültüsünün azalmasına yardımcı olacak şekilde formüle edilmiştir.
Motorunuzdan daha fazla verim ve egzozunuzdan daha az kirlilik elde edin. Daha az zararlı emisyon üretecek şekilde formüle edilen BP Ultimate Eurodiesel, motorunuzun gürültüsünü de azaltmaya yardımcı olabilir.

Yollardaki araç sayısı her geçen gün arttıkça, artan trafik, daha fazla emisyon anlamına gelmektedir. Bu da sonuç olarak hava kalitesi üzerinde negatif etkiye sahiptir. BP olarak biz, çevreye olan taahhüdümüzün bir parçası olarak, egzozunuzdan daha az zararlı emisyon üretilerek, aracınızın gücünü ve motorun tepki süresini sıradan yakıtlara kıyasla artıracak şekilde formüle edilmiş bir gelişmiş performans yakıtı olan BP Ultimate Eurodiesel’i pazara sunduk.
BP Ultimate Eurodiesel, özel motor temizleme formülasyonu ve yüksek setan sayısı ile, sıradan dizel yakıtlara kıyasla daha iyi yanarak, enerjinin daha verimli açığa çıkmasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu da, BP Ultimate Eurodiesel’in aracınızın performansını artırmaya ve egzozunuzdan çıkan zararlı emisyonların azalmasına yardımcı olması demektir.

BP Ultimate Eurodiesel daha sessiz sürüşe katkı sağlayabilir.
Dizel kullanıcıları arasındaki yaygın bir şikayet aşırı motor gürültüsüdür. Bu durum, aracınızı sürerken konforunuzu olumsuz etkileyebilir.

Genel bir ifadeyle, dizel motorlar, yanma yöntemlerindeki farklar nedeniyle, benzinli motorlardan daha gürültülüdür: Dizel motor silindirindeki yanma basıncı yoğun bir biçimde artar ve azami basınç, benzinli motora kıyasla son derece yüksektir. Sonuç olarak, dizel motor tipik olarak benzinli eşdeğerinden daha fazla gürültüdür ve daha fazla ses ve titreşim üretir.

Dizel araçların performansını ve sürüş kalitesini arttırma konusunda modern dizel motor teknolojisi büyük ilerlemeler kaydetmiş olmakla birlikte, kullandığınız yakıt da fark yaratabilir.
Kötü yanma özelliği, motor gürültüsünü artırır, fakat BP Ultimate Eurodiesel, sıradan dizel yakıtlardan daha iyi yanacak şekilde tasarlanmıştır. Olağanüstü motor temizleme performansı ve daha yüksek setan sayısı ile BP Ultimate Eurodiesel'in geliştirilmiş yanma kalitesi, dizel motor gürültüsünü sıradan dizel yakıtlara kıyasla iyileştirebilmektedir.
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

cenk

Re: MAZOT

Mesaj: # 52696Okunmamış mesaj cenk
20 Nis 2011 18:29

Dizel aracınmı var derdin var

Kullanıcı avatarı
Kaptan
Ast Sub. Çavuş
Mesajlar: 1057
Kayıt: 25 Şub 2010 18:00
Konum: bahçelievler
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52698Okunmamış mesaj Kaptan
20 Nis 2011 18:35

arkadaşlar diyecegini demiş izzet abi bundan sonrası size kalmış arkadaş

banada sorarsanız


RAMPANIN USTASIYIM HEPİNİZİN HASTASIYIM


tamammı ........................................... okeyyyyyyyyyyyyyyyyyy



morgulus morgulus morgulus morgulus morgulus morgulus morgulus morgulus morgulus morgulus
DOĞAN KAYA Bahçelievler İstanbul

“ Allah bir ülkeye yardım etmek isterse onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir. ”

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52712Okunmamış mesaj izogrand
20 Nis 2011 22:19

Boş ver bize hasta olmayıda , makineler hastalanmadan nerden mazot alalım onu söyle morgulus
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
camouflage
Ast Sub. Baş Çavuş
Mesajlar: 1882
Kayıt: 16 Haz 2010 15:43
Konum: Bolu
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52713Okunmamış mesaj camouflage
20 Nis 2011 22:22

Sorum aslında şu kadardı Shell Full save mi, V power mi?
3 kuruşluk aklım vardı, burada yazılanları okuyunca o da kalmadı iyi mi? morgulus
İlhami ÖZDEMİR
BOLU Resim
Mecnun tatsaydı Suzuki sevgisini, severmiydi Leyla zillisini.
2006 2.0 Grand Vitara JLX-AL AT
Resim

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52714Okunmamış mesaj izogrand
20 Nis 2011 22:31

Yahu Doğan kaptan ın hayatı dizel , danışalım dedik ser verip sır vermiyor morgulus

Kimsede şıram ekşi demiyor . Adam bir tarif etmiş yakıtını (BP) bi ay kullan , otomatikman sekman atılmış oluyor motor . En iyisi bol kamyon gördüğün yere dalacan onlar yaş tahtaya basmaz ;)
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

fatih1966
Orgeneral
Mesajlar: 11515
Kayıt: 24 Oca 2010 21:30
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52722Okunmamış mesaj fatih1966
21 Nis 2011 00:04

ben lpg mi koyarım yola devam ederim anlamam mazottan morgulus morgulus

Kullanıcı avatarı
bloodmen
Teğmen
Mesajlar: 3002
Kayıt: 09 Haz 2010 16:19
Konum: Ümraniye
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52726Okunmamış mesaj bloodmen
21 Nis 2011 00:29

fatih1966 yazdı:ben lpg mi koyarım yola devam ederim anlamam mazottan morgulus morgulus

Nede olsa çevreciyiz morgulus
Erdal YAMAN
Ümraniye-İstanbul
0 RH (+)
-33
İETT+Akbil
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
------------------------------------------------
Resim

Kullanıcı avatarı
hakanbusa
Çavuş
Mesajlar: 407
Kayıt: 28 Ara 2010 09:35
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52727Okunmamış mesaj hakanbusa
21 Nis 2011 07:10

P.O Hepsiini denedim. En verimli ve uzun km giden v-max. Ayrıca T.C vatandaşı.
Yaratılanı severim, YARATAN'dan ötürü

bigalı
Er
Mesajlar: 84
Kayıt: 06 Tem 2010 09:56
İletişim:

Re: MAZOT

Mesaj: # 52729Okunmamış mesaj bigalı
21 Nis 2011 08:13

Hakan a katılıyorum.PO en iyisi
Mustafa GÜL
Çanakkale/Biga
Ormancı
Benim için Niva tutkudur...Suzuki mecburiyet

ByBira
Mareşal
Mesajlar: 14776
Kayıt: 24 Oca 2010 20:44
İletişim:

Re: Mazot

Mesaj: # 52733Okunmamış mesaj ByBira
21 Nis 2011 08:34

Boşa tartışıyorsunuz ;)

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Mazot

Mesaj: # 52736Okunmamış mesaj izogrand
21 Nis 2011 08:38

Tartışma yok fikir beyanı var , aslında hepsi aynı ..ok mu acaba . Psikolojik şartlanmalar mı var. :roll:
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Kullanıcı avatarı
Redline
Onbaşı
Mesajlar: 166
Kayıt: 15 Eyl 2010 22:52
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Mazot

Mesaj: # 52748Okunmamış mesaj Redline
21 Nis 2011 09:16

Bende bilgimi paylaşiyim.
eski nesil araçlarda yani pompali araçlarda depoya işeseniz bile o araç onu bir şekilde yakar. yanik yag kalin yag 10 numara pis mazot ıthal mozot hepsini ama sorun su ponpa ayari enjektor memesi iç kurum ve cabuk fitre tikanmasi.
olayi ikiye indirelim.
normal mazot
euro mazot
normal mazot bizim arabalara uygun izzet abi benim araç yildiz pompa seninkide ona yakindir sorunsuz yakar ama biraz duman atarve cekiş az dusuktur.
euro koyuk ayagın altindaki gazi ayarlarsan fazla yakmazsin bence ama araç gidince gazdan ayagini çekesin gelmiyor.
simdik mazoto nerden aliyorum.
ilk başta opet mehmetik hem duygusal hemde iyi diye ama o istasyonlarin ucude mefyanin elinde yuzde beşi mehmetcige gidiyor ki tr de en cok iş yapanlar onlardir.
ikincisi mazot kendi mazotu degil başka firmadan aliyor. ha benzinine laf yok.
şele gelince mal iyi ama ince araç iyi gider km dusuk çikar.
total ben ondan aliyorum onceden cok kacak cekiyolardi ama simdi duzeldi gidişte km de iyi
bp km iyi ama gidiş az dusuk gibi geldi.
po kullanmiyorum.

kamyoncuların aldigi yerlere gelince ben olsam almam neden depolarda cok doldur bosat oluyor.
her malda deponun dibine pislik cokuyor. arti mazot dinlenemeden bitiyor. yesini geliyor. ondan dizel gidisi az olan halk otobuzlerının mınubuslerın almadigi yerlerden almayi tercih ediyorum.
Depolarin 6 ayda bir temizlenmesi lazim bunun depo basina ucreti 800 tl dibindeki camuru parayla aliyorlar. bu belgeyi isteme hakikiniz var.
Benim bildiklerim bu kadar en kotu dizel en iyi gazlidan iyidir.
Bizi bilen bilir... bilmeyende kendisi gibi bilir...
Hz Mevlana

Kullanıcı avatarı
izogrand
Mareşal
Mesajlar: 13889
Kayıt: 15 Haz 2010 00:44
Konum: istanbul
İletişim:

Re: Mazot

Mesaj: # 52749Okunmamış mesaj izogrand
21 Nis 2011 09:18

morgulus morgulus morgulus
İzzet Mağden (A rh+) / Yaş : 47.184
Kağıthane-İSTANBUL
Toyota Hilux 1992 2.8 LN106 *** GOLYAT***
Ben dostlarımı hiç satmadım! Çünkü; ya beş para etmez çıktılar, ya da paha biçilemez.
.

Cevapla

“ARAÇ YAKIT TÜRLERİ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir